memebuy23buy

Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hartzaespoo
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 3
    • Espoo

    Webasto vai lohkolämmitin E61?

    Auto on tuotu Saksasta BMW 520d Touring(e61, PX31) vm. 2009. Sisätilan lämmitin, ja penkinlämmitimet on mutta nyt pitäs päättää että Webasto vai lohkolämmitin? Paljos ne maksaa? Asun Espoossa.

    Löytyyköhän mistään paikkaa joka tekisi nämä kaikki kohtuulliseen hintaan: asentaisi lohkolämmittimen, vetokoukun, ja himmentäisi takalasit.

    (ps. Jos joku myy tähän autoon sopivia talvirenkaita niin saattaisin olla kiinnostunut.)
  • yazzo
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 24
    • Tampere

    #2
    Varmaan aikalailla makukysymys, molemmissa puolensa. Webasto on tehokkaampi, kalliimpi, vaivattomampi (ei tarvi olla sähkön ääressä) ja vikaantumisalttiimpi (huollot/korjaukset maksavat helposti mallasta). Lohkis taas halvempi asentaa ja suhteellisen toimintavarma, mutta etenkin nykyiset vesiletkuun tulevat lämmittimet eivät kovin tehokkaita kovilla pakkasilla. Omaani asennutin Defan lohkolämppärin sisäpistokkeella ja kustansi luokkaa 450 ecua.
    E92 335i 2007
    ex. E61 530d 2007

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by hartzaespoo View Post
      Auto on tuotu Saksasta BMW 520d Touring(e61, PX31) vm. 2009. Sisätilan lämmitin, ja penkinlämmitimet on mutta nyt pitäs päättää että Webasto vai lohkolämmitin? Paljos ne maksaa? Asun Espoossa.

      Löytyyköhän mistään paikkaa joka tekisi nämä kaikki kohtuulliseen hintaan: asentaisi lohkolämmittimen, vetokoukun, ja himmentäisi takalasit.

      (ps. Jos joku myy tähän autoon sopivia talvirenkaita niin saattaisin olla kiinnostunut.)
      Vesilämmitin +panssariletkut +sisähaarat+vedot +ohut sisälämmitin tais maksaa jotain 235€ pientarvikkeineen, (en muista sisältääkö tuo jo akkulaturinkin, kun samalla laitoin senkin) työtä meni muistaaksein 3h. Tuota akkulaturia suosittelen kyllä kaikille..

      Ja tuosta akkulaturista on ainakin ollut suuri apu, lisävirrananto pisteessä suoraan pistokkeella kiinni (kiinteästi) ja aina töpselissä ollessa lataa sen jonkun amperin akkua samalla. Meillä käyttö on niin lyhyttä matkaa ja käyntiin ja sammuksiin miltei heti, että akku hiipuu hyvin nopeasti, tuohon vielä webasto lisäksi, niin tuskin paljon isoilla pakkasilla pääsis minnekään sillä lähtemään

      Että vähän käyttötarpeen mukaan.

      Vesilämmitin lämmitti viime vuoden pakkasilla olisko ollu 20 vai 30, veden salavalikon mukaan 4-7 asteiseksi parissa tunnissa. On se kuitenkin 550w, ettei ihan turha..
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Hjördis
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 174
        • Kirkkonummi

        #4
        Uusi alkuperäinen tehtaan Webasto peruskaukosäätimellä itseasenettuna maksaa noin 1500€. Sama paketti merkkiliikkeen asentamana ja hankkimana maksaa noin 4000-5000€.

        Comment

        • Harzzu
          Newbiemmer
          • May 2012
          • 21

          #5
          Mitkäs olis hyvät ja huonot puolet letkulämmittimelle?

          Defalla ja Calixilla näyttäis olevan myynnissä aika tehokkaitakin malleja.
          http://http://www.tarvikkeet.fi/tuot...tkulammittimet

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #6
            Vain calixilta saa letkulämmitintä.
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              #7
              On Defallakin letkulämppäriä, ei juuri E6x tarkoitettu mutta jokin "yleismallinen" vois sopia.

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by sonikk View Post
                On Defallakin letkulämppäriä, ei juuri E6x tarkoitettu mutta jokin "yleismallinen" vois sopia.
                Sehän on sellainen t haara joka pitää olla, ilman tuota toisen puolen teetä

                Mää en tienny että defalta saa, ostin siks calixin, tosin onko tuolla paljon väliä, arvasin, ettei mun kuti osu oikeaan, ja meinasinkin jo kirjoittaa, että joku vielä oikoo, mutta vain calixilta saa

                Jokatapauksessa sun tapauksessa kun sisällä fööni jo on, niin tuon vesilämmittimen saat siihen kylkeen puolessa tunnissa, max tunti, vaikka kuin monta röökiä vedät väliin.. muistaaksein 69 € se lämmitin, haaraletkut päälle, 60 € ? Glykoli purkki 3l 10 € siinäkait ne, joku jatkotulppa 21mm vai 19mm siihen letkulle sisään ja pitikö olla joku 19mm kurviletkukin, juu piti, muistaaksein 10€ +
                Last edited by Mlatvala; 05-10-2012, 15:41. Reason: oon minä hirmu hyvä selittämään
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • LasseE
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 416
                  • Kontiolahti/Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Sehän on sellainen t haara joka pitää olla, ilman tuota toisen puolen teetä

                  Mää en tienny että defalta saa, ostin siks calixin, tosin onko tuolla paljon väliä, arvasin, ettei mun kuti osu oikeaan, ja meinasinkin jo kirjoittaa, että joku vielä oikoo, mutta vain calixilta saa

                  Jokatapauksessa sun tapauksessa kun sisällä fööni jo on, niin tuon vesilämmittimen saat siihen kylkeen puolessa tunnissa, max tunti, vaikka kuin monta röökiä vedät väliin.. muistaaksein 69 € se lämmitin, haaraletkut päälle, 60 € ? Glykoli purkki 3l 10 € siinäkait ne, joku jatkotulppa 21mm vai 19mm siihen letkulle sisään ja pitikö olla joku 19mm kurviletkukin, juu piti, muistaaksein 10€ +
                  Itse laitatin tuon calixin ja siihen pitää olla juurikin tuo kurviletku, pitäisi tulla asennusarjan mukana ko.malliin..Helpottaa asennusta aika paljon.
                  Hyvin toimi kovillakin pakkasilla tuo letkulämppäri.
                  Ex. E46 330d -05
                  Ex. e61 530da -05
                  Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                  Member of Team EastAudio
                  Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Kävin ite kyselemässä kahesta eri paikasta lämmitintä (letkulämmitin ja säteilijä). Toisessa olivat ehdottomasti letkulämmittimen kannalla, toisessa paikassa taas sanoivat että säteilija ku letkulämmittimet hajoaa helposti jos pääsee yksikään ilmakupla... Vähä kyllä kuullosti oudolta onhan noita aika monella enkä ole kuullu että olis hajonnut? :think
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1374
                      • Lempäälä

                      #11
                      jos ahdistaa webaston hinta, ja on käytettävissä se lohkopaikka kotona ja töissä niin tässäpä ratkaisu ;



                      pumpulla varustettu tehokas letkulämmitin. Mitäpä muuta sitä immeinen tarviis, paitti tietenni sisälämppärin ja oisha se akkulaturi kans kiva.
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Onko kokemusta tästä? Minkä letkujen väliin toi pitäis asentaa?
                        e61 535d

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #13
                          No varmaan just sen samaisen lauhuttimen mutkan tilalle, puukolla vaan se pikkupätkä poikki ja turaamaan.

                          Imusarjan alla näet lootan ja sellasen letkumutkan, sitä jotain 19mm kumiletkua, siihen.
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            #14
                            Haitanneeko tuo pumppullinenlämmitin koneen omaa vedenkiertoa? Tuo vois olla ihan hyvä. Laittaa tuon letkulämmitimen säteilijän kaveriksi niin luulis lämpiävän, tuskin kyllä enää sulakkeet kestää sisätilanlämmittimen kanssa. Eipä kyllä ollu viime talvena ongelmia käyntiin lähdössä pelkällä säteilijälläkään -39 pakkasessa, mutta hehkut kunnossa lähtee varmasti ilman mitään lämmitystä.
                            E61 520Da

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1374
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by jms-btcf View Post
                              Onko kokemusta tästä? Minkä letkujen väliin toi pitäis asentaa?
                              ei oo omassa autossa, kun jaksoin nykerrellä weban siihen kiinni, ja vaimon datsuniin en taida jaksaa moista laittaa nykyvastusten tilalle.

                              Käyttökokemukset acf-puolelta kaiketi melko hyviä.

                              Itse sijoittaisin sen lämppärinkennon vesikiertoon, tuo on kaiketi virrattomana ns. läpihuutava malli, ettei pahemmin ahdista veden virtausta auton ollessa käynnissä.
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              Working...
                              X