Announcement

Collapse
No announcement yet.

increased battery discharge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1329
    • Tornio

    #46
    Originally posted by Tofu View Post
    Saikos IBSin jotenkin disabloitua, että voisi todeta vian olevan siinä? Muistaisin lukeneeni, että siitä otettaisiin joku johto irti tms.?
    Ei onnistu Disablointi. INPA:lla kurkataan DDE / IBS valikosta paljonko IBS näyttää anturin/akun lämpötilaksi. - merkkiset lämpötilat kertovat kesäaikaan käytännössä suoraan IBS kaapelin olevan sökö.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      #47
      Originally posted by Tofu View Post
      Huomenna on tarkoitus kertoa autolle akunvaihdosta jne.

      Autossa oli orkkis akku (Hopea/Harmaa väriltään) Normaali vai AGM?
      Ja tämä uusi 110Ah akku on normaali.

      Alla kuva alkuperäisestä akusta:

      Tuo on ihan perus akku, AGM:t on pääväriltään mustia.

      Ja edellisiin viesteihin liittyen, jos niitä nukahtamisvirtoja mittaa niin ei niitä mistään takalasin läpi tarvitse kurkkia. Hieman yksinkertaisempaa vaikka ruuvarilla napsauttaa kontin luukun lukko kiinni-asentoon jolloin voit touhuta kontilla mitä huvittaa.

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #48
        Tänään tuota tofun autoa ihmeteltiin pikaseen samalla ku akku merkattiin oikeaksi ja vaihetuksi. Virtamittaria ei kiireeseen ehitty saaha mutta semmonen pisti ihmetyttään että ennen akun koodausta latausvirrat oli istalla ja piilovalikosta 11.6v :think
        Koodauksen jölkeen ei saatu alle 14.5v yrittämälläkään. Ibs näytti kaikki arvot ok paitti lämpötila nakotti tasan 1 astetta kokoajan vaikka 10 astetta ulkolämpötila. Nooh paremalla aikaa jatkunee jos viat uusiutuu. Vikakoodeja ei huonosta latauksesta antanu eikä liiemmin mistään muustakaan mikä virran kulutukseen vois vaikuttaa.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #49
          No ladannu se ei ole ollenkaan sillä hetkellä jos jännite on 11,6v. Toki jos ibs rikki niin voihan se näyttää mitä sattuu mutta toisaalta tuo koodauksen ja nollauksen jälkeinen 14,5v on normaali. Tietenki se on ruvennu lataamaan sitä akkua täyteen kun on muutettu 90ah-> 110ah. F-sarjan moottorinohjauksista saa ainakin testolla/tool32:lla muunmuassa generaattorin jännitteen, tätä voi verrata ibs-jännitteeseen. Pitää katsoa huomenna muun ohessa jjamsa:n autosta että mitä jännitteitä sieltä löytyy.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #50
            Originally posted by Juhi$ View Post
            Ja edellisiin viesteihin liittyen, jos niitä nukahtamisvirtoja mittaa niin ei niitä mistään takalasin läpi tarvitse kurkkia. Hieman yksinkertaisempaa vaikka ruuvarilla napsauttaa kontin luukun lukko kiinni-asentoon jolloin voit touhuta kontilla mitä huvittaa.
            Oon vähän sitä mieltä että hälytin näkee kyllä peräkonttiin asti..
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #51
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Tänään tuota tofun autoa ihmeteltiin pikaseen samalla ku akku merkattiin oikeaksi ja vaihetuksi. Virtamittaria ei kiireeseen ehitty saaha mutta semmonen pisti ihmetyttään että ennen akun koodausta latausvirrat oli istalla ja piilovalikosta 11.6v :think
              Koodauksen jölkeen ei saatu alle 14.5v yrittämälläkään. Ibs näytti kaikki arvot ok paitti lämpötila nakotti tasan 1 astetta kokoajan vaikka 10 astetta ulkolämpötila. Nooh paremalla aikaa jatkunee jos viat uusiutuu. Vikakoodeja ei huonosta latauksesta antanu eikä liiemmin mistään muustakaan mikä virran kulutukseen vois vaikuttaa.
              Monesti auton eilen sammutin ja aina käynnistyksen yhteydessä katoin latausjännitteen. Aina oli n. 14,5V Tänään vielä aamuyöstä ennenku parempi puolisko suuntasi kohti etelää, niin vilkaisin latauksen ja samaa. 14,5V näytti.

              Pitää seurailla tilannetta. Toivotaan, että menisi tällä akunvaihdolla.

              Kiitos vielä Jykälle. Saatiin muitakin hyviä muutoksia autoon tehtyä
              F01 730d -13

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #52
                Originally posted by Tofu View Post
                Monesti auton eilen sammutin ja aina käynnistyksen yhteydessä katoin latausjännitteen. Aina oli n. 14,5V Tänään vielä aamuyöstä ennenku parempi puolisko suuntasi kohti etelää, niin vilkaisin latauksen ja samaa. 14,5V näytti.

                Pitää seurailla tilannetta. Toivotaan, että menisi tällä akunvaihdolla.

                Kiitos vielä Jykälle. Saatiin muitakin hyviä muutoksia autoon tehtyä
                Ollos hjuva.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  #53
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Oon vähän sitä mieltä että hälytin näkee kyllä peräkonttiin asti..
                  Ei ole yhdessäkään ruvennut hälyt huutamaan. Ei kontissa liiketunnistimia ole eikä auto tiedä muusta kuin lukosta onko luukku kiinni vai auki.

                  Comment

                  • jari85
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 68
                    • pirkanmaa/nokia

                    #54
                    e60 530d 2009

                    Moi!

                    Luulin jo päässeeni eroon increased battery discharge ongelmasta, kun toissa talvena vaihdettiin akku uuteen korjaamolla (benkara) ja ongelmat olivat poissa tähän päivään saakka.

                    Normaalisti lähtee auto käyntiin kyllä, mutta tiputtaa heti ohjaustehostimen pois käytöstä hetkeksi ja herjaa increased battery discharge ongelmaa, joka tosin poistuu, kun on ajanut tovin ja sammuttanut auton ja laittanut uudestaan käyntiin.

                    Mittasin tänään mittarilla akusta lepo jännitteen ja näytti 12.4-12.5v ja auton ollessa käynnissä, näytti mittari 14.4v eli normaalisti lataa vai?

                    Akku on tosiaan vaihdettu 2012 joulukuussa, eli ei pitäisi olla vielä kypsä?

                    Tosin yhtenä päivänä oli itsestään takakontti avautunut? Liittyykö tämä tähän asiaan jotenkin?

                    Onkohan tässä tapauksessa ibs kaapeli sanonut itsensä irti?

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10102
                      • KVLA

                      #55
                      ^ Muuhun en ota kantaa,mutta kyllä noita akkuja on hajonnut alle vuodessakin.Nyky akut on van mitä on.

                      Comment

                      • jari85
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 68
                        • pirkanmaa/nokia

                        #56
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        ^ Muuhun en ota kantaa,mutta kyllä noita akkuja on hajonnut alle vuodessakin.Nyky akut on van mitä on.
                        nyt on akku latauksessa, katsotaan mitä sanoo kun tulee täyteen ja mittaillaan sitten lisää. On vaan turhan arvokkailta menemään rikki noinkin nopsaan. Bosch s4 013 ja 95ah näytti lukevan nopsaan katottuna.
                        Last edited by jari85; 14-06-2014, 17:42. Reason: akku mallin tarkennus

                        Comment

                        • Tofu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 515
                          • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                          #57
                          Originally posted by Tofu View Post
                          Monesti auton eilen sammutin ja aina käynnistyksen yhteydessä katoin latausjännitteen. Aina oli n. 14,5V Tänään vielä aamuyöstä ennenku parempi puolisko suuntasi kohti etelää, niin vilkaisin latauksen ja samaa. 14,5V näytti.

                          Pitää seurailla tilannetta. Toivotaan, että menisi tällä akunvaihdolla.

                          Kiitos vielä Jykälle. Saatiin muitakin hyviä muutoksia autoon tehtyä
                          Raportoidaan vielä tännekkin. Eli loppuviimein uskon, että omassa kulkineessa oleva increased battery discharge johtui jännitteensäätimestä. Toki akkukin oli vanha, mutta tosiaan kun jännitteensäädin oli rikki, niin laturi ei aina ladannut akkua. Huomasin joskus pidemmillä matkoilla, kun salavalikosta kattoi jännitettä, niin pahimmilaan ajossa näytti 11,8V. Mutta monesti latasi sen normaalit 14,5V ja parhammillaan/pahimmillaan 15,4V. Vanha akku ja varmaan uusikaan ei pidemmän päälle kestä, että mennään pitkiä matkoja ilman, että laturi lataa.

                          Nyt kun säätimen vaihtanut, niin lataus toimii taas normaalisti. Ja muutenkin herjaa ei ole enää ilmestynyt.
                          F01 730d -13

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #58
                            Mikäs moduli tuota ibs:ää ohjaa tai pikemminkin mikä purkki koodataan kun uusi ibs vaihdetaan?


                            Edit:Selviskin jo
                            Last edited by creative 22; 02-01-2015, 21:52.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #59
                              Ei tullut häiriövaloa tai tekstiä vielä mutta tulee latailtua silloin tällöin tallissa akku, samalla näkee heti onko vajaa jne. Eli jos vikaa. No nyt on näköjään, aloitti latauksen 25% kohdasta jo 6 tuntia sitten ja nyt vasta 75% varauksessa.

                              Kävin katsomassa äsken akun navasta leiman, 10/08. Viittaa alkuperäiseen koska autokin valmistettu 10/08

                              Comment

                              • Mixa77
                                Newbiemmer
                                • Dec 2013
                                • 26
                                • Lahti

                                #60
                                Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun tuo increased battery discharge herja alkoi akun vaihdon jälkeen?
                                Vanha akku oli sipannut täysin ja jouduin antamaan apuvirtaa jotta pääsin akkuliikkeeseen vaihdattamaan akun.
                                Auto on e61 525d -05.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎