Originally posted by Tofu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
increased battery discharge
Collapse
X
-
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
-
-
Originally posted by Tofu View Post
Ja edellisiin viesteihin liittyen, jos niitä nukahtamisvirtoja mittaa niin ei niitä mistään takalasin läpi tarvitse kurkkia. Hieman yksinkertaisempaa vaikka ruuvarilla napsauttaa kontin luukun lukko kiinni-asentoon jolloin voit touhuta kontilla mitä huvittaa.
Comment
-
-
Tänään tuota tofun autoa ihmeteltiin pikaseen samalla ku akku merkattiin oikeaksi ja vaihetuksi. Virtamittaria ei kiireeseen ehitty saaha mutta semmonen pisti ihmetyttään että ennen akun koodausta latausvirrat oli istalla ja piilovalikosta 11.6v :think
Koodauksen jölkeen ei saatu alle 14.5v yrittämälläkään. Ibs näytti kaikki arvot ok paitti lämpötila nakotti tasan 1 astetta kokoajan vaikka 10 astetta ulkolämpötila. Nooh paremalla aikaa jatkunee jos viat uusiutuu. Vikakoodeja ei huonosta latauksesta antanu eikä liiemmin mistään muustakaan mikä virran kulutukseen vois vaikuttaa.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
No ladannu se ei ole ollenkaan sillä hetkellä jos jännite on 11,6v. Toki jos ibs rikki niin voihan se näyttää mitä sattuu mutta toisaalta tuo koodauksen ja nollauksen jälkeinen 14,5v on normaali. Tietenki se on ruvennu lataamaan sitä akkua täyteen kun on muutettu 90ah-> 110ah. F-sarjan moottorinohjauksista saa ainakin testolla/tool32:lla muunmuassa generaattorin jännitteen, tätä voi verrata ibs-jännitteeseen. Pitää katsoa huomenna muun ohessa jjamsa:n autosta että mitä jännitteitä sieltä löytyy.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostJa edellisiin viesteihin liittyen, jos niitä nukahtamisvirtoja mittaa niin ei niitä mistään takalasin läpi tarvitse kurkkia. Hieman yksinkertaisempaa vaikka ruuvarilla napsauttaa kontin luukun lukko kiinni-asentoon jolloin voit touhuta kontilla mitä huvittaa.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostTänään tuota tofun autoa ihmeteltiin pikaseen samalla ku akku merkattiin oikeaksi ja vaihetuksi. Virtamittaria ei kiireeseen ehitty saaha mutta semmonen pisti ihmetyttään että ennen akun koodausta latausvirrat oli istalla ja piilovalikosta 11.6v :think
Koodauksen jölkeen ei saatu alle 14.5v yrittämälläkään. Ibs näytti kaikki arvot ok paitti lämpötila nakotti tasan 1 astetta kokoajan vaikka 10 astetta ulkolämpötila. Nooh paremalla aikaa jatkunee jos viat uusiutuu. Vikakoodeja ei huonosta latauksesta antanu eikä liiemmin mistään muustakaan mikä virran kulutukseen vois vaikuttaa.
Pitää seurailla tilannetta. Toivotaan, että menisi tällä akunvaihdolla.
Kiitos vielä Jykälle. Saatiin muitakin hyviä muutoksia autoon tehtyäF01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostMonesti auton eilen sammutin ja aina käynnistyksen yhteydessä katoin latausjännitteen. Aina oli n. 14,5V Tänään vielä aamuyöstä ennenku parempi puolisko suuntasi kohti etelää, niin vilkaisin latauksen ja samaa. 14,5V näytti.
Pitää seurailla tilannetta. Toivotaan, että menisi tällä akunvaihdolla.
Kiitos vielä Jykälle. Saatiin muitakin hyviä muutoksia autoon tehtyäVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
e60 530d 2009
Moi!
Luulin jo päässeeni eroon increased battery discharge ongelmasta, kun toissa talvena vaihdettiin akku uuteen korjaamolla (benkara) ja ongelmat olivat poissa tähän päivään saakka.
Normaalisti lähtee auto käyntiin kyllä, mutta tiputtaa heti ohjaustehostimen pois käytöstä hetkeksi ja herjaa increased battery discharge ongelmaa, joka tosin poistuu, kun on ajanut tovin ja sammuttanut auton ja laittanut uudestaan käyntiin.
Mittasin tänään mittarilla akusta lepo jännitteen ja näytti 12.4-12.5v ja auton ollessa käynnissä, näytti mittari 14.4v eli normaalisti lataa vai?
Akku on tosiaan vaihdettu 2012 joulukuussa, eli ei pitäisi olla vielä kypsä?
Tosin yhtenä päivänä oli itsestään takakontti avautunut? Liittyykö tämä tähän asiaan jotenkin?
Onkohan tässä tapauksessa ibs kaapeli sanonut itsensä irti?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View Post^ Muuhun en ota kantaa,mutta kyllä noita akkuja on hajonnut alle vuodessakin.Nyky akut on van mitä on.
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostMonesti auton eilen sammutin ja aina käynnistyksen yhteydessä katoin latausjännitteen. Aina oli n. 14,5V Tänään vielä aamuyöstä ennenku parempi puolisko suuntasi kohti etelää, niin vilkaisin latauksen ja samaa. 14,5V näytti.
Pitää seurailla tilannetta. Toivotaan, että menisi tällä akunvaihdolla.
Kiitos vielä Jykälle. Saatiin muitakin hyviä muutoksia autoon tehtyä
Nyt kun säätimen vaihtanut, niin lataus toimii taas normaalisti. Ja muutenkin herjaa ei ole enää ilmestynyt.F01 730d -13
Comment
-
-
Mikäs moduli tuota ibs:ää ohjaa tai pikemminkin mikä purkki koodataan kun uusi ibs vaihdetaan?
Edit:Selviskin joLast edited by creative 22; 02-01-2015, 21:52.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Ei tullut häiriövaloa tai tekstiä vielä mutta tulee latailtua silloin tällöin tallissa akku, samalla näkee heti onko vajaa jne. Eli jos vikaa. No nyt on näköjään, aloitti latauksen 25% kohdasta jo 6 tuntia sitten ja nyt vasta 75% varauksessa.
Kävin katsomassa äsken akun navasta leiman, 10/08. Viittaa alkuperäiseen koska autokin valmistettu 10/08
Comment
-
Comment