Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keula tukkoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tovayryn
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 464
    • Kajaani

    Keula tukkoon?

    Värkkäilin tuossa talviset suojat puskuriin coolerin eteen ja munuaisten eteen, alko kone lämpeemään nätisti mut onko tuossa varaa näissä että lämpee liikaa, että oisko sinne syytä jättää johonkin vähän reikää, että ilma kiertää?

    -Tommi
    MB W164
    ex: //DTM535
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by tovayryn View Post
    Värkkäilin tuossa talviset suojat puskuriin coolerin eteen ja munuaisten eteen, alko kone lämpeemään nätisti mut onko tuossa varaa näissä että lämpee liikaa, että oisko sinne syytä jättää johonkin vähän reikää, että ilma kiertää?

    -Tommi
    Avaa HETI se coolerin edessä oleva suoja noin puolet auki periaatteella. Kokemuksen mukaan
    E60/61 nostaa lämpöjänsä LIIKAA !!! jos keula 100% tukossa. Munuaiset voivat olla HUOLETTA 100% tukossa
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • LasseE
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 416
      • Kontiolahti/Joensuu

      #3
      Varmaan kannattaa ne alaosan aukot jättää auki ainakin suurimmaksi osaksi. Niinhän ne on automaattisilla läpillä olevissa autoissakin.

      Edit. Sulla onkin m-sport jossa isommat aukot puskurin alaosassa..Niitä voi varmaan tukkia enemmän.
      Ex. E46 330d -05
      Ex. e61 530da -05
      Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
      Member of Team EastAudio
      Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

      Comment

      • tovayryn
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 464
        • Kajaani

        #4
        Pitääpä raottaa sitä vähän, mukavasti tuo mökki kyllä lämpesi nyt, kun ei tuo weba toimi...
        MB W164
        ex: //DTM535

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Termarit rikki jos ei ilman pahveja lämpeä?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • E39touring
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 203
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by tovayryn View Post
            Värkkäilin tuossa talviset suojat puskuriin coolerin eteen ja munuaisten eteen, alko kone lämpeemään nätisti mut onko tuossa varaa näissä että lämpee liikaa, että oisko sinne syytä jättää johonkin vähän reikää, että ilma kiertää?

            -Tommi
            Tuolla mielenkiintoista keskustelua asiasta,yms:

            Comment

            • tovayryn
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 464
              • Kajaani

              #7
              Aika iso vaikutus tuolla on, äsken tekasin semmosen suojan puskuriin alas missä jää melkeen puolet aukosta auki niin aika paljon heikommin lämpiää mitä niin että oli koko aukko tukossa.
              Vaikuttaa kyllä että termarit on rikki.. Miten lie hyvin lämpee sitten vaikka termarit ois kunnossa mut webasto ei?..
              MB W164
              ex: //DTM535

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #8
                15 km ja 93 astetta, siinä se pyörii 88-95 tuosta lähtien kun on lämpönsä saanut, enkä ole vielä tilkennyt keulasta mitään uusien termareiden kanssa, kulutus myös putosi miehekkäästi kun kone sai omat lämpönsä..
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by tovayryn View Post
                  Aika iso vaikutus tuolla on, äsken tekasin semmosen suojan puskuriin alas missä jää melkeen puolet aukosta auki niin aika paljon heikommin lämpiää mitä niin että oli koko aukko tukossa.
                  Vaikuttaa kyllä että termarit on rikki.. Miten lie hyvin lämpee sitten vaikka termarit ois kunnossa mut webasto ei?..
                  käyhän ajelemassa ja katsele "salavalikosta" koneenlämmöt...
                  Ei sitten mene vielä se DPF:kin tukkoon.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • tovayryn
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 464
                    • Kajaani

                    #10
                    Vaikka tuossa ei oo lämpömittaria niin kait se läsäyttää jonku ilmoituksen näyttöön jos lämpöjä on liikaa? Flektit varmaan lähtee kans pyörii?

                    Eilen 10 asteen pakkasessa ala-aukko oli 50% auki ja ei jaksanu lämmetä niin hyvin. Kiekkakellon viivoitus oli 4700rpm. Eli joku 5-6 viivaa näkyi.
                    MB W164
                    ex: //DTM535

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Kun tukit välijäähyn, nousee kenkiessä imulämmöt aika rankasti vaikka vedenlämpö ei heti nousekaan. Kun ylilämpöilmoitus jäähdytysnesteestä tulee, on muoviosat jo kovilla jäähdytysjärjestelmässä vaikka se toki sen kestääkin useita kertoja.

                      Katso salavalikosta ne lämmöt, tuo auto ei tarvitse mitään pahveja lämmetäkseen ihan normaalisti. Webasto vain nopeuttaa lämpeämistä, se putoaa pois päältä reilusti ennen normaalia käyntilämpötilaa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • tovayryn
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 464
                        • Kajaani

                        #12
                        Eli termarit tuossa varmaan on sököt sitten, niinku on todettu aiemminkin.

                        Vedättelettekö te näillä suomen oloissa 30 asteen pakkasellakin keulan ihan "kesämallissa"..?
                        Last edited by tovayryn; 18-12-2012, 15:48.
                        MB W164
                        ex: //DTM535

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          #13
                          Mulla on tukittu sitä sun tätä ja siitä riippumatta lämmöt tasaiset 83-84 astetta. Termari kaikki vaihdettu kolme vuotta sitten, joten varmaan alkaa tulla joku termareista taas tiensä päähän. Jospa sitten ehkä aloittaisi vaikka EGR termarista..
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • Jolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2556
                            • Virolahti

                            #14
                            Originally posted by tovayryn View Post
                            Vaikka tuossa ei oo lämpömittaria niin kait se läsäyttää jonku ilmoituksen näyttöön jos lämpöjä on liikaa? Flektit varmaan lähtee kans pyörii?

                            Eilen 10 asteen pakkasessa ala-aukko oli 50% auki ja ei jaksanu lämmetä niin hyvin. Kiekkakellon viivoitus oli 4700rpm. Eli joku 5-6 viivaa näkyi.
                            Termarit rikki. Omaani vaihdettiin sekä pää- että EGR-termari, 3 viivaa (88astetta) kun on 5km ajanut. Keulaa ei ole teippailtu, 2h säteilylämppäri puhaltanut öljypohjaan.
                            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                            PM tavoittaa, puhelimella ei.

                            Comment

                            • tovayryn
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 464
                              • Kajaani

                              #15
                              Eilen ajoin puskurin aukko noin 70% kiinni, -17 pakkasta, 5km kaverin luo, 30min auto käynnissä siellä, webasto tunnetusti välillä päällä ja välillä ei (ihan miten sattuu) salavalikosta katoin niin moottorin lämmöt oli kotimatkalla 85-92 astetta, mut tuntu ettei tuo mökki nyt liian kuuma sisältä ollut vielä..Tuo 5km matkan ajoin maantietä.
                              MB W164
                              ex: //DTM535

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎