Esitteen mukaan edes 550xi ei pärjää ohituskiihtyvyydessä 530xd:lle. Bensakoneessa ajamisen ilo tulee vasta kierroksilla, eli voi ajaa vain ykkösellä ja kakkosella muuten menee ylinopeutta. Toisaalta dieselissä on viivettä ja kauhea raksutus. Mutta se on nykyaikaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE60 530i on ollut 3 eri koneella (170kW, 190kW ja 200kW), ja 530d ilmeisesti myös useammalla eritehoisella versiolla samasta moottorista. Luulisin että voi tulla erilaiseen johtopäätökseen riippuen mitä noista vertaa keskenään.
Voiman tunne on tietysti yksi asia, mutta ei kai siinä yli 200kW kuitenkaan vakiona ole?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEsitteen mukaan edes 550xi ei pärjää Toisaalta dieselissä on viivettä ja kauhea raksutus. Mutta se on nykyaikaa
Raksuttaa joo tyhjäkäynnillä mutta ajossa esim kiihdytyksissä äänet ovat varsin mureat, yllätyin erittäin positiivisesti kun ekaa kertaa kokeilin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEsitteen mukaan edes 550xi ei pärjää ohituskiihtyvyydessä 530xd:lle.
Originally posted by jarnori View PostTällä hetkellä kulutuslukemat dieselillä 8.3 ja bensalla 14.4 litraa sadalla. Molemmilla suht samanlaista taajama-ajelua.
Originally posted by jarnori View PostRaksuttaa joo tyhjäkäynnillä mutta ajossa esim kiihdytyksissä äänet ovat varsin mureat, yllätyin erittäin positiivisesti kun ekaa kertaa kokeilin.Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2013, 21:28.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostViive on ihan mitätön.
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi kai E60 ole saanut 550xi:nä? Tarkoittiko tämä väärän vaihteen kiihdytystä manuaalilla?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOn saanut. Vaihde 4., molemmille sama.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
[QUOTE=Bmw Master;2912658]Paikaltaan lähtiessä tulee eka fiilis "sammuko tämä" ja sitten vasta lähtee vetämään. Äkkiä siihen varmaan turtuu, mutta kun ajaa diesel autoa kerran vuodessa niin sen huomaa.
Kunnossa ollessaan lähtee kuin jänis makuulta.
Perusdemarilta voi tirskahtaa lusikallinen alkkariin.
Mulla on ollut oikeesti tehokkaita autoja aikoinaan(esim.transam 350hp takapyörältä).
Mun mielestä lastutettu 3,0 diesel menee tosi makeesti kulutukseen nähden.-04 e60 530da
ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOn saanut. Vaihde 4., molemmille sama.
Mun esitteessä 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaalivaihteisto):
550i 5,1 sekuntia
530d 5,1 sekuntia
530xi 7,1 sekuntia
530xd 5,5 sekuntia
Tämä on tosin siltä osin aika akateemista, että 550i/530d ei taida juuri käytettynä manuaalilla löytyä (varmaan alla 5% tarjonnasta?).
Mutta joo, kyllä dieselissä epäilemättä on puolensa ja ihan kiva sellaisellakin olis välillä ajella. Kesällä oli tosiaan eka kerta kun ite päässyt pidempään ajeleen 3-litran dieselillä ja teki se positiivisen vaikutuksen, vaikka luulin tietäväni mitä odottaa.Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2013, 21:44.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPaikaltaan lähtiessä tulee eka fiilis "sammuko tämä" ja sitten vasta lähtee vetämään. Äkkiä siihen varmaan turtuu, mutta kun ajaa diesel autoa kerran vuodessa niin sen huomaa.
M5:sen olen muutaman kerran sammuttanut kun lähtenyt sillä vaikka tuossakin pitäs olla alhaalla jo vähän vääntöä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostRohkenen myös olla eri mieltä. 550i saatavilla x:nä vasta F10 korimallissa. E60:nä 530xi suurin bensakoneinen neliveto ja jenkkimarkkinoilla 535xi.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMillon sellainen on tullut? Ei mun E60 LCI esite moista tunne.
Mun esitteessä 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaalivaihteisto):
550i 5,1 sekuntia
530d 5,1 sekuntia
Tämä on tosin siltä osin aika akateemista, että kumpaakaan noista ei taida juuri käytettynä manuaalilla löytyä (varmaan alla 5% tarjonnasta?).
Mutta joo, kyllä dieselissä epäilemättä on puolensa ja ihan kiva sellaisellakin olis välillä ajella. Kesällä oli tosiaan eka kerta kun ite päässyt pidempään ajeleen 3-litran dieselillä ja teki se positiivisen vaikutuksen, vaikka luulin tietäväni mitä odottaa.
Ei kai manuaalia kannata edes harkita tälläiseen autoon jos tykkää hämmentää niin ottaa sen verran vähä voimasen kamppeen jota saa kepittääF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJos näin on, niin 550i 2wd ei edes pärjää nelikko dieselille.
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post550i 5,1 sekuntia
530xd 5,5 sekuntiaOriginally posted by veku View PostEi kai manuaalia kannata edes harkita tälläiseen autoon jos tykkää hämmentää niin ottaa sen verran vähä voimasen kamppeen jota saa kepittääLast edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2013, 21:51.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostSe on sitten täysin makuasia jos joku syystä tai toisesta tykkää enemmän bensapannusta.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostBensakoneen parasta antia mulle on se tasainen tehon nousu ja varsinkin se kun niitä pääsee soittamaan ylös asti.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment