Originally posted by Bmw Master
View Post
5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?
Collapse
X
-
Mulla alkoi jakolaatikko pitämään ääntä ja päädyin vaihtamaan sen. Maksoi melkein 3000 €. Lisäksi ccc sanoi sopimuksen irti, vaihoin lci malliseen sen. Lisäksi on vaihtoon mennyt egr ja päätermostaatti. Toimiessaan mahtava auto, mutta vikaantuessaan korjaaminen maksaa. Auto ollut minulla alle vuoden. Kohtuu nopeahan tuo on, mulla manuaali. Ilmoitettu 0-100 6,6 sec... Ohjelmoiminnalla tietysti helposti lisää voimaa
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
Eipä 530d:n kohdalla ero ole kovin iso varsinkaan xd:n kohdalla,Originally posted by Bmw Master View PostOnko LCI selvästi parempi vai pärjäisikö vanhalla? Kuulemma LCI:ssä joystick vikoja ja maksaa maltaita uusia. Onko vetokoukun asennus plug and play vai vaatiiko koodaamista tai muuta mystistä?
Nettiauton ilmoituksissa lukee 0-100km/h 6,8s, onko nuo oikeasti noin nopeita?
Sedan 530xda kiinnostaisi, mieluiten harmaa ja mustalla sisustalla
kun molemmissa on piezo -suuttimilla olevat koneet (170 kW ws. 173 kW).
LCI:n keppivikoja mulla ei ole tullut vastaan, olen kuitenkin ollut n. 50 kpl kanssa tekemisissä.
Koukun asennus on p&p, 3 kpl ryöstöliittimiä (can väylä ja jarruvalo) pitää laittaa, muuten on liittimet. Lisäksi pitää ainakin farkussa tehdä läpivientiä varten reikä puskurin alle akkukotelon viereen...
Kyllähän sopiva saadaan maailmalta haettua ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Käsittääkseni nelivedon pahin "tyyppivika" on jakolaatikon "positioning motor, osa nr.13", jota ovat joutuneet uusimaan. Tosin ei kovin yleinen vika. Kokonaisia jakolaatikoita on kuulemma uusittu varsinkin takuuaikana, vaikka todellisuudessa vika on ollut tuossa potikassa. Kaipa ne hajonneet yksilöt on rikkomalla rikottuja, eli on ajeltu halkaisijaltaan erilaisella etu- ja takapään rengastuksella. Tai sitten muuten vain holtittomalla ajolla paiskottu liukkaalta raakana asfaltille. Öljynvaihtokin vaikuttaa kestävyyteen, jota en yhtään ihmettele pari viikkoa sitten tehdyn öljynvaihdon perusteella. Oli sen verran pahan näköistä litjua nimittäin sisässä. Nelivedon osalta ei taida olla merkitystä, onko LCI vai vanhempi. Samoista palikoista tehty. Käytettyä ostettaessa kannattaa kuunnella tarkalla korvalla että jakoloota on äänetön. Sitten vain uudet öljyt sisään ja normaaliajolla se varmasti sen jälkeen kestää.Originally posted by Bmw Master View PostOnko nelivedossa tyyppivikoja? Jakolaatikot kestää yms.? Onko LCI selvästi parempi vai pärjäisikö vanhalla? Kuulemma LCI:ssä joystick vikoja ja maksaa maltaita uusia. Onko vetokoukun asennus plug and play vai vaatiiko koodaamista tai muuta mystistä?
Suurin ero pre-LCI:hin tulee mielestäni laatikon osalta, jos automaattia halajaa. LCI:n loota toimii selvästi sivistyneemmin, joskin uudempi "sähkösauva" on aika syvältä. Sekin on tietysti makuasia.
Vetokoukun asennus vaatii koodauksen. Ei kait se muuten ole sen kummempi asennus kuin muihinkaan autoihin?
Oma LCI automaatti meni sataseen 6,8s vaikka paikaltaan lähdön tein hyvin varovaisella otteella jarrulta kaasulle. Menisikö toisenlaisen softan kanssa jo alle kuuden sekunnin? Tässä kun ei hukkaannu kymmenyksiä suttailuun. Suorituskyvyn suhteen oli tosiaan itselläkin odotukset matalammalla. Ehkä ne pietzot terävöittää sitten menoa? Joskus ajelin kaverin 2005 vuotisella 530dA takavedolla, ja siitä jäi mieleen paljon lussumpi mielikuva.Originally posted by Bmw Master View PostNettiauton ilmoituksissa lukee 0-100km/h 6,8s, onko nuo oikeasti noin nopeita?
Last edited by JKK; 02-01-2013, 22:55.
Comment
-
Kyllähän se ikävä tosiasia on että 535d hukkaa sen voiman paikaltaan lähdettäessä melko tehokkaasti (etenkin talvella)... kesällä toi mun hiukan lastutettu LCI e61 menee 0-100 sen 6.0-6.3. Sek. Siinäkin se yleensä meinaa sutia jonkun verran... 80-160 onkin sitten melkoisen juhlavaa kyytiä ja saa olla aika menijä joka kyydissä kestää.
No näin parin vuoden ja kohta 60 tkm jälkeen oon kyllä joskus harmitellut ettei tullut hommattua x:ää mutta ainakin vielä moiset ajatukset on hävinneet samalla kun pyöräyttää kesäkumit alle
Comment
-
Tietoa pukkaa hyvin
. Itsellä vaan on vaakakuppi alkanut kaatumaan bensan suuntaan, kun on 12v paininut dieselautojen ongelmien kanssa (audi, volvot ja mb). Siinä ei 2L/100km:lle bensaa lisää paljon paina, jos teet 1000€:n remonttia/vuosi. Eli luotettavuutta haen, en niinkään pienintä kulutusta. Suorituskyky/kulutus/ylläpito optimointia, se on vaikeaa, kun ei ole BMW:sta omakohtaista kokemusta muuta kuin työkavereiden omistaan kertomaa.
EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
Oiskohan ollu joku 138 tkm taulussa. Saksan tuonti ja huoltokirja löytyy, mutta mistäs noita oikeita kilsoja tietää, ei varmaan mistään.Originally posted by BeamR View Postmillä kilometreillä se jakoaski vaihdettiin?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Bemarin kohdalla dieselit ovat bensoja luotettavampia ja ei taida edes 2L/100km riittää kulutuseroksi. Meidän perheessä seka-ajossa 530xda:n kulutusmittari pyörii 8 litran molemmin puolin kun taas 325xia:n vastaavasti 12-14 litran välillä.Originally posted by XV70D View PostTietoa pukkaa hyvin
. Itsellä vaan on vaakakuppi alkanut kaatumaan bensan suuntaan, kun on 12v paininut dieselautojen ongelmien kanssa (audi, volvot ja mb). Siinä ei 2L/100km:lle bensaa lisää paljon paina, jos teet 1000€:n remonttia/vuosi. Eli luotettavuutta haen, en niinkään pienintä kulutusta. Suorituskyky/kulutus/ylläpito optimointia, se on vaikeaa, kun ei ole BMW:sta omakohtaista kokemusta muuta kuin työkavereiden omistaan kertomaa.
Comment
-
määrittele luotettavuus. Kyllä väitän että tuollainen peruskutosbensa kestää hyvin huollettuna isältä pojalle. Dieseleissä on taas esim nelosissa jakopääissueita, kutoskoneisissa läppävikoja, termarivikoja jne jne. Kyllä nekin kestää toki hyvin ennakoituna ja huollettuna, mutta enemmän saa työntää sinne konepellin alle rahaa. Ja sillä rahalla ostaa melko monta litraa bensaaOriginally posted by jarnori View PostBemarin kohdalla dieselit ovat bensoja luotettavampia ja ei taida edes 2L/100km riittää kulutuseroksi. Meidän perheessä seka-ajossa 530xda:n kulutusmittari pyörii 8 litran molemmin puolin kun taas 325xia:n vastaavasti 12-14 litran välillä.
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Bensakoneissa tosiaan M54 hyvä kone onkin, mutta N-koneissa on ainakin puola- ja suutinvikoja ihan tarpeeksi. Neloskoneissa on myös valvetronic-vikoja, mutta en tiedä vaivaako ne kutosia. Eikös antureitakin mene enemmän bensoissa kuin dieseleissä.Originally posted by BeamR View Postmäärittele luotettavuus. Kyllä väitän että tuollainen peruskutosbensa kestää hyvin huollettuna isältä pojalle. Dieseleissä on taas esim nelosissa jakopääissueita, kutoskoneisissa läppävikoja, termarivikoja jne jne. Kyllä nekin kestää toki hyvin ennakoituna ja huollettuna
Sanoisin, että melko tasan menee huolto/korjauskustannukset.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Tällainen näppituntuma on itsellänikin kuuden bensakäyttöisen 6-cyl bemarin ja kolmen dieselbemun jälkeen. Diesel vaatii tosiaankin sen ennakoinnin huoltojen suhteen, mutta kyse kun ei ole mistään konkurssiin vievistä näperryksistä. Sen 500 euroa kun lyö lähtötilanteessa perusjuttuihin, niin mennään suurella todennäköisyydellä aika pitkään huolettomasti. Kulutusero on varmastikin minimissään neljän litran luokkaa näillä vaihtoehdoilla. Tasaisessa maantieajossa ehkä kolme.Originally posted by jaki View PostSanoisin, että melko tasan menee huolto/korjauskustannukset.
Comment
-
Bensalla käyvää katselin minäkin ensin, mutta Volvoissa olin tottunut turboon, joten vapari tuntui oudolta. Selvästi parempi valikoima myös dieseleissä, varsinkin kun kriteerinä oli neliveto.
Itsekin tehnyt selvän ylimääräishuoltosuunnitelman omalle autolle. Pari kertaa vuodessa kun ennakkohuoltaa, niin toivottavasti pysyy ehjempänä.
Tämä on mun ensimmäinen Bemari, Volvoissa oppi tuntemaan tyyppiviat ja kompastuskivet, muutaman kun omisti. Bemarin kanssa vielä opiskelen näitä, mutta on tämä ainakin pirun mukava ajaa.
Molempi parempi...BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm
Comment
-
Minun edellinen bensa-auto jolla ajoin 9 vuotta, vei rahaa korjauksiin sinä aikana saman verran kuin sitä seuranneet diesel-autot vuodessa. Mutta täytyy myöntää että nykyisten bensaautojen viosta ei ole harmainta aavistusta. Mutta jos käytännön ajossa kulutus ero esim 525i/525d 3L koneella on 3-4l, niin sitten kestää jo vähän remonttia tehäkkin, mutta ei paljoa, sillä dsl-vero vie kuitenkin 530€/v. Ajomäärä vuodessa on n. 30tkm.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
No eikai kukaan tuolla km-määrällä bensaa harkitse...Originally posted by XV70D View PostAjomäärä vuodessa on n. 30tkm.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
jos ajaisin VAIN 30tkm/v niin en edes harkitsisi dieseliä :thinkOriginally posted by MajorDrake View PostNo eikai kukaan tuolla km-määrällä bensaa harkitse...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
Comment