Announcement

Collapse
No announcement yet.

5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miky
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 53
    • Masku

    #31
    Originally posted by peto2 View Post
    jos ajaisin VAIN 30tkm/v niin en edes harkitsisi dieseliä :think
    Mä ajan n.20tkm/v, silti ostin dieselin. Ja vielä ensimmäinen dieseli mulle.
    Ei minusta aina väliä kuinka paljon ajaa. Käyttö ja omat fiilikset ratkaisee myös aika paljon.

    Mä tunnen kaverin joka ajaa 40tkm/v ja bensakone. Hän ei ikinä aio ostaa dieselautoa. Mä koetan ajatella oman käyttötarkoitukseni autolle ja sen mukaan ostaa, mutta tunteet johdattelee aina meidän päätöksiä...
    BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #32
      Originally posted by BeamR View Post
      määrittele luotettavuus. Kyllä väitän että tuollainen peruskutosbensa kestää hyvin huollettuna isältä pojalle. Dieseleissä on taas esim nelosissa jakopääissueita, kutoskoneisissa läppävikoja, termarivikoja jne jne. Kyllä nekin kestää toki hyvin ennakoituna ja huollettuna, mutta enemmän saa työntää sinne konepellin alle rahaa. Ja sillä rahalla ostaa melko monta litraa bensaa
      Mulla nyt tää 535d alla kohta 70tkm tkm ja termari kulut varmaan jossain 400-500e nurkille,laskin tuohon ensi viikolla vaihdettavat kaikki uudet termarit ja noilla ajan sitten pari vuotta eli yhteensä 120 tkm voisi olla tuo 500e termarijumpan kesto mun käytössä .
      Mä en ainakaan sanois että nämä mitään rahasyöppöjä nämä dieselit on huollon suhteen .
      Läppävikoja taitaa olla suhteessa aika vähän mitä näitä E60\E61on tien päällä ,suhde varmaan bensojen suhteen 90\10 tai aika lähelle ainakin.

      Itse tykkään dieselin väännöstä ja sen ajamisen helppudesta,voimaakin tuossa nykyisessä on tarpeeksi mutta ei pitoa

      Ei ole kauan kun oli kiire rautakauppaan ja lähettiin samaan aikaan risteyksestä tojota corollaan kanssa taisi olla 1.6 tms jotain ja ei se meni menojaan tokihan tuo kiinni sen sai sitten kun pitoja joskus jostain löytyi
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #33
        Originally posted by BeamR View Post
        määrittele luotettavuus. Kyllä väitän että tuollainen peruskutosbensa kestää hyvin huollettuna isältä pojalle.
        Eipä taida N sarjan koneet olla niin kestäviä kuin vanhat M koneet.

        Dieselin suorityskyky parempi paperilla ja käytännössä + lastutuksella lisää vetoja.

        Ei olisi pitänyt avata tätä topicia, karmea autokuume...

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #34
          M54 olikin käsittämättömän vähän remppaa vaativa kone, ainakin meillä. N5x-koneista ei ole vielä kokemusta, tod näk kohta pääsee senkin kokemaan. tuohon meidän kiisseliin tehtiin justiinsa tuo termari/hehkujumppa á 500€, toivon mukaan ei tarvi heti olla tekemässä uudestaan. Ja sitten tulee vielä noi dieselverot.

          Eli meidän odotettavissa olevilla ajoilla en edes pohdi dieselkoneista, varsinkin kun uskoni tuon bensakoneen vähäiseen remontintarpeeseen on kohtuullisen kova. Toki nyt kun näin sanon niin meille osuu joku maanantaikrapulakappale...
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #35
            Originally posted by BeamR View Post
            maanantaikrapulakappale...
            Ei muita Bemareita olekkaan.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2323
              • Uusimaa

              #36
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ei muita Bemareita olekkaan.
              On ainakin yksi - meikäläisen 15 vuotias ikiliikkuja 328i jolla on menty 30.000km parin öljynvaihdon voimalla... Alkoi jo niin tympimään tuo huolettomuus, että oli pakko pistää talvipuhteina alusta palasiksi katastusmiehen kehuista huolimatta...
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • jarnori
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 67
                • Tampere

                #37
                Originally posted by peto2 View Post
                jos ajaisin VAIN 30tkm/v niin en edes harkitsisi dieseliä :think
                30 000 km ajolla ja 4 litran kulutuserolla (8 vs 12)-->
                bensa: 3600 litraa *1,7€ = 6120 €
                disel: 2400 litraa *1,5€ = 3600 €

                Kustannuseroa jää dieselveron jälkeenkin vielä n. 2000 € vuodessa dieselin hyväksi.

                Ja ottakaa nyt huomioon että diesel on näistä se parempi moottori. Kyllä siinä vaan on enemmän väkevyyttä ja sen tuntee selvästi kun sitä kaasua painaa.

                Vikoja ei kyllä kummemmin ole ollut. Paljon puhuttu läppävika nyt on mitä on. Vaikka jokin satunnainen tapaus on huhujen mukaan olemassa niin eipä LCI:ssä (07-->) enää näitä juurikaan ole. Näistä uudemmista läppiä on poistettu lähinnä vanhojen pelkojen takia. Termareita en ole itse joutunut vaihtamaan vielä 1v3kk/25tkm aikana kertaakaan. Moottori on ainakin tähän mennessä toiminut kuin junan vessa. Loppupelissä nämä uudehkot 6-mukiset dieselit on hyviä ja luotettavia moottoreita.

                Noilla kilometreillä (30tkm) ei siis ole MITÄÄN järkeä ostaa bensaa, ei todellakaan. Vaikka ajaisin vain 10tkm niin ottaisin ehdottomasti dieselin. Ajan keskimäärin karvan alle 20tkm vuodessa ja diesel oli ihan selvä valinta. Mahtava moottori, kun taas toi vaimon bensakutonen tuntuu ihan tuhnulta...
                Last edited by jarnori; 04-01-2013, 21:13.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #38
                  Originally posted by jarnori View Post
                  30 000 km ajolla ja 4 litran kulutuserolla -->
                  bensa: 3600 litraa *1,7€ = 6120 €
                  disel: 2400 litraa *1,5€ = 3600 €

                  Kustannuseroa jää dieselveron jälkeenkin vielä n. 2000 € vuodessa dieselin hyväksi.

                  Ja ottakaa nyt huomioon että diesel on näistä se parempi moottori. Kyllä siinä vaan on enemmän väkevyyttä ja sen tuntee selvästi kun sitä kaasua painaa.

                  Vikoja ei kyllä kummemmin ole ollut. Paljon puhuttu läppävika nyt on mitä on. Vaikka jokin satunnainen tapaus on huhujen mukaan olemassa niin eipä LCI:ssä (07-->) enää näitä juurikaan ole. Näistä uudemmista läppiä on poistettu lähinnä vanhojen pelkojen takia. Termareita en ole itse joutunut vaihtamaan vielä 1v3kk/25tkm aikana kertaakaan. Moottori on ainakin tähän mennessä toiminut kuin junan vessa. Loppupelissä nämä uudehkot 6-mukiset dieselit on hyviä ja luotettavia moottoreita.

                  Noilla kilometreillä (30tkm) ei siis ole MITÄÄN järkeä ostaa bensaa, ei todellakaan. Vaikka ajaisin vain 10tkm niin ottaisin ehdottomasti dieselin. Ajan keskimäärin karvan alle 20tkm vuodessa ja diesel oli ihan selvä valinta. Mahtava moottori, kun taas toi vaimon bensakutonen tuntuu ihan tuhnulta...
                  meillä on tuohon pöllö-öljykeksintöön tullut 27tkm/8kk eli sellaista 40tkm vuosivauhtia, joten on päivänselvää että se on diesel. Mutta 10-15tkm vuosiajoilla ei jaksa miettiä bensan kulutuseroa: muistaen että meillä hoidetaan noi lasten kuljetukset tällä hetkellä M73-koneiden voimin, joten mitään suurta tuskaa kulutuksen puolesta ei tuota vaihtaa tilalle bensakoneinen E60. Pääasia että on huoleton ja luotettava auto joka lämpiää ja käynnistyy. Vähän sais olla muitakin varusteita kuin perinteiset kääntyvät etupyörät.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • bemarikari5
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 167

                    #39
                    Oletko käynyt ajamassa molempia? Aikoinaan kun itse ostin e60:n, katselin ensin 530i, jonka jälkeen kokeilin 530d:tä.
                    Bensa tuntui tosi tuhnulta, joten ostin dieselin, joka on toimestani ohjelmoitu karalan kaikki tai ei mitään savuohjelmalla.
                    E60 on helvetin makea auto, kunhan se ei ole ollut millään "hälläväliäpersereijällä" sinua ennen.
                    Kannattaa varmistaa, että tyyppiviat on korjattu, sillä ne tulee varmasti eteen, niin kuin minulla, vaikka täydellinen merkkihuoltohistoria olikin.
                    Itku meinasi tulla, näitä perusjuttuja korjatessa.

                    Ykkösluokassa matkustaminen maksaa niin junassa kuin lentokoneessakin enemmän. Minusta e60 kuuluu ykkösluokkaan ja käyttökulut on vain hyväksyttävä.

                    Entinen duunikaveri oli vannoutunut dieselpösömies ja kehui kuinka halpaa ajoa on. kun ei vie kuin 4l/100km. Silti jätkä heitti 20K€ joka toinen vuosi välirahaa, että sai samanlaisen uuden säästöpossun. Vikoja siinä ei ollut, vain "ominaisuuksia".

                    Käy ajamassa, niin uskoisin ettei päätös ole vaikea. Mutta pyydä joku joka ymmärtää e60 päälle katsomaan, ennekuin paat nimet paperin.
                    -04 e60 530da
                    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                    Comment

                    • Messier
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 628
                      • Savo

                      #40
                      Originally posted by jarnori View Post
                      Ja ottakaa nyt huomioon että diesel on näistä se parempi moottori.
                      Rahtikalustoon kyllä joo. Mutta entäs jos haluaa autoillessaan tuntea sitä ajamisen iloa?
                      G05 X5 45e
                      KM9 ///M1000XR

                      Ex:
                      F10 ///M5
                      K49 S1000XR
                      E90 ///M3
                      E46 ///M3

                      Comment

                      • jarnori
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 67
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Messier View Post
                        Rahtikalustoon kyllä joo. Mutta entäs jos haluaa autoillessaan tuntea sitä ajamisen iloa?
                        Itse tunnen ajamisen iloa enemmän dieselillä koska se on näistä kahdesta voimakkaampi moottori. Ja siis meidän perheestä löytyy sekä bensa että diesel ja molemmat nelivetoja ja kutospannuilla. Se on sitten täysin makuasia jos joku syystä tai toisesta tykkää enemmän bensapannusta. On tietenkin ihan eri asia jos aletaan puhumaan esim M5:n V10 bensasta, mutta nyt vertailen näitä perus 6-sylinterisiä.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7425
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by jarnori View Post
                          30 000 km ajolla ja 4 litran kulutuserolla (8 vs 12)-->
                          Missä olosuhteissa tuo 4 litran kulutusero tulee?

                          Originally posted by bemarikari5 View Post
                          Oletko käynyt ajamassa molempia? Aikoinaan kun itse ostin e60:n, katselin ensin 530i, jonka jälkeen kokeilin 530d:tä.
                          E60 530i on ollut 3 eri koneella (170kW, 190kW ja 200kW), ja 530d ilmeisesti myös useammalla eritehoisella versiolla samasta moottorista. Luulisin että voi tulla erilaiseen johtopäätökseen riippuen mitä noista vertaa keskenään.

                          Originally posted by jarnori View Post
                          Itse tunnen ajamisen iloa enemmän dieselillä koska se on näistä kahdesta voimakkaampi moottori.
                          Voiman tunne on tietysti yksi asia, mutta ei kai siinä yli 200kW kuitenkaan vakiona ole? Kesällä oli 3-sarjan kopassa 6 päivää alla 180kW 3-litran dieseli ja olihan se mukava tuon voiman tunteen puolesta. Mutta en mä ainakaan 3-sarjan korilla sitä ääntä jaksais jatkuvasti kuunnella. E6x lienee hiljaisempi.
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2013, 21:17.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • bemarikari5
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 167

                            #43
                            Originally posted by Messier View Post
                            Rahtikalustoon kyllä joo. Mutta entäs jos haluaa autoillessaan tuntea sitä ajamisen iloa?
                            Tällaisessa lahnassa pitää olla "torkkia"
                            Vertailukohtana pitäisi olla vähintään 545i
                            -04 e60 530da
                            ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by Messier View Post
                              Rahtikalustoon kyllä joo. Mutta entäs jos haluaa autoillessaan tuntea sitä ajamisen iloa?
                              Kyllä se voi tuntua oli voimalähde kumpia tahansa.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • bemarikari5
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 167

                                #45
                                [QUOTE=Petri.Kekkonen;2912635]E60 530i on ollut 3 eri koneella (170kW, 190kW ja 200kW), ja 530d ilmeisesti myös useammalla eritehoisella versiolla samasta moottorista. Luulisin että voi tulla erilaiseen johtopäätökseen riippuen mitä noista vertaa keskenään.

                                Uskoisin, että kyseessä on saman hintaluokan kikkareet ja sen mukaan tehoversiot.
                                -04 e60 530da
                                ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎