Mukava huomata, että porukka käy näitä ohjelmoimassa. Tyhjällä putkella sais vaan 100x hienomman ajettavan kun otettais reilusti enemmän irti tehoja. Vääntöjen puolesta ei todellakaan pitäis terveen laatikon alkaa luisteleen vielä alle 900nm.
Katsastuksessa ei pitäis olla mahdollista että olettamuksen vuoksi ei leimaa annettais.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Mukava huomata, että porukka käy näitä ohjelmoimassa. Tyhjällä putkella sais vaan 100x hienomman ajettavan kun otettais reilusti enemmän irti tehoja. Vääntöjen puolesta ei todellakaan pitäis terveen laatikon alkaa luisteleen vielä alle 900nm.
Katsastuksessa ei pitäis olla mahdollista että olettamuksen vuoksi ei leimaa annettais.
Mukava huomata, että porukka käy näitä ohjelmoimassa. Tyhjällä putkella sais vaan 100x hienomman ajettavan kun otettais reilusti enemmän irti tehoja. Vääntöjen puolesta ei todellakaan pitäis terveen laatikon alkaa luisteleen vielä alle 900nm.
Katsastuksessa ei pitäis olla mahdollista että olettamuksen vuoksi ei leimaa annettais.
Onko näin että vakioputkella ja tyhjällä dpf:llä ei 400 mene rikki:think
Vääntöhän on vain tehoon liittyvä "osa-alue"... vääntöä ja liike-energiaa(kierroksia) pitää molempia olla muuten ei tapahdu yhtään mitään...
Ideaali tilanteessa kierroksia ja vääntöä on perkeleesti ja tämä liikuttaa kevyttä massaa ja sitten kun sen voiman saisi vielä tiehen niin alkaisi tapahtumaan
Joskus miettinyt tälläistä mielikuvaa joesta...
Joessa voi olla leveä,syvä ja hitaasti virtaava(vääntö) kohta ja sitten voi olla nopeasti virtaava kapea ja matala koski(kierroskohta)...silti molemmista virtaa se sama vesimassa läpi.
Joessa voi olla leveä,syvä ja hitaasti virtaava(vääntö) kohta ja sitten voi olla nopeasti virtaava kapea ja matala koski(kierroskohta)...silti molemmista virtaa se sama vesimassa läpi.
Jep,
itse olen yksinkertaistanut tuon väännön:
Hitsaa iso mutteri plootuun kiinni, ota metrin mittainen jatkovarsi ja
räikkä, hypi 100 kg painolla siellä jatkovarren päässä.
Saat n. 1000 Nm väännön,
teho on silti nolla jos hitsaus ei petä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Molemmat vaikuttaa, niin käytössä oleva teho, kuin käytössä oleva vääntökin. Tai siis summattuna käyttöön saatava teho...
Huipputeho on sitten se joku numero, piikki missä jossain vaiheessa kiihdytystä kävästään. 35D on mun mielestä kohtalaisesti toimiva paketti just tähän "laajaan käyttöalueeseen". Vaihteistovälitys toimii hyvin, kun taas massaa näissä bemukoissa on hieman turhan paljon ainoastaan kiihtyvyys aspektia tuijotettaessa.
Arkipäivän käytönnänsuorituskyvyn mittarina esimerkkinä viä yks jeesusteltava asia lisää:
Ajat ohjelmoidulla 35D:llä ja vierelläsi esim ferrarin 500hv sportti. Lähdette yks kaks yllättäen kiihdyttään ja molemmilla vaikka vajaa 2000rpm ja 4.pykälä sillä hetkellä. Siinä voi tosi nopee bemu kuski ehtiä juuri laukeen ratin takana ennenkuin italianori ottaa paikkansa luonnonlakien oppikirjassa.
Teho on muuten vääntömomentin ja kierrosnopeuden tulo, ei summa, jos oikein tarkkoja ollaan. P[W]=M[Nm]*w[rad/s]. Anteeksi näsäviisastelu.
Mites ihmisillä on kulutukset muuttunut softauksen jälkeen. Aika monessa tommosessa softauksessa luvataan jopa 10% pienennystä kulutukseen.
Totta turiset. Se on nuo laskuopit hieman heikko osa-alue meikäläisellä.
Itellä 7,8l/100km keskikulutus pyörinyt nyt viimeisimmällä ohjelmalla. Jos ohjelmointia ei tehdä taloudellisuus pääkriteerinä, niin normi "nautiskelijalla" tuskin ainakaan tippuun pääsee tuo kulutus.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Johan alkoi tulla viisaita kommentteja kun meikäläinen vain vähän vitsiä väänsi.
500km ajon jälkeen ajotietokoneen kulutus näytti 0.5 litraa vähemmän kuin ennen. Toivottavasti ohjelmoinnilla on vaikutusta myös kulutukseen, mutta eihän se ole se jutun juju. Tärkeintä on fiilis kun painaa kaasua ja joka kerta nousee hymy kasvoille... Lapsi on terve kun se jaksaa leikkiä!
Älä sie hevosia mieti, diesel bemu liikkuu väännöllä...
Juu ei..770nm tästä on penkitetty,mietin vaan että jos sais sen 30 hp jotta 400 hp menis rikki,niin jatkasko se jalkojen välissä minkä verran tuota kanunaa..siis tarvisko housu ostoksille lähteä
Comment