Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j_mp
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 60
    • Seinäjoki

    Originally posted by Mlatvala View Post
    Antilla on unohtunu hukata dpf ohjelmasta?
    Käväisin AJ:llä ja nyt ei enää vikakoodi vilku. Poisti sen helposti flashistä. Hienoa palvelua ammattimieheltä!

    Ilmeisesti johtui sammutusläpästä tai egr:stä...

    Enää ei muuten tule mustaa savua, tais olla vain karstanen kun näin talvikelillä joutuu hissuttelemaan tuolla tiellä.
    Volvo XC60 D5 AWD
    Ex. BMW 535D M-Sport
    Ex. 520D Touring

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      En tiä onko noihin coolerin parantamisiin muilla kuinka paljon intressiä, mutta itteeni kiinnostais kyllä kovasti.

      Kiina-IC nyt ei kauheita maksais. Totta puhuen ite tarvis kyllä jonku sepän joka tuollasen kattois sopivan aihioltaan ja tekis tarvittavat muokkaukset.

      Kävin tänään Tatech:lla höpiseen aiheesta ja aiheen vierestä. Siellä ehdottelivat vesiruiskun asentamista ja suositteli nimenomaan dieseliin. Kyseisen keksinnön sais säädettyä toimiin yksinkertaisemmillaan tietyistä ahdoista lähtien ja monimutkasimmillaan senkin sais ohjelmoitua. Tatech toimii Snow Performancen maahantuojan jälleenmyyjänä. Pelkkä vesiruisku kuulema riittäis helposti jäähdytykseen 535d välijäähdyttimen kanssa. Säiliöitä on kaiken kokosia, joten ei tarvis kokoajan olla vettä lisäilemässä ja varsinkaan jos säätäis ruiskutuksen tapahtuun vaan ns. maksimivedoissa. Talvikaudeks ton vois napata pois toimimasta tai laittaa metanolit sekaan.
      Tossahan toi jäähdytys tapahtuis tuolla palotilassa asti ja vesi höyrystyessään sitoo erittäin voimakkaasti lämpöö->parempi sylinteritäytös->. Toihan myös pitää palotilat puhtaampina ja osaltaan pienentää hieman päästöjä ja kulutustakin noin periaatteessa...

      Mutta tämä itelleni ihan uus aluevaltaus. Mitä haittaa/muuta hyötyä tosta vesiruiskusta olisi? Millaisia tehonlisäyksiä vois 400hv turbodieseliin saavuttaa vai ei mitään?

      Ison coolerin edut vrt. vesiruiskusysteemiin?

      Tuli puhuttua myös, että voisin käyttää autoni Tatech Pirkkalassa tehonmittauksessa. Pitäis olla aika huippulaitteisto heillä. Ootteko muut käyny? Toihan nyt on ainakin hyvä konsti kattoo onko vedot tallessa talven jäljestä, kun ei noilla talvikummeilla ole oikein tuntoa.
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        Originally posted by j_mp View Post
        Käväisin AJ:llä ja nyt ei enää vikakoodi vilku. Poisti sen helposti flashistä. Hienoa palvelua ammattimieheltä!

        Ilmeisesti johtui sammutusläpästä tai egr:stä...

        Enää ei muuten tule mustaa savua, tais olla vain karstanen kun näin talvikelillä joutuu hissuttelemaan tuolla tiellä.
        No oliko puhetta koko operaation hyödystä?
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Mun mielestä kuulostaa kyllä vähän liioitellulta hyöty dieselissä, jos sieltä coolerilta puskee vaikka 50 asteista ilmaa niin ei se vesi sitä paljoa viilennä. Lienee enemmän hyötyä ruiskuttaa alkoholia coolerin pintaan ulkopuoleltakin...

          Bensakoneissa tuo auttaa ihan eri tavalla, ruiskutettu vesi höyrystyy pääasiassa palotilassa puristustahdin aikana ja pitää lämpötilat sillä tasolla ettei esisyttymistä tapahdu. Ne paremmat täytökset ym. saa kyllä unohtaa, vesi vie oman tilansa. Nesteenä tilavuus on olematon ja samoin vaikutus, mutta jos sen jollain saisi höyrystettyä jo ennen palotilaa, niin täytös romahtaa ilman korvautuessa vesihöyryllä.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • j_mp
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 60
            • Seinäjoki

            Originally posted by LeMansBlau View Post
            No oliko puhetta koko operaation hyödystä?
            Ei osannut sanoa. Ilma menee paremmin moottorille, mutta hyödyn näkee sitten dynossa... Tuon koko hässäkän vois korvata vaikka suoralla putkella, kun kaikki kilkkeet on poissa käytöstä.

            Laitan sit kesällä lisätietoa kun menen uudestaan rullille. Siinähän sen sitten näkee. Onpahan tuokin kokeiltu.

            Näillä päivityksillä ajattelin ajella kesään asti ja jos sitten alkaa tehon puute vaivata niin alan miettiä tuota coolerin parantamista.
            Last edited by j_mp; 15-03-2013, 17:56.
            Volvo XC60 D5 AWD
            Ex. BMW 535D M-Sport
            Ex. 520D Touring

            Comment

            • Väiski
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 412
              • Pirkanmaa

              Originally posted by LeMansBlau View Post
              En tiä onko noihin coolerin parantamisiin muilla kuinka paljon intressiä, mutta itteeni kiinnostais kyllä kovasti.

              Kiina-IC nyt ei kauheita maksais. Totta puhuen ite tarvis kyllä jonku sepän joka tuollasen kattois sopivan aihioltaan ja tekis tarvittavat muokkaukset.

              Kävin tänään Tatech:lla höpiseen aiheesta ja aiheen vierestä. Siellä ehdottelivat vesiruiskun asentamista ja suositteli nimenomaan dieseliin. Kyseisen keksinnön sais säädettyä toimiin yksinkertaisemmillaan tietyistä ahdoista lähtien ja monimutkasimmillaan senkin sais ohjelmoitua. Tatech toimii Snow Performancen maahantuojan jälleenmyyjänä. Pelkkä vesiruisku kuulema riittäis helposti jäähdytykseen 535d välijäähdyttimen kanssa. Säiliöitä on kaiken kokosia, joten ei tarvis kokoajan olla vettä lisäilemässä ja varsinkaan jos säätäis ruiskutuksen tapahtuun vaan ns. maksimivedoissa. Talvikaudeks ton vois napata pois toimimasta tai laittaa metanolit sekaan.
              Tossahan toi jäähdytys tapahtuis tuolla palotilassa asti ja vesi höyrystyessään sitoo erittäin voimakkaasti lämpöö->parempi sylinteritäytös->. Toihan myös pitää palotilat puhtaampina ja osaltaan pienentää hieman päästöjä ja kulutustakin noin periaatteessa...

              Mutta tämä itelleni ihan uus aluevaltaus. Mitä haittaa/muuta hyötyä tosta vesiruiskusta olisi? Millaisia tehonlisäyksiä vois 400hv turbodieseliin saavuttaa vai ei mitään?

              Ison coolerin edut vrt. vesiruiskusysteemiin?

              Tuli puhuttua myös, että voisin käyttää autoni Tatech Pirkkalassa tehonmittauksessa. Pitäis olla aika huippulaitteisto heillä. Ootteko muut käyny? Toihan nyt on ainakin hyvä konsti kattoo onko vedot tallessa talven jäljestä, kun ei noilla talvikummeilla ole oikein tuntoa.
              Itse voisin kyllä tulla myös tehonmitaukseen ihan mielenkiinnosta kunhan kelit sallii kesägummit.
              "horsepower sells cars, torque wins races"
              F10 M550dx 470/900

              Comment

              • Hjördis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 174
                • Kirkkonummi

                Originally posted by LeMansBlau View Post
                Mitä haittaa/muuta hyötyä tosta vesiruiskusta olisi? Millaisia tehonlisäyksiä vois 400hv turbodieseliin saavuttaa vai ei mitään?
                Käsitykseni mukaan oikein kalibroituna vesi/etanoli/metanoli ruiskutus 35d koneissa ei pitäisi aiheuttaa ainakaan suurempaa haittaa. Varsinkin kuumissa olosuhteissa ruiskutusjärjestelmä taitaa olla tehokkaampi viilentäjiä kuin hieman isompi välijäähdytin. Ruotsissa löytyy yksi 335d jonka omistaja on omien sanojensa mukaan saanut huipputehon nousemaan 393hv -> 462hv vesi/metanoli ruiskutuksella.

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1302
                  • Tornio

                  E6x vs. X5 cooleri

                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  En tiä onko noihin coolerin parantamisiin muilla kuinka paljon intressiä, mutta itteeni kiinnostais kyllä kovasti.

                  Kiina-IC nyt ei kauheita maksais. Totta puhuen ite tarvis kyllä jonku sepän joka tuollasen kattois sopivan aihioltaan ja tekis tarvittavat muokkaukset.
                  Tossa "plug'n play" ratkasua, jossa mainoslauseen perusteella jopa ihan mukava tilavuuden lisäys onnettoman kokoseen alkuperäseen:
                  http://www.wagner-tuning.com/BMW-E90...Kit-_p_65.html[/QUOTE]

                  oletkos tutkinut X5 3,0d coolerin kokoa. Tämä Wagner-tuning pajan kuvan perusteella
                  oleva 335d cooleri olisi saman kokoinen kuin X5 3,0d cooleri
                  Joka tapauksessa X5 cooleri ON isompi kuin E6x koreissa käytetty. Mittoja en muista ulkoa, mutta voisihan tuon joskus sopivan tilaisuuden tullen mitata
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Area 03

                    Itsekkin päätin pitää sigun auton,niin olen miettinyt tuota vesi/metanoli suihkutusta.Eipä noi valmispaketit paljon kustantais,ja jenkki foorumilla saatu hyviä tuloksia.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • Hjördis
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 174
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by e46touring View Post
                      Tossa "plug'n play" ratkasua, jossa mainoslauseen perusteella jopa ihan mukava tilavuuden lisäys onnettoman kokoseen alkuperäseen:
                      Valitettavasti 335d ja 535d coolerit ovat eri kokoisia, kiiinnitykset erit ja lähdöt eri kulmissa. Kyllä tuollainen saa siihen järkätty niinkuin tämä portugalilainen mutta se vaatii coolerin sekä auton muokkausta.

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by j_mp View Post
                        Käväisin AJ:llä ja nyt ei enää vikakoodi vilku. Poisti sen helposti flashistä. Hienoa palvelua ammattimieheltä!

                        Ilmeisesti johtui sammutusläpästä tai egr:stä...

                        Enää ei muuten tule mustaa savua, tais olla vain karstanen kun näin talvikelillä joutuu hissuttelemaan tuolla tiellä.
                        Kyllä sitä savua sieltä vielä tulee, ole huoleti

                        Eilen oli ihan erikoisen hyvä päivä näköjään autolla, kaheksaa kymppiä turruuttelin jojensuuhun..



                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          Siellä Mlatvala kattellu ku corollat kirmaa ohitte ja ettei vaan olis ollu kusipullokin mukana, kun tossahan ei enää huoltamoille ole varaa pysäytellä! No ei vaan, kyllä pienellä on menny!

                          Muistelisin joskus lukeneeni, että MB puolella oli joku onnistuneesti viritelly ton vesi/metanoli ruiskun omaan super urpo projektiinsa ja kyseiseen yksilöön oli tullu myös huomattava tehonlisäys tällä konstilla.
                          Olisko Tuikulla muistikuvaa tai muuten tietoo noista vesihöyryjen kanssa pelaamisista? :think

                          Kuten sanoin, niin itelle vesiruiskutus on täysi kokematon homma ja mielipiteitä kuuntelis enemmänkin. Tai jos oikein faktatietoo sais, niin se passais! Kovasti tuntuis olevan muutenkin mielipiteet kahtia jakava asia mitä tuolta netin syövereistä äkkiseltään selailin.

                          Onko b mutteri kasalla jo katottuna, mistä noita vesipyssyjä halvimmalla sais? Missä lämmöissä 35i huitelee nykyvirityksillä? Onko minkälaisia saavutuksia 35i puolella saatu?

                          Onko hjördis tosta ruottin 335d versiosta tietoo nettipuolella?

                          Kiitos myös Cell näkemyksestäsi.

                          Väiski meen ite varmaan ihan tässä lähipäivinä rullaileen. Soittavat ku osuu sopiva väli kohilleen. Pari kesärengasta ny vaihtaa taakse vaikka siä paikanpäällä.
                          Last edited by LeMansBlau; 16-03-2013, 11:18.
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1302
                            • Tornio

                            Originally posted by Hjördis View Post
                            Valitettavasti 335d ja 535d coolerit ovat eri kokoisia, kiiinnitykset erit ja lähdöt eri kulmissa. Kyllä tuollainen saa siihen järkätty niinkuin tämä portugalilainen mutta se vaatii coolerin sekä auton muokkausta.
                            JOO just lähtöjenkin osalta X5 cooleria sinne E6x keulaan voisi alustavasti mallailla.
                            korkeus olisi matadorin kuvan perusteella samaa luokkaa tuon 335d kanssa
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Ihan mielenkiintoinen juttu tuo vesi ruisku
                              .. mutta jotenkin se tuntuu hassulta ajatukselta viritellä jotain extra-pissapoikaa lastutettuun diisseliin .. vaikuttaa niin amis/esso patentilta jottei tosikaan

                              Ei sillä, jos siitä oikeasti saadaan tuollaisia määriä lisää löylyä, niin mikä jottei!
                              Saattaa olla jopa yksinkertaisempi toteuttaa kuin iso cooleri. Joku fiksuhan sen varmaan osais laskeakkin minkä verran ilma sillä jäähtyy ja mitä se tekee tehoille .. samoin coolerin kanssa.
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • LeMansBlau
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1060
                                • Insomniac

                                Originally posted by e46touring View Post
                                JOO just lähtöjenkin osalta X5 cooleria sinne E6x keulaan voisi alustavasti mallailla.
                                korkeus olisi matadorin kuvan perusteella samaa luokkaa tuon 335d kanssa
                                No toi tietty vois olla yks mahdollisuus. X5 mallin ulkoset mitat ja litratilavuuden ku sais jostain selville noitten "lähtöjen" lisäks, niin tietäis kannattaako yrittää. Tilaa sille joutuis 100% varmasti tekeen keulaan jos on kooltaan isompi, mutta kuinka paljon, niin se lienee myös aika ratkasevaa. :think
                                Orkkis X5 välijäähyn vois jostain saada aika halvallakin...
                                ///MADE IN FINLAND

                                sigpic

                                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                                F32 COUPE PERFORMANCE
                                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎