Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 dpf tukossa...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    E60 dpf tukossa...?

    Auto tehoton, pintakaasulla pelaa suht normaalisti mutta jos kovempaa yrittää kiihdyttää niin kiihtyy sekunnin verran ja hyytyy, olettaisin että DPF tukossa...?

    Lämmöt nousee yli 85 asteen kun tarpeeksi kauan käy, mutta regenerointi ei lähde päälle edes pakottamalla (Autocom). Tuon enempää en ole kerennyt vielä tutkimaan.

    Minkä verran pakopaineiden kuuluisi nousta kiihdyttäessä?

    Ja konstit jos tuo nyt oikeasti on tukossa mutten välttämättä haluaisi lähteä poistamaan.

    Pesu, putsauslitkut ja uudelleen regenerointiyritystä?
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #2
    Tuosta lukemista: http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=dpf
    E61 520Da

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #3
      PDF:ää ennen paine n. 400 mbar jos suodatin on kunnossa,
      hälyt taitaa tulla jossain 800 mbar kodalla...

      Inpalla näkee vastapaineet ecun/status alta, shift + F6 painamalla (CFS tjsp. tekstinä)...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Jos poltto ei suostu käynnistymään, yksi vikapaikka voi olla EGR:n edessä majaileva kaasuläppä. Nimellä ja funktiolla ei ole paljon tekoa keskenään, läpällä kuristetaan sisääntulevaa ilmaa polton ajaksi ja vähennetään moottorin tärinää sammutuksessa.

        Imusarjan öljysumu tunkeutuu ajan saatossa läppäkoneiston sähköpuolelle, kun läppä ei toimi enää ei myöskään poltto voi käynnistyä.

        Jos INPAlla näkyy throttle valve -virheitä niin kaasuläppä vaihtoon.

        Comment

        • MikkoV
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 631
          • Sastamala

          #5
          Ai niin, herjaa vikakoodin 480a, Autocom ei kerro tuolle kuvausta mutta liittynee dpf:ään? Paineet nousi 750-800mbar välille eli kyllä tuo tukossa on kai sitten. Termarissa on vikaa, siinä varmaan alkup. Syy tulkeutumiseen...

          Perhana en oo inpaa saanut toimimaan, tai loppunut hermo kesken tuohon. Hiukan työlään oloinen asennukseltaan. Ja bongasin kyllä tuon iltalukemisvinkin jo aiemmin, paljon asiaa.

          Eli laitoin puhdistuslitkut tankkiin, koitetaan saako pakkopolton päälle, jos ei niin irti ja pesupuuhiin. Ja termari tietty vaihtoon...
          E70 3.0SD -08
          .................................................. ................................
          Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #6
            Originally posted by MikkoV View Post
            Ai niin, herjaa vikakoodin 480a, Autocom ei kerro tuolle kuvausta mutta liittynee dpf:ään? Paineet nousi 750-800mbar välille eli kyllä tuo tukossa on kai sitten. Termarissa on vikaa, siinä varmaan alkup. Syy tulkeutumiseen...

            Perhana en oo inpaa saanut toimimaan, tai loppunut hermo kesken tuohon. Hiukan työlään oloinen asennukseltaan. Ja bongasin kyllä tuon iltalukemisvinkin jo aiemmin, paljon asiaa.

            Eli laitoin puhdistuslitkut tankkiin, koitetaan saako pakkopolton päälle, jos ei niin irti ja pesupuuhiin. Ja termari tietty vaihtoon...
            480a = Particulate filter heavily clogged

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #7
              Originally posted by MikkoV View Post
              Ai niin, herjaa vikakoodin 480a, Autocom ei kerro tuolle kuvausta mutta liittynee dpf:ään? Paineet nousi 750-800mbar välille eli kyllä tuo tukossa on kai sitten. Termarissa on vikaa, siinä varmaan alkup. Syy tulkeutumiseen...

              Perhana en oo inpaa saanut toimimaan, tai loppunut hermo kesken tuohon. Hiukan työlään oloinen asennukseltaan. Ja bongasin kyllä tuon iltalukemisvinkin jo aiemmin, paljon asiaa.

              Eli laitoin puhdistuslitkut tankkiin, koitetaan saako pakkopolton päälle, jos ei niin irti ja pesupuuhiin. Ja termari tietty vaihtoon...
              Etsi käsiisi joku semmoinen henkilö jolla on inpa tms. ohjelma jolla pääsette Bemarin diagnostiikkaan kiinni. Myös Boschin testerit käyvät. Nyt maantielle ajamaan ja laitatte polton pyynnin päälle. Tämän jälkeen ajon aikana nollaatte auton vikakoodeja niin kauan, ettei niitä enää tule. Poltto lähtee jossain vaiheessa päälle. Tuolla reseptillä lähtee melkein satavarmasti toimimaan! Itse jouduin ajamaan noin puoli tuntia ja nollaamaan vikakoodin varmaan kakskyt kertaa ennenkuin lähti toimimaan.

              Se ei auta mitään jos laittaa pelkän polton pyynnin päälle! Jos siellä on se vikakoodi se estää polttotapahtuman. Itse tein ensin saman virheen.
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #8
                DPF poistoon, niin ei tarvi kärsiä.'
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • Pe-te
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 198
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Tässä vielä yksi "pehmeä" konsti kokeiltavaksi...

                  Itsellä taannoin puski tasaisesti kerran pari viikossa vikaherjan joko liian tiheästä polttovälistä tai siitä ettei poltto onnistunut. Pönttö tuntui olevan semisti tukossa mutta ei kuitenkaan vielä heittänyt mittaristoon herjoja.
                  Mulla tosin poltto käynnistyi vikakoodeja nollaamalla mutta palasivat siis aina kuitenkin parin päivän sisällä takaisin.

                  Heitin vakihuollon suosituksesta kokeeksi Kent DPF Cleaner Plus-litkun (http://www.kenteurope.com/uk/shop/vi...=215&type=Auto) vajaaseen tankkiin ja toimin pullon ohjeen mukaan. Parin ajetun satasen jälkeen tuntui kuin tulppa olisi nykäisty putkesta pois. Sitten tankki täyteen ja kun se oli ajettu tyhjäksi herjat loppui kuin seinään eivätkä ole takaisin tulleet. Aikaa tästä toimenpiteestä on nyt n. 2kk. Kulutuskin tippui hiukan alaspäin.

                  Puteli kustansi muistaakseni 40e (ostopaikkana RK-City Huolto,Tampere).
                  F11 520dA (N47N) -13
                  ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                  ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                  Comment

                  • BemariAndy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 230
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #10
                    DPF putsaus-litkuista

                    Joo, noita lisäaineita alkaa olemaan ja tulemaan melko moneen ongelmaan. Forte-tuotteet ovat kans aika tunnettuja, mistähän noita sais ostettua? Jostain luin, että niitä myyvät vain huoltoliikkeet tai niitä voi käyttää vaan niissä eli yksityishenkilöille ei oikein suoramyyntiä ole? Tuo Kent on merkkinä aika outo ja ei löytynyt oman alueen myyntipistettä. Voishan tuota vajaaseen tankkiin ehkäisevästi kokeilla ja sitten isoilla kierroksilla jerkkua vartin verran...
                    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                    Comment

                    • Mik@
                      BTCF Member
                      • Jul 2010
                      • 1413
                      • Nurmes

                      #11
                      ^Ebayssä on noita forten litkuja ainakin, aika paljon halvemmalla kuin suomesta liikkeistä.
                      E61 520Da

                      Comment

                      • BemariAndy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 230
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #12
                        Fortet tilattu!

                        Originally posted by Mik@ View Post
                        ^Ebayssä on noita forten litkuja ainakin, aika paljon halvemmalla kuin suomesta liikkeistä.
                        No helevata,

                        niinpä näky olevan... Tilasinkin sellaisen paketin, että lähtee mähnät mäkeen 2 kpl Forte dpf cleaner regenerator, 2 kpl Forte advanced formula diesel treatment ja joku advanced motor flush. Kyselin täältä eräästä huoltoliikkeestä ja ei niillä edes ollut tuota vaikka muuta Fortea mainostikin. Aika törkeän hintaisia Suomessa, n. 40e puteli ja sain nuo kahden hinnalla postikuluineen
                        * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                        * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                        Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                        Comment

                        • MikkoV
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 631
                          • Sastamala

                          #13
                          Ei helvata, kävipäs nolo kämmi, pesin katalysaattorin tohjoksi.

                          Mulla oli jostain käsitys että DPF on ensimmäisenä ja katalysaattori sen jälkeen, oli tarkemmin tutkien sitten juuri toisin päin. DPF on tehnyt tuloaan, kun olen omia autoteknisiä opintojani lopetellut ja ei ole tullut näihin aiemmin tutustuttua. Noo, tekevälle sattuu....

                          Mut mitäs sitten, mikä järkevin vaihtoehto:

                          -DPF pesu ja jostain uusi (vanha) katti?

                          Tarvinnee ohjelmoinnin jos meinaa saada poltot pois päältä?
                          Vai toimiiko tuo ilman kattia? (ilman ohjelmointia)
                          -Onko toimiva vaihtoehto jättää tyhjä katti ja porata reiät putsatun DPF läpi? Vai heittääkö johonkin vikatilaan tai aikaansaa muita ongelmia. Olen saanut käsityksen että tyhjällä DPF:llä pitää ikävän äänen polton käynnistyessä

                          Niin, ja luin sen edellisen sivun Fabsun vastauksen liian myöhään. Autocomilla saa kyllä "pakkopolton" päälle, mutta ei suostunut käynnistymään. Pariin kertaan kokeilin ja nollasin kyllä koodeja, ois voinut kokeilla varmaan enemmänkin. Ja ajoin juurikin tuon Kentin putsauslitkun läpi, sen jälkeen aloin "DPF" pesupuuhiin...
                          Last edited by MikkoV; 13-03-2013, 20:38.
                          E70 3.0SD -08
                          .................................................. ................................
                          Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Ilman kattia se auto ainakin haisee järkylle, kättä taskuun ja purkuosaa paikalleen
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #15
                              Katti ja partikkelifilsu tyhjiksi ja ohjelmalla optimointi.

                              Kärytys on melko pientä. Esimerkiksi enemmän webasto kärtsää nokkaan. Ohjelmalla tota pystyy jonkinverran sääteleen jos noukka ei kestä.
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎