Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BmwPunisher View PostMillä rengastuksella passaa 535d E61:sen alle kuvan mukaiset ämmä vanteet? Edessä 8.5x19 ET12 ja takana 9.5x19 ET28Last edited by Hjördis; 11-11-2013, 20:53.
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostJos autosi ei ole omatoimisesti madallettu niin ilman muuta ylikoon 'kapeantyyppiset' renkaat, 245/40 ja 275/35. Taakse tarvitset vielä 10mm spacerit kun mainitsemasi takavanteet on tarkoitettu E60seen, E61 versiot ovat ET17.
E61:ssä vanteet on ET18, mutta takanakin on 8,5", 245 renkaalla. Sen takia E60:ssä on isompi ET luku takana, koska vanteet ja renkaat on leveämmät Sama pätee myös E61:een...
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostE61:ssä vanteet on ET18, mutta takanakin on 8,5", 245 renkaalla. Sen takia E60:ssä on isompi ET luku takana, koska vanteet ja renkaat on leveämmät Sama pätee myös E61:een...
Alkuperäisten E61 M5 style 166 vanteiden tekniset tiedot ovat juurikin mainitut 8.5x19 ET12 edessä ja 9.5x19 ET17 takana. E60:seen tarkoitettujen mitat ovat muuten samat paitsi takana ET28. Alkuperäisenä rengastuksena M5:sissa on 255/40 edessä ja 285/35 takana. Tavallisiin E60 ja E61:siin 255/40 on melkein aina liian leveä eteen ilman muokkauksia, kun taas sopivan tyyppinen 245/40 sopivalla camberilla on täydellisesti sopiva. Ainakin E61:ssa 285/35 ET17 mahtuu yleensä myös pyörimään ilman ongelmia taakse. Replikoissa mitat ovat sitten toiset ja samalla ulkonäkö (lähinnä kaarevuuden syvyys).Last edited by Hjördis; 12-11-2013, 12:54.
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostMyönnän että yleensä bemu2000 tietää paljon enemmän vanteista ja renkaista kuin minä, mutta tässä tapuksessa yllä oleva on väärää tietoa.
Alkuperäisten E61 M5 style 166 vanteiden tekniset tiedot ovat juurikin mainitut 8.5x19 ET12 edessä ja 9.5x19 ET17 takana. E60:seen tarkoitettujen mitat ovat muuten samat paitsi takana ET28. Alkuperäisenä rengastuksena M5:sissa on 255/40 edessä ja 285/35 takana. Tavallisiin E60 ja E61:siin 255/40 on melkein aina liian leveä eteen ilman muokkauksia, kun taas sopivan tyyppinen 245/40 sopivalla camberilla on täydellisesti sopiva. Ainakin E61:ssa 285/35 ET17 mahtuu yleensä myös pyörimään ilman ongelmia taakse. Replikoissa mitat ovat sitten toiset ja samalla ulkonäkö (lähinnä kaarevuuden syvyys).
Puhuinkin E61 535d:n vanteista ja sellaisesta autosta tässä olikin kyse, eikä M5:stä... Kerro mikä tieto oli väärää? Ihan turha jostain M5:n specseistä on jauhaa, kun ei sellaisesta ole kyse.
285/35-19 ET17 setti ei myöskään mahdu pyörimään täysin raapimatta vakiokaarissa.Last edited by bemu2000; 12-11-2013, 23:38.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostPuhuinkin E61 535d:n vanteista ja sellaisesta autosta tässä olikin kyse, eikä M5:stä... Kerro mikä tieto oli väärää? Ihan turha jostain M5:n specseistä on jauhaa, kun ei sellaisesta ole kyse.
285/35-19 ET17 setti ei myöskään mahdu pyörimään täysin raapimatta vakiokaarissa.
Kun puhuin väärästä tiedosta viittasin väittämäsi että E61:ssä kysymyksessä olevien vanteiden ET olis 18 ja takavanteiden leveys 8.5, mikä on väärää tietoa.
Sopivalla rengasvalinnalla 285/35-19 ET17 saa kyllä pyörimään tavallisissa E61:ssä jopa tilanteeseen sopivilla camberkulmilla (mahdollisimman pystyyn) ilman raapimista, kokemusta on.
Comment
-
-
Minä oon antanu itseni ymmärtää että, kun style166 tai style167 takavanteiden offsetti on 17, ovat ne "tarkoitettu" e63 M6:seen ja 28-offsetillä e60 tai e61 M5:seen.
BmwPunisher, laita eteen 245/35 ja taakse 285/30 + spaceria taakse sen mukaan mitä maltat kaaria taittaa.. kympin spaceri voi mennä jo ilman mitään, farkkuun.Last edited by Matson^; 13-11-2013, 11:15.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostMinä oon antanu itseni ymmärtää että, kun style166 tai style167 takavanteiden offsetti on 17, ovat ne "tarkoitettu" e63 M6:seen ja 28-offsetillä e60 tai e61 M5:seen.
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostNo siinä tapauksessa vedät ihan omaa keskustelua koska me muut puhutaan alkuperäisten M5:sen vanteista (style 166) E61 535d alla.
Kun puhuin väärästä tiedosta viittasin väittämäsi että E61:ssä kysymyksessä olevien vanteiden ET olis 18 ja takavanteiden leveys 8.5, mikä on väärää tietoa.
Sopivalla rengasvalinnalla 285/35-19 ET17 saa kyllä pyörimään tavallisissa E61:ssä jopa tilanteeseen sopivilla camberkulmilla (mahdollisimman pystyyn) ilman raapimista, kokemusta on.
Vakio alustalla pyörii kyllä noin isoillakin renkailla, kun tasonsäätö pitää perän korkealla, mutta isoissa joustoissa ja madallettuna vähän sitten asia erikseen.
Sanoit että taakse tarvitsee spacerit koska vanteet on tarkoitettu E60:iin... Nyt kun ei puhuttu M5:stä, niin on aivan sama onko kyseessä E60 vai E61, koska kaaret on molemmissa samanlaiset. Sen takia laitoin noi E61:n orkkis vanteiden specsit.Last edited by bemu2000; 13-11-2013, 11:55.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostVakio alustalla pyörii kyllä noin isoillakin renkailla, kun tasonsäätö pitää perän korkealla, mutta isoissa joustoissa ja madallettuna vähän sitten asia erikseen.
Originally posted by bemu2000 View PostSanoit että taakse tarvitsee spacerit koska vanteet on tarkoitettu E60:iin... Nyt kun ei puhuttu M5:stä, niin on aivan sama onko kyseessä E60 vai E61, koska kaaret on molemmissa samanlaiset. Sen takia laitoin noi E61:n orkkis vanteiden specsit.
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostYmmärtääkseni kaikissa E60 ja E61, riippumatta onko ne M-autoja, on samat takakaaret korimallin sisällä. Takaakselin leveyydessä ja ripustuksessa löytyy sitten pieniä eroja. Riippumatta onko auto E61 M5 tai E61 tavismallia niin ET28 vannen kanssa joutuu käyttää spaceria että saa lopputuloksen enemmistön silmissä näyttämään hyvältä. ET17 menee taas heittämällä ilman mitään säätöjä. Mielestäni valinta on helppo.
Juu toki ET28 jää aika sisään, mutta toi ET17 alkaa jo madallettuna raapia renkaista riippuen... n.20mm madallus ei vielä ole kummoinen, mutta jos madallus alkaa olla 40-50mm luokkaa, niin enää ihmeitä mahdu. Siinä ei enää tasonsäätökään pelasta, kun ollaan jo valmiiksi lähellä kaarta.
Eikös ämmäläisissä ole jo valmiiksi pokkaukset poistettu kaarista sen takia mahtuu paremmin? Ainakin E39:ssä noin.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJuu toki ET28 jää aika sisään, mutta toi ET17 alkaa jo madallettuna raapia renkaista riippuen... n.20mm madallus ei vielä ole kummoinen, mutta jos madallus alkaa olla 40-50mm luokkaa, niin enää ihmeitä mahdu. Siinä ei enää tasonsäätökään pelasta, kun ollaan jo valmiiksi lähellä kaarta.
Originally posted by bemu2000 View PostEikös ämmäläisissä ole jo valmiiksi pokkaukset poistettu kaarista sen takia mahtuu paremmin? Ainakin E39:ssä noin.
Comment
-
-
Originally posted by Hjördis View PostKyllä sekä style 166 että 167 takavanne kuuluu E61 M5:seen olla ET17, esim. realoem:ista voi tarkistaa. E61 M5:sessa ET28 jäisi kyllä pahasti sisälle. E61 M5:sen takavanteen leveyyden suhteen löytyy sitten kaksi vaihtoehtoa, oman kokemuksen mukaan harvemmin vastaantuleva 9 tuuma ja tavallisempi 9.5 tuuma.
Etenkin nuo ysit takafillarit oli ihan uus juttu, mutta näyttipä yhdet sellaisetkin ebaystä löytyvän.. sopisipa hyvin talvivanteiksi tasaleveille kumeille :thinkLast edited by Matson^; 14-11-2013, 12:09.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment