Originally posted by tontze
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 etupään kolinat
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by tombo View PostJuu ei mopomiehenmomenttiin! Nyt käyn kaiken läpi. Jotkut puhuu hammastangon ruuvin kiristämisestä!? Missähän tämä ruuvi on :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos tässä viittaat siihen ns. "taikamutteriin", niin jättäisin sen rauhaan ja tutkisin nyt ensin mitä se kolina tulee. Tuon taikamutterin liikaa kiristäminen tekee ohjauksesta paljon jäykemmän. Sitä ei kuulu kiristellä, jos ohjauksessa ei ole klapia. Vaikka siellä olisi klapia, niin ei siitä usein hyvä tule tuota kiristämällä. Eli auto ylös ja itsemään se kolinan lähde.
Comment
-
-
Originally posted by tombo View PostJoo en kyllä itsekkään pienen miettimisen jälkeen koske siihen "taikamutteriin". Alle 3kk vanhat meyle HD koiran luut sököt. Vasta kun otti vakaajan olkavarteen kiinnitävät alumiini adapterit irti niin tuntu väljät oikealla koiranluussa. Noh motonetistä käyty hakemassa ja kun pareina vaihtoi niin sai 2v takuun osille. Eikun rahat takas tai varalle uudet luut tallillee39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Pitääpä katsoa omastakin noi koiranluut ensin kun tuntuu terävissä kolahtavan, voi olla iskarikin.
Saattaa mennä off-topiciksi, mutta onko niin, että Meylenkin osien laatu on tullut vuosien aikana alaspäin? Eipä tästä montaa vuotta ole, kun Meyle oli niitä osia mitä kaikki laittoi alle, ainakin kirjoitusten perusteella.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostPitääpä katsoa omastakin noi koiranluut ensin kun tuntuu terävissä kolahtavan, voi olla iskarikin.
Saattaa mennä off-topiciksi, mutta onko niin, että Meylenkin osien laatu on tullut vuosien aikana alaspäin? Eipä tästä montaa vuotta ole, kun Meyle oli niitä osia mitä kaikki laittoi alle, ainakin kirjoitusten perusteella.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostPitääpä katsoa omastakin noi koiranluut ensin kun tuntuu terävissä kolahtavan, voi olla iskarikin.
Saattaa mennä off-topiciksi, mutta onko niin, että Meylenkin osien laatu on tullut vuosien aikana alaspäin? Eipä tästä montaa vuotta ole, kun Meyle oli niitä osia mitä kaikki laittoi alle, ainakin kirjoitusten perusteella.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by ohhoh View PostTaisi se Meyle merkkinen etupyöränlaakeri kestää 15, jopa 20tkm.. Kyllä oma kokemus on sellainen, että en laita vaikka ilmaiseksi tarjottaisiin. On sen verran perseestä jumpata samaa osaa hetken päästä uudelleen.Originally posted by HTK12 View PostKyllä se meylen laatu on ollut huono jo useamman vuoden.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNämä tunnetusti aiheuttaa kolinaa. Kiristämisen kanssa sitten järki mukana, kierteet on aika monelta korkanneet.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMikä tuon poikkituen oikea momentti on? Pitää remontin takia purkaa se pois niin olen yrittänyt momentteja valmiiksi etsiä. Newtis on hieman epäselvä tuon osalta https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...unting/DvILERRe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMuistelisin, että uusille ruuveille oli 30Nm, tarkista kuitenkin vielä ista:sta kun sulla näkyy signaturen perusteella se olevan. Muistelisin, että ainakin jossain ohjeessa käskettiin nuo vaihtamaan. Tuo newtis on vähän epäselvä, niin itse tulee yleensä ista:sta tai koneella olevasta TIS katsottua remppaa tehdessä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOikein muistit. Ruuvit pitäisi vaihtaa ja uusille ruuveille momentti on 30,5Nm. Uudelleen kiristettäessä momentti on 27Nm. Harmi kun ei tullut näitä tilattua muiden osien mukana. Jännä että näille annetaan kuitenkin momentti vanhoillekin ruuveille. Pitää kokeilla kasata vanhoilla osilla ja jos kolinaa esiintyy niin vaihtaa sitten uudet ruuvit ja kiristys hieman tiukempaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllä ne voi uudelleen käyttää. Kiristää vaan momenttiavaimella tuohon 27Nm. Nämä kun ei ole kriittisiä pultteja kuten kannenpultit tms. moottorissa olevat. Nuo on vaan sen verran pienet, että käsin tempaisee helposti liian tiukkaan, moposta puhumattakaan. En usko, että kovin moni korjaamo näitä vaihtaa iskarien vaihdon yhteydessä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEi varmasti monikaan vaihda. Olisin kyllä helposti itsekin vetänyt nuo liian tiukkaan jos momenttia ei olisi katsonut. Niin monesti puhuttu, että noiden pulttien löysälle jättö on aiheuttanut kolinoita, mutta ei tuo oikea momentti kuitenkaan kovin iso ole.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment