memebuy23buy

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dabbler
    replied
    Aah ihanuutta, kolinat vihdoin tiessään, vanhimmat osat olivat jo antautuneet vuoden jälkeen eli reaktiotankojen pallot kolisivat lopulta aivan helvetisti, no olihan noilla jo ajeltu melkein 20tkm kun alkoivat jo ilmoitella itsestään. Kiitokset paikalliselle varaosaliikkeelle hienosti meni osatakuuseen (TRW), myös työkustannukset, ei tullut mieleenkään etsiä uuden "laatumerkin" osan väljyyttä.

    Leave a comment:


  • Dabbler
    replied
    Alkaa HIEMAN ottaa jo aivoon tää kolina etupäästä, e61 vakioalusta kyseessä.

    Alustaan vaihdettu kuukauden sisään:

    -iskarit Bilstein b4
    -yläpään laakerit Swag
    -alatukivarret Lemförder
    -raidetangot Lemförder
    -koiranluut Moog (vaihdettu viimeiseksi ei vaik kolinoihin)

    Vaihdettu viime kesänä tai keväällä:

    -reaktiotangot TRW
    -vakaajan runkokumit muistaakseni Swag (voin muistaa väärinkin)

    Ihmettelin kyllä iskareita asentaessa kuuluuko yläpään laakerin keskiosan klapata (onhan kyseessä kuulalaakeri) ja tai voiko nuo reaktiotangot olla jo vuoden sisään mennyt koliseviksi vai vakaajanko runkokumitko taas kolisevat, niistä kyllä paistoi päivä läpi kun asentelin muita juttuja ja auto oli tunkattuna.

    Joutaa kohta paaliin nää romut onhan jo 250tkm ajettu, heh ostin kakkosautoksi tonnin focuksen aj. yli 300tkm ei kolise, eikä kolissu koeajamani carinakaan aj 400tkm

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Todennäköisesti ZF eli jälkimarkkinoilla tuotemerkillä Lemförder.
    Näin on. Suurin osa näiden autojen alkuperäisistä alustaosista on ZFän tekeleita jotka jälkimarkkinoilla myydään Lemförder, Sachs ja joskus Boge tuotemerkkien alla.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Todennäköisesti ZF eli jälkimarkkinoilla tuotemerkillä Lemförder. Omassa E46:ssa en ole vielä pettynyt Lemförderin osiin. Muuta en kyllä itse harkitsisi alatukivarsiin, takaheloihin tai ylätukilaakeriksi.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Jaa. Kuka muuten tekee OEM:t? Itse hankin Lemförderit tuossa taannoin paikallisesta Fixus -liikkeestä.
    Jarppa

    Leave a comment:


  • mikkis
    replied
    Originally posted by Jölli View Post
    http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/e6...sivu2.htm#2262

    Tuolta itse tilasin yläpään laakerit.ei ole edes kalliit
    Kannattaa peruuttaa tuo tilaus jos mahdollista! Aivan paskat ovat jotkut hyvät käytetyt mielummin kuin nuo

    Schmiedmannilla paljon niin hyviä kuin paskojakin tuotteita ja nuo menevät siihen huonompaan luokkaan.

    Leave a comment:


  • Jölli
    replied


    Tuolta itse tilasin yläpään laakerit.ei ole edes kalliit

    Leave a comment:


  • e39 beme
    replied
    Kiitti Matzonille vinkistä. pitää saada narinat/rutinat pois ohjauksesta! prkl!


    Oisko vielä vinkkiä mistä kandee hommata noi laakerit? nopeesti katsoin niin motonet ei mielestäni tuntenut ainakaan. lähinnä sitä jos laadussa eroja tms:think

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by Matson^ View Post
    Ei pahakaan, laakeri irti iskaritolpasta kolmella pultilla, pari pulttia auki iskarin alapäästä, jousta puristimilla kasaan, kääntää koko paketti ulos lokasuojasta, mutteri auki iskarin päästä, laakeri v*ttuun ja koko tuohu takaperin + toisella puolella toistaen = 30-60min
    Löytyy varmaan parempaakin diy ohjetta maailmalta, ainakin soveltamalla alustan/jousien vaihtoon liittyviä.

    Kulmathan periaatteessa pitäis aina tarkistaa, kun alustan osia vaihtelee... mutta se nyt on makuasia tässä tapauksessa jos kohdistusnatsa on ollut vanhassakin paikoillaan tai camber säätö on ollut jo valmiiksi jommassakummassa ääripäässä.
    Tilasin raidetangon ulommat päät molemmille puolille, niin kulmat tarkistetaan joka tapauksessa. Kiitokset infosta

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Minuakin kinnostaisi tietää, että minkälainen homma tuo yläpään laakereiden vaihto on?
    Ei pahakaan, laakeri irti iskaritolpasta kolmella pultilla, pari pulttia auki iskarin alapäästä, jousta puristimilla kasaan, kääntää koko paketti ulos lokasuojasta, mutteri auki iskarin päästä, laakeri v*ttuun ja koko tuohu takaperin + toisella puolella toistaen = 30-60min
    Löytyy varmaan parempaakin diy ohjetta maailmalta, ainakin soveltamalla alustan/jousien vaihtoon liittyviä.

    Kulmathan periaatteessa pitäis aina tarkistaa, kun alustan osia vaihtelee... mutta se nyt on makuasia tässä tapauksessa jos kohdistusnatsa on ollut vanhassakin paikoillaan tai camber säätö on ollut jo valmiiksi jommassakummassa ääripäässä.
    Last edited by Matson^; 13-04-2014, 14:52.

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Originally posted by e39 beme View Post
    Nyt alatukivarsia vaihdettu,mutta kääntäessä "rutisee" ohajus vieläkin. eli seuraavaksi iskareiden yläpään laakerit.. onko miten työläs juttu? entäs mistä kandee hommata laakerit?

    Mitä muuta huomioitavaa tarvii ajatella?

    Kiitos jos koku vastaa siis e60 520 -05
    Minuakin kinnostaisi tietää, että minkälainen homma tuo yläpään laakereiden vaihto on?

    Leave a comment:


  • e39 beme
    replied
    Nyt alatukivarsia vaihdettu,mutta kääntäessä "rutisee" ohajus vieläkin. eli seuraavaksi iskareiden yläpään laakerit.. onko miten työläs juttu? entäs mistä kandee hommata laakerit?

    Mitä muuta huomioitavaa tarvii ajatella?

    Kiitos jos koku vastaa siis e60 520 -05

    Leave a comment:


  • smigis
    replied
    Eli tulkitsenko oikein, vaimea kolina kuopissa/jarruttaessa voimakkaasti johtuu väljästä puslasta esim. edessä, vasemmalla puolella taaimmainen tukivarsi? Ja paikallaan kääntäessä kuuluu naksahdus niin yläpään laakerit sökönä? :think

    -mikke

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by skale View Post
    eli takalasinlämmittimen rele pitäs vaihtaa, kuulemma vittumainen homma onko?
    sit kuskinpuolelta takapuskurista parkkitutka anturi pittääkö ottaa puskuri pois vai mahtuuko vaihtaan ilman puskurin irroittamista?
    Kyl yks postaus sais ens alkuun riittää: KLIK.

    Leave a comment:


  • skale
    replied
    bmw e61 -06 525d touring takalasinlämmitin

    eli takalasinlämmittimen rele pitäs vaihtaa, kuulemma vittumainen homma onko?
    sit kuskinpuolelta takapuskurista parkkitutka anturi pittääkö ottaa puskuri pois vai mahtuuko vaihtaan ilman puskurin irroittamista?

    Leave a comment:

Working...
X