memebuy23buy

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JKK
    replied
    Originally posted by tontze View Post
    Tuohon rauhattomuuteen, ensimmäinen tuntemus insignian jälkeen oli että autoa joutuu ohjaamaan kokoajan, vähänkin katseli muualle niin oli heti tien reunassa, insignialla ei tuollaista ollut, oli huomattavasti rentouttavampi ajaa..
    Tämähän ei ole mikään vaiettu salaisuus tälläkään foorumilla, että mikä tahansa nykyaikainen ( ja vähän vanhempikin) etuvetoinen kulkee tien päällä paljon suuntavakaammin kuin mikään BMW. Ajelin juuri puoli vuotta uusikoppaisella Volvon V70:llä, joka kulki todellakin kuin juna kiskoilla verrattuna yhteenkään ajamaani BMW:hen. Olihan se rentouttavaa - tavallaan.... Samalla tavalla paimentamatta ne kulkee muutkin vastaavanlaiset Mondeot, Insigniat sun muut. Silti sen nopeasti huomaa että jokin ajamiseen kiihottava tekijä niistä "etuvetotestivoittajista" lopulta puuttuu - vaikka veisivät automaattiohjauksella perille saakka. Ehkä se onkin se liialliseen helppouteen liittyvä hajuttomuus ja mauttomuus. Ajaminen näillä etuvetoisilla "TM-testivoittajilla" tarjoaa yhtä paljon kiksejä kuin laadukkaalla, testin voittaneella astianpesukoneella tiskaaminen.

    Tosin kyllä 5-sarjalaisen saa kulkemaan riittävän suoraan jos palikat on kunnossa ja alla ei ole loppuun ajetut tai liian jyrkkäolkaiset kumit. Mulla on alla puolikuntoiset Hakkapeliitta R RunFlatit ja ero em. suuntavakaaseen Volvoon ei ole kyllä kauhea suuri.
    Last edited by JKK; 09-03-2015, 09:37.

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Täällä kanssa kolinaa montuissa ja klassikkoteillä. Mutta nyt kun ollu sateista ja kostee pitkään niin on ääni laantunut todella paljon.

    Viittaisiko johonkin puslaan? Mikä saa hetkeksi vedestä voitelua.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by tontze View Post
    Onpa hankalaa :/ Raidetankojen välys on todettu kun käytin autoa vianetsinnässä, oli kuulemma millin luokkaa muistaakseni, aiheuttaako se jo kolinaa ?
    Aiheuttaa varmaan jo kolinaanaakin ja ihan varmasti rauhattomuutta ajossa. Viime kesänä omassa autossa löysäs ihan hetkessä kuskin puolen raidetangonpää ja auto muuttui alle kahdessa viikossa ihan kauheaksi ajaa. Sai tosiaan olla ihan koko ajan kääntämässä ruoria suoralla tielläkin suuntaan tai toiseen.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by tontze View Post
    Onpa hankalaa :/ Raidetankojen välys on todettu kun käytin autoa vianetsinnässä, oli kuulemma millin luokkaa muistaakseni, aiheuttaako se jo kolinaa ?

    Tuohon rauhattomuuteen, ensimmäinen tuntemus insignian jälkeen oli että autoa joutuu ohjaamaan kokoajan, vähänkin katseli muualle niin oli heti tien reunassa, insignialla ei tuollaista ollut, oli huomattavasti rentouttavampi ajaa..
    Onko minkälaiset renkaat alla? Vähänkään kuluneet runflatit aiheuttaa melkosta rauhattomuutta ja vetelyä urissa.

    Leave a comment:


  • tontze
    replied
    Onpa hankalaa :/ Raidetankojen välys on todettu kun käytin autoa vianetsinnässä, oli kuulemma millin luokkaa muistaakseni, aiheuttaako se jo kolinaa ?

    Tuohon rauhattomuuteen, ensimmäinen tuntemus insignian jälkeen oli että autoa joutuu ohjaamaan kokoajan, vähänkin katseli muualle niin oli heti tien reunassa, insignialla ei tuollaista ollut, oli huomattavasti rentouttavampi ajaa..

    Leave a comment:


  • Juker
    replied
    Originally posted by tontze View Post
    Moi !

    E60 2009 kolisee edestä myös, katsastuksessa eikä myyntiliikkeessä vikaa löydetty.

    Olenko oikeilla jäljillä kun auto vetelee urissa kovin ja on rauhaton ajaa, olisko ne nuo raidetangonpäät ?

    Kolina kuullu selvimmiten kun katukiveykseltä ajaa tielle, kaivonkansissa, ja nyt oli aivan infernaalinen kolina kun on ollut tuota loskareikää tiessä..

    Miten muuten, pääseekö muutkin huoltoliikkeet kuin BMW huollot täyttämään sähköistä huoltokirjaa?

    -Tomi
    Raidetangonpäiden väljyys on niin helppo todeta, että epäilen että jopa katsuri olis huomannu jos niissä olis väljyyttä . Jos on oikein etsimällä etsitty klappia jostain, eikä mitään tunnu löytyvän, niin silloinhan kolinan aiheuttajana vois hyvinkin olla nuo iskarin yläpäät tai kallistuksenvakaan kumit. Ja onhan joillan kuulemma löystyny ne konehuoneessa olevan poikkituen pultitkin, joka on sitten aiheuttanut kolinaa.

    Tuohon rauhattomuuteen ja uraherkkyyteenhän nämä on jonkinverran taipuvaisia muutenkin, riippuen renkaista ja pyöränkulmista...

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mulla on aivan sama juttu 2009-mallisessa E61:ssa. Etupää rymisee ja kolisee terävissä montuissa. Auton myyjäliike (merkkiliike) tutki etupäätä jopa pari tuntia nosturilla, pyörät maassa. Mistään nivelestä ja puslasta löytynyt heidän mukaansa minkäänlaista väljää. Iskaritestikin näytti uusien vaimentajien arvoja. Silti totesivat että kolinan on pakko tulla iskareista tai niiden yläpäistä, joten sain neuvoteltua autoon veloituksetta uudet vaimentajat ja yläpäät. Pitäisi tulevalla viikolla käydä tuuttamassa ne kiinni. Jos ei nekään auta niin noudan Fixukselta Lemförderin reaktiotangot. Pistetään niin pitkään uutta tavaraa kunnes hiljenee

    Originally posted by tontze View Post
    Moi !

    E60 2009 kolisee edestä myös, katsastuksessa eikä myyntiliikkeessä vikaa löydetty.

    Olenko oikeilla jäljillä kun auto vetelee urissa kovin ja on rauhaton ajaa, olisko ne nuo raidetangonpäät ?

    Kolina kuullu selvimmiten kun katukiveykseltä ajaa tielle, kaivonkansissa, ja nyt oli aivan infernaalinen kolina kun on ollut tuota loskareikää tiessä..

    Miten muuten, pääseekö muutkin huoltoliikkeet kuin BMW huollot täyttämään sähköistä huoltokirjaa?

    -Tomi

    Leave a comment:


  • tontze
    replied
    Kolinaa

    Moi !

    E60 2009 kolisee edestä myös, katsastuksessa eikä myyntiliikkeessä vikaa löydetty.

    Olenko oikeilla jäljillä kun auto vetelee urissa kovin ja on rauhaton ajaa, olisko ne nuo raidetangonpäät ?

    Kolina kuullu selvimmiten kun katukiveykseltä ajaa tielle, kaivonkansissa, ja nyt oli aivan infernaalinen kolina kun on ollut tuota loskareikää tiessä..

    Miten muuten, pääseekö muutkin huoltoliikkeet kuin BMW huollot täyttämään sähköistä huoltokirjaa?

    -Tomi

    Leave a comment:


  • ovt
    replied
    Ääni kuuluu kyllä selvästi etupäästä kun paikoillaan rattia kääntelee. Tänä aamuna kun oli pakkasta ei kuulunut mitään narinaa, mutta kun duunista pääs oli kelit jo sen verran plussalla ja tiet taas märkänä että ääni palas takas.

    Leave a comment:


  • yrd3
    replied
    tulis ensimmääsenä mieleen takapään narinahelat...

    Leave a comment:


  • ovt
    replied
    Mistähän kannattais alkaa etsimään vikaa kun suoralla ajaessa kuuluu kokoajan pientä narinaa ja rattia kääntäessä narina on oikein korvia huumaava. ääni pahenee aina kun ajaa muutamasta vesilätäköstä.

    Leave a comment:


  • Dabbler
    replied
    Tietysti tarkoitin reaktiotankojen palloniveliä, eli niitä joita jotkut eivät edes vaihda vaan vaihtavat vain puslat sisäpäihin, ei tietysti ole takavedossa vaihdettavissakaan pelkät pallonivelet niinkuin sanoitkin.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Originally posted by Dabbler View Post
    Aah ihanuutta, kolinat vihdoin tiessään, vanhimmat osat olivat jo antautuneet vuoden jälkeen eli reaktiotankojen pallot kolisivat lopulta aivan helvetisti, no olihan noilla jo ajeltu melkein 20tkm kun alkoivat jo ilmoitella itsestään. Kiitokset paikalliselle varaosaliikkeelle hienosti meni osatakuuseen (TRW), myös työkustannukset, ei tullut mieleenkään etsiä uuden "laatumerkin" osan väljyyttä.
    Tätä jäin miettimään että mitkä pallot: Nelivedossa on noi pallot vielä erikseen tuossa reaktiotangossa (ostettava erikseen), takavedossa samassa integroituna.
    Last edited by Paarma78; 23-02-2015, 18:06.

    Leave a comment:


  • Juker
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    iskarin yläpään laakerit kolisee aika herkästi, ja sen jälkeen on kallistuksen vakaajan koiranluut ja puslat jos on päässyt hinkkaan koloa itelleen.
    Onko porukalla kokemusta onko DD alustalla olevissa nuo vakaajan runkopuslat yhtä herkästi kolinan aiheuttajana? Pikkusen näyttäisi olevan erinäköinen tuo puslan rakenne, mitä normivakaajilla olevassa.

    Tietäs vähän haarukoida, tuleeko tuo lievä kolina iskarin yläpäistä vai mistä. Katsurin mielestä ei missään nivelissä väljää pitäis olla.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Dabbler View Post
    Aah ihanuutta, kolinat vihdoin tiessään, vanhimmat osat olivat jo antautuneet vuoden jälkeen eli reaktiotankojen pallot kolisivat lopulta aivan helvetisti, no olihan noilla jo ajeltu melkein 20tkm kun alkoivat jo ilmoitella itsestään. Kiitokset paikalliselle varaosaliikkeelle hienosti meni osatakuuseen (TRW), myös työkustannukset, ei tullut mieleenkään etsiä uuden "laatumerkin" osan väljyyttä.
    No vuoden päästä viimeistään sama homma edessä,jos TRW:t sinne uudelleen laitettiin.

    Leave a comment:

Working...
X