Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Säxä
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Nuo katsastuksen iskari testit on kyllä yhtä sontaa. Mulla on menny autoja läpi vaikka keula pomppinu puoli tuntia monttuun ajon jälkeen, piti kuulemma päästää läpi, kun testeri näytti vihreää

    Sitten vein toisen auton muutama päivä tuon jälkeen konttorille, johon oli vaihdettu uudet iskarit joka nurkkaan, niin näytti 60/70% tulokseksi
    joo kokeile joskus mennä löysillä kumeilla ni varma hylky

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by e39 beme View Post
    Olikos noissa etupään tukivarsissa yms luissa joku juttu kun laittaa uudet vanhojen tilalle? siis että pitää uudet kiristään jotenkin niin että rengas on n:normi asennossa miten auto "seisoo" maassa? eli ei kiristetä nosturin nokassa sillai että renkaat "roikkuu" alas?

    Ei tiedä:think
    Olet oikeilla jäljillä. Tukivarren pallonivelpään voit kiristää auton ollessa ilmassa, mutta puslapää kiristetään aina auton maatessa omalla painollaan pyöriensä varassa. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jos olet nosturilla tai tunkilla auton nostanut ylös, vaihtanut tukivarren ja heti sen jälkeen kiristät puslapään pultin, niin auto ei ole välttämättä asettunut normaalille ajokorkeudelle. Se saattaa jäädä hieman koholle. Paras tapa tehdä homma, on mittaamalla auton vanteen navasta pyöränkaaren yläosan etäisyys, ennen kuin autolle aletaan tehdä mitään. Sen jälkeen kun olet hommat tehnyt, mittaa taas navan ja kaaren etäisyys. Jos etäisyys on liian suuri, laita puslapää kevyesti kiinni ja aja autolla 100m, jolloin alusta palaa suunnilleen normaaliin asentoonsa. Sen jälkeen kiristä puslapään pultti kokonaan.

    Toinen vaihtoehto on nostaa toisella tunkilla auton ripustuksista (tarkkana sitten, että mistä nostaa) ripustukset sellaiselle korkeudelle, että ne vastaisivat auton seisomista omilla pyörillään. Tämä helpottaa ainakin sen puslapään pultin kiristämistä, koska pyörä ei ole tiellä.

    Leave a comment:


  • e39 beme
    replied
    Olikos noissa etupään tukivarsissa yms luissa joku juttu kun laittaa uudet vanhojen tilalle? siis että pitää uudet kiristään jotenkin niin että rengas on n:normi asennossa miten auto "seisoo" maassa? eli ei kiristetä nosturin nokassa sillai että renkaat "roikkuu" alas?

    Ei tiedä:think

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Originally posted by GT-555 View Post
    Pari tuntia nosturilla enkä mä sieltä välyksiä mistään löytänyt. Kait se sit täytyy koittaa levyt ja palat vaihtaa jos auttas tutinaan edes :think
    Huomasinpa tossa vesisateessa töihin ajellessa että eipä se ravista niin paljoa märällä kelillä Onkohan ihan harhaa vai mitä hittoa

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Raidetangonpäät ja reaktiotangot. Kai siinä aina pienivälys tuntuu/kuuluu raidetangosta sammuksissa?
    Pari tuntia nosturilla enkä mä sieltä välyksiä mistään löytänyt. Kait se sit täytyy koittaa levyt ja palat vaihtaa jos auttas tutinaan edes :think
    Last edited by GT-555; 27-10-2013, 19:15.

    Leave a comment:


  • A62
    replied
    Etutukivarret, iskarit, yläpään laakerit ja raidetangon pää oikealle vaihdettu.. Ja kyllähän muuttui. Ei pauku enää poikittaissaumoissa ja nupukivillä menee kuin sukkasillaan.

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Raidetangonpäät ja reaktiotangot. Kai siinä aina pienivälys tuntuu/kuuluu raidetangosta sammuksissa?
    Täytyy ne joo kattoa sit. Tossa pihalla vähän kokeiltiin niin kolahdus pieneni kun kaveri veti renkaasta samalla kun käänteli.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by GT-555 View Post
    Täälläkin alkanu ravistaa kovemmista vauhdeista jarruttaessa. Auto sammuksissa kun pyörittää rattia eestaas niin pientä kolinaa kuuluu jostain ohjauksesta. Oisko heittää mitä ensimmäisenä tarkastamaan kun nosturille pääsen, sisempi raidetangon pää?? Uraherkkäkin tuo vähän on.
    Raidetangonpäät ja reaktiotangot. Kai siinä aina pienivälys tuntuu/kuuluu raidetangosta sammuksissa?

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Täälläkin alkanu ravistaa kovemmista vauhdeista jarruttaessa. Auto sammuksissa kun pyörittää rattia eestaas niin pientä kolinaa kuuluu jostain ohjauksesta. Oisko heittää mitä ensimmäisenä tarkastamaan kun nosturille pääsen, sisempi raidetangon pää?? Uraherkkäkin tuo vähän on.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    80-100 vauhdissa koko ajan vähän ( uudella asfaltilla ei oikeastaan yhtään) jarruttaessa täristää vähä enemmän, kun jarruttaa noista vauhdeista. Levyt ja palat menee just vaihtoon 1500km näytti i drive huoltoon. Ajattelin tilata ATE:n levyt ja samalta merkiltä keraamiset palat, näistä kellään kokemusta? Pitää katsastuksessa kun lähestyy käskeä inssin repiä niin kauan että sieltä välykset löytyy.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Mulla ei kolise mikään mutta ratti täristää jonkun verran tietyissä nopeuksissa, oliko ne reaktiotangot mitkä yleensä aiheuttaa tämän?

    E: vanteet tasapainossa, kuitenki joku ehdottaa
    Jarruttaessa, vai muuten vaan?
    itsellä kovemmassa vauhdissa ravisti. Syynä oli raidetangon pää, -oli muuten väljä (juu, autossa on DD ja Active steering, kuulemma "kuluttaa" enemän raidetankoja) ja jarrulevy oli kiero. Raidetangon päät nyt uudet ja jarrulevyiksi ATE:n uritetut. Nyt ei ravista yhtään. Hieno taas päästellä!
    t. Jarppa

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Mulla ei kolise mikään mutta ratti täristää jonkun verran tietyissä nopeuksissa, oliko ne reaktiotangot mitkä yleensä aiheuttaa tämän?

    E: vanteet tasapainossa, kuitenki joku ehdottaa

    Leave a comment:


  • rakkuj
    replied
    Omassa oli raidetangonpää loppu.

    Leave a comment:


  • e39 beme
    replied
    Täällä rutisee/narisee hiljaisessa vaihdissä kun rattiä kääntää... eli varmaan ne kuuluisat yläpään laakerit? mistä kandee ostaa ja onks työläs vaihtaa?

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Täällä naksahtaa/kolahtaa kun jarruttaa tai lähtee liikkeelle. Samoten satunnaisesti kolahtaa kuopissa/pateissa. Raidetangon päät vaihdettu, eikä katsastaja löytänyt mitään vikaa vaikka mainitsin asiasta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎