Nuo katsastuksen iskari testit on kyllä yhtä sontaa. Mulla on menny autoja läpi vaikka keula pomppinu puoli tuntia monttuun ajon jälkeen, piti kuulemma päästää läpi, kun testeri näytti vihreää
Sitten vein toisen auton muutama päivä tuon jälkeen konttorille, johon oli vaihdettu uudet iskarit joka nurkkaan, niin näytti 60/70% tulokseksi
joo kokeile joskus mennä löysillä kumeilla ni varma hylky
Olikos noissa etupään tukivarsissa yms luissa joku juttu kun laittaa uudet vanhojen tilalle? siis että pitää uudet kiristään jotenkin niin että rengas on n:normi asennossa miten auto "seisoo" maassa? eli ei kiristetä nosturin nokassa sillai että renkaat "roikkuu" alas?
Ei tiedä:think
Olet oikeilla jäljillä. Tukivarren pallonivelpään voit kiristää auton ollessa ilmassa, mutta puslapää kiristetään aina auton maatessa omalla painollaan pyöriensä varassa. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jos olet nosturilla tai tunkilla auton nostanut ylös, vaihtanut tukivarren ja heti sen jälkeen kiristät puslapään pultin, niin auto ei ole välttämättä asettunut normaalille ajokorkeudelle. Se saattaa jäädä hieman koholle. Paras tapa tehdä homma, on mittaamalla auton vanteen navasta pyöränkaaren yläosan etäisyys, ennen kuin autolle aletaan tehdä mitään. Sen jälkeen kun olet hommat tehnyt, mittaa taas navan ja kaaren etäisyys. Jos etäisyys on liian suuri, laita puslapää kevyesti kiinni ja aja autolla 100m, jolloin alusta palaa suunnilleen normaaliin asentoonsa. Sen jälkeen kiristä puslapään pultti kokonaan.
Toinen vaihtoehto on nostaa toisella tunkilla auton ripustuksista (tarkkana sitten, että mistä nostaa) ripustukset sellaiselle korkeudelle, että ne vastaisivat auton seisomista omilla pyörillään. Tämä helpottaa ainakin sen puslapään pultin kiristämistä, koska pyörä ei ole tiellä.
Olikos noissa etupään tukivarsissa yms luissa joku juttu kun laittaa uudet vanhojen tilalle? siis että pitää uudet kiristään jotenkin niin että rengas on n:normi asennossa miten auto "seisoo" maassa? eli ei kiristetä nosturin nokassa sillai että renkaat "roikkuu" alas?
Etutukivarret, iskarit, yläpään laakerit ja raidetangon pää oikealle vaihdettu.. Ja kyllähän muuttui. Ei pauku enää poikittaissaumoissa ja nupukivillä menee kuin sukkasillaan.
Täälläkin alkanu ravistaa kovemmista vauhdeista jarruttaessa. Auto sammuksissa kun pyörittää rattia eestaas niin pientä kolinaa kuuluu jostain ohjauksesta. Oisko heittää mitä ensimmäisenä tarkastamaan kun nosturille pääsen, sisempi raidetangon pää?? Uraherkkäkin tuo vähän on.
Raidetangonpäät ja reaktiotangot. Kai siinä aina pienivälys tuntuu/kuuluu raidetangosta sammuksissa?
Täälläkin alkanu ravistaa kovemmista vauhdeista jarruttaessa. Auto sammuksissa kun pyörittää rattia eestaas niin pientä kolinaa kuuluu jostain ohjauksesta. Oisko heittää mitä ensimmäisenä tarkastamaan kun nosturille pääsen, sisempi raidetangon pää?? Uraherkkäkin tuo vähän on.
80-100 vauhdissa koko ajan vähän ( uudella asfaltilla ei oikeastaan yhtään) jarruttaessa täristää vähä enemmän, kun jarruttaa noista vauhdeista. Levyt ja palat menee just vaihtoon 1500km näytti i drive huoltoon. Ajattelin tilata ATE:n levyt ja samalta merkiltä keraamiset palat, näistä kellään kokemusta? Pitää katsastuksessa kun lähestyy käskeä inssin repiä niin kauan että sieltä välykset löytyy.
Mulla ei kolise mikään mutta ratti täristää jonkun verran tietyissä nopeuksissa, oliko ne reaktiotangot mitkä yleensä aiheuttaa tämän?
E: vanteet tasapainossa, kuitenki joku ehdottaa
Jarruttaessa, vai muuten vaan?
itsellä kovemmassa vauhdissa ravisti. Syynä oli raidetangon pää, -oli muuten väljä (juu, autossa on DD ja Active steering, kuulemma "kuluttaa" enemän raidetankoja) ja jarrulevy oli kiero. Raidetangon päät nyt uudet ja jarrulevyiksi ATE:n uritetut. Nyt ei ravista yhtään. Hieno taas päästellä!
t. Jarppa
Täällä rutisee/narisee hiljaisessa vaihdissä kun rattiä kääntää... eli varmaan ne kuuluisat yläpään laakerit? mistä kandee ostaa ja onks työläs vaihtaa?
Täällä naksahtaa/kolahtaa kun jarruttaa tai lähtee liikkeelle. Samoten satunnaisesti kolahtaa kuopissa/pateissa. Raidetangon päät vaihdettu, eikä katsastaja löytänyt mitään vikaa vaikka mainitsin asiasta.
Leave a comment: