Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    Originally posted by *PexU* View Post
    Ihan tyhymä kysymys mikä on tuo fleet edition, en oo ikinä kuullukaan:think

    Btw, eikä siis ole aito m-sport, sporttipenkit sentään löytyy varustelistalta
    Se on joku säästömalli joka on alilastutettu tehtaalla, noita on myös N47 versiosta (jossa teho 120 kW 130 kW sijaan)...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      No kas, taas olen oppinut jotain uutta tästä rakkaasta merkistä, kiitokset tiedoista

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Se on joku säästömalli joka on alilastutettu tehtaalla, noita on myös N47 versiosta (jossa teho 120 kW 130 kW sijaan)...
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        Originally posted by Lakeson View Post
        Onko LCI:n hinnat alkaen-äänentoistojärjestelmässä tapahtunut mitään parannusta prefaceliftiin verrattuna?
        Nonni, kellään tietoa?
        Ikävän harvassa nuo hifitäpällä myytävät..
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • Benighted
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 281
          • Klaukkala

          Originally posted by Lakeson View Post
          Nonni, kellään tietoa?
          Ikävän harvassa nuo hifitäpällä myytävät..
          Tietoa ei, mutta mielestäni muistan lukeneeni, että ei. Aika surkeiksi noita haukuttu molemmissa.
          F11 530xdA M-Sport 2014
          Ex. E39 530iA Touring 2001
          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Lakeson View Post
            Nonni, kellään tietoa?
            Ikävän harvassa nuo hifitäpällä myytävät..
            Ei merkittävää eroa.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Originally posted by Lakeson View Post
              Nonni, kellään tietoa?
              Ikävän harvassa nuo hifitäpällä myytävät..
              Jos onnistut löytämään jostain muuten natsaavasta LCI:stä tämän varustekoodin, niin voin reippaan 10tkm perusteella suositella todella todella lämpimästi

              S752A Individual Audiosystem
              Last edited by *PexU*; 01-04-2015, 08:35.
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • jämerä
                Bimmer Rookie
                • Jun 2014
                • 58
                • Uusimaa

                Täälläkin yksi "yksilöllisen" audion omistaja suosittelee lämpimästi kyseistä varustetta.
                Himassa ei mitään super hifi vehkeitä ole joten parhaat musahetket vietän autossa.
                Last edited by jämerä; 06-04-2015, 22:18.
                G11 740e Pure Excellence -16
                E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
                Ex: F30 330e M-Sport -16
                Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
                Ex: E60 530d LCI -08
                Ja pitkä lista muita😎

                Comment

                • Paisti
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 4
                  • Laukaa

                  Autokuumetta pukkaa, ja loppusuoralle on edennyt A6 3.0tdi tiptronic avant ja e61 da.

                  Olen tässä käynyt ajamassa kolmea eri viitossarjalaista seuraavin havainnoin:

                  - e60 520da lci karvalakkivarusteilla. Liian vähän voimaa, vaikka hyvä moottori onkin ja taloudellinen tietysti. Varusteista kaipaa ainakin nahkasisustaa ja sporttipenkkejä.
                  - e61 525da lci. Liian vähän voimaa, vaikka mukava kuutosen murina löytyykin...tässä oli plussana sporttipenkit.
                  - e61 525da m-sport. Alusta omaan makuun vähän liian pintakova ja korisarja turha. sisävarusteet ehdotonta plussaa.

                  Valinta siis olisi todnäk kallistumassa 530da/535da malliin (jos bemun valitsen), joita kumpaakaan en ole vielä ajanut.

                  Seuraavana olen menossa ajamaan:



                  Omia mietteitä tästä ja asioita joihin kaipaan kommentteja:

                  - Mitä autoa koeajaessa/tutkiessa pitäisi ottaa huomioon tyyppivikojen, kilsojen paikkansapitävyyden ja huoltojen lisäksi?
                  - Budjetti on max n.15-17k€. Lci taitaa olla ainakin tuon 535da:n kohdalla mahdottomuus, mutta onko se välttämätöntä? Jos ulkonäöllisiä päivityksiä, kulutusta ja päästöjä ei ota huomioon, mitä olennaista on muuttunut erityisesti tekniikan osalta ja tekeekö ne muutokset autosta olennaisesti paremman?
                  - Tässä mallissa ei taida olla nappikäynnistä, joka tullut teknisen päivityksen (onko se tullut loppuvuodesta -05) myötä? Tästäkin ketjusta olen lueskellut, että samassa teknisessä päivityksessä on tullut mm. sähkölaitteisiin päivityksiä. Tekeekö ne automaattisesti tuosta ennen päivistystä olevasta versiosta epäluotettavamman? Ei varmaan.
                  - Onko tässä mallissa jo dpf?
                  - Onko käyttökustannuksissa muuta erityistä huomioitavaa kuin kulutus ja päästöt? Onko osat esim. jarrut erilaiset (=kalliimmat) kuin muissa e60/e61:ssä kun tehoa enemmän?
                  - Laatikko ilmeisesti on päivittynyt e39:stä, jossa se kai oli ongelmallinen?

                  Kiitoksia vastauksista, kommenteista ja mielipiteistä jo etukäteen.

                  Comment

                  • Mustachio
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 22
                    • Imatra

                    Itse olen myös ostamassa Bmw 530da, vm. 2004 ajettu 210tkm. Mitä autossa kannattaa ottaa huomioon ostaessa ja millaisia ongelmia/vikoja kannatta yrittää huomata paikanpäällä? Onko mahdollisia isoja huoltoja tulossa eteen noilla kilometreillä piakkoin?

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      Originally posted by Mustachio View Post
                      Itse olen myös ostamassa Bmw 530da, vm. 2004 ajettu 210tkm. Mitä autossa kannattaa ottaa huomioon ostaessa ja millaisia ongelmia/vikoja kannatta yrittää huomata paikanpäällä? Onko mahdollisia isoja huoltoja tulossa eteen noilla kilometreillä piakkoin?
                      On aika laaja kysymys tuo, mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa? Ainakin se että rahaa voi mennä paljonkin että saat korjattua kaikki mahdolliset viat. Itelläni meni 4000€, autolla oli ajettu 245tkm kun ostin.

                      Vioista olisi googlekin kertonut hakusanalla: "BMW E60 Tyyppiviat"

                      http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404


                      Pakosarja voi olla halki, takaluukun johtosarja voi olla rikki, hehkut paskana, termari(t) paskana, alusta paskana, laatikko paskana, jne. Käymällä autoa tarkkaan ja ajan kanssa läpi tulee esiin isoimmat tekniset viat aika varmasti.
                      Testaa kaikki takapään valot, lasinlämmitin, mahdollinen pyyhkijä. Testaa toimiiko kaukosäädin vähän kauempaakin, esim 20m. Kato salavalikosta koneen lämmöt kun autolla on ajettu n. 20-25km. Vikakoodien luku kertoo hehkuista helposti, osta joku OBD2-bluetooth dongeli ja vaikka puhelimeen Torque-apsi niin saat edes jotain irti, ehjä alusta ei vetele eikä kolise, automaattilaatikon ei kuulu nykiä tai humpata. Auton sisällä ei kuulu haista pakokaasu. Jos on farkku ja panoraamakattoluukku, tarkasta onko vararengaskotelossa tai akkukotelossa pohjalla vettä.

                      Älä osta paskaa.
                      Last edited by Hakkapeliitta; 07-04-2015, 00:28.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • koz-528
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 339
                        • Ylivieska

                        Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                        On aika laaja kysymys tuo, mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa? Ainakin se että rahaa voi mennä paljonkin että saat korjattua kaikki mahdolliset viat. Itelläni meni 4000€, autolla oli ajettu 245tkm kun ostin.

                        Vioista olisi googlekin kertonut hakusanalla: "BMW E60 Tyyppiviat"

                        http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404


                        Pakosarja voi olla halki, takaluukun johtosarja voi olla rikki, hehkut paskana, termari(t) paskana, alusta paskana, laatikko paskana, jne. Käymällä autoa tarkkaan ja ajan kanssa läpi tulee esiin isoimmat tekniset viat aika varmasti.
                        Testaa kaikki takapään valot, lasinlämmitin, mahdollinen pyyhkijä. Testaa toimiiko kaukosäädin vähän kauempaakin, esim 20m. Kato salavalikosta koneen lämmöt kun autolla on ajettu n. 20-25km. Vikakoodien luku kertoo hehkuista helposti, osta joku OBD2-bluetooth dongeli ja vaikka puhelimeen Torque-apsi niin saat edes jotain irti, ehjä alusta ei vetele eikä kolise, automaattilaatikon ei kuulu nykiä tai humpata. Auton sisällä ei kuulu haista pakokaasu. Jos on farkku ja panoraamakattoluukku, tarkasta onko vararengaskotelossa tai akkukotelossa pohjalla vettä.

                        Älä osta paskaa.
                        Juuri näin varmistu myyjältä että kyseiset toimenpiteet on tehty tai jos ei ole niin tingi hinnasta. Myös dpf ja imusarjan läpät kannattaa noilla kilometreillä huoltaa/poistaa. Niin ja farmarissa peränkompura pitäisi pelata ja letku tarkistaa että on ehjä. Itse ostin e61 530 da:n 180tkm ajettuna ja itse tarkistin nämä ja mitä ei ollut huollettu niin huollatin. Nyt on mittarissa 300tkm ihan perushuolloilla. Pakosarja on ainoastaan vaihdettu välissä ja takaluukun johtosarja vaihdettu. Ja jos takalasinlipan joutuu käyttään irti niin kannattaa tiivistää antennivahvistimen kotelo samalla.
                        f11 520 da m-sport
                        ex e61 530 da
                        ex e39 530 da
                        ex e38 725 tdsa
                        ex e39 528i m5-look

                        Comment

                        • PitBull
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 122
                          • Vantaa

                          Onko mitään järkeä sekaantua näin paljon ajettuun yksilöön E61 530D M-Sport:think

                          Hinta tuntu hieman korkealta verrattuna tähän E61 535D

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            Ei ne kilometrit ratkaise vaan kuinka sitä on pidetty. Auton kuntoa ja huoltohistoriaa kannattaa tuijottaa, ei kilometrejä. Tekniikka kestää kunhan sitä ylläpidetään oikein.

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • Caarlo
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 105
                              • 03

                              Itsellä myös e61 hankinta edessä vaihtoehdoin 530/535d. Budjetti on luokkaa 15-17000e ja koska nykyinen annetaan vaihdossa ja loppu osamaksulla niin liikkeestä on löydyttävä. M-sport tai ainakin M-sportattu on ehdoton vaatimus.. mielestäni tuo kori ei näytä ilman oikein miltään.


                              Onko tuollaista 300tkm ajettua 535d:tä mitään järkeä ostaa vai menenkö suoraan ostamaan 330d:n farmarina ja säästyn turhilta ongelmilta? Auton mallin piti olla jo selvä, mutta näitä "kauhutarinoita" lueskelleena olen alkanut vähän empimään että onko tässä enää mitään järkeä. Oli mahdollinen virhe käydy tuollaista 535d:tä kokeilemassa Tuo 535d josta olen tässä olen tässä kauppaa hieronut vaikuttaa ihan asialliselta kaikinpuolin, mutta arveluttaa kun myyjä ei ole tietoinen noista tyyppivikojen korjauksista, kuten tuosta takaluukun johtosarjasta ja imusarjan läpistä (joita ei hänen mukaansa tuossa koneessa pitäisi olla), vaikka ne siellä on. Mielummin ostaisi autonsa asiasta tietävältä, mutta harvassa liikkeessä noista tietäviä myyjiä on.

                              Edit: Mitä ongelmia tuohon panoraama kattoon liittyy, kun sellainenkin tuosta löytyy?

                              Kyseinen auto on ohjelmoitu ja täydellisellä huoltokirjalla kuitenkin.


                              Onko käyttökustannuksissa suurta eroa 530d ja 535d välillä? Että onko tuo 535d kauhea rahanreikä kun ajatellaan että nykyisestä autosta ei ole velkaa -> Tuohon osamaksurahoitus, täyskasko, dieselvero, mahdolliset isommat korjauskustannukset ja kohtalaisen suuri dieselin kulutus?

                              Edit: Ja vielä tuosta dpf:stä, että onko hankala poistaa ja kannattaako uudelleen ohjelmoida vielä tämän jälkeen?
                              Last edited by Caarlo; 16-04-2015, 13:15.
                              E60 530d -04.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5018
                                • Paimio

                                Originally posted by Caarlo View Post
                                Edit: Mitä ongelmia tuohon panoraama kattoon liittyy, kun sellainenkin tuosta löytyy?
                                Olikos nyt että vedenpoistoaukot tukkeutuvat ja rupevat kusemaan takajalkatilaan?

                                Originally posted by Caarlo View Post
                                Kyseinen auto on ohjelmoitu ja täydellisellä huoltokirjalla kuitenkin.
                                Ohjelmoidut ovat aina riski. Varsinkin vaihteisto (jos siis automaatti) on monesti lisääntyneen väännön takia kovilla, ja kun eihän tämä 6hp nyt muutenkaan missään vahvan vaihteistoin maineessa ole.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎