E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5430
    • Oulu

    #1021
    20+ donaa ja 300tkm ainakin itselle kuulostaa aika järjettömältä yhtälöltä.

    http://www.nettiauto.com/bmw/535/7566443
    http://www.nettiauto.com/bmw/535/7507964
    http://www.nettiauto.com/bmw/535/7537082

    Kysäise jotain noista suoralla kaupalla 20k, luulis jonkun tarttuvan

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17598
      • Turku

      #1022
      Originally posted by rizzo View Post
      20+ donaa ja 300tkm ainakin itselle kuulostaa aika järjettömältä yhtälöltä.
      Jaa? No, sitten täytyy alkaa kohta myymään tuota sigun toukkaa .
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Ssc
        Newbiemmer
        • Nov 2015
        • 18
        • Helsinki

        #1023
        Itsellä on sedan e60 535 lci vain hakusessa. Farkulle ei tarvetta. Sedan malleja on vain vähäsen tarjontaa suomenmarkkinoilla tai sitten pitää odotella tai yrittää saksasta etsiä saman hintaluokan autoa jos saisi vähemmillä kilometreillä :think
        G05 | X5 45e M-Sport / Individual | 2020

        Ex: E60 535D LCI -07

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5430
          • Oulu

          #1024
          Originally posted by Laku View Post
          Jaa? No, sitten täytyy alkaa kohta myymään tuota sigun toukkaa .
          Ainaki näin köyhän näkökulmasta

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1762
            • HKI/Orimattila

            #1025
            Originally posted by Ssc View Post
            Itsellä on sedan e60 535 lci vain hakusessa. Farkulle ei tarvetta. Sedan malleja on vain vähäsen tarjontaa suomenmarkkinoilla tai sitten pitää odotella tai yrittää saksasta etsiä saman hintaluokan autoa jos saisi vähemmillä kilometreillä :think
            Itte näkisin asian siinä valossa että mitä enemmän kilsoja valmiiks taulussa niin sen vähemmän se seuraava kilometri maksaa. 200tkm ajettu auto on äkkiä se 300tkm ajettu. :think
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17598
              • Turku

              #1026
              Originally posted by E39Fin View Post
              Itte näkisin asian siinä valossa että mitä enemmän kilsoja valmiiks taulussa niin sen vähemmän se seuraava kilometri maksaa. 200tkm ajettu auto on äkkiä se 300tkm ajettu. :think
              Näin on, ainakin minulla !
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • heifetz
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 429
                • Finland

                #1027
                Niin, jos auto on asianmukaisesti huollettu sen ekat 200tkm
                Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                Ex. E81 118d LCI Bluewater

                Comment

                • AnttiMH
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 146
                  • Esbo

                  #1028
                  Originally posted by E39Fin View Post
                  Itte näkisin asian siinä valossa että mitä enemmän kilsoja valmiiks taulussa niin sen vähemmän se seuraava kilometri maksaa. 200tkm ajettu auto on äkkiä se 300tkm ajettu. :think
                  Kaava toimii juuri näin niin kauan kunhan moottori ja vaihteisto / voimansiirto eivät vaadi vaihtoa tai isoa remonttia.

                  Comment

                  • Ssc
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 18
                    • Helsinki

                    #1029
                    Näillä näkymin olen päätymässä ekan postaukseksessa olevaan auton hankintaan vaikka siinä on kilometrejä melkein 300tkm ja hinta aika kova. Mutta kun 535D LCI malleja pienillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla ei meinaa löytyy millään edes saksastakaan(joka päivä selaillut niitä :think ).

                    kun kävin koeajolla auto toimi kuin unelma ja vaihtoisto/kone pelasi hyvin. auto on katsastettu viimekuussa mutta kannattaako autoa käyttää esim autotohtorilla(onko rahan tuhlausta) . Auto menee kumminkin ohjelmointi pajalle tehon lisäkseen ja DPF+ERG poistoon, jolloin vikakoodit luetaan samalla ennen luovutusta.

                    Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida tai tarkastaa ennen ostoa
                    G05 | X5 45e M-Sport / Individual | 2020

                    Ex: E60 535D LCI -07

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      #1030
                      Originally posted by Ssc View Post
                      Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida tai tarkastaa ennen ostoa
                      Laatikon toiminta..ei humppausta
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • ProOil
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2015
                        • 35
                        • Turku

                        #1031
                        Originally posted by Ssc View Post
                        Näillä näkymin olen päätymässä ekan postaukseksessa olevaan auton hankintaan vaikka siinä on kilometrejä melkein 300tkm ja hinta aika kova. Mutta kun 535D LCI malleja pienillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla ei meinaa löytyy millään edes saksastakaan(joka päivä selaillut niitä :think ).

                        kun kävin koeajolla auto toimi kuin unelma ja vaihtoisto/kone pelasi hyvin. auto on katsastettu viimekuussa mutta kannattaako autoa käyttää esim autotohtorilla(onko rahan tuhlausta) . Auto menee kumminkin ohjelmointi pajalle tehon lisäkseen ja DPF+ERG poistoon, jolloin vikakoodit luetaan samalla ennen luovutusta.

                        Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida tai tarkastaa ennen ostoa
                        itse ottaisin öljytestin, kertoo koneen kunnosta melko paljon. Voidaan analysoida eri metallien määrästä/koosta öljyn joukossa onko normaalissa vai löytyykö kohollaan olevia arvoja. Kohollaan olevista arvoista voidaan päätellä tukevat ongelmat melko tarkasti.

                        Esim alumiini (Al) Laakerit, laakeriholkit, männät, kotelot, polttoaine johdannainen jos arvot kohollaan, niin ongelmia jossain näistä.

                        Maksaa erittäin vähän suhteessa siihen, että koneessa orastavia ongelmia ja joudut korjaamaan. Testien laajuudesta riippuen hinta on luokkaa 60-200€

                        Tässä muutama yritys.
                        Turkulainen http://www.fluidlab.fi/
                        Vantaalla http://www.witraktor.com/huolto-ja-v...s-oljyanalyysi
                        Paremman luokan öljy, ensi vuonna Suomessa...

                        http://www.penriteoil.com.au/

                        Comment

                        • H3nu
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 252
                          • Hämeenlinna

                          #1032
                          Isot dieselit on kyllä itsessään kestäviä moottoreita niin en kyllä näkis mitään öljytestejä hyödylliseksi. Ennemmin näistä hajoaa apulaitteet ympäriltä.
                          BMW F82 M4 -16
                          BMW F20 116d M-sport -14
                          Aprilia Dorsoduro 900 -20
                          Sea-Doo RXP300RS -16

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            #1033
                            Kannattaa valikoida semmoinen e60 missä on tuo lightpackage. Siinä tulee ainakin tuonne sisälle kahvoihin valot ja näin syys pimeällä tosi hyvät nuo peilinalla olevat ledit, valaisee koko kuskinoven seudun.

                            Comment

                            • ProOil
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2015
                              • 35
                              • Turku

                              #1034
                              Originally posted by H3nu View Post
                              Isot dieselit on kyllä itsessään kestäviä moottoreita niin en kyllä näkis mitään öljytestejä hyödylliseksi. Ennemmin näistä hajoaa apulaitteet ympäriltä.

                              olet oikeassa kestävyydessä, mutta se miten konetta huollettu ei selviä pelkästään huoltokirjasta. Itsellä kokemusta esim BMW LL 04 luokiteltu öljy väsähti kesken kaiken 18 000km auton huolto näyttö kertoi, että ajele vaan
                              seuraava öljyn vaihto 12 000km, venttiilli kilisi ja kolisi, vaihdoin n. Neljä litraa uutta öljyä ja kone alkoi käydä nätisti.

                              Mitä arvelet olisiko kone saattanut kulua normaalia enemmän, jos olisin vaan ajellut tappiin saakka noilla väsähtäneillä öljyillä.

                              Toinen merkittävä riski kohde on ilmaputsari ja öljyn suodatin, että on asennettu aina oikein, vaihdettu säännöllisesti ja laadukkaaseen. Ei auta hyvät öljyt tässä, jos ostettu jotkut big bang bog suotimet jotka näyttää hyviltä, olette varmaan nähneet faktaa eri suodattimien suodatus kyvystä / kapasiteetista kerätä epä puhtauksia.

                              Tässä perustelut öljyanalyysille,

                              Lisäksi analyysin hinta vs autonhinta=olisiko pieni hinta riskien hallinnasta

                              Väsähtänyt öljy= öljyn TBN lisäaineistus kulunut riittämättömäksi, mahdollisesti viskositeetti leikkaantunut eli 5w30:nen 30 ei lämmetessään enää olekaan lähellekään sitä mitä pitäisi ja filmin paksuus ohenee ja riski metalli metalli kosketuksesta kasvaa.
                              Paremman luokan öljy, ensi vuonna Suomessa...

                              http://www.penriteoil.com.au/

                              Comment

                              • Cunttory
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1772
                                • Kuopio

                                #1035
                                Originally posted by ProOil View Post
                                Itsellä kokemusta esim BMW LL 04 luokiteltu öljy väsähti kesken kaiken 18 000km auton huolto näyttö kertoi, että ajele vaan
                                seuraava öljyn vaihto 12 000km, venttiilli kilisi ja kolisi, vaihdoin n. Neljä litraa uutta öljyä ja kone alkoi käydä nätisti.
                                Pitää sanoa että melko outo ratkaisu vaihtaa 18tkm kohdalla puolet moottoriöljyistä
                                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                                Comment

                                Working...
                                X