20+ donaa ja 300tkm ainakin itselle kuulostaa aika järjettömältä yhtälöltä.
Jaa? No, sitten täytyy alkaa kohta myymään tuota sigun toukkaa .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Itsellä on sedan e60 535 lci vain hakusessa. Farkulle ei tarvetta. Sedan malleja on vain vähäsen tarjontaa suomenmarkkinoilla tai sitten pitää odotella tai yrittää saksasta etsiä saman hintaluokan autoa jos saisi vähemmillä kilometreillä :think
Itsellä on sedan e60 535 lci vain hakusessa. Farkulle ei tarvetta. Sedan malleja on vain vähäsen tarjontaa suomenmarkkinoilla tai sitten pitää odotella tai yrittää saksasta etsiä saman hintaluokan autoa jos saisi vähemmillä kilometreillä :think
Itte näkisin asian siinä valossa että mitä enemmän kilsoja valmiiks taulussa niin sen vähemmän se seuraava kilometri maksaa. 200tkm ajettu auto on äkkiä se 300tkm ajettu. :think
Itte näkisin asian siinä valossa että mitä enemmän kilsoja valmiiks taulussa niin sen vähemmän se seuraava kilometri maksaa. 200tkm ajettu auto on äkkiä se 300tkm ajettu. :think
Näin on, ainakin minulla !
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Itte näkisin asian siinä valossa että mitä enemmän kilsoja valmiiks taulussa niin sen vähemmän se seuraava kilometri maksaa. 200tkm ajettu auto on äkkiä se 300tkm ajettu. :think
Kaava toimii juuri näin niin kauan kunhan moottori ja vaihteisto / voimansiirto eivät vaadi vaihtoa tai isoa remonttia.
Näillä näkymin olen päätymässä ekan postaukseksessa olevaan auton hankintaan vaikka siinä on kilometrejä melkein 300tkm ja hinta aika kova. Mutta kun 535D LCI malleja pienillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla ei meinaa löytyy millään edes saksastakaan(joka päivä selaillut niitä :think ).
kun kävin koeajolla auto toimi kuin unelma ja vaihtoisto/kone pelasi hyvin. auto on katsastettu viimekuussa mutta kannattaako autoa käyttää esim autotohtorilla(onko rahan tuhlausta) . Auto menee kumminkin ohjelmointi pajalle tehon lisäkseen ja DPF+ERG poistoon, jolloin vikakoodit luetaan samalla ennen luovutusta.
Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida tai tarkastaa ennen ostoa
Näillä näkymin olen päätymässä ekan postaukseksessa olevaan auton hankintaan vaikka siinä on kilometrejä melkein 300tkm ja hinta aika kova. Mutta kun 535D LCI malleja pienillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla ei meinaa löytyy millään edes saksastakaan(joka päivä selaillut niitä :think ).
kun kävin koeajolla auto toimi kuin unelma ja vaihtoisto/kone pelasi hyvin. auto on katsastettu viimekuussa mutta kannattaako autoa käyttää esim autotohtorilla(onko rahan tuhlausta) . Auto menee kumminkin ohjelmointi pajalle tehon lisäkseen ja DPF+ERG poistoon, jolloin vikakoodit luetaan samalla ennen luovutusta.
Onko mitään muuta mitä kannattaisi huomioida tai tarkastaa ennen ostoa
itse ottaisin öljytestin, kertoo koneen kunnosta melko paljon. Voidaan analysoida eri metallien määrästä/koosta öljyn joukossa onko normaalissa vai löytyykö kohollaan olevia arvoja. Kohollaan olevista arvoista voidaan päätellä tukevat ongelmat melko tarkasti.
Esim alumiini (Al) Laakerit, laakeriholkit, männät, kotelot, polttoaine johdannainen jos arvot kohollaan, niin ongelmia jossain näistä.
Maksaa erittäin vähän suhteessa siihen, että koneessa orastavia ongelmia ja joudut korjaamaan. Testien laajuudesta riippuen hinta on luokkaa 60-200€
Isot dieselit on kyllä itsessään kestäviä moottoreita niin en kyllä näkis mitään öljytestejä hyödylliseksi. Ennemmin näistä hajoaa apulaitteet ympäriltä.
BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Kannattaa valikoida semmoinen e60 missä on tuo lightpackage. Siinä tulee ainakin tuonne sisälle kahvoihin valot ja näin syys pimeällä tosi hyvät nuo peilinalla olevat ledit, valaisee koko kuskinoven seudun.
Isot dieselit on kyllä itsessään kestäviä moottoreita niin en kyllä näkis mitään öljytestejä hyödylliseksi. Ennemmin näistä hajoaa apulaitteet ympäriltä.
olet oikeassa kestävyydessä, mutta se miten konetta huollettu ei selviä pelkästään huoltokirjasta. Itsellä kokemusta esim BMW LL 04 luokiteltu öljy väsähti kesken kaiken 18 000km auton huolto näyttö kertoi, että ajele vaan
seuraava öljyn vaihto 12 000km, venttiilli kilisi ja kolisi, vaihdoin n. Neljä litraa uutta öljyä ja kone alkoi käydä nätisti.
Mitä arvelet olisiko kone saattanut kulua normaalia enemmän, jos olisin vaan ajellut tappiin saakka noilla väsähtäneillä öljyillä.
Toinen merkittävä riski kohde on ilmaputsari ja öljyn suodatin, että on asennettu aina oikein, vaihdettu säännöllisesti ja laadukkaaseen. Ei auta hyvät öljyt tässä, jos ostettu jotkut big bang bog suotimet jotka näyttää hyviltä, olette varmaan nähneet faktaa eri suodattimien suodatus kyvystä / kapasiteetista kerätä epä puhtauksia.
Tässä perustelut öljyanalyysille,
Lisäksi analyysin hinta vs autonhinta=olisiko pieni hinta riskien hallinnasta
Väsähtänyt öljy= öljyn TBN lisäaineistus kulunut riittämättömäksi, mahdollisesti viskositeetti leikkaantunut eli 5w30:nen 30 ei lämmetessään enää olekaan lähellekään sitä mitä pitäisi ja filmin paksuus ohenee ja riski metalli metalli kosketuksesta kasvaa.
Itsellä kokemusta esim BMW LL 04 luokiteltu öljy väsähti kesken kaiken 18 000km auton huolto näyttö kertoi, että ajele vaan
seuraava öljyn vaihto 12 000km, venttiilli kilisi ja kolisi, vaihdoin n. Neljä litraa uutta öljyä ja kone alkoi käydä nätisti.
Pitää sanoa että melko outo ratkaisu vaihtaa 18tkm kohdalla puolet moottoriöljyistä
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment