memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    Onko näissä 2005 vm ja 2006vm e60:ssä suuria eroja tekniikassa? Myyntihinnoissa kuitenkin melkein 2000€ ero. Eli kannattaako ostaa vähemmän ajettu -05 kuin enemmän ajettu -06 samaan hintaan?

    Comment

    • Petsku333
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 349
      • Kerava

      Originally posted by 523i View Post
      Onko näissä 2005 vm ja 2006vm e60:ssä suuria eroja tekniikassa? Myyntihinnoissa kuitenkin melkein 2000€ ero. Eli kannattaako ostaa vähemmän ajettu -05 kuin enemmän ajettu -06 samaan hintaan?
      Starttinappi tuli tossa välissä ja bensoissa kone alkoi muuttumaan noihin aikoihin M54 -> N52, eipä oikeestaan muuta tule mieleen.
      Seat Cupra 290

      Ex. F20 118i MHD Stage 2
      E60 2006 525i

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        Originally posted by Petsku333 View Post
        Starttinappi tuli tossa välissä ja bensoissa kone alkoi muuttumaan noihin aikoihin M54 -> N52, eipä oikeestaan muuta tule mieleen.
        Minkälaisia käyttäjäkokemuksia on tuosta N52 moottorista? M54:hän kuitenkin tehtiin se 6v että tuossa viimeisessä versiossa ei varmaan enään paljon lastentauteja ollut että siinä mielessä luotettavampi kone?

        Comment

        • Petsku333
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 349
          • Kerava

          Originally posted by 523i View Post
          Minkälaisia käyttäjäkokemuksia on tuosta N52 moottorista? M54:hän kuitenkin tehtiin se 6v että tuossa viimeisessä versiossa ei varmaan enään paljon lastentauteja ollut että siinä mielessä luotettavampi kone?
          Kyllä N52 on ihan yhtä luotettava kone kun M54.

          Hyviä puolia verrattuna N52 vs M54

          -kevyempi
          -tehokkaampi
          -pienempi kulutus

          miinuksia varmaan ainoastaan sähköinen vesipumppu, joka on kallis vaihtaa mutta tarjoaa kun toimii hyviä ominaisuuksia verrattuna mekaaniseen.
          Seat Cupra 290

          Ex. F20 118i MHD Stage 2
          E60 2006 525i

          Comment

          • 523i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 319
            • Iisalmi

            Originally posted by Petsku333 View Post
            Kyllä N52 on ihan yhtä luotettava kone kun M54.

            Hyviä puolia verrattuna N52 vs M54

            -kevyempi
            -tehokkaampi
            -pienempi kulutus

            miinuksia varmaan ainoastaan sähköinen vesipumppu, joka on kallis vaihtaa mutta tarjoaa kun toimii hyviä ominaisuuksia verrattuna mekaaniseen.
            Niin, kyllähän sähköinen vesipumppu taitaa olla jo kaikissa -05 uudemmissa autoissa? Näkyy nuo e60:en hinnat tulevan yhtä vauhtia alas kuin on e39:n hinnat tullu muutamassa vuodessa tuhansia euroja.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by 523i View Post
              Minkälaisia käyttäjäkokemuksia on tuosta N52 moottorista? M54:hän kuitenkin tehtiin se 6v että tuossa viimeisessä versiossa ei varmaan enään paljon lastentauteja ollut että siinä mielessä luotettavampi kone?
              Olen ollut todella tyytyväinen tuohon N52 koneeseen. On huomattavasti pirteämpi ja pienempi kulutuksinen kuin M54. Omaa etsiessä kriteerinä oli tämä moottori. M54 ei vastaa millään enää nykypäivän kulutuksen ja tehon suhdetta. Myös N52:n jälkeen on kehitystä tällä saralla tapahtunut, mutta ei enää niin isoa eroa.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • 523i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 319
                • Iisalmi

                Originally posted by markok View Post
                Olen ollut todella tyytyväinen tuohon N52 koneeseen. On huomattavasti pirteämpi ja pienempi kulutuksinen kuin M54. Omaa etsiessä kriteerinä oli tämä moottori. M54 ei vastaa millään enää nykypäivän kulutuksen ja tehon suhdetta. Myös N52:n jälkeen on kehitystä tällä saralla tapahtunut, mutta ei enää niin isoa eroa.
                Joo, pitää katsella -06 uudempia, taitaa joissain 12/05 myös olla tuo n52? Monesti myynti-ilmoituksista unohtuu nuo moottorin mallimerkinnät.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by 523i View Post
                  Joo, pitää katsella -06 uudempia, taitaa joissain 12/05 myös olla tuo n52? Monesti myynti-ilmoituksista unohtuu nuo moottorin mallimerkinnät.
                  Tulikohan tuo N52 9/05 vai peräti aiemmin. Oma on myös loppuvuoden -05 malli.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by markok View Post
                    Tulikohan tuo N52 9/05 vai peräti aiemmin. Oma on myös loppuvuoden -05 malli.
                    3/2005 alkaen N52, esisarjan autoja on tehty aiemminkin...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • karppa29
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2014
                      • 52
                      • Suomessa brgl

                      Moro. Kattelin tuossa että 530xdA hinnat pyörii nettiautossa about 13-15 k€, tai enemmän siinä 15 k€ plus miinus, kilometrit 200-350tkm, 2005-2006

                      Mihinköhän hintaa sais Saksasta hommattua? ite haettuna tai välittäjän kautta. Jos laskee verot ja kaikki mukaan.

                      EDIT: 535d hinnat lähes samat nettiautossa, ehkä hieman alle. Mihin hintaa 535d irtoo Saksan kautta ja verotettuna?
                      Last edited by karppa29; 25-10-2015, 01:42.
                      _____________________________________

                      -e61 530xda LCI -08 black

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 728
                        • Pirkanmaa

                        Oman suomiauton tiedot näyttää väärin, päästöjä ~60g liikaa jostain syystä, piti ihan tarkistaa verolappu ettei siinä ole virhettä. Luulisi samasta tietokannasta tulevan.




                        QUOTE=MajorDrake;3617892]Syötä ostettavan auton (tai vastaavan) rekisterinumero tänne niin ei tarvi arvuutella ajoneuvoveron määrää...

                        http://services.netwheels.fi/ekotraf...o/default.aspx[/QUOTE]
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          Mitenkäs nämä e60 bensa koneet, alkaako 250.000km lukemissa tulla jo laturin vaihtoa ym kiristinpyörän vaihtoa niinkuin e39:ssä? Eikö Euroopassa 200.000 ajettu auto jo ole "loppuun ajettu"?

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1178
                            • Tuusula

                            Miten alkupään LCI pikkudiesel sietää kilometrejä? Jakopäältään? Tuommoissa kun alkaa olla jo 200-300tkm mittarissa. Tuommoselle ois nyt käyttöä... mitä tän ikäistä pitäs ottaa huomioon?
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • -challenger-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 2150
                              • L a h t i

                              Originally posted by 523i View Post
                              Mitenkäs nämä e60 bensa koneet, alkaako 250.000km lukemissa tulla jo laturin vaihtoa ym kiristinpyörän vaihtoa niinkuin e39:ssä? Eikö Euroopassa 200.000 ajettu auto jo ole "loppuun ajettu"?
                              200k on joo ihan loppuun ajettu..

                              Osta multa 127t ajettu hyvä peli.
                              2.5L M54 hihnat ja kiristinpyörät just vaihettu.

                              Comment

                              • AnttiMH
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2013
                                • 146
                                • Esbo

                                Hyvä huoltopaikka pk seutu =>Autohuolto JMW

                                Täytyy kehua Autohuolto JMV:tä. Viat joita ei korjannut eikä löytänyt Autorepair, Schmiedmann, eikä muut, niin hoiti ja korjasi esimerkillisesti ja kohtuulliseen hintaan JMV.

                                Löytyy Helsnigin Malmin/Tattarisuon alueelta. Kiitos hyvästä työstä!

                                Comment

                                Working...
                                X