memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 452
    • E-pohjanmaa

    Suutin ja korkeapainepumppu rintamalla näissä on ollu ongelmia. Tuo korkeapaine pumppu on käsittääkseni -07 lci malleissa ollu joku satsi vikaisia,mutta varmaan noilla kilsoilla piankin jo vaihdettu.
    Jos nytkyttää autoa tyhjäkäynnillä tai kierrokset heittelee , nii jompikumpi on suuri mahdollisuus oireilla. Youtubestahan noita esimerkkejä löytää. Enkä nyt yleistä , että kaikissa on, mutta kannattaa tsekata, koska ei ole ihan halpoja korjata.
    Last edited by Maili; 26-09-2015, 11:23.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Makro86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 146
      • Eurajoki

      Originally posted by Maili View Post
      Suutin ja korkeapainepumppu rintamalla näissä on ollu ongelmia. Tuo korkeapaine pumppu on käsittääkseni -07 lci malleissa ollu joku satsi vikaisia,mutta varmaan noilla kilsoilla piankin jo vaihdettu.
      Jos nytkyttää autoa tyhjäkäynnillä tai kierrokset heittelee , nii jompikumpi on suuri mahdollisuus oireilla. Youtubestahan noita esimerkkejä löytää. Enkä nyt yleistä , että kaikissa on, mutta kannattaa tsekata, koska ei ole ihan halpoja korjata.
      Juu juu että semmonen, mahtaa olla sitten korjattu kun en huomannut moista? Kaikinpuolin se silti vaikutti ihan asialliselta peliltä että ei siinä mitään.

      Laitetaas nyt tämmönenkin vaihtoehtoinen auto ilmoille, ties vaikka jonkun täällä olevan??

      Jos tosta tyyppiviat korjattu niin mites toi 2.5l kone ja laatikko tommosessa pelittää? Niin ja tosta edellisestä vielä sen verran että automaattilaatikkoa ei ole vielä huollettu/öljyjä vaihdeltu eli olisko sen huolto paikallaan vai antaako mennä huoletta 200tkm kun hyvin vaihtoi kuitenkin??
      On kyllä kova polte e61 autoja kohtaan
      **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

      Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
      Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
      Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
      Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

      Comment

      • Maili
        BTCF Member
        • Aug 2011
        • 452
        • E-pohjanmaa

        Minkä suuruinen on Diesel vero noissa e61 535d ja 530d? Riippuen emännän työ tilanteesta, voi olla Dieseliin siirtyminen edessä. Näin vannoutuneena bensa miehenä ei oo mitään hajua noista veroista.
        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

        Comment

        • jjanii
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 629
          • joensuu

          Originally posted by Maili View Post
          Minkä suuruinen on Diesel vero noissa e61 535d ja 530d? Riippuen emännän työ tilanteesta, voi olla Dieseliin siirtyminen edessä. Näin vannoutuneena bensa miehenä ei oo mitään hajua noista veroista.
          N.650e taitaa olla tuossa omassa530dssä

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5145
            • Paimio

            Originally posted by jjanii View Post
            N.650e taitaa olla tuossa omassa530dssä
            Niin ja siihen toki vielä sitten se perusautovero päälle.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Syötä ostettavan auton (tai vastaavan) rekisterinumero tänne niin ei tarvi arvuutella ajoneuvoveron määrää...

              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Indigoah
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 103
                • Oulu

                Originally posted by TheRipper View Post
                Niin ja siihen toki vielä sitten se perusautovero päälle.
                Näinpä juuri. E61 530d 160kw autolle koko potti on 749€.
                F11 530d M-Sport

                ex.
                E91, E61, E39, E46, E36

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 452
                  • E-pohjanmaa

                  Onhan tuo erotus kyllä aika pieni. Paljonhan tuohon pitää ajaa, jos ihan euroissa hyödyn laskee. Tuossa 523 toukassa on käyttövero 192,75e vuosi.Voi olla emännälle huono perustella autokuumetta. Voi olla viisaampi ensin ajaa hetken tuolla bensalla ja kattoa paljonko sitä katoaa oikeasti kuussa. Onhan nuo dieselit tietysti lähes m5 , verrattuna näihin bensoihin. Tuo meidän bensa vain sattuu olemaan harvinaisen hyvillä varusteilla, niin ajeleehan tuollakin.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Jos E60 520d saanut pelkän uuden kiristimen tämän kamppiksen seurauksena 0011540300, niin mikä on riski hajoamiselle ja onkohan ko aktiolla joku takuu meltdownia ajatellen? Anyone?

                    Tero
                    Last edited by teropa; 03-10-2015, 18:19.
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by teropa View Post
                      Jos E60 520d saanut pelkän uuden kiristimen tämän kamppiksen seurauksena 0011540300, niin mikä on riski hajoamiselle ja onkohan ko aktiolla joku takuu meltdownia ajatellen? Anyone?

                      Tero

                      Kamppanja menee seuraavasti, koskee autoja 2007-2008 (ehkä myös alkuvuonna 2009 valmistettuja, 4/2009 valmistettu ei kuulunut kamppanjaan):
                      1) Uusitaan kiristin ja mitataan samalla ylemmän ketjun venymä.

                      2) Jos ylelmpi ketju on venynyt riittävästi, uusitaan se (onnistuu paikallaan).
                      3) Se jälkeen mitataan alemman ketju venymä (se voidana laskea kampaikselin ja nokka-akselin suhteesta),
                      jos on venynyt, vaihdetaan myös alempi ketju (ja myös ilmeisesti öljypumpun ketju), tämä vaatii koneen irroituksen.

                      Vaikka alempi ääntäisi, kamppanjan puitteissa ei tehdä mitään jos ylempi ketju ei ole venynyt...

                      Ts. kone voi ko. kamppanjankin jälkeen ääntää ja josain vaiheessa voi ketjun vaihto tulla vastaan. Uudemman kiristäjän "säätövara" on isompi joten sillä saadaan ääntä kuriin mutta ei se itse vikaa korjaa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5425
                        • Oulu

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Niin ja siihen toki vielä sitten se perusautovero päälle.
                        Jaa kyllä mulla vaan on n. 670€ kaikkineen. 650€ oli aiemmin.
                        Last edited by rizzo; 03-10-2015, 19:43.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Kamppanja menee seuraavasti, koskee autoja 2007-2008 (ehkä myös alkuvuonna 2009 valmistettuja, 4/2009 valmistettu ei kuulunut kamppanjaan):
                          1) Uusitaan kiristin ja mitataan samalla ylemmän ketjun venymä.

                          2) Jos ylelmpi ketju on venynyt riittävästi, uusitaan se (onnistuu paikallaan).
                          3) Se jälkeen mitataan alemman ketju venymä (se voidana laskea kampaikselin ja nokka-akselin suhteesta),
                          jos on venynyt, vaihdetaan myös alempi ketju (ja myös ilmeisesti öljypumpun ketju), tämä vaatii koneen irroituksen.

                          Vaikka alempi ääntäisi, kamppanjan puitteissa ei tehdä mitään jos ylempi ketju ei ole venynyt...

                          Ts. kone voi ko. kamppanjankin jälkeen ääntää ja josain vaiheessa voi ketjun vaihto tulla vastaan. Uudemman kiristäjän "säätövara" on isompi joten sillä saadaan ääntä kuriin mutta ei se itse vikaa korjaa...
                          Kiitos kattavasta vastauksesta !

                          Miten näet vikaantumisriskin ja megaremontin jos mitattu ja pelkkä kiristin vaihdettu?

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Woke
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 170
                            • Kemi

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Kamppanja menee seuraavasti, koskee autoja 2007-2008 (ehkä myös alkuvuonna 2009 valmistettuja, 4/2009 valmistettu ei kuulunut kamppanjaan):
                            Tuo kamppanja taitaa olla ihan arpapeliä. Mun pirssin valmistuspäivä on 24.7.2008 eikä ainakaan wetterltä kysyttynä kuulunut kamppanjan piiriin.
                            BMW E60 520da -2008

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by teropa View Post
                              Kiitos kattavasta vastauksesta !

                              Miten näet vikaantumisriskin ja megaremontin jos mitattu ja pelkkä kiristin vaihdettu?

                              Tero
                              Jos ketju ei äännä (ääntäminen=kuuluu epätasaista kahinaa/kilinää)
                              niin tuskin remontti ihan heti tulee eteen...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Masamba
                                Newbiemmer
                                • Jan 2015
                                • 11
                                • Rovaniemi

                                vm05 535d:tä ostamassa

                                Terve!

                                Olisi tarjolla vm.05 535D sedan. Ajettu 350tuhatta kilometriä. Mitkä ovat tuon 535d:n pahimmat tyyppiviat normaalien E60 tyyppivikojen lisäksi?

                                Ajokilometrejä paljon, mutta jos kuluvia osia vaihdettu niin tuskin auto on muuten jo puhki kulunut? Kymppitonnin hujakoilla oli hintapyyntö. Myynnissä asiakkaan lukuun autoliikkeessä.
                                Last edited by Masamba; 04-10-2015, 19:12.

                                Comment

                                Working...
                                X