memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    Originally posted by mixeyy View Post
    mitäs mieltä ihmiset olette uskaltaako tommosta vanhaa taksia ostaa jota on vähän räpellettykkin? http://www.nettiauto.com/bmw/530/6546164
    No jos arvostat noita muutoksia, jos et, osta joku muu yksilö.
    Ts. noille muutoksille vain harva laskee jotain arvoa,
    eikä se kokonaisajomäärä pienene vaikka olis tehkniikka tehty uusiksi
    joten muutaman vuoden päästä on kymppi tiukassa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Jarppa63
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 761
      • Kerava

      Originally posted by mixeyy View Post
      mitäs mieltä ihmiset olette uskaltaako tommosta vanhaa taksia ostaa jota on vähän räpellettykkin? http://www.nettiauto.com/bmw/530/6546164
      Tuolta lisää autosta:


      Jarppa
      BMW i4M50 individual -23
      exiä: BMW 545e -21
      BMW F33 435xd -15
      M550xd-12
      e93 330da -08
      Dodge Stealth RT/TT -91
      Ford Thunderbird SC -91
      Olds Supreme avo -71
      Chevy Chevelle 2d HT -72

      Comment

      • mixeyy
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 3
        • kerava

        Jees kiitos tästä autto kyl hyvin päätöksessä

        Comment

        • jujojo
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 2
          • Kerava

          Mitäs mieltä väki olisi tälläisestä? http://www.nettiauto.com/bmw/530/6411573

          Comment

          • Juhutti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 633
            • Tampere

            Originally posted by mixeyy View Post
            mitäs mieltä ihmiset olette uskaltaako tommosta vanhaa taksia ostaa jota on vähän räpellettykkin? http://www.nettiauto.com/bmw/530/6546164
            Muistan tuon taksin. Ajelin itse Järvenpäässä, ja lentokentän vedoilla tuo tuli toisinaan vastaan, tietysti muulloinkin. Jäi mieleen, koska bemareita ei tuolloin taksina kauheasti ollut. Sellainen mielikuva jäi, että auto vaikutti aina siistiltä ja hyvin pidetyltä. Ja samalla omistajalla on ollut ymmärtääkseni bemareita tämän jälkeenkin. Eli ilmeisesti ei ihan paska maku jäänyt suuhun omistamisesta.
            Skoda.

            ex.
            e63 645ci
            e38 730iA
            e36 325i

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by jujojo View Post
              Mitäs mieltä väki olisi tälläisestä? http://www.nettiauto.com/bmw/530/6411573
              En kyllä 23 tonnia maksaisi pre-lci:stä vaikka onkin 4WD...
              Last edited by MajorDrake; 24-07-2014, 23:07.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Lersahdus
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 43
                • Rauma

                http://www.nettiauto.com/bmw/520/6585822


                Mitäs mieltä porukka tämmösestä? Tuli talvella vaihdettua E46->Mazdaan mutta nyt jo puolen vuoden jälkeen tekee taas bemaria mieli!

                Ei oo suurempaa kokemusta näistä 2000-luvun tuotoksista, niin olis ihan jees kuulla mielipiteitä. Kannattaako tämmöstä ostaa? Kilometrit ja hinta olis jees. Vakuutuksetkin kohtuu halvat verrattuna 3-sarjaan. Onko kulutus tommosessa aivan järjetön? Vanha E39 523iA vei ajotietokoneen mukaan n.14l/100km Rauman kokoisessa kaupungissa niin nouseeko tämmösessä kulutuslukemat samaan?
                E91 318d Touring '11
                Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

                Ex E46 325CiA '01
                Ex E39 523iA '98
                Ex E36 323Ci M-Sport '95

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Eipä noissa kulutuksissa E39 vs. E60 alkupään autot taida olla mitään eroa...

                  Tuo on sitten hävyttömän laiska auto, en ymmärrä miten Bemari on tuollaisen mennyt tekemään, dieselinä sentään on siedettävä 2-litraisena mutta ei tuolla hengettomällä 2.2:lla bensalla...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • KromiRob
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 17
                    • Espoo, Finland

                    Morjesta,

                    Tarkoitus olisi olla iloinen (toivottavasti) bemarin omistaja hyvin lähiaikoina. Perheenlisäyksen johdosta on hankittava farkkua, joten E61 olis hakusessa.

                    Oon lueskellut pääni täyteen kaiken maailman ongelmia, tyyppivikoja jne. näistä malleista, joten kyselisinkin nyt tässä, että tarkoitus olisi hommata todennäköisesti joku näistä. Osaatteko jeesaa vähän, että mihin suuntaan sitä menisi. Samalla jos jaksatte ja pystytte perustelemaan valintojanne.

                    Perustelen myös hiukan valintojani sekä myös huolia kyseisistä autoista.

                    1. http://www.nettiauto.com/bmw/520/6277332 - Muuten hyvä, mutta imuläpät poistamatta ja huolettaa hiukan tuo moottori, ettei tule isompaa remonttia eteen, jos näissä moottoreissa on ollut ongelmia jakohinan kanssa.

                    2. http://www.nettiauto.com/bmw/520/6507773 - Tähän ei ole tehty mitään suoranaisia korjauksia tyyppivikoihin, imuläpät, peräkontin johdot yms. Sama huoli moottorista kuin ensimmäisessä.

                    3. http://www.nettiauto.com/bmw/525/6356622 - Tämä luonnollisesti hiukan enemmän kuluttaa, mutta se ei ole kynnyskysymys. Tähän autoon vakuutukset tuovat kuitenkin reilusti lisähintaa. Jos haluan parkkiturvan vakuutukseeni, tarkoittaa se n. 700€ lisähintaa vuodessa vs. kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa. Mikäli en halua parkkiturvaa, niin siinä tapauksessa n. 300€ vuodessa enemmän. Tuntuukohan tuo 195tkm pahasti?

                    Varusteista, kuten ehkä huomaa, niin haluamme ehdottomasti panoraama katon.

                    Suuri kiitos jo etukäteen vastauksista ja avusta.

                    - Kromi

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Noista ehdottomasti tuo 525, en sotkeentuisi 520:een jos jakoketjua ei ole uusittu, tai varaudu 4 tonnin laskuun jossain vaiheessa...

                      525:n ja 530:n kulutus on liki sama ja vakuutuksetkin taitaa olla aikalailla samat, nettiautosta löytyy hyviä 530xd farkkuja ,-)
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • casino
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 663
                        • Keski-Suomi

                        [

                        Kannattaa varmaan myös käydä koeajamassa... riittääkö kulku tuossa 2 litraisessa?









                        QUOTE=KromiRob;3376936]Morjesta,

                        Tarkoitus olisi olla iloinen (toivottavasti) bemarin omistaja hyvin lähiaikoina. Perheenlisäyksen johdosta on hankittava farkkua, joten E61 olis hakusessa.

                        Oon lueskellut pääni täyteen kaiken maailman ongelmia, tyyppivikoja jne. näistä malleista, joten kyselisinkin nyt tässä, että tarkoitus olisi hommata todennäköisesti joku näistä. Osaatteko jeesaa vähän, että mihin suuntaan sitä menisi. Samalla jos jaksatte ja pystytte perustelemaan valintojanne.

                        Perustelen myös hiukan valintojani sekä myös huolia kyseisistä autoista.

                        1. http://www.nettiauto.com/bmw/520/6277332 - Muuten hyvä, mutta imuläpät poistamatta ja huolettaa hiukan tuo moottori, ettei tule isompaa remonttia eteen, jos näissä moottoreissa on ollut ongelmia jakohinan kanssa.

                        2. http://www.nettiauto.com/bmw/520/6507773 - Tähän ei ole tehty mitään suoranaisia korjauksia tyyppivikoihin, imuläpät, peräkontin johdot yms. Sama huoli moottorista kuin ensimmäisessä.

                        3. http://www.nettiauto.com/bmw/525/6356622 - Tämä luonnollisesti hiukan enemmän kuluttaa, mutta se ei ole kynnyskysymys. Tähän autoon vakuutukset tuovat kuitenkin reilusti lisähintaa. Jos haluan parkkiturvan vakuutukseeni, tarkoittaa se n. 700€ lisähintaa vuodessa vs. kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa. Mikäli en halua parkkiturvaa, niin siinä tapauksessa n. 300€ vuodessa enemmän. Tuntuukohan tuo 195tkm pahasti?

                        Varusteista, kuten ehkä huomaa, niin haluamme ehdottomasti panoraama katon.

                        Suuri kiitos jo etukäteen vastauksista ja avusta.

                        - Kromi[/QUOTE]
                        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                        e39 -530d touring 11/1999
                        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                        Comment

                        • Tenojono
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1753
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by KromiRob View Post
                          Morjesta,

                          Tarkoitus olisi olla iloinen (toivottavasti) bemarin omistaja hyvin lähiaikoina. Perheenlisäyksen johdosta on hankittava farkkua, joten E61 olis hakusessa.

                          Oon lueskellut pääni täyteen kaiken maailman ongelmia, tyyppivikoja jne. näistä malleista, joten kyselisinkin nyt tässä, että tarkoitus olisi hommata todennäköisesti joku näistä. Osaatteko jeesaa vähän, että mihin suuntaan sitä menisi. Samalla jos jaksatte ja pystytte perustelemaan valintojanne.

                          Perustelen myös hiukan valintojani sekä myös huolia kyseisistä autoista.

                          1. http://www.nettiauto.com/bmw/520/6277332 - Muuten hyvä, mutta imuläpät poistamatta ja huolettaa hiukan tuo moottori, ettei tule isompaa remonttia eteen, jos näissä moottoreissa on ollut ongelmia jakohinan kanssa.

                          2. http://www.nettiauto.com/bmw/520/6507773 - Tähän ei ole tehty mitään suoranaisia korjauksia tyyppivikoihin, imuläpät, peräkontin johdot yms. Sama huoli moottorista kuin ensimmäisessä.

                          3. http://www.nettiauto.com/bmw/525/6356622 - Tämä luonnollisesti hiukan enemmän kuluttaa, mutta se ei ole kynnyskysymys. Tähän autoon vakuutukset tuovat kuitenkin reilusti lisähintaa. Jos haluan parkkiturvan vakuutukseeni, tarkoittaa se n. 700€ lisähintaa vuodessa vs. kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa. Mikäli en halua parkkiturvaa, niin siinä tapauksessa n. 300€ vuodessa enemmän. Tuntuukohan tuo 195tkm pahasti?

                          Varusteista, kuten ehkä huomaa, niin haluamme ehdottomasti panoraama katon.

                          Suuri kiitos jo etukäteen vastauksista ja avusta.

                          - Kromi
                          E61 jättäisin nimenomaan panodraaman pois varustelistalta mikäli aiot myös sitä käyttää.

                          2.0 dieseleistä on paljon puhuttu ja 05-07 herkkyys rikkoutua oli suurin. Viimeisin päivitys -09 malleihin on huomattu että monissa tapauksissa riittää kiristimien vaihdos.
                          Positiivista on se että usein 520d varoittaa ennen rikkoutumistaan. Eli ääntä alkaa kuulumaan.
                          Uusiin F sarjalaisiin on vaihdettu myös moottoreita jo pelkän epäilyksen jälkeen. Kuinkahan moni ehjä vaihdettiin?
                          Fakta = kaikissa malleissa on vikaa ennemmin tai myöhemmin.
                          Tilastollisesti 525d lienee turvallisin.

                          Omat kokemukset E6x sarjalaisista: Alkupään autoa kutsuin joulukuuseksi kun aina oli jokin merkkivalo palamassa. Auto kulki kyllä eteenpäin.
                          Loppupään mallissa ei enään samoja ongelmia.

                          Tästä edullisesti käteisellä
                          Työmatkat: E46 preface 323 4d
                          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                          Comment

                          • KromiRob
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 17
                            • Espoo, Finland

                            Heips,

                            Kyllä 2 litraisessa tuntui riittävän ihan ok omaan tarkoitukseen tehot. Itse kun olen tottunut ajelemaan aikaisemmalla liisari golffilla, jossa huikea 110 dieselhevosta.. ja nyttemmin A4:sta 118Kw bensalla..

                            Mutta kuten täälläkin on taidettu mainita, niin eihän niitä tehoja koskaan liikaa taida olla

                            ...kuitenkin, tarkoitus olisi saada mielellään sellainen laite, ettei tarvitsisi ihan kauheesti huolia yllättävistä kuluista, esim. juuri tuosta 4 tonnin konerempasta. Mielellään skippaisin sen.

                            Katselin tässä vähän vaihtoehtoja ja sitten olis tämmöinenkin ihan pätevän oloinen:



                            Mutta onko niin, että tuossa tosiaan noin kovat kulutuserot on vs. aikaisemmin mainittuun 525. Voiko noihin luottaa, mitä tuohon tietoihin automaattisesti tulee vai ei(niitähän voi myös käsin muuttaa). Nimittäin 525 yhdistetty kulutus 6l/100 vs 530 9l/100 on kyllä aika iso ero. Siinä tapauksessa ehdottomasti kyllä tulee meidän kilometreillä selkeästi vuositasolla huikea ero.

                            Meillä siis myös selkeänä ostoesteenä on väri, emme halua hopeaa eikä tumman harmaata, vaan jotain (melkein ihan mitä tahansa) muuta väriä

                            - Kromi
                            Last edited by KromiRob; 31-07-2014, 09:24. Reason: tarkennusta... tarkennusta..

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by KromiRob View Post


                              Mutta onko niin, että tuossa tosiaan noin kovat kulutuserot on vs. aikaisemmin mainittuun 525. Voiko noihin luottaa, mitä tuohon tietoihin automaattisesti tulee vai ei(niitähän voi myös käsin muuttaa). Nimittäin 525 yhdistetty kulutus 6l/100 vs 530 9l/100 on kyllä aika iso ero. Siinä tapauksessa ehdottomasti kyllä tulee meidän kilometreillä selkeästi vuositasolla huikea ero.
                              suuntaa antavat päästö/kulutustiedot:
                              525dT (man) 2007:n päästöt 171=~6.4 keskikulutus
                              525dTA 2007:n päästöt 176=~6.6 keskikulutus
                              525xdTA 2007:n päästöt 187=~7.0 keskikulutus
                              525xdT (man) 2007:n päästöt 184=~6.9 keskikulutus
                              530xdTA 2007:n päästöt 187=~7.2 keskikulutus

                              Eli ilmoituksissa on ilmoitettu puuta heinää,
                              2008 valmistetuissa päästöt voivat olla muutaman gramman vähemmän.

                              Tuo linkittämäsi auto on todennäköisesti tuotu jostain muualta kuin Saksasta,
                              penkinlämmittimet puuttuu, kannattaa varmistaa huoltohistoria tarkkaan ennenkuin sekaantuu tuollaiseen, Saksan tuonneissa riski on pienempi.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • KromiRob
                                Newbiemmer
                                • Jul 2014
                                • 17
                                • Espoo, Finland

                                Kiitos tuosta penkinlämmitin tiedosta. Ei tullut kyllä mieleenkään noita katsellessa. Luonnollisesti sitä käy autoa katsomassa ja katsoo huoltokirjan, mutta esimerkiksi tuo penkinlämmittimen puuttuminen olisi saattanut mennä jopa ohi. Ilman penkinlämmitintä aivan turha kapistus

                                Kiitos myös noista kulutuksista, katselin vähän autowikistä myös noita moottorien päästöjä, joten oletin myös kulutuksen olevan jotain muuta kuin nuo ilmoitetut.. sitten jäin miettimään, että voisiko neliveto vaikuttaa mukamas noin paljon, mutta en ihan siihenkään uskonut.

                                Comment

                                Working...
                                X