memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Attekun
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1407
    • Saarijärvi

    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Alustan kunto ainakin on mysteeri vielä.
    Totta. Jos on ennen tuota 200tkm kohtaa tehty, niin nythän ne pitäisi tulla uudelleen vastaan jos niitä joutuu noin 200tkm välein vaihtelemaan.

    Originally posted by jaki
    Turbo kunto kannattaa myös tarkistaa.
    Kuinkas sitä voi tarkistella ilman, että täytyy käsiin asti saada?
    Toyota Alphard MS
    Peugeot e-2008
    ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      Originally posted by Attekun View Post
      Kuinkas sitä voi tarkistella ilman, että täytyy käsiin asti saada?
      Imuputki irti, ei paha irrottaa, sitten näkee kompressoripään.
      Pyörittämällä sormilla pitää pyöriä kevyesti, Pitkittäisvälystä ei saisi olla juuri yhtään, jotkut sanoo, että tasan nolla. Eli pienikin välys tuossa merkitsee lopunalkua. poikittaisvälystä taasen on aina. Ei sekään ihan lonksu saa olla, mutta yllättävän paljon muistan yhdessäkin autossa sivuliikettä olleen. Saattoi olla yli millikin. Silti ei ajossa viheltänyt lainkaan ja vedot oli tallella.
      Turboasiantuntijat voivat korjata em tiedot tai täydentää niitä.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        Jep, poikittaisvälys kuuluu asiaan, laakerit toimii öljypatjalla,
        ts. öljynpaine poistaa tuon välyksen,
        pitkittäistä ei saisi juurikaan olla, ehkä just sen verran että sen huomaa.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • smigis
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 25
          • Helsinki

          Tämmöistä olis tarkoitus huomenna mennä kokeilemaan,

          http://www.nettiauto.com/bmw/525/6284391.

          Tänään sen verran kävin kattomassa autoa että huoltokirjan selasin sekä käyntiin laitoin. ( oli myllytykseen ja sisustan siivoukseen menossa)
          Kun kaasua antoi niin ulvoi/vihelsi suhteellisen äänekkäästi, turbo menossa vai dpf? Alustaan oli tukivarsia yms. vaihdettu äskettäin. Mitä olisi hyvä tietää mitä tarkkailla kun koeajolle käyn hakemassa?! Sen takia kyselen kun ei ole kokemusta noin "paljon" ajetusta autosta. Kiitos vastauksista jo etukäteen

          - mikke
          Julkinen liikenne
          320d xDrive e91 LCI
          525dA e61 LCI
          320d e90

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Ei DPF viheltele, eli turbosta se kuuluu.

            Aika yleistä on noille yksturboisille että 200 tkm ajettu kylmänä vinkuu,
            voi mennä vielä pitkäänkin ennenkuin on ongelma.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              Originally posted by smigis View Post
              Tämmöistä olis tarkoitus huomenna mennä kokeilemaan,

              http://www.nettiauto.com/bmw/525/6284391.

              Tänään sen verran kävin kattomassa autoa että huoltokirjan selasin sekä käyntiin laitoin. ( oli myllytykseen ja sisustan siivoukseen menossa)
              Kun kaasua antoi niin ulvoi/vihelsi suhteellisen äänekkäästi, turbo menossa vai dpf? Alustaan oli tukivarsia yms. vaihdettu äskettäin. Mitä olisi hyvä tietää mitä tarkkailla kun koeajolle käyn hakemassa?! Sen takia kyselen kun ei ole kokemusta noin "paljon" ajetusta autosta. Kiitos vastauksista jo etukäteen

              - mikke
              Taisit kaupoille päästä?
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • smigis
                Newbiemmer
                • May 2013
                • 25
                • Helsinki

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ei DPF viheltele, eli turbosta se kuuluu.
                OK, dpf:llä tarkoitin että onkohan se poistettu kokonaan mutta ei oltu joten turbo se oli mikä viheltää.

                Ja kyllähän sitä kaupoissa päästiin sopuun, sen verta hyvä tarjous tuli vanhasta ja muutamat lisukkeet kaupan päälle.
                Julkinen liikenne
                320d xDrive e91 LCI
                525dA e61 LCI
                320d e90

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo





                  Tuollainen tuli ostettua.

                  Seissyt luultavasti viime kesästä enemmän tai vähemmän. Tullut kesäkuusta mittariin vain 1000km omistajan vaihtoon asti.

                  Pari miinusta:
                  -muutama maalivirhe puskureissä
                  -Xenonpolttimot oli alkuperäiset 9/2006 leimalla joten ne piti vaihtaa. Tässä oli kalliimmat D1S polttimot joten n. 200€ meni siihen.
                  -Parin päivän omistamisen jälkeen autosta hajosi CCC. Koeajossa se toimi moitteetta, paitsi digi-TVtä se ei löytänyt. Noh, nyt tulee sitten faceliftin CIC ja siihen meni 1000€...
                  -Narinahela täytyy vaihtaa
                  -Öljyt täytyy vaihtaa. Öljyjen vaihdosta oli kuitti mutta ne menee uusiksi. Moottorin ilmansuodatinta ei ole vaihdettu eikä raitisilmasuodattimia. Ne oli järjettömän paskaiset. Ilmeisesti myyjällä oli hanskat tippunut sen jälkeen kun oli uuden auton hommannut
                  -Takalasi ei aukea napista. Kytkin on rikki tai johto poikki. Kaikki johdot menee takaa vaihtoon koska tätä ei ole korjattu vielä.
                  -Imusarjan läppiä ei ole poistettu
                  -Vain yhdet vanteet M-Sport 18"

                  Mutta plussat:
                  -Uusi akku Varta Silver 100Ah
                  -Eber kauko-ohjaimella ja Defan laturilla
                  -Sisusta on virheetön
                  -Varusteista ei puutu mitään

                  Tuo 19700 oli aika rohkea pyynti...

                  Vielä kun revin noi läpät pois, tyhjennän DPFn ja saan CICin toimimaan niin a vot!

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

                    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                    http://www.autotalli.com/vaihtoauto/...?pos=20&page=1



                    Tuollainen tuli ostettua.

                    Seissyt luultavasti viime kesästä enemmän tai vähemmän. Tullut kesäkuusta mittariin vain 1000km omistajan vaihtoon asti.

                    Pari miinusta:
                    -muutama maalivirhe puskureissä
                    -Xenonpolttimot oli alkuperäiset 9/2006 leimalla joten ne piti vaihtaa. Tässä oli kalliimmat D1S polttimot joten n. 200€ meni siihen.
                    -Parin päivän omistamisen jälkeen autosta hajosi CCC. Koeajossa se toimi moitteetta, paitsi digi-TVtä se ei löytänyt. Noh, nyt tulee sitten faceliftin CIC ja siihen meni 1000€...
                    -Narinahela täytyy vaihtaa
                    -Öljyt täytyy vaihtaa. Öljyjen vaihdosta oli kuitti mutta ne menee uusiksi. Moottorin ilmansuodatinta ei ole vaihdettu eikä raitisilmasuodattimia. Ne oli järjettömän paskaiset. Ilmeisesti myyjällä oli hanskat tippunut sen jälkeen kun oli uuden auton hommannut
                    -Takalasi ei aukea napista. Kytkin on rikki tai johto poikki. Kaikki johdot menee takaa vaihtoon koska tätä ei ole korjattu vielä.
                    -Imusarjan läppiä ei ole poistettu
                    -Vain yhdet vanteet M-Sport 18"

                    Mutta plussat:
                    -Uusi akku Varta Silver 100Ah
                    -Eber kauko-ohjaimella ja Defan laturilla
                    -Sisusta on virheetön
                    -Varusteista ei puutu mitään

                    Tuo 19700 oli aika rohkea pyynti...

                    Vielä kun revin noi läpät pois, tyhjennän DPFn ja saan CICin toimimaan niin a vot!
                    Tonnillako saa cic:n :think

                    Et kokeillu irroittaa MULFfia, sehän on monella ollut syypää ccc:n toimimattomuuteen.

                    Edit: sori tuo quottaus, tabletti niin peestä näissä hommissa.
                    Last edited by Mikiis; 15-03-2014, 22:15.
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      Originally posted by Mikiis View Post
                      Tonnillako saa cic:n :think

                      Et kokeillu irroittaa MULFfia, sehän on monella ollut syypää ccc:n toimimattomuuteen.

                      Edit: sori tuo quottaus, tabletti niin peestä näissä hommissa.
                      En kokeillu. Nyt autossa on kiinni CIC, ei vielä täysin valmiina ja toimii kuten pitääkin. Kyllä se vanha CIC taisi tulla tiensä päähän... joku saa halvalla siitä kokeiluversion jos haluaa testata oman laitteensa. Kallis verkonpaino se on jollei muuta...

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • Tumppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1812
                        • Oulu

                        Viimeaikoina aika monella ollut CCC ongelmia. Alkaako näissä nyt tosissaan ikä painaa kyseisen laitteen kanssa. Mullakin meni omasta rikki alkutalvesta ja tilalle tuli LCI:n CCC joissa ei ainakaan nettitietouden perusteella ole enää ongelmia. ( ainakaan vielä )
                        F31 320d LCI

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Tumppa View Post
                          Viimeaikoina aika monella ollut CCC ongelmia. Alkaako näissä nyt tosissaan ikä painaa kyseisen laitteen kanssa. Mullakin meni omasta rikki alkutalvesta ja tilalle tuli LCI:n CCC joissa ei ainakaan nettitietouden perusteella ole enää ongelmia. ( ainakaan vielä )
                          Niin no, viimeksi viimeviikolla korjasin LCI mallin CCC:n...

                          Ja yllä mainittuun autoon tuli LCI CCC eikä CIC kun kyselin privalla asiasta.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Niin no, viimeksi viimeviikolla korjasin LCI mallin CCC:n.
                            Ja korjasit siitä, mitä?
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by jaki View Post
                              Ja korjasit siitä, mitä?
                              DVD asemat vaihdoin. Boottaili itsekseen ja käynnistyminen kesti monta minuuttia, välillä pysyi puolituntia pystyssä.
                              Ei suostunut lukemaan navin levyä lainkaan joten siitä päättelin vian.
                              Vikakoodina oli jotain CID / reboot by system pheripial errot tjsp
                              eli ei varsinaisesti CCC:een liittyvää ongelmaa.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2979
                                • Uusimaa

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                DVD asemat vaihdoin. Boottaili itsekseen ja käynnistyminen kesti monta minuuttia, välillä pysyi puolituntia pystyssä.
                                Ei suostunut lukemaan navin levyä lainkaan joten siitä päättelin vian.
                                Vikakoodina oli jotain CID / reboot by system pheripial errot tjsp
                                eli ei varsinaisesti CCC:een liittyvää ongelmaa.
                                Aa, ok helppo nakki, eikä edes kallis korjaus.

                                Btw: kannattaa varmistaa, että vika tosiaan on DVD asemassa eikä levyssä
                                Ostamssani autossa "hajosi" navi heti kättelyssä (olin omistanut auton 27 minuuttia). Vikana oli (kuten kerran joskus iät ajat sitten eri autossa) navilevyn pintaan tullut joku ihme patina. Putsaus hihaan paremman puuteessa ja taas mentiin
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X