Minulla oli kattoluukkukin siinä autossa, ei mitään ongelmaa senkään suhteen. Ennemminkin paljon ajetussa huolehtisin turbiinin sekä vaihteiston mekatroniikan puolta ja sitten ahtimen vaihtoa. En ole tutkinut, mutta epäilisin että ebay auttaa jos noihin aktiivi-ohjaukseen tai esim. kurvivaloihin tarvii jotain osaa.
E60/e61 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juker View PostNiin onkos siis myös e60:n kattoluukussa samoja ongelmia, kuin e61:sen panoraamassa?
En ole ainakaan kuullut mistään ongelmista E60:n kanssa.
ebay osista: Kuta enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän on E60/61 ajettuja ja sitä todennäköisemmin myytävät osat ovat paljon ajetuista. Siksi esim tuollaiset aktiiviohjausvaihteet, vähän ajetuista alkavat olla harvinaista herkkua = hinnat kovia käytetyille osillekin.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostEnnemminkin paljon ajetussa huolehtisin turbiinin sekä vaihteiston mekatroniikan puolta ja sitten ahtimen vaihtoa... Ja niinpä se taitaa olla tuo automaattikin, että senkin korjaukseen osaa jo varautua. Mutta senpä takia kiinnostaakin näissä täyteen ladatuissa nuo muutamat muutkin touhutonnin vaativaa remonttipaikkaa
.
Originally posted by jaki View Postebay osista: Kuta enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän on E60/61 ajettuja ja sitä todennäköisemmin myytävät osat ovat paljon ajetuista. Siksi esim tuollaiset aktiiviohjausvaihteet, vähän ajetuista alkavat olla harvinaista herkkua = hinnat kovia käytetyille osillekin.
Sitä ei kellään ollut edes pientä mutua siitä, että voisiko esim. tuon aktiiviohjausvaihteen korvata hajotessaan perus servotronicilla?F10 530d xDrive///M Sport
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
Ex F31 320d xDrive///M Sport
Ex E60 530dA
Ex E61 520d ///M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Juker View PostTämä on totta, mutta ainakin tuo turbo on niin perusmurhe paljon ajetussa diisselissä, että sitä en edes tässä huolehdi. Ja niinpä se taitaa olla tuo automaattikin, että senkin korjaukseen osaa jo varautua. Mutta senpä takia kiinnostaakin näissä täyteen ladatuissa nuo muutamat muutkin touhutonnin vaativaa remonttipaikkaa
.
Jonkin verranhan noita tosiaan siellä näkyy olevan, mutta eipä niiden kunnosta tosiaan lopulta tiedä.
Sitä ei kellään ollut edes pientä mutua siitä, että voisiko esim. tuon aktiiviohjausvaihteen korvata hajotessaan perus servotronicilla?
ja ainakin normaaleja kunnostettuja ohjausakseleita saa n. 700€:lla,
isoa eroa ei noissa aktiiviohjauksella olevissa ole, niiden hintoja ei ole ollut tarve katsoa kun ei yhdestäkään ole vielä mennyt vaihtokuntoon
alle 250 tkm ajettuna...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPeriaatteessa voi mutta ei kannata, aktiiviohjaus on yksi parhaista varusteita,
isoa eroa ei noissa aktiiviohjauksella olevissa ole, niiden hintoja ei ole ollut tarve katsoa kun ei yhdestäkään ole vielä mennyt vaihtokuntoon
alle 250 tkm ajettuna....
Mutta juu, kyllä tässä alkaa hahmottua, että millaisia ja minkä hintaisia remonttikohteita näissä mahdollisesti on.F10 530d xDrive///M Sport
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
Ex E60 530dA
Ex E61 520d ///M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Juker View PostKyllä varmasti on hieno varuste, ja näiden varusteiden takia näitä nimenomaan tulee katseltuakin. Sillä vaan tuota mietin, että sitten kun autolla on jälellä lähinnä käyttöarvo, niin ne tonnin käytetyt ohjausvaihteet on vähän tyyriin tuntosia.
Mutta juu, kyllä tässä alkaa hahmottua, että millaisia ja minkä hintaisia remonttikohteita näissä mahdollisesti on.
En kyllä tiedä onko sitä vaihdettu tuli mulle reilu vuosi sitten 275tkm ajettuna.
Ja tuosta kattoluukusta, mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia sen kanssa. Mutta enpä minä sitä koskaan käytäkkään, joskus kesäsin vasiten rämpänny, mutta on niin tyhjä lisävaruste, kuin olla voi. En oo keksinyt yhtään syytä mitä tuolla tekee. Yhdessä volskussakin oli orkkis kattolukku, enkä keksinyt sitä silloinkaan...
Edittiä: Tuosta aktiiviohjauksesta sen verran, että kun se kerran on ollut, niin mistään hinnasta en halua luopua siitä.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Itsekin olin ennen sitä mieltä, että kattoluukusta ei ole kuin haittaa. Mutta nyt kun sellainen on, niin ei se täysin turha ole. Kabiiniin tulee enemmän valoa mikä on yleensä lisää viihtyisyyttä, ja helteellä on ihan hauska joskus ajella kattoluukku auki. Raitis ilma tuo sopivasta avoautoilun fiilistä ilman että viima olisi silti hirveä. Tosin en kyllä silti tuollaista varustetta ruksaisi uuteen autoon jos sellaista olisin joskus ostamassa.BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Comment
-
-
Originally posted by Juker View PostMillasia kokemuksia porukoilla on noista ihan alkupään reilusti varustelluista 530 diisseleistä. Niitä kun näyttäis saavan jo yllättävän huokeaan hintaan ja tuurilla vielä alle 250tkm ajettuna.
Eli millaisia varusteita on vanhetessaan esim. active steering, dynamic drive, aktiivivakkari, adaptiiviset valot, lasikattoluukku e60:ssä, yms. Eli onko noissa tiedossa kallista remonttia, jos autoa olisi noin muuten hyvin huollettu vuosien varrella.Originally posted by jaki View PostAktiv Lenkung: hajoaa ohjausvaihde ehkä jossakin 300 tkm hujakoilla. Ei kannata laittaa romisosaa, ellei ole ihan varma, että saa vähän ajetun. Uusi aika kallis
Dynamic drive: jossakin niissäkin n 300 tkm hujakoilla tulee venttiili/anturivikoja. Antureita ei saa erikseen = venttiilin mukana
ACC: kaikista hajoaa kuvun vastuslangat, uusi 2500 eur tai avaa ja laittaa vastukset sinne tilalle, voi sen jälkeen kestää pitkäänkin. on vain paskamainen projekti
kurvivalot: umpioista hajoaa joko kääntömoottori tai ohjausyksikkö. umpioita sa käytettynäkin, mutta kauanko kestää
lasikatto: siitä on täällä ollut juttua vaikka kuinka. Jos ei käytä ja huolla leviää alta 200 tkmOriginally posted by joko View PostAjoin tuollaisella keksinnöllä 200tkm=>350tkm välin enkä törmännyt yhteenkään noista ongelmista. Auton nykyinenkin omistaja vaikuttaa foorumilla enkä ole kyllä kuullut että vieläkään olisi ongelmia ollut noiden laitteiden kanssa. Aktiivicruiseen en ota kantaa kun sellaista ei minulla ollut mut muuten nuo kaikki varusteet löytyi. Että ei voi sanoa noiden varusteiden automaattisesti hajoavan 300tkm paikkeilla... Umpioissa ei ollut kertaakaan kääntöön liittyviä ongelmia, xenon polttimoita taisin vaihtaa yhteensä 4kpl eli 2/puoli tuona aikana.Originally posted by joko View PostEn jaksa uskoa että nuo kaikki olisi ollut jo laitettu 4 vuotta vanhassa 200tkm ajetussa autossa, mutta mahdollista toki sekin. Mutta ainakin tuon karvan vajaat 140tkm nuo kaikki tässä keskustelussa mukana olleet lisävarusteet pelasivat täysin ongelmitta. Aktiiviohjaus heitti muutaman herjan kun akku oli tulossa tiensä päähän, mutta korjaantui uuden akun myötä sekin.Originally posted by touring39 View PostMullahan meni F01:stä aktiiviohjauksen, nelipyöräohjauksen ja alustahydrauliikan pumppu alle 90 tkm kilsoilla. Muutaman tontunhan se maksoi...Originally posted by jaki View PostEn ole ainakaan kuullut mistään ongelmista E60:n kanssa.
ebay osista: Kuta enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän on E60/61 ajettuja ja sitä todennäköisemmin myytävät osat ovat paljon ajetuista. Siksi esim tuollaiset aktiiviohjausvaihteet, vähän ajetuista alkavat olla harvinaista herkkua = hinnat kovia käytetyille osillekin.Originally posted by MajorDrake View PostPeriaatteessa voi mutta ei kannata, aktiiviohjaus on yksi parhaista varusteita,
alle 250 tkm ajettuna...Originally posted by Mikiis View PostTäällä 330tkm takana aktiiviohjauksella, ja vielä pelittää. Nythän tuo on tietenki pelko persiissä, tai sitten ei
En kyllä tiedä onko sitä vaihdettu tuli mulle reilu vuosi sitten 275tkm ajettuna.
Ja tuosta kattoluukusta, mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia sen kanssa. Mutta enpä minä sitä koskaan käytäkkään, joskus kesäsin vasiten rämpänny, mutta on niin tyhjä lisävaruste, kuin olla voi. En oo keksinyt yhtään syytä mitä tuolla tekee. Yhdessä volskussakin oli orkkis kattolukku, enkä keksinyt sitä silloinkaan...
Edittiä: Tuosta aktiiviohjauksesta sen verran, että kun se kerran on ollut, niin mistään hinnasta en halua luopua siitä.
Kiitokset vielä kaikille kommenteista, nyt vaan pidetään sormet ristissä että kohtuuhinnoissa pysyisi tällä ajelu.
F10 530d xDrive///M Sport
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
Ex E60 530dA
Ex E61 520d ///M Sport
Comment
-
-
Aktiiviohjaus ja dynamic drive on kyllä ehdottomat varusteet siinävaiheessa kun tuonikäistä autoa lähtee etsimään ulkomailta. Kotimainen tarjonta on aika suppeaa jos nuo on "pakolliset" kriteerit. Mutta on kyllä mahtava paketti noilla kaikilla mainituilla varusteilla, melko kauaksi jää ajotuntuma karvalakki versiolla. Autolla ei pysty ajamaan mutkaan sellaista vauhtia että se kallistaisi mihinkään suuntaan, tai ainakaan minä en pystynyt. Varmaan tästä johtuen mikään auto ei ole nyt oikein sytyttänyt. Keväällä tosiaan myin e60 pois ja pihaan jäi vielä avo ja paku joilla sitten koittanut selvitä tähän saakka ja hyvin on selvittykin. Muutamia autoja olen käynyt koeajamassa (f10 520d, mersun e350cdi, bmw f10 530d) mutta mikään noista ei ole kyllä säväyttänyt millään lailla. Onhan ne uudehkoja ja sinänsä ihan laadukkaita autoja mutta en usko että noista uutuuden viehätyksen jälkeen jää mitään muuta käteen kun osamaksulaputE60 kuitenkin noilla varusteilla tuntui kaikinpuolin hyvältä autolta 6 vuotta ostamisen jälkeenkin ja huolto/korjauskulut oli kilometriä kohden naurettavan pienet.
Tässä nyt mietiskellyt että pitäiskö odottaa kevääseen saakka vielä "autottomana" ja hävittää sitten avokin ja pitää vain yhtä käyttö/harrasteautoa, silloin vois olla mahkuja tuottaa saksanmaalta m550d jonka uskoisin olevan riittävän hyvä korvaaja e60 tilalle täyttäen käyttö ja harrasteauton kriteerit.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostAktiiviohjaus ja dynamic drive on kyllä ehdottomat varusteet siinävaiheessa kun tuonikäistä autoa lähtee etsimään ulkomailta. Kotimainen tarjonta on aika suppeaa jos nuo on "pakolliset" kriteerit. Mutta on kyllä mahtava paketti noilla kaikilla mainituilla varusteilla, melko kauaksi jää ajotuntuma karvalakki versiolla.
..ei voi elää ilman sitä ja tätä. Minun viisi ensimmäistä E6X:ää oli aktiiviohjauksella, sen jälkeen on ollut muutama ilman. Sanoisin, että tottumuskysymys, tottua takaisin normaaliin ohjaukseen. Minulla kutina, että LCI malleissa tuo aktiiviohjaus olisi harvinaisempi varuste. Ei faktaaa, pelkkä mutu.
DD on ok varuste sedanissa, mutta touring:ssa, jossa on ilmajouset takana, en kyllä hirveää eroa huomannut kahdessa identtisessä autossa eroa. Ainoa ero oli siis tuo DD tai ilman. Ei E6X mikään helkutin kilpa-auto ole kuitenkaa.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMiten sen nyt ottaa. itse olen tuonut muistakseni 4 kpl E60/61, joissa nuo molemmat.
..ei voi elää ilman sitä ja tätä. Minun viisi ensimmäistä E6X:ää oli aktiiviohjauksella, sen jälkeen on ollut muutama ilman. Sanoisin, että tottumuskysymys, tottua takaisin normaaliin ohjaukseen. Minulla kutina, että LCI malleissa tuo aktiiviohjaus olisi harvinaisempi varuste. Ei faktaaa, pelkkä mutu.
DD on ok varuste sedanissa, mutta touring:ssa, jossa on ilmajouset takana, en kyllä hirveää eroa huomannut kahdessa identtisessä autossa eroa. Ainoa ero oli siis tuo DD tai ilman. Ei E6X mikään helkutin kilpa-auto ole kuitenkaa., ja varmasti jos näillä paljon ajelee ja monilla yksilöillä, niin jonkiverranhan noihin turtuu ja tottuu, eikä ne enää niin ihmeellisiltä tunnu. Mutta itsellä kun tuo vertailupohja on ihan normaaleista tai jollain jäykemmällä alustasarjalla olevista autoista, niin tuo DD toi tuon ennenkokemattoman fiiliksen sillä, että samalla kun alusta on todella pehmeä suoraan ajaessa, ja esim. mukulakivillä, niin missään tilanteessa alusta ei tunnu löysältä. Kyllähän tuo edellinenkin taipui mutkiin ihan riittävän jämysti, mutta kyllä mukulakivillä ajo oli ihan hanurista.
Aktiiviohjaus tuntuu omaan käteen vähän tunnottomalta tuon, alustanosilta hyvässä kunnossa olleen, m sportin jälkeen. Toisaalta hyvässä ja pahassa, eli uravetelyä ei tunnu rattiin tässä nykyisessä juuri lainkaan.
Mutta se siitä tässä ketjussa, voidaan keskittyä jonkun seuraavan autokuumeisen e60/61 hankintaan.
F10 530d xDrive///M Sport
Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
Ex E60 530dA
Ex E61 520d ///M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Mnederst View PostMikä ihmeen paketti tässä 5-sarjalaisessa on? Vai onko kyseessä vaan itse koriin lätkityt Bilteman osat?
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/...?pos=17&page=1
en kyllä ymmärrä miksi kun ne autosta löytyy valmiinakin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEikai autossa muuta ihmeellistä ole kuin rumat päiväajovalot tungettu keulalle,
en kyllä ymmärrä miksi kun ne autosta löytyy valmiinakin...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment