memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mnederst
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 88
    • Espoo

    Tuulilasin vaihdosta ei ollut tietoa, mutta tuo ei olisi iso ongelma. Lähinnä mietin, että voikohan tuohon vihellykseen liittyä joku kalliimpikin ongelma kuin tiiviste?

    Kysyin paineista, mutta omistaja sanoi, että ne on renkaanvaihdon yhteydessä tsekattu. Pitäisi ehkä vielä pyytää tarkistamaan, jos menen uudelleen koeajolle.

    Onkohan ratin vaihto iso/kallis operaatio? Jotenkin se sporttiratti on omaan kouraan sopivampi.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Mnederst View Post
      Tuulilasin vaihdosta ei ollut tietoa, mutta tuo ei olisi iso ongelma. Lähinnä mietin, että voikohan tuohon vihellykseen liittyä joku kalliimpikin ongelma kuin tiiviste?

      Kysyin paineista, mutta omistaja sanoi, että ne on renkaanvaihdon yhteydessä tsekattu. Pitäisi ehkä vielä pyytää tarkistamaan, jos menen uudelleen koeajolle.

      Onkohan ratin vaihto iso/kallis operaatio? Jotenkin se sporttiratti on omaan kouraan sopivampi.
      Iku (=buksin-1) auttaa, yhden setelin se ottaa, tosin isoimman niistä ;-)
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Juker
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 80
        • Oulu

        Millasia kokemuksia porukoilla on noista ihan alkupään reilusti varustelluista 530 diisseleistä. Niitä kun näyttäis saavan jo yllättävän huokeaan hintaan ja tuurilla vielä alle 250tkm ajettuna.

        Eli millaisia varusteita on vanhetessaan esim. active steering, dynamic drive, aktiivivakkari, adaptiiviset valot, lasikattoluukku e60:ssä, yms. Eli onko noissa tiedossa kallista remonttia, jos autoa olisi noin muuten hyvin huollettu vuosien varrella.

        Aiempi e61 520d 2006 oli käyttökustannuksiltaan erittäin suuri positiivinen yllätys, kun huollot ja remontit öljynvaihdosta alustajumppaan ja kytkin/vauhtipyöräremppaan tuli tehtyä itse. Eli perushuoltojen ja remppojen hinnat ei pelota/kiinnosta, mutta mites nuo vähän spesiaalimmat jutut vanhetessaan, millaisia huolia niiden kanssa on ollut?
        F10 530d xDrive///M Sport
        Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
        Ex F31 320d xDrive///M Sport
        Ex E60 530dA
        Ex E61 520d ///M Sport

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          Originally posted by Juker View Post
          Eli millaisia varusteita on vanhetessaan esim. active steering, dynamic drive, aktiivivakkari, adaptiiviset valot, lasikattoluukku e60:ssä, yms
          Aktiv Lenkung: hajoaa ohjausvaihde ehkä jossakin 300 tkm hujakoilla. Ei kannata laittaa romisosaa, ellei ole ihan varma, että saa vähän ajetun. Uusi aika kallis
          Dynamic drive: jossakin niissäkin n 300 tkm hujakoilla tulee venttiili/anturivikoja. Antureita ei saa erikseen = venttiilin mukana
          ACC: kaikista hajoaa kuvun vastuslangat, uusi 2500 eur tai avaa ja laittaa vastukset sinne tilalle, voi sen jälkeen kestää pitkäänkin. on vain paskamainen projekti
          kurvivalot: umpioista hajoaa joko kääntömoottori tai ohjausyksikkö. umpioita sa käytettynäkin, mutta kauanko kestää
          lasikatto: siitä on täällä ollut juttua vaikka kuinka. Jos ei käytä ja huolla leviää alta 200 tkm
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Juker
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 80
            • Oulu

            Originally posted by jaki View Post
            Aktiv Lenkung: hajoaa ohjausvaihde ehkä jossakin 300 tkm hujakoilla. Ei kannata laittaa romisosaa, ellei ole ihan varma, että saa vähän ajetun. Uusi aika kallis
            Dynamic drive: jossakin niissäkin n 300 tkm hujakoilla tulee venttiili/anturivikoja. Antureita ei saa erikseen = venttiilin mukana
            ACC: kaikista hajoaa kuvun vastuslangat, uusi 2500 eur tai avaa ja laittaa vastukset sinne tilalle, voi sen jälkeen kestää pitkäänkin. on vain paskamainen projekti
            kurvivalot: umpioista hajoaa joko kääntömoottori tai ohjausyksikkö. umpioita sa käytettynäkin, mutta kauanko kestää
            lasikatto: siitä on täällä ollut juttua vaikka kuinka. Jos ei käytä ja huolla leviää alta 200 tkm
            Kiitoksia nopeasta vastauksesta Nämä oli juuri niitä juttuja joista olin kiinnostunutkin.
            F10 530d xDrive///M Sport
            Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
            Ex F31 320d xDrive///M Sport
            Ex E60 530dA
            Ex E61 520d ///M Sport

            Comment

            • deemu79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 453
              • Helsinki

              N-sarjan V8-moottorit

              Onko noissa uudemmissa 540, 545 ja 550 malleissa jotain moottorivaihtoehtoa jota tulisi välttää, esim. vikaherkkyyden suhteen?
              Näyttää vaan nuo 540:set olevan huomattavasti arvokkaampia kuin 545:set..? :think
              sigpic
              328i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                Originally posted by jaki View Post
                Aktiv Lenkung: hajoaa ohjausvaihde ehkä jossakin 300 tkm hujakoilla. Ei kannata laittaa romisosaa, ellei ole ihan varma, että saa vähän ajetun. Uusi aika kallis
                Dynamic drive: jossakin niissäkin n 300 tkm hujakoilla tulee venttiili/anturivikoja. Antureita ei saa erikseen = venttiilin mukana
                ACC: kaikista hajoaa kuvun vastuslangat, uusi 2500 eur tai avaa ja laittaa vastukset sinne tilalle, voi sen jälkeen kestää pitkäänkin. on vain paskamainen projekti
                kurvivalot: umpioista hajoaa joko kääntömoottori tai ohjausyksikkö. umpioita sa käytettynäkin, mutta kauanko kestää
                lasikatto: siitä on täällä ollut juttua vaikka kuinka. Jos ei käytä ja huolla leviää alta 200 tkm
                Ajoin tuollaisella keksinnöllä 200tkm=>350tkm välin enkä törmännyt yhteenkään noista ongelmista. Auton nykyinenkin omistaja vaikuttaa foorumilla enkä ole kyllä kuullut että vieläkään olisi ongelmia ollut noiden laitteiden kanssa. Aktiivicruiseen en ota kantaa kun sellaista ei minulla ollut mut muuten nuo kaikki varusteet löytyi. Että ei voi sanoa noiden varusteiden automaattisesti hajoavan 300tkm paikkeilla... Umpioissa ei ollut kertaakaan kääntöön liittyviä ongelmia, xenon polttimoita taisin vaihtaa yhteensä 4kpl eli 2/puoli tuona aikana.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Mnederst
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 88
                  • Espoo

                  Originally posted by Mnederst View Post
                  Pitkällisen mietinnän jälkeen olisi tulossa luultavasti BMW pihaan. Tyyppiviat on aika pitkälle jo tiedossa.

                  Kävin tänään koeajamassa yhden aika asiallisen farkun, 523i, LCI, 2008, kilsoja 86 000 km.

                  Muutama juttu jäi vaivaamaan:

                  1) Yli 100 km/h nopeudessa autosta kuului korkeataajuista vinkunaa tai ulinaa. Kierrokset eivät vaikuttaneet asiaan vaan nimenomaan vauhti. Voisikohan jossain tiivisteessä olla ongelmaa? Millä tuon parhaiten selvittäisi?
                  Huomasin, että joku oli käyttänyt teippiä ongelman korjaamiseen. Teipatuista tiivisteistä ei pitäisi tulla ääntä.

                  Olisiko tässä yksi tapa, millä voisi poissulkea isommat viat? En oikein uskalla kauppoja tehdä, ennen kuin äänen alkuperä on selvinnyt.

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    Originally posted by joko View Post
                    Ajoin tuollaisella keksinnöllä 200tkm=>350tkm välin enkä törmännyt yhteenkään noista ongelmista. Auton nykyinenkin omistaja vaikuttaa foorumilla enkä ole kyllä kuullut että vieläkään olisi ongelmia ollut noiden laitteiden kanssa. Aktiivicruiseen en ota kantaa kun sellaista ei minulla ollut mut muuten nuo kaikki varusteet löytyi. Että ei voi sanoa noiden varusteiden automaattisesti hajoavan 300tkm paikkeilla... Umpioissa ei ollut kertaakaan kään
                    Mistäs tiedät, jos nuo kaikki oli korjattu ennen kuin ostit auton?
                    Minä tiedän nuo viat siitä, kun olen niitä korjannut.
                    Silti: turha maalata mitään mörköjä seinälle. Hyvä vain asennoitua, ettei täyteen ladatulla + 250 tkm ajetulla olisi vain ja ainoastaan huolettomia kilometrejä edessä.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Juker
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 80
                      • Oulu

                      Originally posted by joko View Post
                      Ajoin tuollaisella keksinnöllä 200tkm=>350tkm välin enkä törmännyt yhteenkään noista ongelmista. Auton nykyinenkin omistaja vaikuttaa foorumilla enkä ole kyllä kuullut että vieläkään olisi ongelmia ollut noiden laitteiden kanssa. Aktiivicruiseen en ota kantaa kun sellaista ei minulla ollut mut muuten nuo kaikki varusteet löytyi. Että ei voi sanoa noiden varusteiden automaattisesti hajoavan 300tkm paikkeilla... Umpioissa ei ollut kertaakaan kääntöön liittyviä ongelmia, xenon polttimoita taisin vaihtaa yhteensä 4kpl eli 2/puoli tuona aikana.
                      Kiitoksia myös tämänsuuntaisista kokemuksista.

                      Originally posted by jaki View Post
                      Mistäs tiedät, jos nuo kaikki oli korjattu ennen kuin ostit auton?
                      Minä tiedän nuo viat siitä, kun olen niitä korjannut.
                      Silti: turha maalata mitään mörköjä seinälle. Hyvä vain asennoitua, ettei täyteen ladatulla + 250 tkm ajetulla olisi vain ja ainoastaan huolettomia kilometrejä edessä.
                      Nimenomaan sillä näitä tunnettuja vikoja kyselen, jotta tietää mihin saa tuommosen hankkiessaan varautua. Siitä kun ei paljon iloa ole että jollakulla on ilman ongelmia pelannut, jos viat omalle kohdalle sattuu.

                      Onko nuo active steering ja aktiiviset vakaajat semmosia systeemejä, että vois mahdolisesti helposti korvata rikkoontuessaan tavallisilla osilla? Lähinnä vaan sillä mietin, että jos tuommosen -04-05 vuotisen laittaa, niin parin kolmen vuoden/80 tuhannen jälkeen alkaa arvo olla sitä luokkaa autolla, että tuommoset mielellään varmaan korvaa halvemmilla perusosilla .
                      F10 530d xDrive///M Sport
                      Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                      Ex F31 320d xDrive///M Sport
                      Ex E60 530dA
                      Ex E61 520d ///M Sport

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by jaki View Post
                        Mistäs tiedät, jos nuo kaikki oli korjattu ennen kuin ostit auton?
                        Minä tiedän nuo viat siitä, kun olen niitä korjannut.
                        Silti: turha maalata mitään mörköjä seinälle. Hyvä vain asennoitua, ettei täyteen ladatulla + 250 tkm ajetulla olisi vain ja ainoastaan huolettomia kilometrejä edessä.
                        En jaksa uskoa että nuo kaikki olisi ollut jo laitettu 4 vuotta vanhassa 200tkm ajetussa autossa, mutta mahdollista toki sekin. Mutta ainakin tuon karvan vajaat 140tkm nuo kaikki tässä keskustelussa mukana olleet lisävarusteet pelasivat täysin ongelmitta. Aktiiviohjaus heitti muutaman herjan kun akku oli tulossa tiensä päähän, mutta korjaantui uuden akun myötä sekin.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by joko View Post
                          En jaksa uskoa että nuo kaikki olisi ollut jo laitettu 4 vuotta vanhassa 200tkm ajetussa autossa, mutta mahdollista toki sekin. Mutta ainakin tuon karvan vajaat 140tkm nuo kaikki tässä keskustelussa mukana olleet lisävarusteet pelasivat täysin ongelmitta. Aktiiviohjaus heitti muutaman herjan kun akku oli tulossa tiensä päähän, mutta korjaantui uuden akun myötä sekin.
                          En usko minäkään. Aika vähän noissa on vikoja alle 200 tkm ajettuna,
                          termarit ja 535d:n alipaneletkut lähinnä,
                          200 tkm kohdilla/jälkeen alkaa alustasta mennä osaa (laakeria,
                          iskaria, niveliä)...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Juker
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 80
                            • Oulu

                            Originally posted by joko View Post
                            En jaksa uskoa että nuo kaikki olisi ollut jo laitettu 4 vuotta vanhassa 200tkm ajetussa autossa, mutta mahdollista toki sekin. Mutta ainakin tuon karvan vajaat 140tkm nuo kaikki tässä keskustelussa mukana olleet lisävarusteet pelasivat täysin ongelmitta. Aktiiviohjaus heitti muutaman herjan kun akku oli tulossa tiensä päähän, mutta korjaantui uuden akun myötä sekin.
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            En usko minäkään. Aika vähän noissa on vikoja alle 200 tkm ajettuna,
                            termarit ja 535d:n alipaneletkut lähinnä,
                            200 tkm kohdilla/jälkeen alkaa alustasta mennä osaa (laakeria,
                            iskaria, niveliä)...
                            Noniin, mukava että tästä heräsi vähän keskustelua. Mutta minua kiinnostaa nimenomaan nuo +200tkm ajetut -04-05 vuotiset ja viat/ongelmat liittyen noihin speciaalimpiin varusteisiin (etunenässä active steering ja DD), nuo kaikki muut alustajututhan on perusjuttua yli 200tkm ajettuihin, yli 10 vuotta vanhoihin autoihin.

                            Ei muuta kuin lisää hyviä ja huonoja kokemuksia.
                            F10 530d xDrive///M Sport
                            Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                            Ex F31 320d xDrive///M Sport
                            Ex E60 530dA
                            Ex E61 520d ///M Sport

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Mullahan meni F01:stä aktiiviohjauksen, nelipyöräohjauksen ja alustahydrauliikan pumppu alle 90 tkm kilsoilla. Muutaman tontunhan se maksoi...
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Juker
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 80
                                • Oulu

                                Originally posted by touring39 View Post
                                Mullahan meni F01:stä aktiiviohjauksen, nelipyöräohjauksen ja alustahydrauliikan pumppu alle 90 tkm kilsoilla. Muutaman tontunhan se maksoi...
                                Eli kalliita vikapaikkoja siellä mahdollisesti on. Mutta tuon hintaluokan laitteessa kuin tuo F01, ei tuommonen "muutaman tontun" remontti niin tunnu (tai siis omistajan rahapussissa ), kuin jos sama vika tulisi alle kympin hintaiseen autoon.

                                Originally posted by jaki View Post
                                lasikatto: siitä on täällä ollut juttua vaikka kuinka. Jos ei käytä ja huolla leviää alta 200 tkm
                                Niin onkos siis myös e60:n kattoluukussa samoja ongelmia, kuin e61:sen panoraamassa?
                                F10 530d xDrive///M Sport
                                Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                                Ex F31 320d xDrive///M Sport
                                Ex E60 530dA
                                Ex E61 520d ///M Sport

                                Comment

                                Working...
                                X