Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Mnederst View Post
    Lähinnä ihmettelin noita kromikahvoja ja -listoja. Ihan ok näköisiä, mutta vähä halpa fiilis tulee. Miksi tonne takaluukkuunkin piti laittaa lista? Jaggessa on lista, ei Bemmissä.
    Empäs ensin huomannutkaan. Jotain jälkiasennettuja tuunauksia nuo on,
    Edition Exlusivessä on kromiset pissapojan suuttimet mutta eipä tuossa näytä niitä olevan...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5018
      • Paimio

      Hieman on ruvennut nämä LCIt kiinnostamaan pienen kulutuksen takia...

      Kuinka hyvin pitää paikkaansa tuo tehtaan ilmoittama seiskalla alkava kulutuslukema noissa 530iA?

      Ikävää näissä vaan on että aika vähän tuntuu olevan saksassakin tarjontaa hakee sitten 525iA tai 530iA...kulutuksessahan noissa ei näkyisi olevan käytännössä mitään eroa...
      D:tä olisi tarjolla enemmän, mutta yleensä huomattavasti isommilla kilometreillä ja 120tkm on ihan maksimi eikä itselle kuitenkaan tulisi riittävästi kilsoja jotta kannattaisi tuota 800€(??) diesel veroa maksella...ja toki dieselit vielä epäluotettavimpiakin ja kalliimpia korjata.

      Suht sopivaan hintaan kuintekin näkyy olevan tarjontaa Saksan maalla...15t€ on jo valinnan varaakin. Eli about 20t€ täällä?

      Onko näissä jotain mihin erikoisesti pitäisi kiinnittää huomiota?
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Basillicus
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 153
        • Turku

        Originally posted by TheRipper View Post
        Kuinka hyvin pitää paikkaansa tuo tehtaan ilmoittama seiskalla alkava kulutuslukema noissa 530iA?
        Itsellä on ollut sekalaisessa, nykyään ehkä 50/50 kaupunki/motariajossa, kulutus jonkin verran alle 9 litraa satasella (8.8, 8.7 yms), eli ei kovin paha. Jos ajaisi säästäväisemmin niin saisi tuosta varmasti vielä paljon pois (toisaalta mikä järki ostaa tehokas auto ja olla käyttämättä niitä tehoja?), mutta vaikea uskoa että seiskalla alkaviin lukemiin pääsisi muuten kuin ehkä pelkässä maantieajossa.

        Originally posted by TheRipper View Post
        Suht sopivaan hintaan kuintekin näkyy olevan tarjontaa Saksan maalla...15t€ on jo valinnan varaakin. Eli about 20t€ täällä?
        Kaipa se suunnilleen noin voisi mennä. Oma maksoi 16k€ Saksassa, veroja tuli noin 6.5k€ päälle.
        BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
        ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5018
          • Paimio

          Yllättävän kauas jää sitten tuo kulutus kun tehdas sentään lupaa 7.6-7.8l/100km...

          Oletin että lähempänä oltaisiin sentään, vaikka eihän tuokaan nyt tehoon nähden paha lukema tietenkään ole. Mikäs muuten siinä on tuo CO2? 178g? Eli verot kuitenkin siellä 170-180€ luokkaa?

          Jospa sitten kuitenkin kallistuisin tuonne 525iA:n puoleen...kaipa tuo 218hp riittää myös...mutta varusteethan enemmän ratkaisee...jos hyvä yksilö riittävillä varusteilla tulee vastaan niin mikäs siinä.

          Hyvä on nyt kun ei ole kiirettä...koko talvi aikaa katsella mitä eteen tulee...
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Konu
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 140
            • HELSINKI

            Originally posted by TheRipper View Post
            Yllättävän kauas jää sitten tuo kulutus kun tehdas sentään lupaa 7.6-7.8l/100km...

            Oletin että lähempänä oltaisiin sentään, vaikka eihän tuokaan nyt tehoon nähden paha lukema tietenkään ole. Mikäs muuten siinä on tuo CO2? 178g? Eli verot kuitenkin siellä 170-180€ luokkaa?

            Jospa sitten kuitenkin kallistuisin tuonne 525iA:n puoleen...kaipa tuo 218hp riittää myös...mutta varusteethan enemmän ratkaisee...jos hyvä yksilö riittävillä varusteilla tulee vastaan niin mikäs siinä.

            Hyvä on nyt kun ei ole kiirettä...koko talvi aikaa katsella mitä eteen tulee...
            Itsellä toi 218hp 525i kuluttaa tietokoneen mukaan 10-11 litraa. Keskinopeus pyörii 40 tienoilla...
            Älä oo tommonen

            e61 525iA
            e36 320iA
            e39 540iA
            e34 518i

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5018
              • Paimio

              Originally posted by Konu View Post
              Itsellä toi 218hp 525i kuluttaa tietokoneen mukaan 10-11 litraa. Keskinopeus pyörii 40 tienoilla...
              Herranlettas...mutta tosin kaupunkiajoa näyttää melkeinpä vallan olevan.

              Itsellä keskinopeudet tuntuvat olevan tuolla 57-60km/h välillä joten selvästi tuota pienempiin lukemiin pitäisi päästä.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • HC-Tuning
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 267
                • Itärajalla

                E61 olis haaveissa 3.0 diisselinä ja xdrivenä. Onko tuo automaattilaatikko oikeasti ehoton ja niin hyvä näissä? Koittanu metsästää manuaalia, jossa ois m-sport paketti ja muutenkin hyvin varusteita ja tuntuvat olevan jopa saksassa harvassa. Jotenkin tykästynyt enemmän kolmiysissä tuohon manuaaliin ku automaagiin, niin tuntuu että pitäs tuo seuraavakin olla itse hämmennettävällä askilla.

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by HC-Tuning View Post
                  E61 olis haaveissa 3.0 diisselinä ja xdrivenä. Onko tuo automaattilaatikko oikeasti ehoton ja niin hyvä näissä? Koittanu metsästää manuaalia, jossa ois m-sport paketti ja muutenkin hyvin varusteita ja tuntuvat olevan jopa saksassa harvassa. Jotenkin tykästynyt enemmän kolmiysissä tuohon manuaaliin ku automaagiin, niin tuntuu että pitäs tuo seuraavakin olla itse hämmennettävällä askilla.
                  Pitää olla kyllä hieman pervo että haluaa E6x:n manuaalina, kävin itsekin sitä ajamassa 2007 ja totesin että ihan turhaa on 6-vaihdetta tehty tuohon ..
                  Sen jälkeen oli pari E61.stä ja molemmat tomaattina.

                  E39 ymmärrän ehkä manuaalina mutta en enään E6x kopassa
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by HC-Tuning View Post
                    E61 olis haaveissa 3.0 diisselinä ja xdrivenä. Onko tuo automaattilaatikko oikeasti ehoton ja niin hyvä näissä? Koittanu metsästää manuaalia, jossa ois m-sport paketti ja muutenkin hyvin varusteita ja tuntuvat olevan jopa saksassa harvassa. Jotenkin tykästynyt enemmän kolmiysissä tuohon manuaaliin ku automaagiin, niin tuntuu että pitäs tuo seuraavakin olla itse hämmennettävällä askilla.
                    Melko harvassa on ko. yhdistelmä kovalla askilla.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • HC-Tuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 267
                      • Itärajalla

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Melko harvassa on ko. yhdistelmä kovalla askilla.
                      Tämä on huomattu. Tällä hetkellä yks houkuttava m-paketilla oleva olis tuolla mobilessa tarjolla.

                      Jotenki täällä pohjosessa asuvana en osaa tuota automaattia arvostaa koska tiet kohtuu mäkisiä mutta muuten nopeita ajettavia. Ruuhkassa ja muutenkin isommissa kaupungeissa varmasti ajaisin automaatilla.

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Originally posted by HC-Tuning View Post
                        Tämä on huomattu. Tällä hetkellä yks houkuttava m-paketilla oleva olis tuolla mobilessa tarjolla.

                        Jotenki täällä pohjosessa asuvana en osaa tuota automaattia arvostaa koska tiet kohtuu mäkisiä mutta muuten nopeita ajettavia. Ruuhkassa ja muutenkin isommissa kaupungeissa varmasti ajaisin automaatilla.
                        Mikä ero se pohjoisessa on... Itse en automaatista enää luopuisi.
                        Kyllä se on luksusta Qsamossakin painasta kaasua ja pitää oikea käsi ratissa
                        Kannattaa miettiä myös jälleenmyyntiarvoa... 5-sarjalaista ei moni enää halua manuaalina.
                        E6x laatikko kun jo pelaa niinkuin pitää niinpä sitä käsivalintaa ei kyllä kaipaa milloinkaan.
                        Taitaa tuo automaatti kestääkin vähän paremmin kuin manuaali.
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          E6x laatikko kun jo pelaa niinkuin pitää niinpä sitä käsivalintaa ei kyllä kaipaa milloinkaan.
                          Jos on kokemusta versiosta 530d ja automaatti E39:ssä, jopa hieman ymmärrän, jos haluaa manuaalin, oli E39 uskovaiset sitten mitä mieltä tahansa. Noissa automaatti oli vielä välillä melkoinen vietäri ja hukkasi tehoa jonnekin öljyjen vatkaamiseen. Ainakin siltä tuntui.
                          Sen sijaan E60 LCI 530d:ssä automatti toimii aivan loistavasti. Ok, ei huono vanhemmissakaan, mutta facelift mallissa lähestyy jo unelmaa. En voi ymärtää, miksi kukaan edws harkitsisi manuaalia....paitsi, jos ei ole koeajanut facelift e60:ta automaatilla...
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • juxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 301
                            • Jyväskylä

                            Itsekkin tuli tuossa ajeltua 1 vuos/40tkm tolla 325d E91:llä joka oli manuaali. Sitä ennen ajelin pääasiassa tuolla E46 330xda:lla pari vuotta ja nyt jos vertaa tota e39/e46 isojen dieseleitten automaattiaskia tähän E60/61 LCI:ssä olevaan niin ei kyllä tule yhtään ikävä enään tuota manuaalia toisin kuin E46 ratissa tuli!

                            (taino pihassahan se E46 vielä on, mutta nyt jos sillä ajaa niin kaipailee vaan tota uudempaa askia)
                            Last edited by juxo; 17-11-2014, 09:49.
                            G05 X5 45e Msport
                            E70 X5 35d
                            E36 Compact VR6T
                            E60 M5 VR6T
                            E92 VR6T Build

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              Originally posted by Nettipepe View Post
                              Taitaa tuo automaatti kestääkin vähän paremmin kuin manuaali.
                              Tähän kaipaisin vähänlisäinfoa.

                              Meillä kävi niin että koeajettiin 530xdA LCI ja todettiin että kun 100km/h nopeudella laittaa lapun lattiaan niin ensimmäiseen sekuntiin ei tapahdu mitään. Sitten automaatti alkaa arpomaan ja kun saa arvonnat tehtyä alkaa turbon paineen nosto. Valinta päätyi vaimon toiveesta manuaali bensaan joka on aktiiviselle kuskille viiveetön vaihtoehto. Täytyy toki sanoa että diesel automaatin veto oli väkevää kunhan auto sai nuo "alkuvalmistelut" tehtyä.
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                Tähän kaipaisin vähänlisäinfoa.

                                Meillä kävi niin että koeajettiin 530xdA LCI ja todettiin että kun 100km/h nopeudella laittaa lapun lattiaan niin ensimmäiseen sekuntiin ei tapahdu mitään. Sitten automaatti alkaa arpomaan ja kun saa arvonnat tehtyä alkaa turbon paineen nosto. Valinta päätyi vaimon toiveesta manuaali bensaan joka on aktiiviselle kuskille viiveetön vaihtoehto. Täytyy toki sanoa että diesel automaatin veto oli väkevää kunhan auto sai nuo "alkuvalmistelut" tehtyä.
                                Liekö laatikossa adaptaatioarvot ollut asennossa PAPPA, jos noin on käyttäytynyt
                                Kyllä tuo pitäisi ainakin sport asennossa aika nopeasti reagoida ja kun vaihteita tiputetaan niin onhan ne ahdot oltava jo mukana...(pelkästään sportille tiputettaessa lienee kierrokset 2000rpm paikkeilla -> pitäisi vetää hyvin) Tiputtaa helpostikin sen 2 pykälää alaspäin kickdownilla.
                                Tietysti ei bensamanuaalille voi vetää vertoja.
                                Ainahan turbossa vähän viivettä on... agressiiviseksi oppinut laatikko on kyllä mielestäni vähän liiankin brutaali... mutta adaptaatioiden nollauksella muuttuu aika paljon.
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎