memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5144
    • Paimio

    Originally posted by joko View Post
    Nuotten "nätimpien" puskurien lisäksi tulee mm. sporttipenkit, ratti, tumma kattoverhoilu, tummat ikkunalistat, vahvemmat kallistuksenvakaajat, matalampi alusta, suuremmat orkkis vanteet jne. että kyllä siinä aikalailla on rahoille vastinetta noin niinku käytettyä ajatellen kun hinnaneroista puhutaan parintonnin luokassa. Ja voi sen alustan sitten vaihtaa vaikkapa johonkin toiseen jos tuntuu liika kovalta arkiajoon, mitä kyllä suuresti epäilen.
    No onhan siinä sitten ihan mukavasti varusteita...tosin eikös nuo sporttipenkit ole huonommat kuin Confort-penkit?

    Tuo matalampi alusta vain kovasti pelottaa että miten radikaalisti se vaikuttaa mukavuuteen, kun siitä ei kyllä mielellään tinkisi.

    Originally posted by touring39 View Post
    Ja kun älyää valita nelivedon, ei tarvitse kärsiä kivirekialustasta
    Neliveto jää kyllä minulta ostamatta...sen verran kalliita komponentteja sitten löytyy alustasta. Eikä se kulutuslisä myöskään kauheasti innosta...Jos neliveto pitää olla niin sitten maasturi...ei sillä tavallisessa autossa tee mitään.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5478
      • S:t Karins

      Originally posted by TheRipper View Post
      No onhan siinä sitten ihan mukavasti varusteita...tosin eikös nuo sporttipenkit ole huonommat kuin Confort-penkit?
      Tuo matalampi alusta vain kovasti pelottaa että miten radikaalisti se vaikuttaa mukavuuteen, kun siitä ei kyllä mielellään tinkisi.
      Totta, comfortit hakkaa sportit mennen tullen, samoin DD tuon M-Sport alustan. Kaikki muut ratit on ok, paitsi se ruma salmiakkiratti. M-Sport ulkopaketti on kyllä must ja helposti jälkeen päin asennettavissa.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        Originally posted by TheRipper View Post
        Neliveto jää kyllä minulta ostamatta...sen verran kalliita komponentteja sitten löytyy alustasta. Eikä se kulutuslisä myöskään kauheasti innosta...Jos neliveto pitää olla niin sitten maasturi...ei sillä tavallisessa autossa tee mitään.
        Täyttä asiaa!
        Nelikossa pitää olla reilusti maavaraa, että tohtii ajella myös muualla kuin asfalttipinnalla. Maantiellä pärjää kyllä ilman nelivetoakin..
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          On se vaan talviliukkaalla liikkeelle lähtiessä kiva fiilis kun mikään rengas ei sudi.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • Zamppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 291
            • Jyväskylä

            Originally posted by Fabsu View Post
            On se vaan talviliukkaalla liikkeelle lähtiessä kiva fiilis kun mikään rengas ei sudi.
            Vielä mukavampi tunne on, kun jokainen rengas sutii.

            Comment

            • Basillicus
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 153
              • Turku

              Originally posted by Tommix View Post
              Totta, comfortit hakkaa sportit mennen tullen, samoin DD tuon M-Sport alustan. Kaikki muut ratit on ok, paitsi se ruma salmiakkiratti. M-Sport ulkopaketti on kyllä must ja helposti jälkeen päin asennettavissa.
              Tuo rattihomma on yksi juttu jota en ole koskaan tajunnut, omaan silmään ne näyttää kaikki ihan samalta eli suht mitäänsanomattomilta. Samoin en tajua tummia ikkunalistoja tai kattoverhoiluja. Sisustan pitää olla vaalea, ja katon samoin, ja listojen kromia. Kaikkein pahinta on jos löytyy jotain hiilikuituviritelmiä. Tuollainen keinotekoinen sporttiluukki vitosbemussa tekee autosta aina vähän surkuhupaisen näköisen, poislukien ehkä M5.

              Aerodynamiikkapaketti ja vanteet ovat tosin ihan jees.
              BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
              ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                Originally posted by Basillicus View Post
                Tuo rattihomma on yksi juttu jota en ole koskaan tajunnut, omaan silmään ne näyttää kaikki ihan samalta eli suht mitäänsanomattomilta. Samoin en tajua tummia ikkunalistoja tai kattoverhoiluja. Sisustan pitää olla vaalea, ja katon samoin, ja listojen kromia. Kaikkein pahinta on jos löytyy jotain hiilikuituviritelmiä. Tuollainen keinotekoinen sporttiluukki vitosbemussa tekee autosta aina vähän surkuhupaisen näköisen, poislukien ehkä M5.

                Aerodynamiikkapaketti ja vanteet ovat tosin ihan jees.
                Eiköhän nämä ole makuasioita. Itse en voi "sietää" salmiakkirattia, ja kromeluureeja listoissa.

                Mutta tuo m-sport korisarja minulle ehdoton E6x korissa. Huomaa eron helposti jos ei ole, toisin kun vaikka E9x korissa.
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10117
                  • KVLA

                  Originally posted by touring39 View Post
                  Ja kun älyää valita nelivedon, ei tarvitse kärsiä kivirekialustasta
                  Paitsi E60:ssä,jossa nelivedon orkkis vakio alusta on pintakova.Muuten sitten löysähkö ja sen takia kallistelee melkoisesti kaarteissa.Kun tuotaa DD:täkään ei ole.
                  Last edited by Heguli 31; 18-11-2014, 20:52.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10117
                    • KVLA

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Neliveto jää kyllä minulta ostamatta...sen verran kalliita komponentteja sitten löytyy alustasta. Eikä se kulutuslisä myöskään kauheasti innosta...Jos neliveto pitää olla niin sitten maasturi...ei sillä tavallisessa autossa tee mitään.
                    Olen täysin eri mieltä,nyt yhden vuoden nelikolla ajelleena.Eli jos talous kaatuu puolen litran lisäkulutukseen satasella,ei 500 sarjan Bemari ole muutenkaan silloin oikea valinta.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5144
                      • Paimio

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Olen täysin eri mieltä,nyt yhden vuoden nelikolla ajelleena.Eli jos talous kaatuu puolen litran lisäkulutukseen satasella,ei 500 sarjan Bemari ole muutenkaan silloin oikea valinta.
                      Hehe on kait se vähän noinkin, mutta miksi kokoajan maksaa sitä lisäkulutusta ominaisuudesta jota kenties tarvitsee kerran tai kaksi vuodessa?
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Hehe on kait se vähän noinkin, mutta miksi kokoajan maksaa sitä lisäkulutusta ominaisuudesta jota kenties tarvitsee kerran tai kaksi vuodessa?
                        Kesäautoko sulla on?
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5144
                          • Paimio

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Kesäautoko sulla on?
                          On sekin. Sehän on tuossa listalla ylimmäisenä.

                          Mutta enpä vielä ole kertaakaan kiinni autolla talvella jäänyt joten en ole nelivetoa tarvinnut...tuskinpa tulenkaan siksi ei ole vaihtoehtonakaan.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • HC-Tuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 268
                            • Itärajalla

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Mikäs siitä M-Sportista niin pakkovarusteen tekee?

                            Vakiona tuo on hieman tylsähkö omaan makuun.

                            Toki nätimmät puskurit hieman mutta sitten taas huomattavasti tärkeampänä ajomukavuus kärsii kovemmasta alustasta...onko se nyt näillä suomen surkeilla teillä hyvä asia?
                            Itse xdrivenä katselen niin näissähän ei ole nuita matalempia vietereitä..



                            Tuo matalampi alusta vain kovasti pelottaa että miten radikaalisti se vaikuttaa mukavuuteen, kun siitä ei kyllä mielellään tinkisi.



                            Neliveto jää kyllä minulta ostamatta...sen verran kalliita komponentteja sitten löytyy alustasta. Eikä se kulutuslisä myöskään kauheasti innosta...Jos neliveto pitää olla niin sitten maasturi...ei sillä tavallisessa autossa tee mitään.[/QUOTE]

                            Maavaraa sais toki olla hieman enemmän ja tuollasta e70 x5 kans puntaroinu mutta sopivilla varusteilla menee yli pudjetin.

                            Originally posted by JTP View Post
                            Täyttä asiaa!
                            Nelikossa pitää olla reilusti maavaraa, että tohtii ajella myös muualla kuin asfalttipinnalla. Maantiellä pärjää kyllä ilman nelivetoakin..
                            Joo eihän näistä maastoon ole ja sitä en etsikkään. Luulen siltikin että tuo nelikko tuo maantiellekkin sitä vakautta ja ajomukavuutta. Täälläpäin tuo tienhoito on mitä on ja kun itse liikkeellä aikaste niin ei ole sivukylän teitä aurailtu vielä.

                            Comment

                            • Mnederst
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 88
                              • Espoo

                              Originally posted by Basillicus View Post
                              Tuo rattihomma on yksi juttu jota en ole koskaan tajunnut, omaan silmään ne näyttää kaikki ihan samalta eli suht mitäänsanomattomilta.
                              Tuntumassa on IMO selvä ero sporttiratin eduksi. Kyllä sen huomaa, kun käy ajamassa peräkkäin molempia. Normiratti on ohuempi ja isommalla kehällä. Tuntuu että vaihtaisi Bemarista Talbotiin, jos vähän karrikoidaan.

                              Comment

                              • Basillicus
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2010
                                • 153
                                • Turku

                                Originally posted by Mnederst View Post
                                Tuntumassa on IMO selvä ero sporttiratin eduksi. Kyllä sen huomaa, kun käy ajamassa peräkkäin molempia. Normiratti on ohuempi ja isommalla kehällä. Tuntuu että vaihtaisi Bemarista Talbotiin, jos vähän karrikoidaan.
                                Mahtaakohan riippua pelkästään siitä onko sportti vai ei. Molemmissa autoissani on ollut vakioratti, mutta nykyisessä se on paljon paksumpi ja tehty paremmasta ja pehmeämmästä materiaalista (johtuisikohan ratinlämmittimestä, vai onko LCI:ssä eri vakioratti?). Kehä tosin taitaa olla sama.
                                BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                                ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                                Comment

                                Working...
                                X