memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko.num
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 3
    • Helsinki

    Originally posted by BMW525Xda View Post

    Ei ole läppiä !

    Itekkin olen saanut jostain sen käsityksen että 525d ei olisi läppiä ?

    Comment

    • Jpa80
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 133
      • Pirkanmaa

      Minkä noista sitten valitsetkin, niin ota ehdottomasti e60 eli sedan, eikä farkkua. Säästät korjauksissa monta tonnia, kun ei tarvitse murehtia tasonsäädön kompurasta, mikrokytkimestä eikä takaluukun johtosarjoista...

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        Originally posted by Jpa80 View Post
        Minkä noista sitten valitsetkin, niin ota ehdottomasti e60 eli sedan, eikä farkkua. Säästät korjauksissa monta tonnia, kun ei tarvitse murehtia tasonsäädön kompurasta, mikrokytkimestä eikä takaluukun johtosarjoista...
        No ei se farkku nyt niin huono ole mitä aina kerrotaan. 3 vuotta takana ja mikrokytkin n.30e on hajonnut. Ja farkkua puoltaa myös se jos tykkää käydä "säästämässä" Virossa niin farkun takakonttiin voit laittaa 440 litraa juomaa ja tullimiestä ei kiinnosta kun auto on vaaterissa eikä perä ole lässähtänyt. Enempää en ole tuohon sigun vessaan laittanut 3 hlö kuorman päälle mutta tuon se kantaa takuulla.
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Jpa80
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 133
          • Pirkanmaa

          Kyllä se farkku on ainakin mulla ollut juuri niin huono kuin olla voi, kaikki tyyppiviat on vuorollaan tullut vastaan. Mutta onhan tuossa ollut termostaattijumpat ja kaikki muutkin, liekö sitten se ns. maanantaikappale.

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1371
            • Tampere

            Kompuravaivoilta säästyy pitkälti kun tarkastaa letkut. Jos vahinko kuitenkin käy, niin tarvikekompura ~300eur? Mikrokytkin 30eur? Takaluukun johtosarja itse askarreltuna pari kymppiä? Ei noita nyt niin paljon kannata jännittää. Varsinkin jos yhtään itse pystyy askartelemaan.

            Comment

            • Jpa80
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 133
              • Pirkanmaa

              Jep jep, eipä sitä kompuraa saa venttiileineen 300e edes sieltä kuuluisasta ebaysta. Ja edellinen omistaja oli jo tarvikekompuran sinne vaihtanut, letkut oli ehjät. Joo tämmösiä tee-se-itse pulkkiahan nämä on, itsellä ei vaan taidot ja mielenkiinto riitä alkaa itse tekemään.

              Comment

              • Litium
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 43
                • Helsinki

                Pre Lci vai mikä ?

                Tere

                Eli olen ostamassa 530d tai 535d mallia , jaa varmaan pitäs olla Lci mallia kun uskalla noita alkupään pelejä ostella.

                Onko tää auto Lci ?


                Kandeeko käydä katsomassa vai suosiolla 5k lisää paalua päälle ja hakee toisella lootalla oleva,, eli tuossa ei ole kuvien perusteella sitä uudempaa lootaa joka kestäs enemmän rääkkiä 😎.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17577
                  • Turku

                  Originally posted by Litium View Post
                  Tere

                  Eli olen ostamassa 530d tai 535d mallia , jaa varmaan pitäs olla Lci mallia kun uskalla noita alkupään pelejä ostella.

                  Onko tää auto Lci ?


                  Kandeeko käydä katsomassa vai suosiolla 5k lisää paalua päälle ja hakee toisella lootalla oleva,, eli tuossa ei ole kuvien perusteella sitä uudempaa lootaa joka kestäs enemmän rääkkiä 😎.
                  Ei ole LCI.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Litium
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 43
                    • Helsinki

                    Juu

                    Kiitos vastauksesta. 😎. Mutta siis uskaltaako tolla lootalla ostella ? Vai onko niin että 200kkm jälkeen alkaa heijailut ja muut ongelmat .?

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5425
                      • Oulu

                      Originally posted by Litium View Post
                      Kiitos vastauksesta. 😎. Mutta siis uskaltaako tolla lootalla ostella ? Vai onko niin että 200kkm jälkeen alkaa heijailut ja muut ongelmat .?
                      278tkm ja ei mitään heijailuja/ongelmia.

                      Comment

                      • KromiRob
                        Newbiemmer
                        • Jul 2014
                        • 17
                        • Espoo, Finland

                        Onko jollain jotain oikeaa faktaa/statistiikkaa noista 520d koneongeista, kun täällä tuntuisi olevan joka kerta sellainen vastaus kyselijöille, ettei tuota 520d kantsii ostaa..

                        Itse hommasin 520d 185tkm ajetun E61 heinäkuussa, jota on huollettu hyvin ennen minua ja luonnollisesti sen jälkeen, eikä pienintäkään ongelmaa ole esiintynyt..

                        Nyt on autolla rullattu n. 10tkm lisää eikä näy eikä tunnu missään..

                        Toi 2 litrainen diiseli on kuitenkin kohtuullisen paljon myyty laitos bemarilla, joten olettaisin niistä löytyvän oikeaa faktaakin, eikä mutua.. Mulle on henkilökohtaisesti ihan sama ainakin, jos täällä foorumilla on esim. 10 ihmistä joka tuntee jonkun, jolla on ollut ongelmia sen kanssa vs. Siihen, että 99,5% muista on ongelmavapaita.. Nuo luvut nyt heittoja, mutta olettaisin pointin tulevan selväksi..

                        Uskon, että ongelmia voi olla jollain taksiajossa olevilla autoilla tietenkin enemmän, kuin normaaleilla siviilikuskeilla, kun tyhjäkäynti on lähes olematonta vs. taksisuhareihhn yms.

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1762
                          • HKI/Orimattila

                          Yks ketju katkastu koeajolla 189tkm lukemilla
                          Samassa rytäkässä meni sitten loota vaihtoon kanssa.

                          On ihan yleinen ongelma ja BMW:n itsensä tiedostama. Kovin jo väittäneet, että jotain muutosta tullut F10 mallisissa jakopäähän, mutta on niissäkin vielä murheita ollut. Pitkän matkan ajossa taitaa kestää enemmän kuin kaupunkikierroksilla. Takseissa juurikin tyhjäkäyttö taitaa olla pahin myrkky.
                          Kannattaa kuullostella konetta, jos alkaa kuulua ylimääräisiä ääniä niin jakopää uusiksi vaan vauhdilla, sillon kun ääntä kuuluu niin tilanne alkaa olemaan jo heikko. Tuossa 200tkm paikkeilla kannattaa olla jo hieman varuillaan.

                          E: varmaan ainut keillä realistista tietoa on bmw merkkihuolto.. On niitä takuuaikanakin hajoillut ja muutenkin laakkosella ilmeisen tutuksi tullutta hommaa. Ketjuhan ei ole polkupyörän ketjua paljoa kummempi Mun ymmärtääkseni joku rakenteellinen/materiaalivika noissa on. Ikuinen se jakopää ei taida tässäkään tapauksessa olla..
                          Last edited by E39Fin; 25-02-2015, 00:10.
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1371
                            • Tampere

                            Varmaan riski on pienehkö, mutta realisoituessaan tuho suurehko. Sama homma imusarjan läppien kanssa niissä malleissa mistä semmoset löytyy.

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8975
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Litium View Post
                              Tere

                              Eli olen ostamassa 530d tai 535d mallia , jaa varmaan pitäs olla Lci mallia kun uskalla noita alkupään pelejä ostella.

                              Onko tää auto Lci ?
                              http://m.nettiauto.com/bmw/530/70113...=21&vifNav=Y#2
                              AVK:n kautta juuri kiertänyt, muutenhan tuo olisikin ollut ihan fiksun hintainen mutta tuolla historialla
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • karppa29
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2014
                                • 52
                                • Suomessa brgl

                                Originally posted by protoni View Post
                                Kompuravaivoilta säästyy pitkälti kun tarkastaa letkut. Jos vahinko kuitenkin käy, niin tarvikekompura ~300eur? Mikrokytkin 30eur? Takaluukun johtosarja itse askarreltuna pari kymppiä? Ei noita nyt niin paljon kannata jännittää. Varsinkin jos yhtään itse pystyy askartelemaan.
                                Mikäss se tämä kompuravika on?
                                _____________________________________

                                -e61 530xda LCI -08 black

                                Comment

                                Working...
                                X