Originally posted by tuikku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tuikku View Post.
Aikamoinen punnerrus oli ahtimet irrottaa.
Mutta nyt paketti on irti ja huomenna paketissa Lappeenrantaa kohden menossa. Täytyy vaan toivoa, ettei kovin kauaa menisi.
Näytösti, että alipaineletkuja olisi kahta kokoa, onko joku jo vähän yrittänyt korjatakkin. Oletteko yhdellä letkukoolla selvinneet.Originally posted by Clavurion View PostEikös ne nyt kaikki lähtöjään ole 3,5 mm sisähalkaisijalla.
X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
.
Kävin tänään tallilla vaihtamassa ne alipaine linjat parempilaatuisiin ja samalla huomasin jotain, mikä siinä purkaessa oli jäänyt huomioimatta. Nimittäin että ilman ottoputki putsarilta ahtimelle kutistuu lopulta ihan olemattomaksi. ahtimelle tultaessa halkaisija on vain 40mm. Se on aivan liian vähän. Asialle on pakko tehdä jotain.
Ensi alkuun taidan tehdä niin, että silikoniletkulla otan kiinni kompuran ilmanoton ulkopuolelta ja katkaisen imuputkesta sopivan palan pois.
Silläkeinon luulisin että noin 70millin halkaisijaan pääsee.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Olet oikeassa.
Äkkiä teinkin sitten metalliputkesta, valmiista 45 asteen mutkasta.
"Uuden" putken sisähalkaisia on 60mm, joka on myös ahtimen ottopään koko.
Parannusta kuitenkin reilusti alkutilanteeseen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by TommiT View PostMitä letkua laitoit? Itsekkin pitäisi ne vaihtaa.
Mä tilasin tuolta silikoni alipaineletkua. 4mm pitäis aika tarkasti olla meijän dieselii ja sai punasena, sinisenä ja mustana ni voi pitää väritkin oikeina . Hinta ok ja tulee nopeesti.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
.
Sellaista ohutseinämäistä silikoniletkua se oli.
Pikkuisen nafti mitoitus, mutta tulipahan tiukat liitokset.
Hiukan jännittää, kun ensin vaan revin irti entiset ja ennen kuin kerkesin uudet laittaa, tuli tieten monta soittoa väliin, enkä sitten muistanutkaan enää, mutta eipä noissa kovin montaa vaihtoehtoa taida olla.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Vääristääköhän kuva, vai onko noita imuputkia eri vuosimalleissa eri kokoa?
Esmes tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-535d-E...-/252159717201
Näyttäisi ainakin, että tämä ei kuristuisi loppua kohti?-11 F11 525D
Comment
-
-
Kuristuu samalla tavalla. Toi olake menee ahtimen imukaulassa olevan tiivisteen sisälle.
Kävin Antilla eilen: 418hv @ 3800rpm / 854nm @ 2900rpm. 120mg ja 2,7bar. Ahtolämpö dynossa 58. Muutokset: ahtimen paineputken ja sylinterikannen välissä kaikkeen on koskettu paitsi sammutusläppään. Cooleri on 550x350x102 omavalmiste päädyillä.
Harmittaa todella etten ehtiny tota imuputkee muuttaan! Uskoisin että vakioahtimista olis löytyny vielä voimaa lisää koska se kuristus on aivan jäätävä.BMW e61 535d M-sport
Lancia Delta HF integrale
Comment
-
-
.
Laitetaanpas vielä kuva, niin kaikille selviää, mistä puhutaan.
Alkuperäinen imuputki menee siis ahtimen kompressorikotelon ottopäässä olevan imukaulan "sisälle".
Sisähalkaisija ~60mm, eli korvaavan putken sisähalkaisija ei oikeastaan voi nyt olla sen suurempi, jottei muodostu pykälää ilman virtaukselle.
Ahtimen imukaulan ulkohalkaisija taas ~70mm.
Siinäpä ne stratekiset mitat siis on.
Itsellä on 45 asteen peltiputkikäyrästä pätkä, ulkohalk. 63mm, sisältä se 60mm.
Ahtimelle sitten supistava silikoni 70-63mm.
Toisessa päässä 63-63mm, hiukan joustava liitos.
E: Nyt kun katson tuota kuvaa, niin tuo huohottimen tötterö pistää niin silmään, että sille mahtaa käydä huonosti tässä kohden ...Last edited by tuikku; 25-11-2015, 13:17.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tätä DPF-vääntöä/ pohdiskelua vois varmaan tehdä omassa topikissaan ettei tuikun rojekti-topikki mene ihan rönsyilyksi :think
Linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=337137Last edited by JP-76; 02-12-2015, 20:48.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostTätä DPF-vääntöä/ pohdiskelua vois varmaan tehdä omassa topikissaan ettei tuikun rojekti-topikki mene ihan rönsyilyksi :think
Linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=337137Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
.
Päivitetäänpäs tätäkin hiukkasen.
Ahdinasia on nyt sillä mallilla, että haluttua billettikompuraa vieläkin odotellaan, jospas se lopulta suostuisi saapumaan ja paketti sitä myöten kasaantumaan - odottavan aika on pitkä ...
Ei nyt haluttaisi "pilata" juttua jollain muulla, korvaavalla siivellä, kun mielestäni juuri sopivakin on saatavissa.
Toki, jokainen halutessaan voi olla vailla, mitä haluaa.
Hyvä uutinen sitten, todella hyvä.
Pakopesän modaus onnistui suunnitellulla tavalla.
Muutoksen pitäisi onnistua myös uudemman mallisarjan ahtimiin.
Tämä pakopesäasiahan tässä se "kynnyskysymys" olikin, muu on nyt sitten lähinnä rutiinia, mitään muutakaan muutosta ei tähän tosiaan kannattanut edes unelmoida, ennen kuin tämä pakopesän muutos asia oli selvinnyt.
Eli oikein hyvältä näyttää, varmaan ihan kohta nähdään, mihin muutos muuten vakion polttoaine järjestelmän kanssa riittää.
Seuraavat ahdinmuutokset tämän jälkeen tuleekin tarvittaessa sitten "sarjatyönä", huomattavasti nopeammin.
Koetan saada tänne kuvan muutoksesta.
Ne, joilla kompuramuutos on jo tehty, heille on siis jo mahdollista tehdä avarrus isommalle pakosiivellekkin, vaikka heti, työkalut on nyt valmiit, Proturbo Lappeenranta oli paikka.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Päivitetäänpäs tätäkin hiukkasen.
Ahdinasia on nyt sillä mallilla, että haluttua billettikompuraa vieläkin odotellaan, jospas se lopulta suostuisi saapumaan ja paketti sitä myöten kasaantumaan - odottavan aika on pitkä ...
Ei nyt haluttaisi "pilata" juttua jollain muulla, korvaavalla siivellä, kun mielestäni juuri sopivakin on saatavissa.
Toki, jokainen halutessaan voi olla vailla, mitä haluaa.
Hyvä uutinen sitten, todella hyvä.
Pakopesän modaus onnistui suunnitellulla tavalla.
Muutoksen pitäisi onnistua myös uudemman mallisarjan ahtimiin.
Tämä pakopesäasiahan tässä se "kynnyskysymys" olikin, muu on nyt sitten lähinnä rutiinia, mitään muutakaan muutosta ei tähän tosiaan kannattanut edes unelmoida, ennen kuin tämä pakopesän muutos asia oli selvinnyt.
Eli oikein hyvältä näyttää, varmaan ihan kohta nähdään, mihin muutos muuten vakion polttoaine järjestelmän kanssa riittää.
Seuraavat ahdinmuutokset tämän jälkeen tuleekin tarvittaessa sitten "sarjatyönä", huomattavasti nopeammin.
Koetan saada tänne kuvan muutoksesta.
Ne, joilla kompuramuutos on jo tehty, heille on siis jo mahdollista tehdä avarrus isommalle pakosiivellekkin, vaikka heti, työkalut on nyt valmiit, Proturbo Lappeenranta oli paikka.
Vielä tarkennusta sun tähän astisiin modeihin: Eli pelkästään cooleri vaihdettu Wagnerin bolt-on malliin? Onko tuo 420HV/840nm lukema vakio putkella/downpipellä (mukaan lukien katalysaattori ja DPF)?X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
Comment