Originally posted by -rik
View Post
N74, N47S ja N47T jakoketjuongelma
Collapse
X
-
Onhan tämä erikoista. Eiköhän tämä kuitenkin johdu siitä, että joka ikinen nippeli pitää yrittää optimoida kustannusten karsimiseksi (lue: voittojen maksimoimiseksi). Enää ei tehdä varmuuden vuoksi niin laadukkaasti, että varmasti kestää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Tiedä häntä mutta mersulla sentään korjataan asia automaattisesti,Originally posted by -rik View PostJakopäävikoja on esiintynyt myös mersun w212 korimallin alkupään malleissa ainakin. Olivat veholla eka huollossa vaihtaneet jakopäänketjun ja en tiiä oliko sinne jotain muutakin vaihdettu "varmuuden vuoksi".
Kumma homma mikä siinä on että ei enää osata yhtäkkiä tehdä jakopäitä, mitä helvettiä niissä on tapahtunut että ei saada kestämään? :think
joku muu merkki ei korjaa ja esim. yli 150 tkm ajettuun se on voi voi,
alle 100 tkm ajettuun tehdään takuuseen, ja noiden väliin sattuviin pitää maksaa työt eli n. puolet...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Puhumattakaan noista volkkarin tsi koneista, joita on myös skodan ja seatin peltien alla. 1.2 ja 1.4 litraset siis todellinen murheenkryyni volkkaripuolella ja korvauksia vioista maksetaan ihan summamutikalla.Originally posted by -rik View PostJakopäävikoja on esiintynyt myös mersun w212 korimallin alkupään malleissa ainakin. Olivat veholla eka huollossa vaihtaneet jakopäänketjun ja en tiiä oliko sinne jotain muutakin vaihdettu "varmuuden vuoksi".
Kumma homma mikä siinä on että ei enää osata yhtäkkiä tehdä jakopäitä, mitä helvettiä niissä on tapahtunut että ei saada kestämään? :think
Kaverillekin jäi muistaakseni lähemmäs 5tonnia maksettavaa kun 120tkm ajettu tsi porsi hajottaen samalla turbon, jota ei myöskään korvattu??
Koskaan en enää sorru ainakaan volkkareihin...e39 523i manu-96
-->e38 740iA-95
-->e60 523iA-05:think
Comment
-
E90 ajettu 60000 km, ei mennyt takuuseen. Bensakone, mutta kuitenkin...Originally posted by MajorDrake View Postalle 100 tkm ajettuun tehdään takuuseen, ja noiden väliin sattuviin pitää maksaa työt eli n. puolet...
Comment
-
W212 (E-sarja) ei riitä vaan itsellä oli w204 eli C-sarja vm.2010 ja jakopää tehtiin 50tkm ajettuna + paljon paljon muuta, 74tkm lasissa alkoi uudet äänet ja jälleen yksi tyyppivika ilmeni eli männän alapuolinen öljysuihkutus puutteellinen, 75tkm ko. paska vaihtui Hondaan --> nyt vuosi ajettu eikä yhtään vikaa! Noloa mersulta, premium hah...Originally posted by -rik View PostJakopäävikoja on esiintynyt myös mersun w212 korimallin alkupään malleissa ainakin. Olivat veholla eka huollossa vaihtaneet jakopäänketjun ja en tiiä oliko sinne jotain muutakin vaihdettu "varmuuden vuoksi".
Kumma homma mikä siinä on että ei enää osata yhtäkkiä tehdä jakopäitä, mitä helvettiä niissä on tapahtunut että ei saada kestämään? :thinkJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Kyllä, ja siihen pitää vielä yhdistää keveys ja sitä kautta mahdollisimman pienet kitka häviöt --> polttoneste talous --> maailman pelastaminenOriginally posted by Clavurion View PostOnhan tämä erikoista. Eiköhän tämä kuitenkin johdu siitä, että joka ikinen nippeli pitää yrittää optimoida kustannusten karsimiseksi (lue: voittojen maksimoimiseksi). Enää ei tehdä varmuuden vuoksi niin laadukkaasti, että varmasti kestää.
Comment
-
Jaksaisko joku mode askarrella tästä jakopäästä infotyyppisen stickyn, jotta saatais kaikki ko. koneen omistajat 1-ja 3- ja 5- sarjalaisista (ainakin) havahtumaan tai ainakin huomioimaan kauppaa tehdessä.
Comment
-
Goodwill
Huomasin muualta forumista linkin, jossa opastetaan pohtimaan goodwillin antamista jenkeissä: http://prodcds.bmwuniversity.com/cou...8/Goodwill.pdf.Originally posted by Ruot0 View PostOmasta autostani (320d, -08, 138t ajettu) todettiin sama homma. Sylinteriputki haljennut ja koko kone uusiksi.. Goodwill hakemus laitettu menemään ja toivotaan että tulisivat edes vähän vastaan kustannuksissa..
Jos on Suomi auto, voinet saada maahantuojalta. En saanut, kun oli Saksasta tuotu.
Comment
-
No totta kai maahantuoja pesee kätensä hymyssä suin tuontiauton kyseessä ollessa. Goodwillinhän kuitenkin maksaa tehdas joten kysely pitää saada menemään tehtaalle eikä Suomen maahantuojalle.Originally posted by skt View PostHuomasin muualta forumista linkin, jossa opastetaan pohtimaan goodwillin antamista jenkeissä: http://prodcds.bmwuniversity.com/cou...8/Goodwill.pdf.
Jos on Suomi auto, voinet saada maahantuojalta. En saanut, kun oli Saksasta tuotu.F11 530 xD LCI
Comment
-
Ja samalla mainitsee vielä kuinka maahantuoja suomessa torppasi asian vedoten käytettynä maahantuontiin. Naurettavaa pelleilyä.Originally posted by Shappire View PostNo totta kai maahantuoja pesee kätensä hymyssä suin tuontiauton kyseessä ollessa. Goodwillinhän kuitenkin maksaa tehdas joten kysely pitää saada menemään tehtaalle eikä Suomen maahantuojalle.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Kyllä minullekin ensin muinoin sanottiin että maahantuoja ei osallistu mutta vaatimalla vaadin että kysytään tehtaalta ja näin tehtiin.Originally posted by Shappire View PostNo totta kai maahantuoja pesee kätensä hymyssä suin tuontiauton kyseessä ollessa. Goodwillinhän kuitenkin maksaa tehdas joten kysely pitää saada menemään tehtaalle eikä Suomen maahantuojalle.
Vastaus oli että ei tehdas osallistu mitenkään.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Hylsyä tuli omallekin hakemukselle. Vedottiin auton ikään (5.5v), ja omistajien lukumäärään. Oli myös auton alkuhistoriassa öljynvaihtoväli vedetty pitkäksi ja tietenkin erityismaininta siitä ettei ole bmw suomen maahantuoma auto.Originally posted by skt View PostHuomasin muualta forumista linkin, jossa opastetaan pohtimaan goodwillin antamista jenkeissä: http://prodcds.bmwuniversity.com/cou...8/Goodwill.pdf.
Jos on Suomi auto, voinet saada maahantuojalta. En saanut, kun oli Saksasta tuotu.
Olin siis itse vielä yhteydessä suoraan maahantuojaan kun kyselin tarkempia perusteita hylkäykselle.. no auto toivottavasti ensi viikolla ajossa täysin uusi moottori asennettuna. Kyllähän se kirpasee mutta ei PITÄISI enää joutua huolehtimaan jakopään ongelmista.
Tietysti kun kuluttajariitalautakunta saa 1.5v vuoden päästä päätöksen tehtyä asiasta niin saisi jotain rahaa takaisin myyjäliikkeeltä.. auto oli ostettu 3kk liikkeestä ennen moottorin hajoamista.
Comment
-
Nokkaketjun öljysuutin?
Vaihdettavien osien listalla ei mainittu ketjun öljysuutinta, joka on toisen threadin mukaan ilmeisesti joissakin tapauksissa vaihdettu.
Osaisiko joku kuvata miten tuo suutin toimii? Onko siinä jokin kuristin, jolla se muodostaa öljypumpun antamalla paineella öljyvirrasta suihkun ketjulle vai onko siinä jokin oma ruiskutusmekanismi - vai onko se vain kanavan päässä oleva öljyvirran ketjulle ohjaava pilli? Jossain sitä epäiltiin jopa ongelmien aiheuttajaksi, joten outoa, jos sitä ei aina vaihdeta.
Omaani sitä ei vaihdettu. Rempan jälkeen käyntiäänessä kuuluu terävä 'kärinä' (mm. huolto ja katsastus huomauttanut aiheesta), joka kuului ennen remppaa pari sekuntia käynnistyksestä, mutta nyt se kuuluu jatkuvasti. Voiko suutin siis olla rikki tai niin tukossa, ettei ketju saa öljyä ja menee taas kohta vaihtoon? Kone huuhdeltiin perusteellisesti Forten öljyn lisäaineella viime öljynvaihdon yhteydessä ilman vaikutusta. Aiheesta enemmän tarinaa tässä threadissä.
E61 LCI N47 '08
Comment
-
Mutuna voisin heittää ,että se on jokin jäähdytys suutin ketjulle. Ennenhän ketju oli keulassa,missä sijaitsee vesipumppu yms.Originally posted by hihnala View PostVaihdettavien osien listalla ei mainittu ketjun öljysuutinta, joka on toisen threadin mukaan ilmeisesti joissakin tapauksissa vaihdettu.
Osaisiko joku kuvata miten tuo suutin toimii? Onko siinä jokin kuristin, jolla se muodostaa öljypumpun antamalla paineella öljyvirrasta suihkun ketjulle vai onko siinä jokin oma ruiskutusmekanismi - vai onko se vain kanavan päässä oleva öljyvirran ketjulle ohjaava pilli? Jossain sitä epäiltiin jopa ongelmien aiheuttajaksi, joten outoa, jos sitä ei aina vaihdeta.
Omaani sitä ei vaihdettu. Rempan jälkeen käyntiäänessä kuuluu terävä 'kärinä' (mm. huolto ja katsastus huomauttanut aiheesta), joka kuului ennen remppaa pari sekuntia käynnistyksestä, mutta nyt se kuuluu jatkuvasti. Voiko suutin siis olla rikki tai niin tukossa, ettei ketju saa öljyä ja menee taas kohta vaihtoon? Kone huuhdeltiin perusteellisesti Forten öljyn lisäaineella viime öljynvaihdon yhteydessä ilman vaikutusta. Aiheesta enemmän tarinaa tässä threadissä.
E61 LCI N47 '08E61 M-sport
Comment
-
Löytyyköhän sisä suomesta asiansa osaavaa korjaamoa, joka laittaisi 318d -08 koneen jakopään kuntoon? Nummelassa ainakin on autorepair, mutta sinne on aika pitkä matka.
Hommalla pitää olla myös takuu.
Ainakin teollisuuden vaihdelaatikoissa ohjaavat öljyn voitelun takia putkilla laatikon ylemmille laakereille ja hammasrattaille joihin roiskevoitelu ei yllä. Uskon jakopäähän tulevan putken olevan samaa tarkoitusta varten. Jos siellä putken päässä on jonkinlainen suutin, se kyllä pitäsi jakopäähuollon yhteydessä tarkistaa, että öljy virtaa hyvin. Vähänkin jos on tukossa ja öljypumppu on heikossa hapessa, niin silloin voitelu ei riitä. Olisikohan tässä yksi mahdollinen syy näihin jakopäävaivoihin, varsinkin kun öljynpaineet on alhaiset tyhjäkäynnillä. Jostain luin, että jakopäävaivaa olisi enempi tyhjäkäyntiä käyvillä koneilla.F11 530 xD LCI
Comment

Comment