Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 Ilmastointi vuotaa
Collapse
X
-
Originally posted by jamato View PostElikkä työ isessään on melko suuri mutta ei mikään amerikantemppu, kunhan muistaa ottaa vain akun johdot irti niin ei tule ongelmia(ei jää edes vikavaloja palamaan).
Osa mikä täytyy uusia on ilmastoinnin höyrystin/kenno. Mikäli niin hyvätuuri käy kuin itselläni tuota vaihtaessa putket pystyy myös kätevähitsari hitsaamaan.
Kun koelaudan saa irrotettua niin siinä keskellä oleva koko musta muovipömpeli jossa on lämlaitteen kenno ja sisäilmanpuhallin, niin lähtee irti.
Konehuoneesta löytyy muuta ruuvi jotka täytyy irroittaa myös jotta pömpeli irtoaa. Voin lähettää jotain kuvia projektista mikäli niinstä on jotain apua. Itse tein työn ensikertaa rauhallisesti ja siihen kului kaksi iltaa ja eikun menoksi.
Merkkiliikkeesä työ maksaa noin 2000eBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Ei niitä nesteitä kannata pois ottaa, koska ei sitä nestettä tule kuin maks litra. Piru vie ei minulla olekkaan kuin tämä yksi kuva enää tallessa, mutta joo melko paljon purettavaa on.
Originally posted by markok View PostJos kuvia löytyy eri projektin vaiheilta niin olisi kyllä mukava nähdä. Laskitko vedet pois koneesta ennen remonttia ja minkä verran jäähdytinnestettä tuli sisälle kun lämmittimen kennon irrotit?
Comment
-
-
Ei nyt halvin tapa mutta...
RK-City noita ainakin on tehnyt ja alle merkkiliikkeen hintojen, mm. omaan autooni. Merkkiliikkeen työmääräohje oli 1,5 pv. Kennon hommasin itse, muuten kaikki tuli korjaamon kautta. Hintaa tuli hiukan reilu tonni kaikenkaikkiaan.
Originally posted by jjamsa View PostMinä kaipaisin myös höyrystimenvaihdon (plus kuivain) tekijää! Pystyn kyllä tarvittaessa tuomaan auton n.100km säteellä Tampereelta. Ja jättämään ~viikoksi, jos fiksausta tekee iltahommina ja/tai siellä ilmeneekin jotain yllätyksiä. Niin kuin tuon kanssa monesti on tupannut käydä.
Kaikki asiasta kiinnostuneet ilmiantakaa itsenne, tuskin teitä varmaan jonoksi asti onF11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Niin eli hintaa tuli osineen vähä yli 1000e? Vai 1000e + höyrystin? Minulle kerrottiin alkuperäisen höyrystimen/kennon hinnaksi noin 600e. Käyttöauton hinta arvio oli 2000 - 2500e osineen kun kyselin, joten tein itse ja säästin.
Originally posted by Pe-te View PostEi nyt halvin tapa mutta...
RK-City noita ainakin on tehnyt ja alle merkkiliikkeen hintojen, mm. omaan autooni. Merkkiliikkeen työmääräohje oli 1,5 pv. Kennon hommasin itse, muuten kaikki tuli korjaamon kautta. Hintaa tuli hiukan reilu tonni kaikenkaikkiaan.Last edited by jamato; 11-09-2014, 06:50.
Comment
-
-
Originally posted by jamato View PostNiin eli hintaa tuli osineen vähä yli 1000e? Vai 1000e + höyrystin? Minulle kerrottiin alkuperäisen höyrystimen/kennon hinnaksi noin 600e. Käyttöauton hinta arvio oli 2000 - 2500e osineen kun kyselin, joten tein itse ja säästin.Höyrystimen hella/behr löytää profiteilestä
edukkaasti noin 200e rahteinee.E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Eipä siitä tule oikeastaa minkäänlaisia oireita, ainoa mikä voi olla niin navetta rupeaa haisemaan autossa, jos hiljoikseen tyhjenee(voi kuulla pientä sihinää apparin jalkotilasta). Muuten tyhjeenee vain äikkiä ja lopettaa toimintansa. Mikäli uv-väriainetta on järjestelmässä, niin se tulee kondensiokaukalosta auton alle maahan.
Originally posted by Mlatvala View PostOletteko te mistään kuulleet haistaneet ja nähneet että tämä vaurio on ollut tuloillaan?
Kahiseeko kojelauta tai päriseekö tulipellin läpivienti "suojien" kuluttua tai muuta?Last edited by jamato; 11-09-2014, 13:06.
Comment
-
-
Originally posted by jamato View PostEipä siitä tule oikeastaa minkäänlaisia oireita, ainoa mikä voi olla niin navetta rupeaa haisemaan autossa, jos hiljoikseen tyhjenee(voi kuulla pientä sihinää apparin jalkotilasta). Muuten tyhjeenee vain äikkiä ja lopettaa toimintansa. Mikäli uv-väriainetta on järjestelmässä, niin se tulee kondensiokaukalosta auton alle maahan.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Kaikki yhteensä.
Originally posted by jamato View PostNiin eli hintaa tuli osineen vähä yli 1000e? Vai 1000e + höyrystin? Minulle kerrottiin alkuperäisen höyrystimen/kennon hinnaksi noin 600e. Käyttöauton hinta arvio oli 2000 - 2500e osineen kun kyselin, joten tein itse ja säästin.
Originally posted by jamato View PostEipä siitä tule oikeastaa minkäänlaisia oireita, ainoa mikä voi olla niin navetta rupeaa haisemaan autossa, jos hiljoikseen tyhjenee(voi kuulla pientä sihinää apparin jalkotilasta). Muuten tyhjeenee vain äikkiä ja lopettaa toimintansa. Mikäli uv-väriainetta on järjestelmässä, niin se tulee kondensiokaukalosta auton alle maahan.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostKaikki yhteensä.
Mulla vain tyhjeni aluksi hitaasti ja loppuvaiheessa tuli samantien kaasut ulos. Ei kuulunut pihinöitä eikä näkynyt jälkiä, edes väriaineesta. Vuosi suoraan kojetaulun sisään.E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Originally posted by jamato View PostSen vanhan höyrystimen/kennon pystyy todnäk myös tikillä korjaamaan, mikäli kolvi vaan pysyy kädessä
Originally posted by markok View PostOnko tälle tehtävissä ennalta ehkäisevästi mitään? Onko vaurion syy mekaaninen hankaus vai joku muu? Aikaisemmin oli juttua, että mitään ei olisi tehtävissä, mutta olisiko kellään kuvaa rikkinäisestä kennosta mistä näkisi rikkoutumis kohdan?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment