Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 Ilmastointi vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SettarI
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 56
    • Seinäjoki

    #46
    Kuivaimen vaihto

    Tuli tänään vaihdettua omaan kaaraan vuotava höyrystin.. Reikä oli perintesesti siinä läpiviennin kohdalla, rautaisen putkipidikkeen vieressä. Nyt kuitenkin pitäisi vielä vaihtaa kuivain ennenkuin laitetaan kylmäaineet sisään. Mites tuo kuivaimen vaihto onnistuu? Tutkin asiaa hieman ja yläpuolella näytti olevan sokka mitä ei ehkä kotikonstein irti oteta?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #47
      Ei sitä kuivainta mennä omin päin vaihtamaan,
      Järjestelmä pitää heti vaihdon jälkeen alipainestaa tai kuivain
      vetää kosteudet itseensä ja sen elinikä lyhenee huomattavasti...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • SettarI
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 56
        • Seinäjoki

        #48
        Tiedossa on kyllä että, 10min on aikaa vetää järjestelmä tyhjiöön sen jälkeen kun kuivaimen vaihtaa. Sen takia sitä vaihtamassa olenkin, koska 12h otti aikaa höyrystimen vaihto. Lähinnä kyselenkin, onko muilla kuin bemarin omalla huollolla osia kuivaimen vaihtamiseen?

        Comment

        • 0se
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 113
          • .

          #49
          Originally posted by SettarI View Post
          Tutkin asiaa hieman ja yläpuolella näytti olevan sokka mitä ei ehkä kotikonstein irti oteta?
          http://www.motonet.fi/fi/tuote/76329...etut-puristava
          noista on apua

          Comment

          • MazterI
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 312
            • Jyväskylä

            #50
            Ono toi kuivain standardikamaa? Itsellä vaihto-operaatio alkaa kahan osat tulee, mutta enhän mä kuivainta tajunnut tilata. Mutta onnistuuko tosiaan sitten samalla kun käyn laitattamassa aineet tuonne sisään kennon vaihdon jälkeen?

            t.Pekka

            Comment

            • SettarI
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 56
              • Seinäjoki

              #51
              Originally posted by 0se View Post
              Eli ootko saanut ihan perus sokkapihdeillä, sen auki? Itse koitin avata tätä ja poistaa vanhan kuivaimen valmiiksi pois, mutta en kylläkään saanut sokkaa poistettua. Mielestäni mahdoton temppu, koska sokka on puristettavaa mallia ja myös sokan keskustassa on alumiinia ja täten ei kasaan mene? Vai onko nyt jotain mitä itsellä jäi huomaamatta? Yläpuolelta kuitenkin kuivain vaihdetaan?

              Comment

              • 0se
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 113
                • .

                #52
                Sitä keskiosaa painetaan samaan aikaan pohjaan että rengas mahtuu puristumaan.

                Comment

                • SettarI
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 56
                  • Seinäjoki

                  #53
                  Originally posted by 0se View Post
                  Sitä keskiosaa painetaan samaan aikaan pohjaan että rengas mahtuu puristumaan.
                  Näihhän se oli Tosiaan oli sen verta jumissa se holkki, että pelkäsin koko kennon hajoavan käsiin ennenkuin liikkuu. Sopivan kevyesti vasaralla ja sopivalla hylsyllä sai jumin pois ja sit painamalla loput.

                  Comment

                  • MazterI
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 312
                    • Jyväskylä

                    #54
                    Tervehdys vielä. Mulla on vielä tuossa E60 ilmastoinnin korjaus vaiheessa. Täyttö siis tehtiin keväällä, ja silloin alipaineella ei vuotoja näkynyt. Ekoilla kuumilla (joita ei paljon ole ollut) ilmastointi kuoli kuitenkin täysin. Taisi olla kesän kuumin päivä. Eli kylmää ei tullut vaikka teki mitä.

                    Nyt vähän viileämmällä vehje puhaltaa kuitenkin uudestaan jäätävän kylmää vaikka mitään ei ole tehty. Autolla on ajettu tässä välissä tosi vähän, ja nyt kun pistin sen käyntiin ja ilmastoinnin päälle, tuntui minusta puhaltavassa ilmassa selvästi joku vieras haju. Ei varsinaisesti mikään paha, vähän niinkuin jonkinlainen kaasun haju.

                    Mulla on vahva epäilys että tuosta olisi se tyyppivikainen höyrystin mennyt, mutta onko ylläkuvattu käytös mahdollista tuossa tilanteessa? Sen verta kovatöinen toi höyrystin on tuonne vaihtaa, että en ihan sokkona kehtaisi alkaa tekemään. Mutta onko typpikokeestakaan mitään iloa, jos vuoto on höyrystimessä? Se ei taida näkyä?

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      #55
                      Mulle antoivat ymmärtää että jos on vuoto höyrystimessä tai lauhduttimessa niin näkyy testissä. Alipaineeseen ei voi luottaa samalla tavalla. En nyt millään vaan muista, mikä se olennainen ero oli mutta kylmälaitekorjaaja oli vakuuttunut metodien erosta.

                      Eikös täälläkin porukalla ole höyrystimen vuodot olleet sitä luokkaa, että on kylmäaineet valuneet lattialle...
                      Last edited by Hakkapeliitta; 04-08-2015, 22:02.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • kye
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 320
                        • Forssa

                        #56
                        Purata koepaineistuksen tekijällä oikeapuolen raitisilmakaukalo yms muovit pois.
                        Sieltä näkyy höyrystimeen.
                        Sieltä voi myös UV-valolla koittaa kurkkia jos näkyisi jälkiä vuodosta.
                        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                        - N42/46 jakopäät
                        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                        tied. 0407247465

                        Comment

                        • jusnutin
                          Newbiemmer
                          • Mar 2013
                          • 5
                          • Kangasala

                          #57
                          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                          Mulle antoivat ymmärtää että jos on vuoto höyrystimessä tai lauhduttimessa niin näkyy testissä. Alipaineeseen ei voi luottaa samalla tavalla. En nyt millään vaan muista, mikä se olennainen ero oli mutta kylmälaitekorjaaja oli vakuuttunut metodien erosta.

                          Eikös täälläkin porukalla ole höyrystimen vuodot olleet sitä luokkaa, että on kylmäaineet valuneet lattialle...
                          Omassa E60:ssa täytettiin kerran järjestelmä. Toimi reilun kuukauden, jonka jälkeen taas tyhjä. Eli ei se välttämättä kerralla kaikki suhahda ulos. Tämän jälkeen vaihdettiin kenno ja tarvittavat kilkkeet ja hyvin toimii edelleen vuosi remontin jälkeen, kopkop! Mukavan hintanen remontti oli teettää, mutta kaipa tuolla seuraavat 200 000 taas rullaa
                          BMW E60 530d, Black sapphire metallic
                          BMW E36 325 cabrio, Boston green metallic
                          Mazda MX-5 Mk1, Pinkki

                          Comment

                          • Art_Zi
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 170
                            • Kemi

                            #58
                            Kuinka työläs tuo pelkkä kuivain on vaihtaa e61:een?

                            Varasin just ilmastointihuollon ja vaihtavat samalla tuon kuivaimen, mutta eivät osanneet arvioida työaikaa..

                            Onko vartin homma vai tunnin? Tietäs vähän suuntia, etteivät pääse vedättään
                            E61 525dA preLCI -2007
                            VW Typ2 -1967
                            Ex. E46 328ia touring

                            Comment

                            • JKYL
                              BTCF Member
                              • Aug 2013
                              • 41
                              • Laukaa

                              #59
                              Originally posted by Art_Zi View Post
                              Kuinka työläs tuo pelkkä kuivain on vaihtaa e61:een?

                              Varasin just ilmastointihuollon ja vaihtavat samalla tuon kuivaimen, mutta eivät osanneet arvioida työaikaa..

                              Onko vartin homma vai tunnin? Tietäs vähän suuntia, etteivät pääse vedättään
                              Lähempänä varttia kuin tuntia tuo kuivaimen vaihto.
                              Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin

                              Comment

                              • Art_Zi
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 170
                                • Kemi

                                #60
                                Ok, Schmiedmannilla näyttää kuivaimen arvioiduksi asennusajaksi 1-2 tuntia.

                                Onko tuossa muuta ku päällypellit irti kennojen päältä ja yläkautta se putki auki?

                                Ei oikein löydy netistä kuvia tai mitään DIY-ohjeita...
                                E61 525dA preLCI -2007
                                VW Typ2 -1967
                                Ex. E46 328ia touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎