Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #31
    Originally posted by arne525 View Post
    Noniin, katsoin vanhasta vikaraportista että mullakin se on jumittunut tuohon 163.839996337891 arvoon. Tämä siis uudella nox sensorilla jossa ilmeisesti on integroitu ohjain, siitä sen kallis hinta 415 eur. Vai onkohan asia näin?!

    Mikähän tässä mättää...
    Nyt alkaa kuulostamaan hyvältä
    Huono kun ei tiedä paljon se oli vanhalla anturilla.
    Joo siinä on se laskentayksikkö tms. anturin mukana.


    BMW Suomi ei ottanut kantaa mun kyselyihin sen enempää vaan neuvovat marmorille, minkä kyllä ymmärrän, mutta tässä vaiheessa on turha viedä sinne rahaa.
    Kysy huomenna sieltä merkkikorjaamosta missä huollatit, että saavat selvittää sen 163,84mg määrän mistä se johtuu jne. Ja samalla mitkä on ne mg määrät missä poltto automaattisesti alkaa.
    Jotenkin epäilen että se olisi toi NOx-anturin laskentayksikkö.
    Last edited by jake2710; 09-01-2014, 16:37.

    Comment

    • arne525
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 97
      • 02600

      #32
      Originally posted by jake2710 View Post
      Nyt alkaa kuulostamaan hyvältä
      Huono kun ei tiedä paljon se oli vanhalla anturilla.
      Joo siinä on se laskentayksikkö tms. anturin mukana.


      BMW Suomi ei ottanut kantaa mun kyselyihin sen enempää vaan neuvovat marmorille, minkä kyllä ymmärrän, mutta tässä vaiheessa on turha viedä sinne rahaa.
      Kysy huomenna sieltä merkkikorjaamosta missä huollatit, että saavat selvittää sen 163,84mg määrän mistä se johtuu jne. Ja samalla mitkä on ne mg määrät missä poltto automaattisesti alkaa.
      Jotenkin epäilen että se olisi toi NOx-anturin laskentayksikkö.
      Ennen nox anturin vaihtoa itse nox anturi oli antanut jonkin herjan. Eli oletettavasti siinäkin oli vikaa ja se oli sytyttämyt vikavalon. Mutta pakkopoltto ei toiminunt uudellakaan anturilla.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #33
        Originally posted by arne525 View Post
        Ennen nox anturin vaihtoa itse nox anturi oli antanut jonkin herjan. Eli oletettavasti siinäkin oli vikaa ja se oli sytyttämyt vikavalon. Mutta pakkopoltto ei toiminunt uudellakaan anturilla.
        Lämmityspiiri näissä Nox antureissa näyttää YLEISIN vikakoodi olevan. Lieneekö tässä tapauksessa ollut sama?
        Luotettavan mutta varmistamattoman huhun mukaan yksikin vikakoodi DME:llä (moottorinohjain) estäisi polttotapahtuman ? tutkitaan asiaa !
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          #34
          Jos huonolta alkaa näyttämään niin http://www.supersprint.com/en/prod_z-p-8496.aspx

          Comment

          • arne525
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 97
            • 02600

            #35
            Sen verran päivitystä, että eilen saatiin vikakoodit luettua. Ei koodeja. Moottorin toimintamoodit toimii, eli laihalla käy ilmeisesti niin kuin pitääkin. Ainoa arveluttava juttu oli, että alussa sulphur saturation arvo oli n.260mg ja testiajeluiden jälkeen 287 mg. Eli ainakaan tuolla välillä ei ollut polttanut.

            Onkos tuo kuorma jonkun mielestä korkea? Jos joku tietää, lähteekö poltto päällä vasta jostain raja-arvosta olis tästä tiedosta varmasti hyötyä.

            Mutta tosiaan, ylläti ylläri, vikakoodeja ei löytynytkään...

            Ehkäpä sen katin vaihdon kanssa hetki vielä odotetaan.

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #36
              Originally posted by arne525 View Post
              Sen verran päivitystä, että eilen saatiin vikakoodit luettua. Ei koodeja. Moottorin toimintamoodit toimii, eli laihalla käy ilmeisesti niin kuin pitääkin. Ainoa arveluttava juttu oli, että alussa sulphur saturation arvo oli n.260mg ja testiajeluiden jälkeen 287 mg. Eli ainakaan tuolla välillä ei ollut polttanut.

              Onkos tuo kuorma jonkun mielestä korkea? Jos joku tietää, lähteekö poltto päällä vasta jostain raja-arvosta olis tästä tiedosta varmasti hyötyä.

              Mutta tosiaan, ylläti ylläri, vikakoodeja ei löytynytkään...

              Ehkäpä sen katin vaihdon kanssa hetki vielä odotetaan.
              Kyllä se varmaan laihalla sitten toimii jos keräysarvokin nousi.
              Ette katsonut operation mode kohdasta pintakaasulla oliko siinä toi stratified-charge?
              Näköjään sitten toivoa palautua itsekseen tuosta 163,84 jumista, mikä sitten onkin.
              Kuinka monet katalysaattorit on mahdettu vaihtaa turhaan...

              Comment

              • arne525
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 97
                • 02600

                #37
                Originally posted by jake2710 View Post
                Kyllä se varmaan laihalla sitten toimii jos keräysarvokin nousi.
                Ette katsonut operation mode kohdasta pintakaasulla oliko siinä toi stratified-charge?
                Näköjään sitten toivoa palautua itsekseen tuosta 163,84 jumista, mikä sitten onkin.
                Kuinka monet katalysaattorit on mahdettu vaihtaa turhaan...
                Oli siinä tuo stratified charge kyllä, olisko ollut kolmea eri moodia jotka vaihteli tilanteen mukaan.

                Mutta moottorin lämmöt ei noussu miten olis pitänyt. Pitänee tehdä se termariremppa ja samalla vaihtaa myös vaihteiston termari. Muita tuossaa ei kai olekaan.

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  #38
                  Originally posted by arne525 View Post
                  Oli siinä tuo stratified charge kyllä, olisko ollut kolmea eri moodia jotka vaihteli tilanteen mukaan.

                  Mutta moottorin lämmöt ei noussu miten olis pitänyt. Pitänee tehdä se termariremppa ja samalla vaihtaa myös vaihteiston termari. Muita tuossaa ei kai olekaan.

                  Toimii sitten niin kuin tossa ohjeessa on. Eli kovemmassa ajossa homogeneus ja siirtymämoodi näiden kahden välillä.
                  1
                  Extended stratified-charge operation:
                  lambda value very much greater than 1
                  2
                  Transition range:
                  lambda value almost greater than 1
                  3
                  Homogeneous operating range:
                  lambda value = 1

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17855
                    • PKS

                    #39
                    Originally posted by jake2710 View Post
                    Tuliko sulla anturista vikakoodeja? Mulla 6kk sitten merkkiliikkeessä vaihdettu anturi, niin tietää miten siinä käy, jos menee sitä ehdottamaan vaihdettavaksi ilman vikakoodeja

                    https://www.dropbox.com/s/ysd11f9ufk...2011.38.30.jpg
                    Anturi ei antanut arvoja ollenkaan, ts. Lambda integraatio meni raja-arvoistaan yli.

                    En saanut tällöin ollenkaan laskettuja arvoja (mg) kerätylle sulfaatille. Anturin vaihdon jälkeen sain. Anturi vaihdettiin EuroPLUS takuun puitteissa merkkiliikkeessä.

                    Originally posted by arne525 View Post
                    Noniin, katsoin vanhasta vikaraportista että mullakin se on jumittunut tuohon 163.839996337891 arvoon.
                    Minulla tulee tästä edelleen mieleen sen NOx-anturin adaptaatioarvon resetointi DIS:illä. Sitä ei ilmeisesti ole edelleen tehty?

                    Lisäksi se, että termari on viallinen varmasti vaikuttaa polttotapahtuman epäonnistumiseen, vaikka kaikki muu olisi kunnossa ja pakottaisit poltto-ohjelman alkamaan.
                    Last edited by Dualfun; 11-01-2014, 13:07.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      #40
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Anturi ei antanut arvoja ollenkaan, ts. Lambda integraatio meni raja-arvoistaan yli.

                      En saanut tällöin ollenkaan laskettuja arvoja (mg) kerätylle sulfaatille. Anturin vaihdon jälkeen sain. Anturi vaihdettiin EuroPLUS takuun puitteissa merkkiliikkeessä.



                      Minulla tulee tästä edelleen mieleen sen NOx-anturin adaptaatioarvon resetointi DIS:illä. Sitä ei ilmeisesti ole edelleen tehty?

                      Lisäksi se, että termari on viallinen varmasti vaikuttaa polttotapahtuman epäonnistumiseen, vaikka kaikki muu olisi kunnossa ja pakottaisit poltto-ohjelman alkamaan.
                      Näyttikö ppm kuitenkin, mutta ei laskenut arvoa? mitä kerätty mg näytti, vai oliko sekin jäätynyt tohon samaan 163,84 lukemaan? Vaikeita kysymyksiä näin jälkikäteen, jos varsinkin aikaa korjauksesta. Anturista oli kuitenkin omat vikakoodit?

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        #41
                        Onko NOx pönttöläisiä? Mielellään niitä kenellä vika.
                        Saksassa yhteen N53 vaihdettu uusi anturi ja katalysaattori, silti NOx-katalysaattori vanhentunut
                        Epäilevät nyt ohjausyksikköä, ehkä sitä NOx yksikköä..?

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          #42
                          Homma toimii taas, pienen nollauksen jälkeen

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            #43
                            Originally posted by jake2710 View Post
                            Homma toimii taas, pienen nollauksen jälkeen

                            https://www.dropbox.com/s/h5tz4ar060ehkcv/NOx.JPG
                            Jep hetki sitten sama moodi tehtynä samoin tuloksin.
                            vaihdoin OBD piuhan kautta ilman "työkaluja" anturin ja typpiloukun n. 1min sisällä molemmat.
                            Nyt näyttäisi N53 toimivan kun uusi siirtopumppukin saatiin vaihdettua niin siirtopaine pysyy 5 bar +/- 0.1bar

                            Eli ei näytä DME sietävän mitään vikakoodeja N53:ssa JOS haluaa koneen toimivan moitteettomasti
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #44
                              Originally posted by e46touring View Post
                              Jep hetki sitten sama moodi tehtynä samoin tuloksin.
                              vaihdoin OBD piuhan kautta ilman "työkaluja" anturin ja typpiloukun n. 1min sisällä molemmat.
                              Nyt näyttäisi N53 toimivan kun uusi siirtopumppukin saatiin vaihdettua niin siirtopaine pysyy 5 bar +/- 0.1bar

                              Eli ei näytä DME sietävän mitään vikakoodeja N53:ssa JOS haluaa koneen toimivan moitteettomasti
                              Anturia ei itse tullut vielä nollattua. Alkoiko heti näyttämään kerättyä määrä?
                              Itsellä vielä toi 0.00mg mutta ei paljon km vielä nollauksen jälkeen ole tullut.

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1327
                                • Tornio

                                #45
                                Originally posted by jake2710 View Post
                                Anturia ei itse tullut vielä nollattua. Alkoiko heti näyttämään kerättyä määrä?
                                Itsellä vielä toi 0.00mg mutta ei paljon km vielä nollauksen jälkeen ole tullut.
                                pitää katsoa arvot kun maantielle lähden. Vasta tallista ulos ajettu ja paikoillaan käytetty niin
                                arvo on 0,00 mg
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎