Hyvin on toiminut, ei vikakoodeja. Kulutus on pysynyt aisoissa joten oletan että kone on käyttänyt laihaseosmoodia.
Täällä kulutus näyttäää kesällä matalia 5l/100km tasaisella ja suoralla 80km/h nopeudella tuolla anturilla. Tasanipeudella ei ole koskaan ennen näkynyt 4:lla alkavia lukemia. Kannattaa tehdä kalibrointiajo vaihdon jälkeen niin kone toimii erityisen tasaisesti.
Täällä kulutus näyttäää kesällä matalia 5l/100km tasaisella ja suoralla 80km/h nopeudella tuolla anturilla. Tasanipeudella ei ole koskaan ennen näkynyt 4:lla alkavia lukemia. Kannattaa tehdä kalibrointiajo vaihdon jälkeen niin kone toimii erityisen tasaisesti.
Hankinta alkaa kuulostamaan jo sijoitukselta
Tuo kalibrointi yms. onnistuu varmaan iisisti Bimmerprofsin ohjeiden mukaan ja nimenomaan ISTA softalla?
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Soittelin tuonne lisäätehoa.fi ja sieltä löytyi hyvinkin asiantuntevaa tietoa tästä asiasta (nimim. VolvoTDi signaturessa numero). Meidän E93 menee ainakin työn alle ja NOx ohjelmoidaan pois käytöstä kokonaisuudessaan. Hyvästi ongelmat ja kalliit anturit.
Soittelin tuonne lisäätehoa.fi ja sieltä löytyi hyvinkin asiantuntevaa tietoa tästä asiasta (nimim. VolvoTDi signaturessa numero). Meidän E93 menee ainakin työn alle ja NOx ohjelmoidaan pois käytöstä kokonaisuudessaan. Hyvästi ongelmat ja kalliit anturit.
NOx-anturi ohjelmoitu eilen 3.3. Ajettu autolla nyt noin 100km sekalaista ajoa ja kulutus näyttää 8,6l/100km. Vikakoodit loistaa poissaolollaan ja auto pelaa kuten aikaisemminkin Vahva suositus: https://www.facebook.com/lisaatehoahelsinki/
NOx-anturi ohjelmoitu eilen 3.3. Ajettu autolla nyt noin 100km sekalaista ajoa ja kulutus näyttää 8,6l/100km. Vikakoodit loistaa poissaolollaan ja auto pelaa kuten aikaisemminkin Vahva suositus: https://www.facebook.com/lisaatehoahelsinki/
Kiitos infosta, taidan itsekin kallistua samaan operaatioon. Onko kattikin nyt tyhjennetty vai pelkästään NOx ohjelmoitu pois?
Onkohan se mahdollista,että tulevaisuudessa katsastuksessa alettaisiin tarkistaa , onko nox anturi käytössä ja nox pönttö toiminnassa? En tiedä,olisko sellainen toteutettavissa, mutta tuntuu katsastus tähtäävän tällä hetkellä noiden vilunkien paljastukseen.Itsekkin tarkoitus nox deletoida ja pönttö tyhjätä. Tuntuis vain hurjalta , jos nox pöntön joutuis ostaa uuden. Paaliin taitaisi sitten jo mennä:think
Seuraavat vikakoodit antaa mulla kun lukee koodit Carlylla: Nitric oxide catalyst aging Code: 0030E9 Nitrogen oxide sensor, electrically Code: 002B07 Nitrogen oxide sensor, lambda linear Code: 002B06 Nitrogen oxide sensor, binary lambda Code: 002AFB
NOx näyttää lukemaa 62,08mg, mikä kuulostaa kovin pieneltä verrattuna lukemiin mitä tässä ketjussa on monella ollut...
Ois kuitenkin ilmeisesti koodien perusteella sopiva aika koodailla NOx pois käytöstä (ja tyhjentää pönttö)?
Löytyiskö foorumilta asianosaavaa tekijää Lahden seudulta tai tietääkö kukaan mikä pulju tällä seudulla näitä toimenpiteitä tekisi?
Mulla ei tästä vikakoodia tule, mutta Carlyllä katsoin livedataa ja "stored sulfur" -lukema pysyi nollassa.
Mitä tästä voisi päätellä, onko minulla jo koko paska otettu pois käytöstä, vai tuo Appi ei osaa näyttää sitä oikein? Vai onko sitten poltto toiminut ja se on yksinkertaisesti tyhjä?
Mulla on iPhone ja adapterina Carlyn Generation II.
Mitä tästä voisi päätellä, onko minulla jo koko paska otettu pois käytöstä, vai tuo Appi ei osaa näyttää sitä oikein? Vai onko sitten poltto toiminut ja se on yksinkertaisesti tyhjä?
Mahdollista? Tosin tässä kohtaa hypoteesi olisi, että on olemassa auto, missä tuo NOx-anturi oikeasti toimii oikein ja on ehjä.
Comment