Originally posted by VolvoTDi
View Post
NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostOikeasti, jos haluaa auton toimivaksi niin NOx pönttö tyhjäksi ja uusi softa pellin alle, kuten dieselissä DPF. Voimat kasvaa ja kulutus pienenee eikä enää koskaan ongelmia mitkä maksavat paljon. Päästöt ovat edelleen hyvät eli katsastus ei ole ongelma.
Leave a comment:
-
-
...Mutta mutta, tyhmä kysymys,mutta mikäs noista pakoputkessa on nox katti? Pakosarjassa olevathan on normi katteja, mutta mikä se noista keskipätkässä olevista on? Onko niitä omansa kummassakin putkessa vai tuo mikä on kun putket on yhdistyneet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tahvoo View PostMulla on ollut jonkun aikaa tuo vikakoodi 30E9. Muuten auto toimii normaalisti, mutta ei siis käy laihalla seoksella ollenkaan. Löytyiskö Pirkanmaalta ketään, joka vois softata NOx katin vaihdetuksi? Kohtuullista korvausta vastaan toki. Jos sillä sais auton pelittää normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Pystyykö nykyään tämän koko nox hässäkän raksimaan pois toiminnasta niin , ettei se normi ajossa ja katsastuksessa aiheuta harmia? Itelläkin ensimmäisen kerran tuli tuo vikakoodi typpioksidi katalysaattori vanhentunut. Tuon kai saa kuitattua vaihdetuksi, mutta pystyisikö sen radikaalisti poistamaan kokonaan käytöstä? Onko kukaan testannut Bimmerprofs.com sivuilla myynnissä olevaa Noxem 129 nox anturia?Last edited by Maili; 09-10-2017, 19:49.
Leave a comment:
-
-
Mulla on ollut jonkun aikaa tuo vikakoodi 30E9. Muuten auto toimii normaalisti, mutta ei siis käy laihalla seoksella ollenkaan. Löytyiskö Pirkanmaalta ketään, joka vois softata NOx katin vaihdetuksi? Kohtuullista korvausta vastaan toki. Jos sillä sais auton pelittää normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maili View PostMillä sen pystyy tehdä? Tuskin ainakaan tuolla mun autocomilla. Suutinten vastus arvot tuolla pystyi antaa , mutta taitaa siihen jäädä. Joku tuon autocomin lisäksi olis muutoinkin tarkoitus hommata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jake2710 View PostAdaptaatio arvojen nollaus täytyy tehdä uudella puhtaalla anturilla.Last edited by Maili; 07-12-2016, 07:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maili View PostTiensä päähän tullut nox anturi ja lambda 2 ennen kattia.Onkos tuossa nox anturin vaihdossa mitään ihmeempää? Uusi tilalle ja totutus ajo?Vai pitääkö piuhan päässä tehdä ensin jotain?
Leave a comment:
-
-
Tiensä päähän tullut nox anturi ja lambda 2 ennen kattia.Onkos tuossa nox anturin vaihdossa mitään ihmeempää? Uusi tilalle ja totutus ajo?Vai pitääkö piuhan päässä tehdä ensin jotain?
Leave a comment:
-
-
Kummallista nyt auton kanssa kun laihaseos ei vaan toimi eikä ole antanut mitään vikakoodeja pitkään aikaan. Siinä oli aiemmin pensan paineanturi viallinen joka muistutteli vikakoodilla. Sen kun vaihdoin niin ei ole pariin tuhanteen kilsaan tullut vikoja mutta ei käy laihallakaan. Tuota ennen kyllä toimi laihaseoskin vaikkakin aina välillä sanoi että epätasainen käynti laihaseoksella jolloin se mene homomoodiin. Mystistä. INPA näyttänyt pitempään tasan 200mg kuormaa.
Tuossa muuten kuva mitä koneessa tapahtuu kun nox kattia poltellaan. Muutenkin näkee kyllä tosta air fuel ratiosta aina kun laihaseos toimii. Eli menee ainakin tossa torquen obd:ssä yli asteikon tuo kun homogenous tilassa on ~14:1 ilma-bensasuhde. Polton aikana selkein on tuo catin lämmön nousu joka nousee 850 asteeseen samalla kun seos menee rikkaalle tommoseen 13.8:1.
Leave a comment:
-
-
Onko tietoa sopiiko N43 koneisen Nox-anturi N53 koneisen Nox-anturin ohjausboksiin? Suoraan tuo N43:n anturi tuskin käy kun on eri osanumero. Oletettavasti kuitenkin anturissa olisi vika eikä itse boksissa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: