memebuy23buy

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Kyllä se tukkoon menee, kuten DPF. Tekeehän tuo regeneroinninkin kuten diesel.
    Eikös NOx-katti ole läpivirtaava, kuten normaali katalysaattori? Eikä se fyysisesti tukkeennu, vaan absorboiva pinta kyllästyy, eikä reaktio enää toimi. DPF:hän on mekaanisesti suljettu sokkelo, jossa pakokaasu joutuu aina virtaamaan kennon seinämän läpi.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Mitä haittaa siitä NOx-katista on, vaikka sen jättäisikin paikalleen, koska eihän se voi mennä samalla tavalla tukkoon kuin DPF?
    Kyllä se tukkoon menee, kuten DPF. Tekeehän tuo regeneroinninkin kuten diesel.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Oikeasti, jos haluaa auton toimivaksi niin NOx pönttö tyhjäksi ja uusi softa pellin alle, kuten dieselissä DPF. Voimat kasvaa ja kulutus pienenee eikä enää koskaan ongelmia mitkä maksavat paljon. Päästöt ovat edelleen hyvät eli katsastus ei ole ongelma.
    Mitä haittaa siitä NOx-katista on, vaikka sen jättäisikin paikalleen, koska eihän se voi mennä samalla tavalla tukkoon kuin DPF?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    ...Mutta mutta, tyhmä kysymys,mutta mikäs noista pakoputkessa on nox katti? Pakosarjassa olevathan on normi katteja, mutta mikä se noista keskipätkässä olevista on? Onko niitä omansa kummassakin putkessa vai tuo mikä on kun putket on yhdistyneet?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Näihin sain jo vastauksen...
    Last edited by Maili; 12-10-2017, 15:27.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Tahvoo View Post
    Mulla on ollut jonkun aikaa tuo vikakoodi 30E9. Muuten auto toimii normaalisti, mutta ei siis käy laihalla seoksella ollenkaan. Löytyiskö Pirkanmaalta ketään, joka vois softata NOx katin vaihdetuksi? Kohtuullista korvausta vastaan toki. Jos sillä sais auton pelittää normaalisti.
    Oikeasti, jos haluaa auton toimivaksi niin NOx pönttö tyhjäksi ja uusi softa pellin alle, kuten dieselissä DPF. Voimat kasvaa ja kulutus pienenee eikä enää koskaan ongelmia mitkä maksavat paljon. Päästöt ovat edelleen hyvät eli katsastus ei ole ongelma.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Pystyykö nykyään tämän koko nox hässäkän raksimaan pois toiminnasta niin , ettei se normi ajossa ja katsastuksessa aiheuta harmia? Itelläkin ensimmäisen kerran tuli tuo vikakoodi typpioksidi katalysaattori vanhentunut. Tuon kai saa kuitattua vaihdetuksi, mutta pystyisikö sen radikaalisti poistamaan kokonaan käytöstä? Onko kukaan testannut Bimmerprofs.com sivuilla myynnissä olevaa Noxem 129 nox anturia?
    Last edited by Maili; 09-10-2017, 19:49.

    Leave a comment:


  • Tahvoo
    replied
    Mulla on ollut jonkun aikaa tuo vikakoodi 30E9. Muuten auto toimii normaalisti, mutta ei siis käy laihalla seoksella ollenkaan. Löytyiskö Pirkanmaalta ketään, joka vois softata NOx katin vaihdetuksi? Kohtuullista korvausta vastaan toki. Jos sillä sais auton pelittää normaalisti.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    ISTA:lla ainakin onnistuu. Tuo kannattaa sitten tehdä anturin vaihdon jälkeen ennen auton käynnistystä.
    Kiitos sinulle tiedoista!

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Millä sen pystyy tehdä? Tuskin ainakaan tuolla mun autocomilla. Suutinten vastus arvot tuolla pystyi antaa , mutta taitaa siihen jäädä. Joku tuon autocomin lisäksi olis muutoinkin tarkoitus hommata.
    ISTA:lla ainakin onnistuu. Tuo kannattaa sitten tehdä anturin vaihdon jälkeen ennen auton käynnistystä.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Adaptaatio arvojen nollaus täytyy tehdä uudella puhtaalla anturilla.
    Millä sen pystyy tehdä? Tuskin ainakaan tuolla mun autocomilla. Suutinten vastus arvot tuolla pystyi antaa , mutta taitaa siihen jäädä. Joku tuon autocomin lisäksi olis muutoinkin tarkoitus hommata.
    Last edited by Maili; 07-12-2016, 07:45.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Tiensä päähän tullut nox anturi ja lambda 2 ennen kattia.Onkos tuossa nox anturin vaihdossa mitään ihmeempää? Uusi tilalle ja totutus ajo?Vai pitääkö piuhan päässä tehdä ensin jotain?
    Adaptaatio arvojen nollaus täytyy tehdä uudella puhtaalla anturilla.

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Tiensä päähän tullut nox anturi ja lambda 2 ennen kattia.Onkos tuossa nox anturin vaihdossa mitään ihmeempää? Uusi tilalle ja totutus ajo?Vai pitääkö piuhan päässä tehdä ensin jotain?

    Leave a comment:


  • PösökinOli
    replied
    Kummallista nyt auton kanssa kun laihaseos ei vaan toimi eikä ole antanut mitään vikakoodeja pitkään aikaan. Siinä oli aiemmin pensan paineanturi viallinen joka muistutteli vikakoodilla. Sen kun vaihdoin niin ei ole pariin tuhanteen kilsaan tullut vikoja mutta ei käy laihallakaan. Tuota ennen kyllä toimi laihaseoskin vaikkakin aina välillä sanoi että epätasainen käynti laihaseoksella jolloin se mene homomoodiin. Mystistä. INPA näyttänyt pitempään tasan 200mg kuormaa.

    Tuossa muuten kuva mitä koneessa tapahtuu kun nox kattia poltellaan. Muutenkin näkee kyllä tosta air fuel ratiosta aina kun laihaseos toimii. Eli menee ainakin tossa torquen obd:ssä yli asteikon tuo kun homogenous tilassa on ~14:1 ilma-bensasuhde. Polton aikana selkein on tuo catin lämmön nousu joka nousee 850 asteeseen samalla kun seos menee rikkaalle tommoseen 13.8:1.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Onko tietoa sopiiko N43 koneisen Nox-anturi N53 koneisen Nox-anturin ohjausboksiin? Suoraan tuo N43:n anturi tuskin käy kun on eri osanumero. Oletettavasti kuitenkin anturissa olisi vika eikä itse boksissa?

    Leave a comment:

Working...
X