memebuy23buy

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 205/65-15H
    replied
    Meillä näyttää että kulutus laski kun vaihdoin akun (akkukaapelin irroitus), Nox anturista oli vikakoodeja mutta ei enää aktiivisena. Voiko kaapelin irrotus olla pikafixi tähän ongelmaan joissakin tapauksissa?

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Just meinasin laittaa et onko sulla yhteys autoon kun jännitettä ei näy oikeassa yläkulmassa.
    En ole huomannut että missään vaiheessa olisi näyttänyt mitään jännitettä? :think Ei tuossa liitteen kuvassakaan näy..

    Polttomoodi tuli kuitenkin kokeiltua, mutta en tiedä menikö päälle kun ei ole hajua mistä sitä voisi Rheingoldissa seurata. Öljynlämmöt ei ainakaan mittariston mukaan nousseet normaalista 90-100 asteesta.

    Sen perään kuittasin nox katin vaihdetuksi, ja uudestaan motarille ja polttomoodin pyyntö päälle.

    Tämän jälkeen luin vikakoodit, "NOX cat aging" oli poistunut mutta tilalle oli tullut "30DA NOX sensor, Signal".

    Tämän lisäksi vielä vanha tuttu "2AAF fuel pump, plausibility" ja muutaman kerran on antanut myös "29F3 fuel pressure sensor, electrical".

    Uutena tulokkaana "30C3 motor oil pressure sensor, signal", tosin vain kerran eikä ole uusiutunut. Öljynmäärän mittaus auton omalla näytöllä seilaa puolenvälin ja maksimin välillä, jospa johtuisi samasta anturista.

    Niin ja auto käy ja kulkee ihan normaalisti, ei mitään vikailmoituksia taulussa.
    Vinkkejä?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    Tosta kun yrittää eteenpäin niin "Display" -painiketta ei saa valittua?

    Edit: Onnistuu näköjään kun lukee vikakoodit ensin.
    Just meinasin laittaa et onko sulla yhteys autoon kun jännitettä ei näy oikeassa yläkulmassa.

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    N53 on kattava valikoima mittauksia livedatassa. Tosta kuvasta vaan eteenpäin niin eikös se sieltä tule.
    Ehdot kun täyttyy niin poltto päälle, ei väliä missä laittaa. Veikkaan vaan ettei lähde päälle kun vika aktiivinen. Kokeile nyt ensin vian kanssa ja sitten voit kuitata nox katin vaihdettua ja vetää polttomoodilla pitkän setin.
    Tosta kun yrittää eteenpäin niin "Display" -painiketta ei saa valittua?

    Edit: Onnistuu näköjään kun lukee vikakoodit ensin.
    Attached Files
    Last edited by JanskiAWD; 14-06-2015, 18:10.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    Miten tuon kuvan nox pakkopolton saa tuosta valikosta aktivoitua?
    Ja mistä Rheingoldissa näkee nox anturin mittauksen?

    Voiko polttokäskyn laittaa valmiiksi jo parkissa päälle, vai pitääkö olla ajossa ja muut topicissa mainitut ehdot täyttyä?
    N53 on kattava valikoima mittauksia livedatassa. Tosta kuvasta vaan eteenpäin niin eikös se sieltä tule.
    Ehdot kun täyttyy niin poltto päälle, ei väliä missä laittaa. Veikkaan vaan ettei lähde päälle kun vika aktiivinen. Kokeile nyt ensin vian kanssa ja sitten voit kuitata nox katin vaihdettua ja vetää polttomoodilla pitkän setin.

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Olisko ollu service-dme ja sieltä nox poltto.
    Voin katsoo myöhemmin jollei sieltä löydy. Tossa kannattaa niitä anturin arvoja kans tarkkailla.
    Miten tuon kuvan nox pakkopolton saa tuosta valikosta aktivoitua?
    Ja mistä Rheingoldissa näkee nox anturin mittauksen?

    Voiko polttokäskyn laittaa valmiiksi jo parkissa päälle, vai pitääkö olla ajossa ja muut topicissa mainitut ehdot täyttyä?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    N53 antaa seuraavat koodit:

    29F3 fuel pressure sensor, electrical
    2AAF fuel pump, plausibility
    30E9 NOX Cat, aging

    Voiko NOX katin ja noilla bensapuolen vikakoodeilla olla jokin yhteys?
    Ajattelin aloittaa uusimalla bensapaineen anturin.
    Ei yhteyttä. Pumpun pitäisi syöttää sen verra, että riittää vaikka matalapuolen paineanturi vika on päällä. Voi tietysti pumpussakin olla vika.

    Akusta sitte piuha ensin irti ettei bensaa ala lentämään...

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    N53 antaa seuraavat koodit:

    29F3 fuel pressure sensor, electrical
    2AAF fuel pump, plausibility
    30E9 NOX Cat, aging

    Voiko NOX katin ja noilla bensapuolen vikakoodeilla olla jokin yhteys?
    Ajattelin aloittaa uusimalla bensapaineen anturin.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Pakolämpöjä ja Nox arvoja seuraten ajoin Espoo - Lohja - Espoo ~120km/h lasissa ja tuo arvo nousi 280 -> 327. Pakolämmöt vaihteli välillä 350c-450c (kuuteen sataan sai jos teki täyskaadukiihdytyksen). Eli ei siis lähde noilta lukemilta poltto itsestään päälle vielä. Se kysymys kai edelleenkin kaikkien huulilla kuuluu: Mitkä on polton normaalisti laukaisevat raja-arvot?
    Ok, no sitten se ei vielä ollut täysi ja auto ei polttoa laittanut päälle automaattisesti. Kai siinä haetaan sitä takaa, että poltetaan vasta "kun on pakko". Pakolämmöt pitäisi nousta 500-600 väliin kun poltto on käynnissä. Samalla operating mode pysyy Homogeneous tilassa kiinteästi.

    En tiedä mitä hyötyä on pyrkiä 0mg, kun puhutaan jostain alle 500mg arvoista, mutta saahan sen sinne menemään jos ajaa pakotettuna polttoa. Pitäisin kuitenkin huolestettuvana vasta arvoja 500-1000mg väliin, silloin ajotapa on pahasti väärä tai järjestelmässä on vikaa. Kuten sanottu 100km ajoa siten, että auto käy halutessaan laihatilassa (vie vähemmän bensiiniä), kerääntyy yksi lohko (40.96mg) aina NOx kattiin poltettavaa. Siksi sinullakin kasvoi määrä, koska polttoa ei tapahtunut. Toisaalta jos pakolämpö näytti tollaisia arvoja, se toimii, toimii varmaan NOx anturikin jos ei muuta vikakoodia järjestelmässä kuin yo. - ei syytä huoleen?

    ISTA:ssa ei mitään hajua, mutta DIS löytyy Service Functionin -> Drive -> Motor Electronics -> jotain alta "Regenerate NOx" tms - eli hieman eri paikasta kuin dieseleissä DPF poltto. Pakotetussa poltossa pyydetään puoli tankkia / 110kmh / 30min.

    edit: Raja-arvoa kerääntyneelle massalle (mg) en osaa sanoa milloin automaattinen poltto pitäisi tapahtua, olisi toki hieno jos joku saisi tämän vahvistettua.
    Last edited by Dualfun; 14-04-2015, 15:24.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Eikös se siellä Istassa kerro mitkä rajat pitää täyttyä?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Ei kannata liikaa tuijottaa noita, en usko että kellään näyttää juuri koskaan nollaa. Ajelet seka-ajoa viikon niin saat tuon määrän jo sillä kerättyä. Poistuu ihan itsestään kun ajat seuraavan kerran pidempää pätkää - jos NOx ja pakolämpöanturi on kunnossa.
    Pakolämpöjä ja Nox arvoja seuraten ajoin Espoo - Lohja - Espoo ~120km/h lasissa ja tuo arvo nousi 280 -> 327. Pakolämmöt vaihteli välillä 350c-450c (kuuteen sataan sai jos teki täyskaadukiihdytyksen). Eli ei siis lähde noilta lukemilta poltto itsestään päälle vielä. Se kysymys kai edelleenkin kaikkien huulilla kuuluu: Mitkä on polton normaalisti laukaisevat raja-arvot?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Täällä antaa:
    2AEC (Nitrogen oxide censor contaminated)

    Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran.
    Ei kannata liikaa tuijottaa noita, en usko että kellään näyttää juuri koskaan nollaa. Ajelet seka-ajoa viikon niin saat tuon määrän jo sillä kerättyä. Poistuu ihan itsestään kun ajat seuraavan kerran pidempää pätkää - jos NOx ja pakolämpöanturi on kunnossa.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Täällä antaa:
    2AEC (Nitrogen oxide censor contaminated)

    Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran. Mistä löytyisi ISTAssa / Rheingoldissa tuo taianomainen nappi jolla pakottaa poltto päälle? Livedataa pääsen kyllä seuraamaan tähän liittyen mutta pakkopolttoa ei tahdo löytyä mistään


    Olisko ollu service-dme ja sieltä nox poltto.
    Voin katsoo myöhemmin jollei sieltä löydy. Tossa kannattaa niitä anturin arvoja kans tarkkailla.
    Attached Files
    Last edited by jake2710; 07-04-2015, 16:47.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by PösökinOli View Post
    Niin en tiedä tuleeko niitä nox päästöjä enemmän vai vähemmän rikkaalla vai laihalla seoksella. Voikai se tosin suutinvika olla siihenkin suuntaan että seoksesta tulee liian laiha. Eli suutin ei aukea tarpeeksi tms. Tosin diagnoosi oli että suutin vuotaa ainakin minun kohdalla. No kohta nähdään yksi iteraatio tähän kokeeseen.
    Laihalla tulee, sen takia siellä se pönttökin on. Ja yleensä ne suuttimet vuotaa ja huomaa juurikin siitä esim. aamun ensimmäisestä käynnistyksestä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Täällä antaa:
    2AEC (Nitrogen oxide censor contaminated)

    Diagnostiikalla katsottaessa kakkaa on systeemiin kertynyt 327mg verran. Mistä löytyisi ISTAssa / Rheingoldissa tuo taianomainen nappi jolla pakottaa poltto päälle? Livedataa pääsen kyllä seuraamaan tähän liittyen mutta pakkopolttoa ei tahdo löytyä mistään

    Leave a comment:

Working...
X