Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 194
    • Finland

    CR/CP4S2/L70/40

    mistä tietää, mikä upgrade-pumppu tuon tilalle käy?


    0445010680 CR/CP4S2/R90/40
    0445010648 CR/CP4S2/R93/40-S
    0445010681 CR/CP4S2/R90/40

    tai?
    313hp versiosta F1x 535d pumppu 313hv: CR/CP4HS2/L75/40
    tai jokin muu?

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by paapaa View Post
      CR/CP4S2/L70/40

      mistä tietää, mikä upgrade-pumppu tuon tilalle käy?


      0445010680 CR/CP4S2/R90/40
      0445010648 CR/CP4S2/R93/40-S
      0445010681 CR/CP4S2/R90/40

      tai?
      313hp versiosta F1x 535d pumppu 313hv: CR/CP4HS2/L75/40
      tai jokin muu?
      Eikös tuottoa edeltävä kirjain tarkoita pyörimissuuntaa. Ei varmaan kannata laittaa toiseen suuntaan pyörivää pumppua ainakaan. Tuo viimeinen ehdottamasi kuulostaisi käypältä, riippuu toki tehotavoitteista.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Vilkku89
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 91
        • Sipoo


        Outoa et tarjotaan tollasta vaihtoehdoks kuitenkin n57 moottoriin. Noissa siun antamis pumpuis kaikis sama "runko" kuin meillä(korjatkaa jos oon vääräs), suurin ero pumpuista oli 0445010681, jossa muovinen lisälaippa jolla pumppu itsessään jää kauemmas akselin kärjestä, sekä jokaisessa pumpussa hieman erillainen feedi ja paine puolien lähtö suunnissa 90* eroja mihin suuntaan lähtee... En sit tiiä mikä on akseli malli, että onko niissä eroja. Tuli pari iltaa tutkittua kun itseä kiinnostaa kans ja tuota 80 loppuista pumppua saa edukkaasti ebayn kautta, alle 300€.
        Koitan vielä saada kavereilta räjäytys kuvat bemarin ja volvon pumpuista, jotta näkis todellisia eroja. Tai sit käyn lainaamas naapurin autosta pumppua että toimiikos...
        2013 F31 330d

        Comment

        • paapaa
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 194
          • Finland

          kiitos tähänastisista vastauksista
          ei ensimmäinen kerta kun törmää tiedoissa
          outoihin ristiriitaisuuksiin..

          r pyörimissuunta mukamas käy ja toisaalta
          miksi toisissa on sitten tehty eri pyörimissuunta hmm
          ..,korjaus

          tuo mainitsemasi pumppu sivujen mukaan käykkään
          omaan 245hp versioon..mutta kun samasta
          paikasta aukaisen oman pumpun tiedot CR/CP4S2/L70/40
          niin johan listassa näkyy 245hp versio
          ————

          ja sivulla 22 löytyi jo vastaus
          L70 n.360hp asti L75 vajaa 400hp

          M550D pumppu L93 sitten jo muuta
          0445010672
          Last edited by paapaa; 13-11-2017, 22:34.

          Comment

          • nappana
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 30
            • -

            Haulla en tietoa löytänyt..
            Onko vuosimallista -14 uudempaan 518d ja 520d moottoreissa sama rauta ja erot vain ohjelmalla, N47D20 moottori kyseessä? Pikaisella googletuksella joku ohjelma lupaa molemmista samat tehot ja toinen taas antaa enemmän 520d:stä.
            Näyttäisi noita uuden karheita 518d olevan enemmän tarjolla ja se olisi hyvä vaihtoehto jos siihen saa samat paukut kuin isompaan.
            525d taitaakin olla jo mekaanisesti erinlainen?

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              Originally posted by nappana View Post
              Haulla en tietoa löytänyt..
              Onko vuosimallista -14 uudempaan 518d ja 520d moottoreissa sama rauta ja erot vain ohjelmalla, N47D20 moottori kyseessä? Pikaisella googletuksella joku ohjelma lupaa molemmista samat tehot ja toinen taas antaa enemmän 520d:stä.
              Näyttäisi noita uuden karheita 518d olevan enemmän tarjolla ja se olisi hyvä vaihtoehto jos siihen saa samat paukut kuin isompaan.
              525d taitaakin olla jo mekaanisesti erinlainen?
              Tarkoitatko -14 ja uudemmalla kuitenkin B47 moottoria? Ne ovat samoja ohjelmaerolla. Mutta jos tosiaan N47 on kyseessä niin siellä on eroa 518d vs 520d myös muualla kuin pelkässä ohjelmassa. 525d on myös eri mm. tuplaturbo.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Tarkoitatko -14 ja uudemmalla kuitenkin B47 moottoria? Ne ovat samoja ohjelmaerolla. Mutta jos tosiaan N47 on kyseessä niin siellä on eroa 518d vs 520d myös muualla kuin pelkässä ohjelmassa
                Mitäs saa tehoa irti esim. 2011 vuoden 520d:sta (N47) vs tuollaisesta uudemmasta 518d (B47) ?

                Comment

                • akzuh
                  BTCF Member
                  • Jan 2009
                  • 173
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Mitäs saa tehoa irti esim. 2011 vuoden 520d:sta (N47) vs tuollaisesta uudemmasta 518d (B47) ?
                  pyöreästi saman verran molemmista. ~230/450 :think
                  F01 418/830 "Alpina D7"
                  E70 X5 30D
                  Instagram

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by akzuh View Post
                    pyöreästi saman verran molemmista. ~230/450 :think
                    Jotain tuollaista vähän reilummin.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • nappana
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 30
                      • -

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Tarkoitatko -14 ja uudemmalla kuitenkin B47 moottoria? Ne ovat samoja ohjelmaerolla. Mutta jos tosiaan N47 on kyseessä niin siellä on eroa 518d vs 520d myös muualla kuin pelkässä ohjelmassa. 525d on myös eri mm. tuplaturbo.
                      Nyt olen itsekin sekaisin näistä moottoreista.. Tarkoitan -14 ja uudempia, niitä vähänajettuja on nettiauto pullollaan ja näyttäisi olevan hintaeroakin moottoreiden välillä.
                      Onko tämänikäisissä 518d ja 520d molemmissa B47, vai löytyykö näistä eri konetyyppejä. Eli saako molemmista ohjelmalla samat tehot? Tätä tietoa en löytänyt haulla enkä muutenkaan googlettamalla. Jos ne ovat raudaltaan identtiset niin silloin sama kumpaan valinta kohdistuu.
                      Last edited by nappana; 14-11-2017, 15:28.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by paapaa View Post
                        kiitos tähänastisista vastauksista
                        ei ensimmäinen kerta kun törmää tiedoissa
                        outoihin ristiriitaisuuksiin..

                        r pyörimissuunta mukamas käy ja toisaalta
                        miksi toisissa on sitten tehty eri pyörimissuunta hmm
                        ..,korjaus

                        tuo mainitsemasi pumppu sivujen mukaan käykkään
                        omaan 245hp versioon..mutta kun samasta
                        paikasta aukaisen oman pumpun tiedot CR/CP4S2/L70/40
                        niin johan listassa näkyy 245hp versio
                        ————

                        ja sivulla 22 löytyi jo vastaus
                        L70 n.360hp asti L75 vajaa 400hp

                        M550D pumppu L93 sitten jo muuta
                        0445010672


                        Mun auto oli rikki ekakerrralla (egr) kun oli penkissä,silloin tuli 365\650,toisella kertaa uudella egr:llä 382\820 ja nyt viimeisin painos puhtaalla imusarjalla ja egr ohitettuna 411\770
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by nappana View Post
                          Nyt olen itsekin sekaisin näistä moottoreista.. Tarkoitan -14 ja uudempia, niitä vähänajettuja on nettiauto pullollaan ja näyttäisi olevan hintaeroakin moottoreiden välillä.
                          Onko tämänikäisissä 518d ja 520d molemmissa B47, vai löytyykö näistä eri konetyyppejä. Eli saako molemmista ohjelmalla samat tehot? Tätä tietoa en löytänyt haulla enkä muutenkaan googlettamalla. Jos ne ovat raudaltaan identtiset niin silloin sama kumpaan valinta kohdistuu.
                          Uudempi moottori on B47 eli -14 eteenpäin faceliftit. 518d on identtinen 520d kanssa. Käytä vielä varmuudelsi rekisterinumerolla hakua kun niissä yleensä näkyy moottorin tyyppi, esim. www.skruvat.fi
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • nappana
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 30
                            • -

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Uudempi moottori on B47 eli -14 eteenpäin faceliftit. 518d on identtinen 520d kanssa. Käytä vielä varmuudelsi rekisterinumerolla hakua kun niissä yleensä näkyy moottorin tyyppi, esim. www.skruvat.fi
                            Kiitos paljon!

                            Comment

                            • jv1306
                              Newbiemmer
                              • Nov 2016
                              • 4
                              • Vantaa

                              Onko kukaan optimoinut b47 520d:tä pääkaupunkiseudulla?

                              Takuu loppuu vuodenvaihteessa ja olen miettinyt jos veisi Motorbitille, mutta ei ole aikaisempaa kokemusta näistä puuhista.

                              Comment

                              • paapaa
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 194
                                • Finland

                                340i / 340xi / 335xd / M550d / M3

                                mielikuva kaiken lukeman ja kuuleman jälkeen että esim 245/520 330xd manuaali aihiossa 330/700 kestävyys & kiihtyvyys hyvä vrt jos pyrkii
                                400/800 niin taitaa pienelle alueelle keskittyä vääntöpiikki ja yleensäkkin ero noiden kahden välilä väännössä..kun jo 330/700 hyvä rajata kestävyyden takia pienillä kierroksilla vääntöä..

                                googletellut foorumeja (käyttäjien omia kokemuksia,testejä) + muita testejä + http://www.zeperfs.com/en/ (kokoaa autoista kiihtyvyystestejä eri testeistä yhteen)

                                tuo 340i etenkin takapotkuna näyttää olevan himputin nopea jopa uuteen 335xd verrattuna :think jopa nelikkona yllättävän pirteä.

                                3-sarjan keveys vs 5-sarja tietty raskaampi vaatii veronsa jos kiihtyvyyttä vain puntaroi.

                                racediesselin pirtsakka F11 535xd vartti 13.07 s ja maili 248km/h
                                447hv ja 870nm

                                F80 M3 vakio 431hv, maili 261 km/h (rajoitin), vartti 12.541s

                                UK:sta käyttäjä raportoi että ~380hp ???nm 330DA x? aika 12.2s :think

                                tietty 400m pikainen ja enemmän tuo maili ainakin itsellä kertoo jotain voimavaroista / halutusta kiihtyvyydestä.

                                käytettynä M3 420hv malli n.36t 2008
                                saman verran F30 313hv malli 335xd 2013
                                340i vielä poskettomia..samoin M550d

                                onko n57/n57s 299hp/n57z 313hp malleissa, jos turbo upgradea ym +400 otetaan irti niin paljon parempi kestävyys ja/tai kiihtyvyys 335d mallissa vs 330d yhden turbon mallissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎