Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laur77
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 187
    • Finland

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Olisin kyllä hivenen huolissani jos joku aine sieltä imusarjasta ne karstat sais häviämään, nimittäin sen jälkeen katti ja DPF voisivat olla vaihdon tarpeessa...
    Sieltä tulee useampi desi sitä mömmöä ja jos se kovin nopeasti lähtisi liikenteeseen niin tuskin ne mömmöt palaisi kokonaan pois ja viimeistään dpf:ään ne pysähtyy...
    Ei varmasti imusarjaa putsaa mutta jos tuon tököttimen vaikutus yltää yhtään tuonne tienoille niin riittäisi jos venttiilit pääsis liikkumaan normaalisti, tai edes auttaisi asiaa.

    Ihan kokeilumielessä, ei tuosta haittaa ainakaa ole ja hyvä vaan jos putsaa suuttimet yms. jos kerran eteenkin softatuissa karstaa tulee lisää.
    Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
    EX: 535D F10 M-Sport
    EX: Z4 Coupé -06

    Comment

    • pyyn0
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 1053
      • Fin

      Millä väki on noita imusarjoja pessy. Vuorokaudeksi löpöön uimaan ja sit jollain liuottimella vai miten saisi puhdasta jälkeä?
      -BMW F11 530xd -12
      -BMW E60 530dA -04
      -BMW E23 735iA -85
      Ex
      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
      -BMW E39 528i 96

      Comment

      • takur
        Bimmer Rookie
        • Jun 2013
        • 97
        • Oulu

        Liuotinta suihkepullolla ja pientä pulloharjaa perään. Lopuksi painepesurilla pesu ja ilmalla kuivaus. Läpissä oli eniten paskaa, muualla vain ohut kuiva karsta. Läpistä lähti hyvin ilman mitään liuottamista.

        Originally posted by pyyn0 View Post
        Millä väki on noita imusarjoja pessy. Vuorokaudeksi löpöön uimaan ja sit jollain liuottimella vai miten saisi puhdasta jälkeä?

        Comment

        • Heksunaattori
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 60
          • Tuusula

          Originally posted by pyyn0 View Post
          Millä väki on noita imusarjoja pessy. Vuorokaudeksi löpöön uimaan ja sit jollain liuottimella vai miten saisi puhdasta jälkeä?
          Viimetalvena tein itse ko. projektin, laitoin löpöön uimaan ja sen jälkeen tuttu soodapuhalsi paskat irti. Tämän jälkeen vielä huuhdoin breikkarilla sarjan.
          F10 525dA -10
          E90 320dA -09
          E36 320i -95
          E60 525dA -05

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1363
            • Lempäälä

            En tiedä onko merkkikohtaisia eroja mutta puhdas kuiva noki ei pitäis olla ongelma, yleensä syytetään EGR:ää vaikka syypää usein hieman väljähtänyt turbo joka sotkee mukaan öljyä ja tekee noesta liisteriä. Kuulemma.
            Taitaa suurin osa liisteriongelmasta olla peräisin kyllä huohotuksesta ja sen mukana tulevasta polttoainejäämästä/öljy/vesi sekoituksesta. Sieltäpäin sitä massavirtaa riittää. Jos turbo/sen akseli työntäisi sen määrän öljyä pihalle mikä vaaditaan tuohon kuraantumiseen niin olisi kyllä syytä miettiä remontinkorjausta ropelille.

            Helpolla tavalla pääsee kun laittaa uuninpuhdistusvaahtoa imusarjan täyteen. Ko. tuote on suunniteltu palaneiden hiilijäänteiden irroitukseen ja kyllä sen jotenkin huomaa.

            Kokeiltua käytännössä : purkki imusarjaan ja antaa olla tulpattuna yön yli. Pesu perään eri puolilta sarjaa painepesurilla ja kuumalla >50C vedellä. Tulee puhdasta ilman mekaanista piikkaamista tai talttaamista.
            Last edited by repsa; 22-09-2017, 05:16.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              Originally posted by repsa View Post
              Taitaa suurin osa liisteriongelmasta olla peräisin kyllä huohotuksesta ja sen mukana tulevasta polttoainejäämästä/öljy/vesi sekoituksesta. Sieltäpäin sitä massavirtaa riittää. Jos turbo/sen akseli työntäisi sen määrän öljyä pihalle mikä vaaditaan tuohon kuraantumiseen niin olisi kyllä syytä miettiä remontinkorjausta ropelille.

              Helpolla tavalla pääsee kun laittaa uuninpuhdistusvaahtoa imusarjan täyteen. Ko. tuote on suunniteltu palaneiden hiilijäänteiden irroitukseen ja kyllä sen jotenkin huomaa.

              Kokeiltua käytännössä : purkki imusarjaan ja antaa olla tulpattuna yön yli. Pesu perään eri puolilta sarjaa painepesurilla ja kuumalla >50C vedellä. Tulee puhdasta ilman mekaanista piikkaamista tai talttaamista.
              onko joku erityinen merkki uunin puhdistusaineelle, jota voisit suositella?
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by poke View Post
                onko joku erityinen merkki uunin puhdistusaineelle, jota voisit suositella?
                VAG puolella ovat menestyksekkäästi puhdistaneet jumittelvat VNT siivet Mr. Mucsle:lla.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • akzuh
                  BTCF Member
                  • Jan 2009
                  • 173
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by takur View Post
                  Ainakaan N57 läpät ei mahdu menemään edes imukanavaan asti. Koneen hajoamisen pelkoa tuohon liittyen ei taida olla....
                  Läppä on "pallon" muotoinen. Ja muovia, läppät ja akseli.
                  Juuri näin. Akselin poikki meneminen tiedämmä suht yleistä, omastakin meni akseli poikki.
                  F01 418/830 "Alpina D7"
                  E70 X5 30D
                  Instagram

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1363
                    • Lempäälä

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    VAG puolella ovat menestyksekkäästi puhdistaneet jumittelvat VNT siivet Mr. Mucsle:lla.
                    juu se toimii.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      VAG puolella ovat menestyksekkäästi puhdistaneet jumittelvat VNT siivet Mr. Mucsle:lla.
                      Itse olen testaillut noita uunin puhdistus aineita (mr. muscle ja jotain erinäisiä merkkejä) niin en ole kyllä saanut mainittavaa hyötyä, monella olen nähnyt kansia mitkä on muka saatu ko. aineilla kuin uusiksi, mutta omat kokemukset on huonoja.

                      Vähän aikaa sitten purkasin 300C Chryslerin 3.0crd:n (MB:n OM642) imusarjat irti läppien poistoa varten, viikon oli löpö astiassa sitten perään mr. muscelit ja loppujen lopuksi oli paras kun raaputti ruuvimeisselillä ja bräkleeniä perään.

                      Ilmeisesti jotain teen väärin
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by makkis View Post
                        Itse olen testaillut noita uunin puhdistus aineita (mr. muscle ja jotain erinäisiä merkkejä) niin en ole kyllä saanut mainittavaa hyötyä, monella olen nähnyt kansia mitkä on muka saatu ko. aineilla kuin uusiksi, mutta omat kokemukset on huonoja.

                        Vähän aikaa sitten purkasin 300C Chryslerin 3.0crd:n (MB:n OM642) imusarjat irti läppien poistoa varten, viikon oli löpö astiassa sitten perään mr. muscelit ja loppujen lopuksi oli paras kun raaputti ruuvimeisselillä ja bräkleeniä perään.

                        Ilmeisesti jotain teen väärin
                        Jos löpö ei viikossa irroita/pehmitä, niin silloin tuskin lähtee juuri millään muullakaan aineella irti ilman mekaanista poistoa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1363
                          • Lempäälä

                          No tuo Mr muscle tai muut pehmentää sen verran että sillä painepesurilla lämpöisellä vedellä sen saa puhtaaksi. Ei se hanan alla huuhtelemalla puhtaaksi tule.
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • Vilkku89
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 91
                            • Sipoo

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Juuri on menossa kyseinen projekti, jossa Murolan vakiokoteloon tehty ahdinmuutos ja uusi downpipe. Piti tuota jo mittaillakin, mutta 75 kp-pumppu menee polvilleen, joten homma siirtyy kunnes saa tarjota kunnolla ruokaa koneeseen. Tämä siis F11 korissa.
                            Mites saitko uuden pumpun kehiin? Ja menikö vastaavalla asennuksella kuin 35d pakettiin?
                            2013 F31 330d

                            Comment

                            • TuomasTee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 529
                              • Kotka

                              Originally posted by Vilkku89 View Post
                              Mites saitko uuden pumpun kehiin? Ja menikö vastaavalla asennuksella kuin 35d pakettiin?
                              Kuten aikaisemmin kirjoitin niin polttoaineongelmien syynä oli suuttimien liiallinen ohivuoto. Suuttimien vaihdon jälkeen ongelmat loppuivat.
                              BMW F15 X5 M50d -14

                              Comment

                              • Vilkku89
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2017
                                • 91
                                • Sipoo

                                Juu kyllä kyllä, muistan ohivuoto ongelman, mutta etkös suunnitellut sitä 50d:n pumppua asennettavaksi? Vai muistanko väärin? Lähinnä kiinnostaa millaisiin tehoihin turbo modilla ja pumpulla pääsee, kun tuntuu 400hp kulmilla vakio pumppu kyykkäävän, mutta modatussa turbossa on vissiin vielä vähän resursseja yli vakio pumpun...
                                2013 F31 330d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎