memebuy23buy

F10/F11 webaston toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Spere View Post
    Kertooko jäähdytysnesteen lämpötila tässä tapauksessa yhtään mitään, koska lämpiäähän se neste vaikka webasto pelkkää sisatilaa lämmittäisikin?
    Webaston apulaitteena toimivan vaihtoventtiilin avulla säädellään vesikiertoa lämmityksen ajan. Mukavuustoimintoperiaatteella lämmitys suunnataan aluksi vain nk. pieneen nestekiertoon, jotta sisätilat lämpeävät nopeammin. Kun sisätilat ovat riittävän lämpimät (noin 18 celsius-astetta), vaihtoventtiili alkaa ohjata veskiertoa myös moottorilohkolle.

    Olennaista jäähdytinnesteen lämpötilan tulkinnassa onkin se yksityiskohta, missä kohdassa vesikiertoa kyseinen lämpötila-anturi sijaitsee. N57 kohdalla se on sylinterikannessa.

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Jos vastusta ei ole laitettu niin ei lämmitä.

    En ole kokeillut aukeaako mittariston salavalikko kun auto ei ole käynnissä, kokeilemalla selviää.
    Aukeaa se. Katselin heti vastuksen asentamisen jälkeen lämpötiloja ilman, että auto oli käynnissä.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Originally posted by Spere View Post
    Millä saisi helpoiten selville lämmittääkö alkuperäinen webasto moottoria ollenkaan?

    Toinen mikä kiinnostaisi tietää on kuinka paljon moottori lämpiää x-lämpötilassa webaston oltua x-aikaa päällä.


    Kertooko jäähdytysnesteen lämpötila tässä tapauksessa yhtään mitään, koska lämpiäähän se neste vaikka webasto pelkkää sisatilaa lämmittäisikin?
    Jos aiot selvitellä tuota moottorin lämpeämistä asteina niin infoile tänne. Voin tehdä jonkinnäköistä taulukkoa sitten omasta jossa sisätiloja ei lämmitetä ollenkaan. Tällä selviää jokseenkin että paljonko sisätilojen lämmittämiseen hukkuu tehoa.

    Jäähynesteen lämpötila ei pitäisi muuttua juurikaan jos sulla om koneen kierto kiinni. Vaihtoventtiili ei päästä koneeseen lämmintä joten lämpöarvo pitäisi olla aikalailla sitä mitä se on ilman lämmitystäkin, pl. jos koneen kierto on avattu jo.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Spere View Post
    Millä saisi helpoiten selville lämmittääkö alkuperäinen webasto moottoria ollenkaan?

    Toinen mikä kiinnostaisi tietää on kuinka paljon moottori lämpiää x-lämpötilassa webaston oltua x-aikaa päällä.

    Pitäisikö mittariston piilovalikon (johon taitaa päästä vain auton ollessa käynnissä?) jäähdytysnesteen lämpötilan kertoa jotakin?

    Ista ja Carly löytyy.

    Kertooko jäähdytysnesteen lämpötila tässä tapauksessa yhtään mitään, koska lämpiäähän se neste vaikka webasto pelkkää sisatilaa lämmittäisikin?
    Jos vastusta ei ole laitettu niin ei lämmitä.

    En ole kokeillut aukeaako mittariston salavalikko kun auto ei ole käynnissä, kokeilemalla selviää.

    Jos kiinnostaa kuinka se mosa lämpiää niin ota lukemat ylös salavalikosta minuutin(öljy & vesi) välein niin tuosta voi sitten tehdä vastaavan käppyrän kun janilap teki M57 moottorin lämpeämisestä täällä.

    Leave a comment:


  • Spere
    replied
    Millä saisi helpoiten selville lämmittääkö alkuperäinen webasto moottoria ollenkaan?

    Toinen mikä kiinnostaisi tietää on kuinka paljon moottori lämpiää x-lämpötilassa webaston oltua x-aikaa päällä.

    Pitäisikö mittariston piilovalikon (johon taitaa päästä vain auton ollessa käynnissä?) jäähdytysnesteen lämpötilan kertoa jotakin?

    Ista ja Carly löytyy.

    Kertooko jäähdytysnesteen lämpötila tässä tapauksessa yhtään mitään, koska lämpiäähän se neste vaikka webasto pelkkää sisatilaa lämmittäisikin?

    Leave a comment:


  • Nikozz93
    replied
    Olisko uudenmaan/kanta-hämeen lähimaastossa ketään joka jaksais pientä korvausta vastaan tehä tuon webastonmodin ?

    Leave a comment:


  • Bird
    replied
    Originally posted by Bird View Post
    Mulla näyttää Webaston (orkkis) kaukosäädin kuolleen kesän aikana. Mitään valoa ei syty, vaikka nappeja painelisi kuinka. Kävin sitten tänään ostamassa uudet paristot (tosiaan sisällä kaksi kappaletta hyvin harvinaisen AAAA-koon paristoja, Prismalta löytyi hintaan 2,50€/2 kpl), mutta valitettavasti niilläkään ei mötikkään saatu mitään elonmerkkejä.

    Toki tässä nyt voisi vielä toisen kerran ostaa uudet paristot, kun ainahan varmaan teoriassa on olemassa se mahdollisuus, että ostamissani olisi jotain vikaa.
    Kukaan ei edes ehtinyt vielä kommentoida tähän, joten lainaan sitten omaa viestiäni.

    Eli ostin vielä kuitenkin ne uudet paristot – ja kas kummaa, kaukosäädin heräsi heti henkiin. Ja sen jälkeen kokeilin tilalle niitä viime viikolla ostamiani pattereita, nyt toimii niilläkin! Kieltämättä mystinen tapaus, mutta tyytyväinenhän tässä pitää olla.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Hiukan offtopic, mutta onko kukaan asennellu lämmitintä näihin jälkeenpäin? Itellä olis hankinnassa binar, ja tarkoitus on käyttää sitä vain moottorin lämmittämiseen. Autossa ei ole alkujaan ollut lämmitintä, eli onkohan autossa olemassa kuitenkin lisävesipumppu? Kysyn lähinnä sen takia että tarkoitus on asentaa se binarin mukana tuleva pumppu myös, eli virtaako auton oma pumppu läpi silloin kun se ei ole toiminnassa?

    Ja onkohan autossa tuo modin vaativa vesiventtiili?

    Kyseessä 530d 2011.

    Ja ilmeisesti softaa vaatii puukkoa jotta ei tule häiriövaloja? Binarilla hehkuttaa tuollasen koneen aika vaivatta 50c lämpöihin ennen käynnistystä.

    Leave a comment:


  • vmslehtinen
    replied
    Jep, noinhan se meni. Ja ennakkotiedoista poiketen mukana tuli myös perinteinen kake. Thanks.

    Leave a comment:


  • Vmatti
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Connected palvelut saat siirrettyä aktivoimalla auton tiliisi Connected webbiportaalissa (suoraan mobiilisovelluksessakin voi onnistua, mutta sattuman kauppaa meneekö läpi). Jokatapauksessa käynnistät siis siirron puhelimella tai nettiselaimessa ja sitten autoon tulee viesti iDriveen, jossa aktivointikoodi. Sen näpyttelet puhelimen sovellukseen niin auto on sinun ohjauksessa. Jos ei meinaa toimia niin BMW Suomi osaa auttaa.
    Ja Remote Services sisältää sitten tuon Webaston kauko-ohjauksen.


    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by vmslehtinen View Post
    Menossa hakemaan F11 tänään, tehdasweba, ohjausBMW connected. Muutama kyssäri:
    -Connected toiminnot webaa varten ikuisesti käytössä vai jotain uusittava jossain vaiheessa? Mitä ja missä?
    -Miten varmistaa siirtymä nykyisen omistajan connectedista minulle?
    -Saako tohon lisättyä old-fashion kakea?

    15 kk harharetken jälkeen paluu oikeaan Bemariin
    Connected palvelut saat siirrettyä aktivoimalla auton tiliisi Connected webbiportaalissa (suoraan mobiilisovelluksessakin voi onnistua, mutta sattuman kauppaa meneekö läpi). Jokatapauksessa käynnistät siis siirron puhelimella tai nettiselaimessa ja sitten autoon tulee viesti iDriveen, jossa aktivointikoodi. Sen näpyttelet puhelimen sovellukseen niin auto on sinun ohjauksessa. Jos ei meinaa toimia niin BMW Suomi osaa auttaa.

    Leave a comment:


  • vmslehtinen
    replied
    Menossa hakemaan F11 tänään, tehdasweba, ohjausBMW connected. Muutama kyssäri:
    -Connected toiminnot webaa varten ikuisesti käytössä vai jotain uusittava jossain vaiheessa? Mitä ja missä?
    -Miten varmistaa siirtymä nykyisen omistajan connectedista minulle?
    -Saako tohon lisättyä old-fashion kakea?

    15 kk harharetken jälkeen paluu oikeaan Bemariin

    Leave a comment:


  • xDrive
    replied
    Mitä eroa jälkiasennettulla webastolla alkuperäiseen?

    Idriven kautta ajastamisesta joutuu luopumaan jos laittaa jälkiasennettavan webaston, onko muita ominaisuuksia jotka toimivat eri tavalla orggis vs. jälkiasenteinen.. Arvon tässä kummanko laittaisin, alkuperäinen olisi tarkoitus muuttaa lämmittämään myös kone. Alkuperäisen ohjaukseen käyttäisin connected drivea ja jälkiasenteiseen olisi sitten otettava webasto thermoconnectia..

    Leave a comment:


  • Bird
    replied
    Mulla näyttää Webaston (orkkis) kaukosäädin kuolleen kesän aikana. Mitään valoa ei syty, vaikka nappeja painelisi kuinka. Kävin sitten tänään ostamassa uudet paristot (tosiaan sisällä kaksi kappaletta hyvin harvinaisen AAAA-koon paristoja, Prismalta löytyi hintaan 2,50€/2 kpl), mutta valitettavasti niilläkään ei mötikkään saatu mitään elonmerkkejä.

    Toki tässä nyt voisi vielä toisen kerran ostaa uudet paristot, kun ainahan varmaan teoriassa on olemassa se mahdollisuus, että ostamissani olisi jotain vikaa. Mutta jos/kun näin ei kuitenkaan ole, niin minkä verran tuollainen uusi kaukosäädin mahtaisi tällä hetkellä maksaa marmoritiskillä vs. jotain muuta kautta?

    Selailinkin jo tänään tämän ja yhden toisenkin Webasto-ketjun läpi, ilmeisesti ainakin Ebaysta noita ovat jotkut saaneet ostettua. Voi olla, että en vain osannut, mutta pikaisella googlettamisella löysin vain poistuneita myynti-ilmoituksia moisista.

    Originally posted by racediesel View Post
    moikka
    Mites tuohon alkuperäiseen webaston kaukosäätimeen vaihdetaan patteri?.
    Ei viitsisi jostain vain vääntää kantta auki eli löytyisisikö jotain kuvaa eyyä miten aukeaa?.T:Pasi
    Vähän hankalassa paikassa on tosiaan se kohta, mistä pitää avata, mutta tavallista ruokailuveistä apuna käyttäen onnistui iteltäni. Tässä vielä kuvakaappaus ohjekirjasta, jos sulla ei sellaista ole.
    Last edited by Bird; 16-10-2020, 20:48.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by racediesel View Post
    moikka
    Mites tuohon alkuperäiseen webaston kaukosäätimeen vaihdetaan patteri?.
    Ei viitsisi jostain vain vääntää kantta auki eli löytyisisikö jotain kuvaa eyyä miten aukeaa?.
    T:Pasi
    Kyllä se aukeaa jollain aputyökalulla ja sorminäppäryydellä. Paristo on sitten AAAA ja 2 kpl. Halvimmalla olen löytänyt K-Raudasta.

    Leave a comment:

Working...
X