Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Eikös tuohon vastusviritys riitä Webastomuutoksiin kuten omassa sigussanikin?

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    F11 535i webasto

    Tuli pitkän haaveilun päätteeksi sovittua alustavat kaupat F11 LCI 02/14 535i:stä. Auto on vielä tällä hetkellä Ruotsissa ja pitäisi alku viikosta lähteä liikkumaan kohti Suomea, jossei koeajolla nyt löydy ihmeitä. Tehtaan varustelut on kyllä kattavat mutta webasto sieltä on unohtunut? ruksata, joten semmonen nyt siihen täytyis saada. OEM-retrofit (64502222637) sarjan sais vissiin kytkettyä auton väylään ja ohjattua connected driven kautta joten enssijasesti kiinnostas tämä.


    Kysymyksiin eli varaosalistan perusteella rf-sarja ei sopisi m-sport-malleihin ja toisekseen auto on vissiin euro 6 luokan peli eli miten tai mitä puukottamalla myös moottorin sais lämpimäksi ilman vikakoodeja?

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Juu ei mene kun päätermari on kiinni...

    Niimpäs onkin. Paluuputki olisi ylempänä ja helpommin käsillä ylhäältä päin asennettaessa. Ja pumpun suunta moottoriin päin.

    Leave a comment:


  • Patomursu
    replied
    Itse kun tt-thermon asensin lekuun ennen vesiventtiileitä niin pitää huomioida lämmittimen päälle laitettaessa että auto menee lepotilaan. Lepotilassa vesiventtiilit on auki ja neste pääsee kiertämään. Joku täälläkin arveli että n. 15 min sammuttamisesta auto olisi lepotilassa ja venttiili auki.
    Harvemmin tietty lämpimään koneeseen tarvii lämmitintä laittaa päälle.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei kai se nyt sentään syylärille mene kennon paluulinjasta.
    Juu ei mene kun päätermari on kiinni...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Niimpä. Mutta näin uuden TT-thermon ohjeessa luki. Suoraan moottorilohkoon tuossa ei lämmintä saa työnnettyä, vaan käy lämmittimen kennolla ja syylärissä ensin, jos letkuista nesteen reittiä päättelee?
    Ei kai se nyt sentään syylärille mene kennon paluulinjasta.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Miksi paluuletkuun? No eipä sillä ole suurta merkitystä, kumpaan laittaa. Ei ole erillistä kiertovesipumppua.

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1828
    Niimpä. Mutta näin uuden TT-thermon ohjeessa luki. Suoraan moottorilohkoon tuossa ei lämmintä saa työnnettyä, vaan käy lämmittimen kennolla ja syylärissä ensin, jos letkuista nesteen reittiä päättelee?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
    Miksi paluuletkuun? No eipä sillä ole suurta merkitystä, kumpaan laittaa. Ei ole erillistä kiertovesipumppua.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Taitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think

    Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
    Samaa mieltä, paikallisella virallisella jälleenmyyjällä ovat kuulemma kuitenkin työkaverin Vitoon laittaneet näin

    Itse olen vaihtanut yleensä samalla nesteet niin olen laskettanut järjestelmän samalla jo tyhjäksi...

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by Patomursu View Post
    Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.
    Sehän riippuu ihan siitä mikä moottori autossa on .

    Minusta tuo lisävesipumpun viereen laitettava oli melko helppo tehdä. Ja havaintona se, että kannattaa todellakin käyttää supistajia ja oikeankokoista letkua, jää nimittäin melko helposti tippasemaan jos isoa letkua yrittää lämmittimen lähtöihin väkisin kuristaa.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.

    Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
    Taitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think

    Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...

    Leave a comment:


  • Patomursu
    replied
    Originally posted by Lenkka View Post
    Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?

    Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?

    Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?

    Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
    Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.

    Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Esimerkki tt-thermosta tuolla kiertovesipumpun luona.


    Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?

    Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?

    Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?

    Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think

    Leave a comment:

Working...
X