Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
F11 535i webasto
Tuli pitkän haaveilun päätteeksi sovittua alustavat kaupat F11 LCI 02/14 535i:stä. Auto on vielä tällä hetkellä Ruotsissa ja pitäisi alku viikosta lähteä liikkumaan kohti Suomea, jossei koeajolla nyt löydy ihmeitä. Tehtaan varustelut on kyllä kattavat mutta webasto sieltä on unohtunut? ruksata, joten semmonen nyt siihen täytyis saada. OEM-retrofit (64502222637) sarjan sais vissiin kytkettyä auton väylään ja ohjattua connected driven kautta joten enssijasesti kiinnostas tämä.
Kysymyksiin eli varaosalistan perusteella rf-sarja ei sopisi m-sport-malleihin ja toisekseen auto on vissiin euro 6 luokan peli eli miten tai mitä puukottamalla myös moottorin sais lämpimäksi ilman vikakoodeja?
Leave a comment:
-
-
Itse kun tt-thermon asensin lekuun ennen vesiventtiileitä niin pitää huomioida lämmittimen päälle laitettaessa että auto menee lepotilaan. Lepotilassa vesiventtiilit on auki ja neste pääsee kiertämään. Joku täälläkin arveli että n. 15 min sammuttamisesta auto olisi lepotilassa ja venttiili auki.
Harvemmin tietty lämpimään koneeseen tarvii lämmitintä laittaa päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi kai se nyt sentään syylärille mene kennon paluulinjasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by XV70D View PostNiimpä. Mutta näin uuden TT-thermon ohjeessa luki. Suoraan moottorilohkoon tuossa ei lämmintä saa työnnettyä, vaan käy lämmittimen kennolla ja syylärissä ensin, jos letkuista nesteen reittiä päättelee?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMiksi paluuletkuun? No eipä sillä ole suurta merkitystä, kumpaan laittaa. Ei ole erillistä kiertovesipumppua.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_1828
Leave a comment:
-
-
Originally posted by XV70D View PostOsaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
Leave a comment:
-
-
Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostTaitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think
Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
Itse olen vaihtanut yleensä samalla nesteet niin olen laskettanut järjestelmän samalla jo tyhjäksi...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Patomursu View PostEi varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki..
Minusta tuo lisävesipumpun viereen laitettava oli melko helppo tehdä. Ja havaintona se, että kannattaa todellakin käyttää supistajia ja oikeankokoista letkua, jää nimittäin melko helposti tippasemaan jos isoa letkua yrittää lämmittimen lähtöihin väkisin kuristaa.
- Antti -
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View PostKaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.
Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisälläolisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lenkka View PostOnko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?
Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?
Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
Leave a comment:
-
-
Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.
Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisälläolisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostEsimerkki tt-thermosta tuolla kiertovesipumpun luona.
Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?
Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: