Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Neutrone
    replied
    Onko kellään kokemusta miten TT-Thermo kestää pitkiä lämmitysaikoja? Esim. duunipaikalla virtaa tulee pienestä pakkasesta alkaen jatkuvalla syötöllä, eli saattaa sen 7-8h lämmetä kerralla ellei erillistä kelloa ala virittämään.

    Leave a comment:


  • kokkoby
    replied
    Tt-thermosta yhden talven kokemukset.Hyvin toimi ,30min piuhan päässä ,lämmöt noin 50.Viime talvena oli kyllä hyvät testikelit,pakkasta oli.
    Lämmityksen jälkeen moottori kävi tasaisesti ,auto on f10 525d,3.0.
    Hyvä laite.

    Leave a comment:


  • takur
    replied
    Laittaa webastolle 8mm letkulla ohituksen niin ei tarvi odotella vesiventtiilin aukeamista eikä webasto ala pätkimään käyntiä.

    Originally posted by atcc View Post
    Itsellä on tuo TT-thermon 1000KDL eberin kaverina ja olen ollut tyytyväinen. Huomattavasti nopeaammin lämmittää kuin edellisen E61:sen säteilylämmitin. Sen kun muistaa ettei ihan heti ajon jälkeen laita lämmitintä päälle että kerkee vesiventtiilit aueta. Eikä siinäkään mikään rikki mene, lämmittimen termostaatti katkoo virtaa ja lämmitin vain käy turhaan kuumana.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by KooHoo View Post
    Onko porukalla kokemusta TT Thermo / Defan / Kalixin letkulämppärin asennuksesta 525d:hen (N57)? Jostain syystä tarjoaa ainakin tuota Defan kiertovesipumpullista sarjaa vain 530D, 530XD ja 535D:hen. Mikäs ero se muka tuossa 525:ssa on, mikä vaikuttaisi sopivuuteen?

    Entäs tuon TT Thermon asennus vastaavasti? Miten vesitilan läppien ohjaus tulee toteuttaa, vai aukeavatko ne kaikissa malleissa automaattisesti, kun moottori jäähtyy kunnolla?
    Itsellä on tuo TT-thermon 1000KDL eberin kaverina ja olen ollut tyytyväinen. Huomattavasti nopeaammin lämmittää kuin edellisen E61:sen säteilylämmitin. Sen kun muistaa ettei ihan heti ajon jälkeen laita lämmitintä päälle että kerkee vesiventtiilit aueta. Eikä siinäkään mikään rikki mene, lämmittimen termostaatti katkoo virtaa ja lämmitin vain käy turhaan kuumana.

    Leave a comment:


  • Björkka
    replied
    Originally posted by KooHoo View Post
    Onko porukalla kokemusta TT Thermo / Defan / Kalixin letkulämppärin asennuksesta 525d:hen (N57)? Jostain syystä tarjoaa ainakin tuota Defan kiertovesipumpullista sarjaa vain 530D, 530XD ja 535D:hen. Mikäs ero se muka tuossa 525:ssa on, mikä vaikuttaisi sopivuuteen?

    Entäs tuon TT Thermon asennus vastaavasti? Miten vesitilan läppien ohjaus tulee toteuttaa, vai aukeavatko ne kaikissa malleissa automaattisesti, kun moottori jäähtyy kunnolla?
    Mulla oli 525 N57:ssa säteilylämppäri ja olin tyytyväinen toimintaan. 525N57 pitäis olla softaa vaille identtinen vastaavan ikäisen 530D:n kanssa. 535DXD:ssä oli liian ahtaat paikat säteilylämppärille, joten sen sijaan tuli Defan letkulämppäri kiertovesipumpulla. Hyvin toimii. Molemmat asennutin toisaalla, en tehnyt itse. Defalle sai 24kk takuun.

    Käsittääkseni venttiilit jäähdytysvesilinjastossa menevät oikeaan asentoon kunhan auto on ollut levossa riittävän pitkään (vartin?). Ja kun itse laitan auton piuhan päähän niin edellisestä ajosta on aina vähintäänkin tunteja aikaa, joten venttiilit lienevät oikeassa asennossa.

    Leave a comment:


  • KooHoo
    replied
    Onko porukalla kokemusta TT Thermo / Defan / Kalixin letkulämppärin asennuksesta 525d:hen (N57)? Jostain syystä tarjoaa ainakin tuota Defan kiertovesipumpullista sarjaa vain 530D, 530XD ja 535D:hen. Mikäs ero se muka tuossa 525:ssa on, mikä vaikuttaisi sopivuuteen?

    Entäs tuon TT Thermon asennus vastaavasti? Miten vesitilan läppien ohjaus tulee toteuttaa, vai aukeavatko ne kaikissa malleissa automaattisesti, kun moottori jäähtyy kunnolla?

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    TT-thermo kokemuksia?

    Millaisia kokemuksia porukalla on yhden, kahden talven jälkeen tuollaisesta TT-thermosta? Onko kestänyt ja toiminut moitteetta?

    Onko asennuksessa jotain erityistä huomioitavaa? Pari kuvaa ja juttua täältä asennuksista löytyykin mutta lisätieto ja vinkit ei ole pahitteeksi.

    Itsellä sellainen olisi valmiina ja pitäisi kohta laittaa paikalleen kun löytyy sisätilat hommalle. Aiemmin ollut vain lohko ja säteilylämppäreitä.

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied


    Siinä lämmitin öljypohjaan tai vaikka vaihteiston pohjaan.

    Leave a comment:


  • paha75
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Mihin väliin olette noita tt-thermoja laittanut?
    Tsekkaa HerraPorkkanan postausta aikaisemmin tästä ketjusta, noilla vinkeillä +defan ja calixin asennusohjeista katsotuilla kuvilla asensimme kaverin kanssa tt-thermon omaan autoon muutama viikko sitten.

    Last edited by paha75; 21-09-2017, 19:55.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Mihin väliin olette noita tt-thermoja laittanut?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Mielenkiintoista :think tuon saanee koko vikakoodin poistettua osaava tekijä?
    Ko. autot on vielä niin tuoreita että ei ehkä kannata mennä dde:n softaa päivittelemään. Tai no onhan vahimmat jo 4 vuotiaita. Tässä minun esimerkissä oli 2 vuotias auto jossa oli lisätakuuta 200 tkm / 5 vuotta ja mittarissa 40 tkm...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Mielenkiintoista :think tuon saanee koko vikakoodin poistettua osaava tekijä?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Miksiköhän se aiheuttaisi vikakoodeja, enpä ole ennen kuullutkaan :think jo on taas legendaa. Mulla on kaveripiirissä noin 10x tt-thermoja eikä kellään ole minkään merkkinen auto ikinä valittanut siitä että nesteet ja kone on lämmin
    No mm. Euro-6 BMW dieselin webaston kun modaa lämmittämään myös moottoria syttyy mototorin vikavalo, herjaa jäädytysnesteen ja polttoaineen liiallista lämpötilaeroa...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Se oliskin hienoa jos aina olisi lämmin talli missä pitää autoa. Säteilylämmittimellä ei tee täällä pohjoisen pakkasilla yhtään mitään. 7kpl niitä tuli itse asennettua ja kyllä se lämmittäminen oli lähinnä henkistä jos pakkasta oli alle -15c (näistä 1 hajosi ekana talvena), sitten pari calixin letkulämppäriä ja nykyään vain tt-thermoja. Eihän se asennus ole hankalaa, riippuen vaan autosta ja siitä että sen saa pystysuoraan ja tarpeeksi alas nestepintaan nähden ja että järjestelmään ei jää ilmaa. Nythän on tullut uusi KLD2-malli, näyttäisi huomattavasti viimeistellymmältä tekeleeltä kuin tuo vanha KLD. Olikohan Vaggilaisissa myös ongelmana että se sisätilan kennolle menevän pumpun tmv. venttiili on oletuksena kiinni, ja se piti jotenkin virittää olemaan auki koko ajan, muuten lämmitin varmasti palaa ennenpitkää joskun neste ei pääse kiertämään.
    Last edited by Driver22; 18-09-2017, 18:53.

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Huoltovapaa

    Ratkaisu on säteilylämmitin. 300w ja vaikka 15l tilavuus, niin aivan hyvin riittää tehot lämmitykseen.
    Pitää olla kyllä sisälämmitin haara ja sisälämmitin kytkettynä. Öljy ja sisätila lämmin.

    Itselläni kokemusta kaikista lämmittimistä. Paras on autotalli. Kaikki muut on kalliita, koska eivät kestä. Esson baari jutuissa on webastot hyviä, mutta ne on kyllä huoltoa tarvitsevia laitteita. Pilaavat koko auton kun hiukan ikää tulee- siis aatamin aikaisia laitteita.

    TT termokin hajoo vähän väliä.

    Leave a comment:

Working...
X