Announcement

Collapse
No announcement yet.

F1X jarrujen huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juh4
    Moderator
    • Oct 2004
    • 5448
    • Seinäjoki

    F11 M550d -13, mitkä levyt ja palat taakse olisi paras kombo hinta-laatusuhteeltaan?
    -Official member of BTCF-Sauna team-

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2151
      • Vantaa

      Originally posted by Juh4 View Post
      F11 M550d -13, mitkä levyt ja palat taakse olisi paras kombo hinta-laatusuhteeltaan?
      Bremboa laittaisin jo OEM ulkonäkö syystä:



      Ja sitten palat ATE tai Jurid keraamisena:

      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Jos haluat vanteiden pysyvän puhtaan näköisinä, niin laita ATE keraamiset. Maksavat toki enemmän vrt. normi palat, mutta ei tarvitse vanteita olla kokoajan pesemässä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • pyyn0
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 1053
          • Fin

          Originally posted by Juh4 View Post
          F11 M550d -13, mitkä levyt ja palat taakse olisi paras kombo hinta-laatusuhteeltaan?
          Brembon kiekot ja Aten keraamiset olen laittanut useampaan autoon, eikä ole kyllä ollut mitään moitittavaa.
          -BMW F11 530xd -12
          -BMW E60 530dA -04
          -BMW E23 735iA -85
          Ex
          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
          -BMW E39 528i 96

          Comment

          • dieselrules
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 192
            • ToRnIo

            Aloin tilaamaan 535d x-driveen paloja joka nurkkaan ja tuolla sivulla vierailin ja muutamalla muulla. Tuli vastaan ettei ATElta saa keraamisia paloja eteen. Olenko väärässä?? Eteen löytyi yhdet, mutta ne oli vanhempaan versioon missä on alle 300hp. Näyttäis että olisi samat palat kuin 550d:hen.

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2151
              • Vantaa

              Hae OEM numerolla, kyllä löytyy.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • dieselrules
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 192
                • ToRnIo

                Originally posted by VilleP View Post
                Hae OEM numerolla, kyllä löytyy.
                Oli ne käyvät. Myyjän sivulla oli vaan puutteellista tietoa, niin vähän sekoitti

                Comment

                • SirRahikkala
                  BTCF Member
                  • May 2021
                  • 23
                  • Helsinki

                  Vanha ketju, mutta sainpa paskahalvauksen kun omaan F10 518d Autokeskus tarjosi jarruremppaa, palat, levyt ja nesteiden vaihtoa 1780€ hintaan.

                  Katsoin ensin noita Autodocin Ridexeä, mutta uskaltaako niihin lähteä? Alle 300€ saisi kaikki kamat. Sitten katsoin myös täsäkin ketjussa mainitut ATE keraamiset+brembo olisi 813€.

                  Toinen ongelma on se, että haluaisin että huolto kirjataan sinne palvelimelle ja idrive oikein kun auto on vielä ns. tuore ja vähän ajettu. Mikä paja tekisi hommat asiakkaan osilla (tai järkevän hintaisilla) ja saisi vielä kirjattua huolto saksaan?

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2151
                    • Vantaa

                    Ei kannata halpoja laittaa jos ei halua kohta tehdä samaa remopaa uudestaan.



                    Etsippä tuolta. Väitän että saat 500e koko sarjan bremboa ja atea. EI kait jarruilla mitään merkitystä tietokannassa yms. Kuluvia osia kuitenkin.
                    Last edited by VilleP; 08-11-2022, 10:08.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • icecold
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 2341
                      • 🌍

                      Originally posted by SirRahikkala View Post
                      Vanha ketju, mutta sainpa paskahalvauksen kun omaan F10 518d Autokeskus tarjosi jarruremppaa, palat, levyt ja nesteiden vaihtoa 1780€ hintaan.

                      Katsoin ensin noita Autodocin Ridexeä, mutta uskaltaako niihin lähteä? Alle 300€ saisi kaikki kamat. Sitten katsoin myös täsäkin ketjussa mainitut ATE keraamiset+brembo olisi 813€.

                      Toinen ongelma on se, että haluaisin että huolto kirjataan sinne palvelimelle ja idrive oikein kun auto on vielä ns. tuore ja vähän ajettu. Mikä paja tekisi hommat asiakkaan osilla (tai järkevän hintaisilla) ja saisi vielä kirjattua huolto saksaan?
                      Tilasin juuri viime viikolla itse vastaavaan autoon molemmille akseleille ATEn alkuperäistä vastaavat kaksiosaiset levyt, ceramic-jarrupalat ja kulumistunnistimet. Koko paketti oli hieman alle 600 euroa (sis. myös rahdit) Bandel Autoteileltä.

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Ei kannata halpoja laittaa jos ei halua kohta tehdä samaa remopaa uudestaan.



                      Etsippä tuolta. Väitän että saat 500e koko sarjan bremboa ja atea. EI kait jarruilla mitään merkitystä tietokannassa yms. Kuluvia osia kuitenkin.
                      Samaa mieltä.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by SirRahikkala View Post
                        Vanha ketju, mutta sainpa paskahalvauksen kun omaan F10 518d Autokeskus tarjosi jarruremppaa, palat, levyt ja nesteiden vaihtoa 1780€ hintaan.

                        Katsoin ensin noita Autodocin Ridexeä, mutta uskaltaako niihin lähteä? Alle 300€ saisi kaikki kamat. Sitten katsoin myös täsäkin ketjussa mainitut ATE keraamiset+brembo olisi 813€.

                        Toinen ongelma on se, että haluaisin että huolto kirjataan sinne palvelimelle ja idrive oikein kun auto on vielä ns. tuore ja vähän ajettu. Mikä paja tekisi hommat asiakkaan osilla (tai järkevän hintaisilla) ja saisi vielä kirjattua huolto saksaan?
                        Ei mitään ridexiä sinne. Itse laittaisin vain laatuosia (ATE, Brembo, Zimmerman...). En itsekkään näe mitään lisäarvoa remppauttaa jarruja niin, että se merkattaisin BMW-tietokantaan. Ovat kuluvia osia ihan kuten renkaat ym. Koritarkistuksen ym. sitten asia erikseen. Aeromotors hinnat kannattaa myös vilkaista.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎