Originally posted by Havis
View Post
F10/F11 nelipyöräsuuntaus!
Collapse
X
-
No tuon säätöraportin mukaan sun autos on säädetty vakioalustaisen (standardfederung) arvoja vertailuarvona käyttäen. Koneesta täytyisi valita sport suspension tai m-suspension.Originally posted by Ego0s View PostVakio m-sportilla mennään :think
Ihmetyttää myös tuo etupyörien camber ero.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Tuossa tuo toinen ketju. Nämäkin voisi varmaan jotenkin yhdistää...?
Comment
-
Eikö nuo koneet nykyään osaa tuon kuorman ennakoida ettei tarvi painoja lastata?Originally posted by MKV View PostSäädettiinkö painojen kanssa?
Tänään Pirellit vaihtu Hankookkeihin ja auton vetely loppu samantien. Ero kuin yöllä ja päivällä
Samalla rengasmelu pieneni huomattavasti.
Ohessa lappu missä mun kulmat nytten ja menee suoraan eikä vetele noilla Hankkeneilla.
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
No en ole minä ainakaan vielä semmoista konetta nähnyt. Voihan sellainen toki jossain ollakin, mutta lienevät vielä harvassa?!Originally posted by jms1601 View PostEikö nuo koneet nykyään osaa tuon kuorman ennakoida ettei tarvi painoja lastata?
Valmistajan ohjeen mukaan F1X pitää muuten suunnata nimenomaan kuormattuna.
Comment
-
Kysytään tältä foorumilta jos täällä joku olisi perehtynyt nelipyöräsuuntaukseen.
Eli autona uusi f10 520da, normi misukan primacy 3 225/55/17 renkaat.
Auto ei järin vakaa moottoritienopeuksissa. Se harmittaa. Lisäksi keskialueen ohjaustunto huono.
Kulmat säädettiin ilman painoja huollossa. Ajelen pääasiassa yksin.
Eteen auraukset meni o/v 0,05 ja taakse o/v 0,09. Camper taakse v. -1.30 ja o. -1,35. Edestä eivät pystyneet säätämään arvoja ja oikea 0,02 ja vasen 0,30.
Kysymys kuuluukin saisinko kulkuun lisää vakautta jos laitettaisiin hippu lisää aurausta taakse, Entäpä pitäisikö etusille tehdä mitään?
Miten paino olisi vaikuttanut mittaustuloksiin. Asentaja tokasi että camberit menis enempi - puolelle mut auraus pysyis suurinpiirtein samana.
Olisko järkevää jättää camber vasemmalla puolella vähemmän negaksi kuin oikea puoli?Last edited by NewBemmisti; 12-07-2015, 17:10.
Comment
-
Aika pulla kumit.Onko painetta riittävästi renkaissa?Originally posted by NewBemmisti View PostKysytään tältä foorumilta jos täällä joku olisi perehtynyt nelipyöräsuuntaukseen.
Eli autona uusi f10 520da, normi misukan primacy 3 225/55/17 renkaat.
Auto ei järin vakaa moottoritienopeuksissa. Se harmittaa. Lisäksi keskialueen ohjaustunto huono.
Kulmat säädettiin ilman painoja huollossa. Ajelen pääasiassa yksin.
Eteen auraukset meni o/v 0,05 ja taakse o/v 0,09. Camper taakse v. -1.30 ja o. -1,35. Edestä eivät pystyneet säätämään arvoja ja oikea 0,02 ja vasen 0,30.
Kysymys kuuluukin saisinko kulkuun lisää vakautta jos laitettaisiin hippu lisää aurausta taakse, Entäpä pitäisikö etusille tehdä mitään?
Miten paino olisi vaikuttanut mittaustuloksiin. Asentaja tokasi että camberit menis enempi - puolelle mut auraus pysyis suurinpiirtein samana.
Olisko järkevää jättää camber vasemmalla puolella vähemmän negaksi kuin oikea puoli?
Comment
-
Kokeiltu täyden kuorman paineita (2.6/3.1) ja normipaineita (2.2/2.3). Paras mielestäni tuolla normipaineilla. Järkyttävän paljon melu kovenee noilla kovilla paineilla. Lisäksi tuntuu ettei rengas jousta lainkaan vaan täräyttelee. Itse tykkään pehmeämmästä kyydistä
Comment
-
Väittäisin, että tuumaa tai kahta isommat vanteet ja matalammat kumit niin tuntuma paranee. Kulmissa ja suuntauksissa ei juuri moitittavaa käsittääkseni ja ei noilla kumeilla juurikaan kulkuun vaikuta. Itellä m-sport alusta ja 20" vanteet ja Hankookin kumit niin ei kyllä mitään moitittavaa enään, menee suoraan, ei vetele urissa ja ohjaustunto on loistava. Aikaisemmin Pirellin kumit pilas koko auton, joko vialliset tai sitten ominaisuus ko renkaissa. Viikko sitten ajeltiin Hesaan n. 500km ja ei voinut muutakuin nauttia bemarin ajo-ominaisuuksista ja nopeutta oli 80-180 mittarissa ja toimi joka nopeudessaOriginally posted by NewBemmisti View PostKysytään tältä foorumilta jos täällä joku olisi perehtynyt nelipyöräsuuntaukseen.
Eli autona uusi f10 520da, normi misukan primacy 3 225/55/17 renkaat.
Auto ei järin vakaa moottoritienopeuksissa. Se harmittaa. Lisäksi keskialueen ohjaustunto huono.
Kulmat säädettiin ilman painoja huollossa. Ajelen pääasiassa yksin.
Eteen auraukset meni o/v 0,05 ja taakse o/v 0,09. Camper taakse v. -1.30 ja o. -1,35. Edestä eivät pystyneet säätämään arvoja ja oikea 0,02 ja vasen 0,30.
Kysymys kuuluukin saisinko kulkuun lisää vakautta jos laitettaisiin hippu lisää aurausta taakse, Entäpä pitäisikö etusille tehdä mitään?
Miten paino olisi vaikuttanut mittaustuloksiin. Asentaja tokasi että camberit menis enempi - puolelle mut auraus pysyis suurinpiirtein samana.
Olisko järkevää jättää camber vasemmalla puolella vähemmän negaksi kuin oikea puoli?
.
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
Voi olla, että isommilla vanteilla ajettavuus paranisi, mutta varmaan myös melukin?
Ei taida löyty kellään tietoa tuosta painon vaikutuksessa kulmiin? Eli olisko lopputulos ollut parempi painojen kanssa? Saatto olla vaan niin ettei asentaja viitsinyt lastata painoja
Comment
-
Minä kyllä kokeilisin vielä uudelleen suuntausta niiden painojen kanssa. Sitten kun vielä sattuisi semmoinen asentaja jolla taito riittää säätää auto mahdollisimman symmetriseksi, kun se kerran on mahdollista (vrt. se minun lappu pappafoorumin puolella). En kyllä suoraan syyttäisi noita kumeja kun ovat noin vähän ajetut eivätkä ole rf-renkaat.Originally posted by NewBemmisti View PostEli olisko lopputulos ollut parempi painojen kanssa? Saatto olla vaan niin ettei asentaja viitsinyt lastata painoja
Miksiköhän muuten sulla tuo etucamberin ero oikean ja vasemman välillä on noin iso? 0°28'? Noin uudessa nyt tuskin mistään väljää löytyy, mutta ei kai vain ole toinen puoli osunut johonkin? Esim. mulla oikean ja vasemman ero vain 0°01'. Ohjeen mukaan ero oikean ja vasemman välillä saisi olla max. 0°30'. Ihannetilahan olisi jos ero olisi 0°00' eli noin suuri ero kyllä vaikuttaa ajettavuuteen.Last edited by MKV; 13-07-2015, 09:19.
Comment
-
Tuosta etu camberista mainitsinkin huollossa. Muuta eipä kuulemma aiheuta toimenpiteitä.
Täytyy yrittää rengasliikkeessä käydä säädättämässä painojen kanssa. Tosin epäilen et niillä sellaisia ois.
Juu ei ole ainakaan itse ajettu mihinkään monttuun.
Comment
-
F10 sport-alustan camberin ohjearvo edessä on -0°54' ... -0°04' ja vakioalustalle sama ohjearvo on -0°37' ... +0°13'.Originally posted by NewBemmisti View PostTuosta etu camberista mainitsinkin huollossa. Muuta eipä kuulemma aiheuta toimenpiteitä.
Eli jos sinulla autossa sport-alusta niin molemmat etucamberit ovat ohjearvojen ulkopuolella (liian pystyssä). Jos taas vakioalusta niin silloin pelkästään vasen puoli on ohjearvon ulkopuolella.
Comment
-
Tässä on dcc alusta. En tiedä onko tää yhtään matalampi kuin vakio? Painot ilm täytyy olla penkeillä eikä lattialla. Täytyy käydä tekemässä vielä tuolla tavalla suuntaus.
Kohtahan se nähdään sit mitä puntit vaikuttaa f10 arvoihin.
Comment
Comment