Announcement

Collapse
No announcement yet.

F1X Webaston viat, korjaukset ja muut murheet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 289
    • Jyväskylä

    F1X Webaston viat, korjaukset ja muut murheet.

    Avataanpa tämä tuon toiminta-threadin lisäksi niin ei tule niin mahdottoman pitkää ketjua ajan saatossa.

    Tuossa omassa sigun autossa Weba savuttelee rankasti käynnistyessään ja haisee huonosti palavalle naftalle. eipä tuo muuten haittaa mutta käryhän tulee sitten puhaltimen saattamana sisätiloihin tuulettomalla säällä esilämmitettäessä. Lueskelin noita ketjuja aiheeseen liittyen ja yksi syy saattaisi olla palopesän ja hehkun karstoittuminen. Onko kukaan vielä purkanut pesää F-sarjalaisesta? Minkälaiseen hommaan kannattaa varautua? Faciliteetit ja käden taito löytyy, vaikka äijä itse alkaakin väsyä näiden ropaamiseen.
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 289
    • Jyväskylä

    #2
    Vastaan itselleni tähän näin kärkeen: Savutus näyttäisi käyttökertojen lisääntyessä vähän vähenevän, liekö kyseessä leutojen kelien aiheuttamat lyhyemmät polttoajat ja siksi vähän sakkaa alkuun? Mutta kysymys kiinnostaa silti..

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Stroop View Post
      Vastaan itselleni tähän näin kärkeen: Savutus näyttäisi käyttökertojen lisääntyessä vähän vähenevän, liekö kyseessä leutojen kelien aiheuttamat lyhyemmät polttoajat ja siksi vähän sakkaa alkuun? Mutta kysymys kiinnostaa silti..
      Itsellä kanssa savusi kun ekoja kertoja lähti päälle kesän jälkeen, savutus väheni huomattavasti kun weba oli pari minuuttia pohissut
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 289
        • Jyväskylä

        #4
        Tankilla ollessa eräs vanhempi mies kysyi hätääntyneenä että mikä siellä palaa. Olis mukavampaa kun ei pölläyttelisi. Varsinkin pimeässä ja hämärässä xenonit valaisee savun niin että sitä voi kutsua efektiksi.
        Last edited by Stroop; 17-11-2015, 15:05. Reason: Kirotusvirhe

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #5
          Se on normaalia että pitkään käyttämättömänä ollut tai jatkuvalla lyhyellä käytöllä ollut webasto savuttaa kun poltto on päällä pitemmän aikaa. Välillä kun aukoo pitkään lukossa olleita webastoja, voisi samalla lähettää savumerkkejä Hiawathalle. Savutuksen pitäisi kyllä tässä tapauksessa vähentyä voimakkaasti kun weba on ollut jonkin aikaa päällä, täydellä teholla. Jos jäähdytysneste on lämmintä, ei poltin toimi täydellä teholla.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Peksu
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 272
            • Lähellä Tre

            #6
            Webaston toiminta

            Mites teillä muilla tuo webasto käyttäytyy esim. kun weban laittaa tulille kakesta niin IHKA:n paneeliin ilmestyy molemmin puolin ropellin kuvat mitkä vilkkuu. Sen jälkeen jos auton käynnistää niin nuo merkit häviävät näytöstä, mutta sammuuko myös webasto vai jatkaako silti käyntiä taustalla :think

            Mites kun kylmän motin lyö käyntiin niin silloin käsittääkeni myös webasto käynnistyy jos ulkona alle 15 lämmintä, mutta näkyykö se mistään sisälle käykö webasto?

            Itselläni ei näy noita ropelleja näytössä koskaan auton käydessä, mites muilla
            G08 LCI iX3 M Sport

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              LCI-mallin webasto on erilainen kuin pre-lci. Tarkastin Peksu autosi koodauksen ja "Zuheizung" eli lisälämmitys on vakiokoodauksella pois päältä. Sen voisi kokeilla koodata päälle.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Peksu
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 272
                • Lähellä Tre

                #8
                Originally posted by böntti View Post
                LCI-mallin webasto on erilainen kuin pre-lci. Tarkastin Peksu autosi koodauksen ja "Zuheizung" eli lisälämmitys on vakiokoodauksella pois päältä. Sen voisi kokeilla koodata päälle.
                Ahaa okei. Tarvii kattoo sitä joku kerta sit uudestaan. Mun puolesta sen ei tarvi mennä itsestään päälle, mutta kakesta tai kellosta kytkemällä sais kyllä pysyä päällä kunnes on tarpeeksi lämmin.

                Tarvii vielä yritää selvittää pysyykö se päällä vai sammuuko kun auton käynnistää :think
                G08 LCI iX3 M Sport

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  #9
                  Originally posted by Peksu View Post
                  Ahaa okei. Tarvii kattoo sitä joku kerta sit uudestaan. Mun puolesta sen ei tarvi mennä itsestään päälle, mutta kakesta tai kellosta kytkemällä sais kyllä pysyä päällä kunnes on tarpeeksi lämmin.

                  Tarvii vielä yritää selvittää pysyykö se päällä vai sammuuko kun auton käynnistää :think
                  Minulla ainakin sammuu kun starttaa jos esim 15min pyörinyt leudolla kelillä ennen starttia, jos taas ihan just ennen laitettu niin jatkaa pyörimistä. Ilmeisesti siis pyörii johonkin lämpötilaan saakka koneen kaverina, ei saa "pakotettua" iDrivesta päälle koneen ollessa käynnissä, kaukosta en ole kokeillut.

                  Syksyllä marmorilla asennettu oem mötkö kauko-ohjauksella.
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Zuheizungin sijaan ainakin lci-autossa aktiivisena on pseudozuheizung.

                    "Pseudo-Zuheizbetrieb (bzw. Standby-Modus oder Regelbetrieb):
                    Dieser Modus wird aktiviert wenn die Standheizung im Standbetrieb bei ausgeschaltetem Motor gearbeitet hat und der Motor dann gestartet wird. Das heißt sie heizt nicht aktiv weiter, die Flamme im Brenner erlisch vorerst. Die Wasserpumpe läuft jedoch weiter, das Ventil bleibt vorerst geschlossen. Das Regelventil wird erst nach einer kurzen Laufzeit des Motors geöffnet und der große Kreislauf freigegeben. Mit einer Vielzahl von Parametern (Kühlwassertemperatur, angeforderte Temperatur für den Innenraum am Klimabedienteil, Außentemperatur etc.) wird gesteuert ob die Flamme dann wieder gezündet und aktiv zugeheizt wird. Es kann aber auch sein, dass die Standheizung dann bei bestimmten Parameterwerten komplett abgeschaltet wird."

                    Joku varmasti osaa Saksaa paremmin ja voisi tarkentaa. Minä ymmärrän tuo suurinpiirtein näin: Toiminto aktivoituu kun webasto on päällä ja moottori käynnistetään. Pieni kierto pysyy päällä ja liekki sammuu. Lyhyen ajan jälkeen vaihtoventtiili kääntyy ison kierron asentoon. Tässä kohtaa eri parametreista (jäähdytysnesteen lämpö, ilmastoinnin lämpötilapyynti, ulkolämpötila jne) riippuen poltin käynnistyy uudestaan. Parametreista riippuen voi käydä myös niin että poltin sammutetaan kokonaan.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Peksu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 272
                      • Lähellä Tre

                      #11
                      Originally posted by böntti View Post
                      Zuheizungin sijaan ainakin lci-autossa aktiivisena on pseudozuheizung.

                      "Pseudo-Zuheizbetrieb (bzw. Standby-Modus oder Regelbetrieb):
                      Dieser Modus wird aktiviert wenn die Standheizung im Standbetrieb bei ausgeschaltetem Motor gearbeitet hat und der Motor dann gestartet wird. Das heißt sie heizt nicht aktiv weiter, die Flamme im Brenner erlisch vorerst. Die Wasserpumpe läuft jedoch weiter, das Ventil bleibt vorerst geschlossen. Das Regelventil wird erst nach einer kurzen Laufzeit des Motors geöffnet und der große Kreislauf freigegeben. Mit einer Vielzahl von Parametern (Kühlwassertemperatur, angeforderte Temperatur für den Innenraum am Klimabedienteil, Außentemperatur etc.) wird gesteuert ob die Flamme dann wieder gezündet und aktiv zugeheizt wird. Es kann aber auch sein, dass die Standheizung dann bei bestimmten Parameterwerten komplett abgeschaltet wird."

                      Joku varmasti osaa Saksaa paremmin ja voisi tarkentaa. Minä ymmärrän tuo suurinpiirtein näin: Toiminto aktivoituu kun webasto on päällä ja moottori käynnistetään. Pieni kierto pysyy päällä ja liekki sammuu. Lyhyen ajan jälkeen vaihtoventtiili kääntyy ison kierron asentoon. Tässä kohtaa eri parametreista (jäähdytysnesteen lämpö, ilmastoinnin lämpötilapyynti, ulkolämpötila jne) riippuen poltin käynnistyy uudestaan. Parametreista riippuen voi käydä myös niin että poltin sammutetaan kokonaan.
                      No johan on fiksu vekotin sit tämä uudempi

                      Tänään aamulla laitoin kakesta päälle ja noin 10min käytyään lähdin töihin. Ropellit hävis näytöstä kun auton käynnisti ja salavalikosta katoin koneen lämmöt ja ne oli +50 astetta ja ulkona +4. Lämmöt koneessa nous 5km ajettuani tonne +63 ja hitaasti siitä nousten eli webasto tuskin oli enää käynnissä.

                      Katotaan kun tulee pakkasta miten sitten käyttäytyypi hän
                      G08 LCI iX3 M Sport

                      Comment

                      • Peksu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 272
                        • Lähellä Tre

                        #12
                        No niin, aamulla lähdettiin aikasin reissuun ja webasto oli päällä 20min ja autossa oli jo aika lämmin. Starttasin koneen käyntii ja vikavalo siis moottorin jäi keltasena tauluun loistamaan

                        Sammuttelin autoa jokusen kerran matkalla mutta ei se mihinkään sieltä sammunut. Lentokentälle ajettiin yöllä ja sinne jäi parkkihalliin odottaan viikoks. Liittyykö webastoon mitenkään vai tuliko sille koti-ikävä

                        Auto toimi kuten ennenkin ja keskinäytössä ei vikakoodia mistään :think
                        Last edited by Peksu; 18-11-2015, 21:00.
                        G08 LCI iX3 M Sport

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Vilkaistaan vikakoodit kun ajelet lentokentältä kotiin?
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Peksu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 272
                            • Lähellä Tre

                            #14
                            Originally posted by böntti View Post
                            Vilkaistaan vikakoodit kun ajelet lentokentältä kotiin?
                            Vastain yvnä
                            G08 LCI iX3 M Sport

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by böntti View Post
                              Zuheizungin sijaan ainakin lci-autossa aktiivisena on pseudozuheizung.

                              "Pseudo-Zuheizbetrieb (bzw. Standby-Modus oder Regelbetrieb):
                              Dieser Modus wird aktiviert wenn die Standheizung im Standbetrieb bei ausgeschaltetem Motor gearbeitet hat und der Motor dann gestartet wird. Das heißt sie heizt nicht aktiv weiter, die Flamme im Brenner erlisch vorerst. Die Wasserpumpe läuft jedoch weiter, das Ventil bleibt vorerst geschlossen. Das Regelventil wird erst nach einer kurzen Laufzeit des Motors geöffnet und der große Kreislauf freigegeben. Mit einer Vielzahl von Parametern (Kühlwassertemperatur, angeforderte Temperatur für den Innenraum am Klimabedienteil, Außentemperatur etc.) wird gesteuert ob die Flamme dann wieder gezündet und aktiv zugeheizt wird. Es kann aber auch sein, dass die Standheizung dann bei bestimmten Parameterwerten komplett abgeschaltet wird."

                              Joku varmasti osaa Saksaa paremmin ja voisi tarkentaa. Minä ymmärrän tuo suurinpiirtein näin: Toiminto aktivoituu kun webasto on päällä ja moottori käynnistetään. Pieni kierto pysyy päällä ja liekki sammuu. Lyhyen ajan jälkeen vaihtoventtiili kääntyy ison kierron asentoon. Tässä kohtaa eri parametreista (jäähdytysnesteen lämpö, ilmastoinnin lämpötilapyynti, ulkolämpötila jne) riippuen poltin käynnistyy uudestaan. Parametreista riippuen voi käydä myös niin että poltin sammutetaan kokonaan.
                              Eipä tuossa ole muuta oleellista sanottu. Ideana on että jos webastolla on lämmitetty se sisäkierron vesi, ei koneen kylmää vettä päästetä sekaan ennenkuin kone on lämmennyt...
                              Jos vesiventtiiliä on rukattu niin webasto toiminee tässäkin moodissa "lisälämmittimenä" tai sitten ei kun koneen ja sisäkierron lämmöt on käytännössä samat...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎