No niin, aamulla lähdettiin aikasin reissuun ja webasto oli päällä 20min ja autossa oli jo aika lämmin. Starttasin koneen käyntii ja vikavalo siis moottorin jäi keltasena tauluun loistamaan
Sammuttelin autoa jokusen kerran matkalla mutta ei se mihinkään sieltä sammunut. Lentokentälle ajettiin yöllä ja sinne jäi parkkihalliin odottaan viikoks. Liittyykö webastoon mitenkään vai tuliko sille koti-ikävä
Auto toimi kuten ennenkin ja keskinäytössä ei vikakoodia mistään :think
Kävin tossa autokeskuksessa kyselemässä tuota vikavalon syttymistä ja sitä on ollu muissakin. Esim. Defa:n vesilämmitin sytyttää myös tuon MIL-valon ja siihen tuli joku uusi vesiletku systeemi, missä vei kiertää niin ettei MIL syty.
Johonkin 335i malliin olivat väkästelleet toisen vedenlämpöanturin releellä , mitä auto käytti seisoessaan.
Eli tämä insinöörien tekele mittaa kuulemma polttoaineen-, veden- ja ahtoilman lämpötilaa ja vertaa niitä keskenään sekä myös auton lepoaikaa eli puhuivat 12h ajasta. Nyt kun autoa sitten lämmitetään jollain muulla kuin mootorilla toteaa auto että ei voi olla vesi +50 ja sytyttää tuon vikavalon ja se taas liittyy uuteen Euro 6 päästönormiin :think
Kokeilin pihassa tänään webastoa ja ajoin auton katoksesta pihaan noin 10m ja auto kävi sen 1min. Auto seisoi tämän jälkeen vajaan tunnin auki ja radio päälle ja käynnistin webaston kakesta ja se kävi max ajan eli sen n.1/2h ja sitten käynnistin auton ja vikavalo ei syttynyt
Täytyy vielä kokeilla jos auton avaa lukituksesta ja sitten laittaa webaston päälle ja lämmittää pidempään niin sytyykö vaiko ei tuo valo
F10 2011/07 alkuperäinen webasto ja kaukosäädin lakkasi toimimasta.
Kun painaa I/O nappia, niin vihreä valo palaa vain niin kauan kuin nappia pitää pohjassa, mutta ei jää palamaan enää napin irroituksen jälkeen, jolloin start napista ei pysty käynnistämään webastoa.
Ei ole merkitystä vaikka seisoisi auton vieressä. Onko kaukosäädin jotenkin hukannut synkan, vai onko patterit mahdollisesti vain niin heikot, ettei signaali kulje?
Korjausvinkkejä otetaan mielellään vastaan. I-driven kautta webasto käynnistyy kyllä normaalisti, joten siinä ei ole vikaa.
Taitaa nuo kaket olla kulutustavaraa,
mulla on 3 kpl toimimattomia hyllyssä,
kaikkiin tulee vihreä valo ja parittamista voi yrittää
mutta ei auto(t) niitä tunnista...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Ok, uudet patterit on tilattu, joten kokeillaan onko niillä vaikutusta asiaan.
Mites sitten tuo uudelleenparitus, onnistuuko kotikonstein, vai tarviiko koodailla jotain?
Ok, uudet patterit on tilattu, joten kokeillaan onko niillä vaikutusta asiaan.
Mites sitten tuo uudelleenparitus, onnistuuko kotikonstein, vai tarviiko koodailla jotain?
Vaatii istan.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Taitaa nuo kaket olla kulutustavaraa,
mulla on 3 kpl toimimattomia hyllyssä,
kaikkiin tulee vihreä valo ja parittamista voi yrittää
mutta ei auto(t) niitä tunnista...
Myy mulle yks resu kun puuttuu toisesta takaseinä.
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Ok, uudet patterit on tilattu, joten kokeillaan onko niillä vaikutusta asiaan.
Mites sitten tuo uudelleenparitus, onnistuuko kotikonstein, vai tarviiko koodailla jotain?
Jos vikana tyhjät patterit niin silloin ei liene tarvetta koodailulle? Mulla ainakin toimi kun heitti uudet sisään ja that´s it.
Mistä kannattaisi vikaa jäljittää, kun BMW:n alkuperäinen webasto ei kaukosäätimellä käynnistettäessä aina lähde lämmittämään? Ensimmäisellä yrityksellä kuuluu sähköinen käynnistysääni, mutta yleensä vasta toisella tai kolmannella yrittämällä polttomoottori lähtee käyntiin. Kaukosäätimen valo vilkkuu aina vihreänä käynnistystä yritettäessä.
Tankissa on kyllä tarpeeksi tavaraa ollut aina ja ulkolämpötila nollan tienoilla... Mysteeristä tuosta tekee sen, että se kuitenkin joka kerta käynnistyy, mutta vasta toisella tai kolmannella kerralla.
Eipä tuossa ole muuta oleellista sanottu. Ideana on että jos webastolla on lämmitetty se sisäkierron vesi, ei koneen kylmää vettä päästetä sekaan ennenkuin kone on lämmennyt...
Jos vesiventtiiliä on rukattu niin webasto toiminee tässäkin moodissa "lisälämmittimenä" tai sitten ei kun koneen ja sisäkierron lämmöt on käytännössä samat...
Nyt vähän tutkaillu tämän itseasennetun orkkis webaston toimia ja kakesta lähtee käyntiin ja kellolla, mutta heti kun moottori käynnistyy niin webasto sammuu eikä siis toimi lisälämmittimenä olllenkaan.
Virran kykeminen ei vielä sammuta lämmitintä, mutta käynnistämisen jälkeen saammuu heti.
Samoin jos koneen käynnistää kylmästä niin webasto ei lähde itsestään päälle ollenkaan :think
Onkohan tossa koodauksessa nyt jotain erilaista näissä vai miten sen saa lämpiämään myös käydessä
Comment