Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo77
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 100
    • Askola

    #31
    150 tkm just mittarissa kyselin tuosta laatikkoöljyn vaihdosta kun teetin juuri öljyn vaihdon kun ei täyttä varmuutta edellisestä niin Auto Salvassa sanottiin että ei tarvii/edes ole suositeltavaa mutta pitää ensi huollossa viimeistään tuo jakolaatikon öljy vaihdattaa, mitäköhän mahtaa kustantaa mutta jos se olisi ns. varotoimenpide minkä takia sitä jo lähdin kyselemään tietämättä näistä niin toki se pitää tehdä.

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 469
      • Pohjois-Savo

      #32
      Originally posted by Simo77 View Post
      150 tkm just mittarissa kyselin tuosta laatikkoöljyn vaihdosta kun teetin juuri öljyn vaihdon kun ei täyttä varmuutta edellisestä niin Auto Salvassa sanottiin että ei tarvii/edes ole suositeltavaa mutta pitää ensi huollossa viimeistään tuo jakolaatikon öljy vaihdattaa, mitäköhän mahtaa kustantaa mutta jos se olisi ns. varotoimenpide minkä takia sitä jo lähdin kyselemään tietämättä näistä niin toki se pitää tehdä.
      Mites muuten automaattiloota, missä kohtaa olisi aiheellista vaihtaa siihen öljyt?
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #33
        Mie vaihatin 125tkm huitteilla huuhdellen. Eipä huomannu mitää, mutta kestääpähän taas vähä aikaa. Jos sit 200tkm kohdalla taas uudestaan niin ei tarvi stressata. Tai vaihdan koko kinnerin. Markukselta ääni varmaan vimoselle
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #34
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Tänään tuli taas vastaan vetarin suojakumen vaihto F11 xd:een eteen ja selvitettiin että VAG suojakumi Löbro 303558 on mitoiltaan sama
          ja se kävi todella hyvin paikalleen, ja epäilisin että kestää jopa pidempään kuin alkuperäinen... hintaa huimat 15.90 Motonetissä,
          marmorilla n. 80€...

          Vaihtoehtoiset varaosanumerot sille:
          Löbro 303558
          VAG: 6Q0498203 SPIDAN: 24542, SPIDAN: 21588, RUVILLE: 755437, SKF: VKJP3158, LÖBRO: 303558, FRIESEN: QJB1063, FARCOM: 260099, METZGER: 751024, METZGER: 751024K, FEBI BILSTEIN: 30024, TRISCAN: 854029818, TRISCAN: 854029842, METELLI: 130278, METELLI: 130545, METELLI: 130272, NK: 524305, OPTIMAL: MK810420, MAPCO: 18809, MEYLE: 1004950004, SWAG: 30930024, BUGIAD: BSP20161, VAICO: V106384
          Millä tavalla Fxx ja Exx X-drive toteutus eroaa toisistaan ?
          Ymmärtääkseni E sarjassa noita kumeja ei ole mennyt nimeksikään.

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #35
            Eihän tommoista paskaa nyt ainakaan voi ostaa. Mihinkä tän e65:sen vois vaihtaa? Uuteen seiskaan nyt vaan ei paukut riitä. Vitut, mä vaihdan merkkiä.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #36
              Originally posted by TFV View Post
              Eihän tommoista paskaa nyt ainakaan voi ostaa. Mihinkä tän e65:sen vois vaihtaa? Uuteen seiskaan nyt vaan ei paukut riitä. Vitut, mä vaihdan merkkiä.
              Jos sulla on e65 niin et mene ollenkaan metsään jos vaihdat F1x:ään..

              E65 on pahin sähköhirviö minkä bmw on ikinä kehittänyt tai tulee kehittämään. Noin 60-70 ohjainlaitetta aikana jolloin muissa autoissa oli 10-15 ohjainlaitetta. Oli hienoa aikanaan mutta ei enää. F1x ei tule ikinä olemaan yhtä tuskainen kuin E65.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #37
                Originally posted by böntti View Post
                Jos sulla on e65 niin et mene ollenkaan metsään jos vaihdat F1x:ään..

                E65 on pahin sähköhirviö minkä bmw on ikinä kehittänyt tai tulee kehittämään. Noin 60-70 ohjainlaitetta aikana jolloin muissa autoissa oli 10-15 ohjainlaitetta. Oli hienoa aikanaan mutta ei enää. F1x ei tule ikinä olemaan yhtä tuskainen kuin E65.
                just niin, muttakun toista edes lähes yhtä huonoa autoa ei viittis laittaa. Ahtamatonkin pitäisi olla, tuntuu että turbot on aina jostain rikki, varsinkin dieselit, vääntöö puuttuu, savuttaa tai sitten ei savuta, joku purkki täynnä matoja tai sitten ei yms.yms.
                Taitaa se perinteinen bmw:n suora kuutonen olla aika idioottivarma. Ehkä siis fx sillä tekniikalla.
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  #38
                  Originally posted by TFV View Post
                  just niin, muttakun toista edes lähes yhtä huonoa autoa ei viittis laittaa. Ahtamatonkin pitäisi olla, tuntuu että turbot on aina jostain rikki, varsinkin dieselit, vääntöö puuttuu, savuttaa tai sitten ei savuta, joku purkki täynnä matoja tai sitten ei yms.yms.
                  Taitaa se perinteinen bmw:n suora kuutonen olla aika idioottivarma. Ehkä siis fx sillä tekniikalla.
                  Osta Merssu, ne vaan tahtoo toimia jostain syystä, toki omat vikansa niissäkin mutta väittäisin että jonkinverran vähemmän on lastentautia.

                  Ei vaan W212:sta ole F:n voittajaksi noin niinkuin muuten ominaisuuksiltaan.
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17509
                    • Turku

                    #39
                    Originally posted by TFV View Post
                    just niin, muttakun toista edes lähes yhtä huonoa autoa ei viittis laittaa. Ahtamatonkin pitäisi olla, tuntuu että turbot on aina jostain rikki, varsinkin dieselit, vääntöö puuttuu, savuttaa tai sitten ei savuta, joku purkki täynnä matoja tai sitten ei yms.yms.
                    Taitaa se perinteinen bmw:n suora kuutonen olla aika idioottivarma. Ehkä siis fx sillä tekniikalla.
                    Kolmas turbodiesel menossa vuodesta 2006 lähtien, n. 300 000km ajettuna ja yhtään noita ongelmia ei ole ollut. Autot E46 330xd, E61 535d ja F11 535d. Keskimmäisessä meni jakopää kesken ajon, mutta se on jo toinen juttu se...
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      #40
                      Originally posted by pexodus View Post
                      Osta Merssu, ne vaan tahtoo toimia jostain syystä, toki omat vikansa niissäkin mutta väittäisin että jonkinverran vähemmän on lastentautia.

                      Ei vaan W212:sta ole F:n voittajaksi noin niinkuin muuten ominaisuuksiltaan.
                      Eipä. Eikä ulko/sisämuoto nykymalleissa miellytä. Aikoinaan oli merssuja, tykkäsin kovasti sec malleista (83>)oli 380, 500 ja jopa 560:kin. Paras merssu ikinä oli 300e vm. 86, jonka ostin uutena. Oli siihen aikaan nopsa auto. Ajoin tuolloin tosi paljon, yli 100tkm. vuodessa, tuon ratissa ei väsyttänyt. Tutkanpaljastatkin saivat olla vielä aurinkolipassa...
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • kailinds
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 230
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by TFV View Post
                        Taitaa se perinteinen bmw:n suora kuutonen olla aika idioottivarma. Ehkä siis fx sillä tekniikalla.
                        No itse asiassa ei ole, jos bensakoneista puhutaan. 523i/528i/530i:ssä ongelmia mm. lambdojen ja kansien kanssa. Juttelin erään tunnetun BMW-korjausliikkeen kaverin kanssa ennen oman auton ostoa ja hän sanoi, ettei voi suositella noita suoria bensakutosia juuri noiden em. ongelmien takia.
                        Dieselkutoset on kestävimpiä. Jälkikäteen ajateltuna olisi itsekin vaan pitänyt hankkia Markuksen kautta 525dA kutoskoneella...
                        Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                        ex showroomit:
                        BMW F11 535dA xDrive
                        BMW F10 520dA ///M-Sport
                        BMW E92 335dA

                        Comment

                        • fipanpelt
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 179
                          • Tampere

                          #42
                          Lakkaus F11

                          Minun autosta 2014 on lähtenyt valkoisen värin lakkaus etupuskurin vasemmasta etukulmasta. Edellinen omistaja sanoi että pesi painepesurilla ja hups 20 cm pitkä 5 cm leveästi pois. Oli korjannut sitä itse lakalla ja sanomistahan siitä tulee.. Onneksi puskuri menossa muutenkin vaihtoon...
                          - www.peltolat.com -
                          F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

                          Comment

                          • petnen
                            BTCF Member
                            • May 2003
                            • 1082
                            • Kannus

                            #43
                            Mulla näyttäisi nyt siltä, että jakolaatikko on rikki 530xd:stä.
                            Autolla ajettu 70tkm😕 Eipä ole kovin kestävä neliveto.
                            Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                            Bmw i4 M50

                            Comment

                            • BMW_Harrastaja
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 819
                              • Oulu area

                              #44
                              Näyttää nämä olevan niin paskoja, ettei ilmeisesti uskalla hankkia ollenkaan.
                              Saapa nähdä onko G30 samaa tasoa.

                              Jos verrataan E6X:ään, niin onko kestävyydessä selvää eroa?

                              1: N-sarjan bensakoneissa
                              2: Nelivedossa
                              3: Automaattiaskissa
                              4: Sähköissä

                              Onko mitään laadullisesti/kestävyydessä paremmin verrattuna aiempiin?
                              BMW driver and owner since 2000.

                              Comment

                              • Telehell
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2016
                                • 330
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by petnen View Post
                                Mulla näyttäisi nyt siltä, että jakolaatikko on rikki 530xd:stä.
                                Autolla ajettu 70tkm😕 Eipä ole kovin kestävä neliveto.
                                Vois luulla, että menee mukisematta tehtaan piikkiin?
                                Mitsubishi Outlander PHEV
                                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                                Ex: Nissan Primera P11 -01
                                Ex: Nissan Sunny -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎