Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7520
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Nopeasti vertailtuna tuntuu kalliimmilta tyyppivioilta kuin E sarjassa, oliko esim X-drivessä ongelmia E:ssä, ymmärtääkseni hyvin vähän.
    No jakolaatikon aktuaattoreita niissäkin menee mutta kustsannus on karkeasti ottaein 1/10 siitä mitä äffän jakolaatikko vaihdettuna.

    Kyllä tehtaan GW-polittiikka saisi olla jakolaatikon ja egr-lämmönvaihtimen vuotojen suhteen asiakkaan kannalta paljon parempi,
    onhan se ihmeellistä että käytettyjen autojen myyjän vastuu
    valmistus/mitoitusvirheistä on isompi kuin tehtaan :think

    Ts. kyllä jotain vastaantuloa pitäisi tulla 200 tkm asti.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post

      kyllä jotain vastaantuloa pitäisi tulla 200 tkm asti.
      Kyllä pikkasen otti pattiin ku oikea etuvetari meni x-drivestä reilun 110tkm kohdalla, vaikka suojakumit oli ehjät. Eikä tehtaalta minkäänlaista vastaantuloa

      Comment

      • Jiu-jitsu
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 35
        • Helsinki

        #18
        1) Takarenkaiden sisäsyrjän kuluminen check. Konalan merkkihuolto osasi ilahduttavasti säätää kulmat. Nyt kuluu tasaisesti.
        2) Farkun takapussukat 85tkm check.
        3) EGR 95tkm check.

        Mukavaa, että näitä saa ääneen sanoa. Mersufoorumilla ei vikoja eemelissä tunnu olevan. Tai niitä ei ainakaan ääneen sanota...
        F11 535xd my13

        Comment

        • Alea
          Newbiemmer
          • Oct 2015
          • 10
          • Kaarina

          #19
          Originally posted by bittivirhe View Post
          Etupuskurin lakkaus? Kolaroimattomasta autosta? Minulla on myös etupuskuri maalauksen/lakkauksen tarpeessa.
          Itselleni auto tuli 100tkm kohdalla. En tiedä varmasti kolarihistoriaa. Olisiko myös maalipinnan myllytyksellä Lacroe-käsittelyn yhteydessä ollut osuutta asiaan.
          Varmaa on se etten yhtään näinkin paljon ajettua autoa osta jatkossakaan ilman kattavaa takuuta.
          ex. E93 325i
          ex. F11 525D X-Drive

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2542
            • Kirkkonummi

            #20
            Originally posted by Alea View Post
            Itselleni auto tuli 100tkm kohdalla. En tiedä varmasti kolarihistoriaa. Olisiko myös maalipinnan myllytyksellä Lacroe-käsittelyn yhteydessä ollut osuutta asiaan.
            Varmaa on se etten yhtään näinkin paljon ajettua autoa osta jatkossakaan ilman kattavaa takuuta.
            F30, lakkaus alkoi lähtemään mutta painepesurin avustamana (mitä ei kuulemma pitäisi tapahtua). Maalausliikkeen mukaan punaisissa ja sinissä väreissä on ollut vaikeuksia lakan kiinnipysymisen kanssa ja sen eteen on tehty töitä. Ei kolarointia tai kolhimista, mutta piti maalata. Muualla ei ole tullut lakkaongelmia vastaan, tosin autossa on kovavahaus, joka on tehty vajaa 1.5v sitten. Ei konepesua tms kuluttavaa.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #21
              Täällä jysähti 200 tkm tauluun.
              Noin 55 tkm aikana EGR-venttiili vaihdettu kahdesti, toisella kerralla takuuseen.
              Ja toisen puolen ilmapussi vaihdettu.

              Muistelen että antaa vikakoodia hehkun ohjainreleestä joten se vaihtuu ensi huollossa.

              Hyvä auto on ollut
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7520
                • Jyväshyvä

                #22
                Originally posted by veku View Post
                Noin 55 tkm aikana EGR-venttiili vaihdettu kahdesti, toisella kerralla takuuseen.
                Ja toisen puolen ilmapussi vaihdettu.
                Vuodon vai jumimisen takia?
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Vuodon vai jumimisen takia?
                  Ei ole vuotanut kummallakaan kertaa ,ilmeisesti jumimisen takia.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • petnen
                    BTCF Member
                    • May 2003
                    • 1082
                    • Kannus

                    #24
                    Pitää toivoa että f10 olis nyt sitten hyvä auto.
                    Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                    Bmw i4 M50

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      #25
                      Ihan hyvä auto on, ainakin 3 litrainen motti.

                      Ajettu yli 350tkm

                      Hajonnutta käsijarrunmoottori 312tkm, ilmastoinnin kompura 314tkm, apulaitehihnan kiristin 315tkm.

                      Pari niveltä ja abs anturin johto katki kun laitettu väärälle puolelle satulaa jarrupalojen vaihdossa.

                      Nyt napsaa ilmeisesti ohjausvaihde, ei väljää.

                      Akusta herjaa pakkasella webastoa käyttäessä

                      Muuten ei tunnu hajoavan *kop kop
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • HannuE60
                        R.I.P.
                        • Mar 2012
                        • 809
                        • Espoo

                        #26
                        Normi oireet täälläkin,

                        Tukivarsissa oli väljää, kuskin kahva vaihdettu, apparinpuoleinen takaovi kusee kynnykselle...ym. Pientä. Näköjään järjestään ne "tyyppiviat" nyt ajettu 155tkm.

                        Nyt kuitenkin kysymys tuosta ohjauksen naputtamisesta, kuinka vakavaa ja naputtaako vaan ja toimii vai lasahtaako kohta?

                        -Hannu-
                        [SIGPIC]
                        BMW 535d M-sport

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7520
                          • Jyväshyvä

                          #27
                          Originally posted by HannuE60 View Post
                          Normi oireet täälläkin,

                          Tukivarsissa oli väljää, kuskin kahva vaihdettu, apparinpuoleinen takaovi kusee kynnykselle...ym. Pientä. Näköjään järjestään ne "tyyppiviat" nyt ajettu 155tkm.

                          Nyt kuitenkin kysymys tuosta ohjauksen naputtamisesta, kuinka vakavaa ja naputtaako vaan ja toimii vai lasahtaako kohta?

                          -Hannu-
                          Oletko varma että se tulee ohjauksesta? Olen havainnut että aktiivi cruisella olevat naputtaa ihmeellisesti paikalla ollessaan tai juuri pysähtyessä,
                          vaikka cruise ei ole päällä... Tai siis kuuluu erään sortin rutinaa.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Jamppa
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 387
                            • Kerava

                            #28
                            Itsekkin huomioinut, että vähän ennen pysähtymistä kuuluu ohjauksesta joku äänähdys jostain. Autossa on aktiivicruise. Väljää ei pitäisi silmämääräisesti olla missään.

                            Comment

                            • HannuE60
                              R.I.P.
                              • Mar 2012
                              • 809
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Oletko varma että se tulee ohjauksesta? Olen havainnut että aktiivi cruisella olevat naputtaa ihmeellisesti paikalla ollessaan tai juuri pysähtyessä,
                              vaikka cruise ei ole päällä... Tai siis kuuluu erään sortin rutinaa.
                              Joo, just silloin kun hidastaa kävelyvauhtiin tai pysähtyy esim. Valoihin ja valuttaa taas vähän eteenpäin, niin kuuluu naputusta ja tuntuu jopa hiukan ratissa.
                              Isommissa nopeuksissa ei mitään.

                              -Hannu-
                              [SIGPIC]
                              BMW 535d M-sport

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7520
                                • Jyväshyvä

                                #30
                                Tänään tuli taas vastaan vetarin suojakumen vaihto F11 xd:een eteen ja selvitettiin että VAG suojakumi Löbro 303558 on mitoiltaan sama
                                ja se kävi todella hyvin paikalleen, ja epäilisin että kestää jopa pidempään kuin alkuperäinen... hintaa huimat 15.90 Motonetissä,
                                marmorilla n. 80€...

                                Vaihtoehtoiset varaosanumerot sille:
                                Löbro 303558
                                VAG: 6Q0498203 SPIDAN: 24542, SPIDAN: 21588, RUVILLE: 755437, SKF: VKJP3158, LÖBRO: 303558, FRIESEN: QJB1063, FARCOM: 260099, METZGER: 751024, METZGER: 751024K, FEBI BILSTEIN: 30024, TRISCAN: 854029818, TRISCAN: 854029842, METELLI: 130278, METELLI: 130545, METELLI: 130272, NK: 524305, OPTIMAL: MK810420, MAPCO: 18809, MEYLE: 1004950004, SWAG: 30930024, BUGIAD: BSP20161, VAICO: V106384
                                Last edited by MajorDrake; 14-09-2016, 22:36.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎