Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #61
    Originally posted by TheRipper View Post
    Aikas tyypillisiä Diesel-vikoja näyttää olevan...

    Nuo nelivedon ongelmat on myös olleet tiedossa siksi ei mitään intoa ole nelivetoa hommatakaan...ei riitä lompakon paksuus siihen...varsinkaan kun ei normiajossa siitä nelivedosta ole mitään hyötyä kuitenkaan.

    Hieman perusvarmempaa tekniikkaahan nuo bensakoneet (vaparit siis tottakai) ovat. Yksinkertaisesti vähemmän hajoavia osia. Jos pahin ongelma niissä on Lambda-anturit niin ei paha.

    Tuo CA ovenkahva ongelma on harmillinen ja vissiin todella yleinen. Onko uusi kahva parempi vai hajoaako vaan kohta uudestaan?
    Samoilla linjoilla noiden d-vikojen osalta, normisettiä nykymoottoreissa.
    Bensavapareissa tuntuu olevan vikakohteita jopa enemmän kuin dieseleissä ?.
    X-drive on kyllä ihan ehdoton, jos metrinkään ajaa normiajoa talviaikaan, edelleen ihmettelen F mallin nelivedon ongelmia vs E malliin, mikä F:n ongelmat aiheuttaa ?.

    Comment

    • 540iA
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 241
      • Klaukkala

      #62
      Heitetäänpäs tännekin kysymys kun kokemuksia on paljon käyttäjille kertynyt.
      Olisiko kuvauksen perusteella arvioita mistä vikaa etsittäisiin?

      - Auto -12 M550d x-drive.
      - Ei vikakoodeja.
      - Nykii terävästi kun veto päällä.
      - Nykiminen ei ehkä säännöllinen kierrosluvun mukaan.
      - Nykiminen on lisääntynyt ajan kanssa, aluksi huomasi ihan pientä nykimistä esim. ylämäessä kun cruise oli päällä ja tuli vähän momenttia käyttöön.
      - Kaasun kun nostaa, ei nyi yhtään.
      - Laatikko vaihtaa normaalisti.
      - Ei kolise eikä pidä mitään ääntä nykiessä.

      Kiitos
      Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
      ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        #63
        Minun veikkaus on nelivedon jakolaatikko. Itsellä oireili juuri niin että reippaammissa kiihdytyksissä oli aluksi pientä nykimistä. Oireet pahenivat ennen kuin saatiin uusi osa paikoilleen. Vika todennettiin ottamalla jakolaatikon ohjauksen sähköpiuha irti laatikon liittimestä, liitin irti koeajolla ei ollut mitään nykimistä vaikka kuinka reviteltiin (ihan kivasti muuten 535:n nakki paloi kaksivetoisena ilman luistonestoa ).

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #64
          Jakolaatikko se hyvin todennäköisesti on.
          Eli öljyt vaihtoon 2 kertaa peräkkäin,
          ja vielä mieluiten tuplana,
          ts. auto pukille, imetään täyttöropusta (joka löytyy laatikon takakannakkeen alta, kannake irti), täytetään, ajetaan nosturilla renkaat ilmassa varovasti ilman luistonestoa muutama minuutti ja sen jälkeen uudestaan imu ja täyttö.

          Ja sama tehdään uudestana kun on ajettu tonni tai pari lisää kilometrejä...
          Last edited by MajorDrake; 28-09-2016, 21:35.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • 540iA
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 241
            • Klaukkala

            #65
            Eli meinaat että öljynvaihdoilla tulisi kuntoon eikä mitään olisi varsinaisesti "rikki"?
            Merkkihuoltohan vaihtaa vaan osia mutta onnistuuko sinulta tämä kuvailemasi öljyjen vaihtoprojekti?
            Tuosta jakolaatikon toiminnasta en ymmärrä mitään mutta onko ajettava juurikin rullilla vai käykö kevyt katuajo?
            Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
            ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #66
              Originally posted by 540iA View Post
              Eli meinaat että öljynvaihdoilla tulisi kuntoon eikä mitään olisi varsinaisesti "rikki"?
              Merkkihuoltohan vaihtaa vaan osia mutta onnistuuko sinulta tämä kuvailemasi öljyjen vaihtoprojekti?
              Tuosta jakolaatikon toiminnasta en ymmärrä mitään mutta onko ajettava juurikin rullilla vai käykö kevyt katuajo?
              Äh, ajatuskatko, tarkoitin että ajetaan auton ollessa nosturilla tai tietysti vaihtoehtoisesti voidaan käydä ajamassa lenkki...

              Öljy itessään ei ole kallista, en tiedä mitä litra marmorilla maksaa
              mutta 2 numeroinen luku kuitenkin ja sinne menee tuplavaihdolla joku 1.2 litraa yhteensä... Työnä tuo on max. tunnin homma vaikka välillä kävisi pikku lenkin ajamassa. Ts. pitäisi siitä parilla satalappusella selvitä marmorillakin,
              mutta toisaalta sitä on turha sinne viedä, hakee öljyt vaikka KL:stä (tai marmorilta) ja vie johonkin peruspajalle jossa tuntihinta on puolet marmorin hinnasta...

              Tosin Böntiltä kuulin että jollekin marmorille oli tulossa joku huuhtelulaite ko. operaatioon?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                #67
                Mikä noissa jakolaatikoissa käytännössä hajoaa? Mistä johtuu että niitä ei vielä pystytä kunnostamaan suomessa? Osien puute tms...?
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #68
                  Pääkaupunkiseudulle oli johonkin merkkiliikkeeseen tulossa jakolaatikon pesulaite, en muista kyllä enää että mikä liike oli kyseessä.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    #69
                    Originally posted by JKK View Post
                    Mikä noissa jakolaatikoissa käytännössä hajoaa? Mistä johtuu että niitä ei vielä pystytä kunnostamaan suomessa? Osien puute tms...?
                    Niissä on kahden sortin vikaa,
                    rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
                    ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
                    Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.

                    Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
                    Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2328
                      • Uusimaa

                      #70
                      Mitenkäs muuten on näiden N57-koneiden laita? Kestääkö näiden jakopäät vai onko näissä samat murheet kuin N47:ssa? En jaksa nyt alkaa penkomaan räjäytyskuvia, mutta olen ymmärtänyt että jakopään osalta on molemmissa samaa tavaraa sisässä? Onko kukaan vielä kuullut jakopääviallisesta N57:sta?
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • petnen
                        BTCF Member
                        • May 2003
                        • 1082
                        • Kannus

                        #71
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Niissä on kahden sortin vikaa,
                        rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
                        ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
                        Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.

                        Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
                        Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.
                        Nykimiseen ei auttanut öljyn vaihto. Jakolaatikko vaihdetaan nyt uuteen. Näin on käynnyt useammalle muullekin.
                        Äkkiää öljy olisi mennyt pilalle, jos 69tkm ajetussa on jo paskat öljyt. Onko jakolaatikon öljyn vaihdolle edes vaihtoväliä ilmoitettu?
                        Last edited by petnen; 02-10-2016, 11:10.
                        Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                        Bmw i4 M50

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          #72
                          Originally posted by petnen View Post
                          Nykimiseen ei auttanut öljyn vaihto. Jakolaatikko vaihdetaan nyt uuteen. Näin on käynnyt useammalle muullekin.
                          Äkkiää öljy olisi mennyt pilalle, jos 69tkm ajetussa on jo paskat öljyt. Onko jakolaatikon öljyn vaihdolle edes vaihtoväliä ilmoitettu?
                          Ei ole vaihtoväliä. Vaihdettiinko kertomallani tavalla vai vain kertaalleen?
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1424

                            #73
                            Korjataanko noita jakolaatikon laakerivikoja missään?
                            e39 M54B22 manual
                            Polestar2 LRDM -21
                            Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                            Comment

                            • Telehell
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2016
                              • 330
                              • Joensuu

                              #74
                              Millaisia vastaantuloja ollu maahantuojan puolesta näistä jakolaatikon vioista?
                              Mitsubishi Outlander PHEV
                              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                              Ex: Nissan Primera P11 -01
                              Ex: Nissan Sunny -94

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                #75
                                Originally posted by Telehell View Post
                                Millaisia vastaantuloja ollu maahantuojan puolesta näistä jakolaatikon vioista?
                                loppuvuodesta 2012 käyttöönotettu, alle ~90 tkm ajettu täydellä marmorin historialla, tehdas maksoi 50%, maksettavaa jäi n. 2 k€.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎