Haluaisiko joku tehdä tuon korjauksen meidän F11 kuskin comforttiin? Maksan 200 samalta istumalta
Mulla on kylmä talli, eikä yhtään omia hermoja tuollaiseen...
Laita lämmöt päälle?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Lämpöä tulee välittömästi, jos rupean näpertämään tommosta
Okei . Itselläni on sekä tallissa että hallissa ilpit päällä ja liikkuuhan tuo sähkömittari kivasti niiden(kin) ansiosta :think.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Haluaisiko joku tehdä tuon korjauksen meidän F11 kuskin comforttiin? Maksan 200 samalta istumalta
Mulla on kylmä talli, eikä yhtään omia hermoja tuollaiseen...
Täällä samalla suunnalla ilmeisesti yksi äffä lisää, et kaksi hommaa pystyisi tekeen putkeen
Minulla ei meinaan istuin osan lämmitys toimi, sivuosat lämpenee ja selkänoja. PRKL!
Ei ollu ihan tunnin homma mulla. Eka kolvaus ei onnistunut ku ei tina levinny millän ja tietty juoksute oli ihan loppu. Sit ennen ku ehin kauppaan hakee juoksutetta iski influenssa A ja olin 9pv kuumeessa. Nyt ku just ja just pystyy hengittää niin sain juoksutetta ja homman pakettiin.
Mulla oli reisituesta toinenkin johto muutamaa karvaa vailla poikki kuoren alta. onneksi hoksasin että johto taittuu vähän liian terävästi ja ku tökkäsin pienen viillon siihne katkes sekin johto heti samasta kohta ku edellinenkin. Eli jonkunlainen nitkutusongelma tuossa reisituessa.
Tänään oli projektina.
Tarviit: torx -avain, kolvi, tinaa, parit kärkipihdit, johdon pätkän, kutistemuovia tai erkkaa ja muovinen sisustanpurkutyökalu ja valoa.
Penkki ylös, sitten reisituki eteen. Reisituen alta kaksi torxia irti ja penkinlämmitysjohdon irroitus liittimestä.
Penkin ja reisituen välinen muovinen suoja irtoaa helposti selkänojan puolelta nostettaessa. Laita reisituen raudat sisään, et raavi nyrkkejäsi...
Istuinosa on kiinni hog ringseilä (jotain 7-10 kpl, en laskenut), ne irtoavat näppärästi esim. kärkipihdeillä. Sitten näetkin palaneen johdon. Kolvaa uusi johto ja laita kutistemuovi (tai eristysnauha) Kasaa systeemi.
Hitain homma oli väännellä hogringsit takaisin kahdella kärkipihdillä, jotkut kayttävät nippusiteitä... Makuasia.
Aikaa meni aika tarkalleen tunti ensikertalaisella. Ei todellakaan rakettitiedettä. Vaikein (!) pala oli kolvata johto ilman apuria. ja sekään ei ole kauhean vaikeata.
Jarppa
Vaikein (!) pala oli kolvata johto ilman apuria. ja sekään ei ole kauhean vaikeata.
Jarppa
Pieni vinkki noihin kolvaushommiin, Biltemasta, Motonetista yms. saa muutamalla eurolla sellaisen pidike/apukäsihässäkän, millä saa pidettyä kolvattavat johdonpäät yhdessä ja omat kädet jäävät vapaaksi kolvin käyttöön ja tinan syöttöön. Ei maksa paljon ja on kätevä moneen kolvaushommaan.
Comment