Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 penkinlämmitys toimii vaiheittain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #31
    Haluaisiko joku tehdä tuon korjauksen meidän F11 kuskin comforttiin? Maksan 200 samalta istumalta

    Mulla on kylmä talli, eikä yhtään omia hermoja tuollaiseen...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17526
      • Turku

      #32
      Originally posted by touring39 View Post
      Haluaisiko joku tehdä tuon korjauksen meidän F11 kuskin comforttiin? Maksan 200 samalta istumalta

      Mulla on kylmä talli, eikä yhtään omia hermoja tuollaiseen...
      Laita lämmöt päälle?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #33
        Originally posted by Laku View Post
        Laita lämmöt päälle?
        Lämpöä tulee välittömästi, jos rupean näpertämään tommosta
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

          #34
          Originally posted by touring39 View Post
          Lämpöä tulee välittömästi, jos rupean näpertämään tommosta
          Okei . Itselläni on sekä tallissa että hallissa ilpit päällä ja liikkuuhan tuo sähkömittari kivasti niiden(kin) ansiosta :think.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by touring39 View Post
            Haluaisiko joku tehdä tuon korjauksen meidän F11 kuskin comforttiin? Maksan 200 samalta istumalta

            Mulla on kylmä talli, eikä yhtään omia hermoja tuollaiseen...
            Oot vähän kaukana, muuten kyllä..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              #36
              Originally posted by touring39 View Post
              Haluaisiko joku tehdä tuon korjauksen meidän F11 kuskin comforttiin? Maksan 200 samalta istumalta

              Mulla on kylmä talli, eikä yhtään omia hermoja tuollaiseen...
              Täällä samalla suunnalla ilmeisesti yksi äffä lisää, et kaksi hommaa pystyisi tekeen putkeen
              Minulla ei meinaan istuin osan lämmitys toimi, sivuosat lämpenee ja selkänoja. PRKL!
              BMW i4M50

              Comment

              • Palomies
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 192
                • Home

                #37
                Länsirannikolla yksi F10 kylmä istuin osa lisää. Istuimena comfort.

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  #38
                  Noilla alkas jo tiliä tekemään jos 200€ per fiksaus

                  Oikeesti hei, ei ole kummonen nakki tehdä itsekään.
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #39
                    No rupeaisko ketään tekijämiestä kiinnostamaan...?

                    Mua ei kyl nappaa itte
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #40
                      Originally posted by touring39 View Post
                      No rupeaisko ketään tekijämiestä kiinnostamaan...?

                      Mua ei kyl nappaa itte
                      Aja sawon maalle ni teen.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        #41
                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Aja sawon maalle ni teen.
                        Aja sää tänne, niin saat savottaa enemmänkin
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • karis79
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 145
                          • Oulu

                          #42
                          Ei ollu ihan tunnin homma mulla. Eka kolvaus ei onnistunut ku ei tina levinny millän ja tietty juoksute oli ihan loppu. Sit ennen ku ehin kauppaan hakee juoksutetta iski influenssa A ja olin 9pv kuumeessa. Nyt ku just ja just pystyy hengittää niin sain juoksutetta ja homman pakettiin.

                          Mulla oli reisituesta toinenkin johto muutamaa karvaa vailla poikki kuoren alta. onneksi hoksasin että johto taittuu vähän liian terävästi ja ku tökkäsin pienen viillon siihne katkes sekin johto heti samasta kohta ku edellinenkin. Eli jonkunlainen nitkutusongelma tuossa reisituessa.
                          F11 530xd 11/11
                          E39 530d 05/03

                          Comment

                          • Palomies
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 192
                            • Home

                            #43
                            Olisiko valokuvia laittaa siitä miten homma etenee..

                            Istuimen muovisuojat pois, reisituen irroitus jne.

                            Varmasti helpottaa niitä jotka tekee sen ns. ensimmäistä kertaa.

                            Comment

                            • Jarppa63
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 759
                              • Kerava

                              #44
                              Tänään oli projektina.
                              Tarviit: torx -avain, kolvi, tinaa, parit kärkipihdit, johdon pätkän, kutistemuovia tai erkkaa ja muovinen sisustanpurkutyökalu ja valoa.

                              Penkki ylös, sitten reisituki eteen. Reisituen alta kaksi torxia irti ja penkinlämmitysjohdon irroitus liittimestä.
                              Penkin ja reisituen välinen muovinen suoja irtoaa helposti selkänojan puolelta nostettaessa. Laita reisituen raudat sisään, et raavi nyrkkejäsi...
                              Istuinosa on kiinni hog ringseilä (jotain 7-10 kpl, en laskenut), ne irtoavat näppärästi esim. kärkipihdeillä. Sitten näetkin palaneen johdon. Kolvaa uusi johto ja laita kutistemuovi (tai eristysnauha) Kasaa systeemi.
                              Hitain homma oli väännellä hogringsit takaisin kahdella kärkipihdillä, jotkut kayttävät nippusiteitä... Makuasia.

                              Aikaa meni aika tarkalleen tunti ensikertalaisella. Ei todellakaan rakettitiedettä. Vaikein (!) pala oli kolvata johto ilman apuria. ja sekään ei ole kauhean vaikeata.
                              Jarppa
                              Last edited by Jarppa63; 01-01-2018, 14:34.
                              BMW i4M50 individual -23
                              exiä: BMW 545e -21
                              BMW F33 435xd -15
                              M550xd-12
                              e93 330da -08
                              Dodge Stealth RT/TT -91
                              Ford Thunderbird SC -91
                              Olds Supreme avo -71
                              Chevy Chevelle 2d HT -72

                              Comment

                              • HV530XD
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 399
                                • Lappeenranta

                                #45
                                Originally posted by Jarppa63 View Post
                                Vaikein (!) pala oli kolvata johto ilman apuria. ja sekään ei ole kauhean vaikeata.
                                Jarppa
                                Pieni vinkki noihin kolvaushommiin, Biltemasta, Motonetista yms. saa muutamalla eurolla sellaisen pidike/apukäsihässäkän, millä saa pidettyä kolvattavat johdonpäät yhdessä ja omat kädet jäävät vapaaksi kolvin käyttöön ja tinan syöttöön. Ei maksa paljon ja on kätevä moneen kolvaushommaan.
                                Last edited by HV530XD; 30-12-2017, 22:58.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎