memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janilind
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei taida käytetyn laatikon asennus toiseen autoon, pitää ottaa vanhasta laatikosta laatikon ecu...
    Näin se taitaa mennä sitten. Toi ecu+johdinhässäkkä kyllä korjaamovideoiden perusteella irtoaa mekatroniikasta aikasta helposti, mekatroniikka toki pitää olla irti vaihteistosta. Käsittääkseni ecu siis on kiinni mekatroniikan päällä semmosen muovihäkkyrän sisässä - saatan olla väärässä, mutta toi softaus/koodausvaade tukisi teoriaa, että mekatroniikkaan se on integroitu.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Olikos niin että isn on näissä sotkettu myös tuonne lootaan eli jos sitä ei ole sieltä nollattu niin käytettyä ei noin vain toiseen autoon paritellakkaan
    Ei taida käytetyn laatikon asennus toiseen autoon, pitää ottaa vanhasta laatikosta laatikon ecu...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Olikos niin että isn on näissä sotkettu myös tuonne lootaan eli jos sitä ei ole sieltä nollattu niin käytettyä ei noin vain toiseen autoon paritellakkaan

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Vihdoin sain sen mekatroniikan tilattua, parin viikon päästä sit pitäs olla osan kadessä. Semmonen käpy tässä tuli vastaan että pitää kuulemma softata ts parittaa autoon toi uusi osa eli ei menekkään ihan omassa tallissa tämän vaihto.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Samanhintainen öljypisteillä, muualla kalliimpi, ainakin tällä savossa.

    Suodattimen kanssa taisi jäädä 500euron paikkeille laakkosella
    Eiks suodatin ole laatikon pohjassa ja pohjan luulisi maksavan Laakkosella parisenhunttia?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Popeye View Post
    Mitä tuli hintaa vaihdolle muualla? Onko tuossa neljässäsadassa siis kuinka paljon Laakkos-lisää... :think
    Oulussa maksoi AD-korjaamolla 449e ilman suodatinta.

    Leave a comment:


  • Popeye
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Samanhintainen öljypisteillä, muualla kalliimpi, ainakin tällä savossa.

    Suodattimen kanssa taisi jäädä 500euron paikkeille laakkosella
    Ahaa! Siispä Kuopioon varaamaan huoltoaikaa. Säilyypähän vielä täydellinen Laakkosen huoltokirja....

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Popeye View Post
    Mitä tuli hintaa vaihdolle muualla? Onko tuossa neljässäsadassa siis kuinka paljon Laakkos-lisää... :think
    Samanhintainen öljypisteillä, muualla kalliimpi, ainakin tällä savossa.

    Suodattimen kanssa taisi jäädä 500euron paikkeille laakkosella

    Leave a comment:


  • Popeye
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Kyseessä on BG huuhtelukone missä vaihtuu pelkät öljyt, ei suodatinta. Huomattava ero kun omani käytin saman koneen perässä, tosin en Laakkosella. Ennen vaihtoa sisässä oli alkuperäiset 150tkm/8v ajetut.
    Mitä tuli hintaa vaihdolle muualla? Onko tuossa neljässäsadassa siis kuinka paljon Laakkos-lisää... :think

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by Popeye View Post
    Onko kukaan huomannut/kokeillut Laakkosen tarjousta laatikon puhdistuskäsittelystä (?) ja öljynvaihdosta? Hintaa vain 395€ :think

    Kyseessä siis nk. Value Service yli 5v autoille: https://www.laakkonen.fi/nostot/bmw-...ille-autoille/
    Kyseessä on BG huuhtelukone missä vaihtuu pelkät öljyt, ei suodatinta. Huomattava ero kun omani käytin saman koneen perässä, tosin en Laakkosella. Ennen vaihtoa sisässä oli alkuperäiset 150tkm/8v ajetut.

    Leave a comment:


  • Popeye
    replied
    Onko kukaan huomannut/kokeillut Laakkosen tarjousta laatikon puhdistuskäsittelystä (?) ja öljynvaihdosta? Hintaa vain 395€ :think

    Kyseessä siis nk. Value Service yli 5v autoille: https://www.laakkonen.fi/nostot/bmw-...ille-autoille/

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Makro86 View Post
    Niin mitä tolla 900eurolla saa, uuden vaihto automaattilaatikon? :think
    Siis se on hintaero mekatroniikalle Recro vs Atoy, eli sillä ei saa niin mitään. Uusi mekatroniikka siis. Tehdaskorjattuja saa halvemmalla, mutta hintaero taitaa olla sama. Uusi mekatroniikka suomeen Recrolta n1400e.

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by Mattix View Post
    Vaikkapa siksi, että:
    1) Laatikon valmistaja suosittelee vaihtoväliksi 100 000 km / 8 vuotta vaativissa olosuhteissa (ja muistelen, että jenkeissä 100 000 mailia joka tapauksessa). Bemariko tietää paremmin, että vaihtoa ei tarvitse :think
    2) Se litku, jota pihalle on tullut öljyt vaihdetuista tukee kohtaa yksi

    Jokainen toki taaplaa tyylillään. Todennäköisesti boxi kestää ilman vaihtoa, mutta epäilisin ainakin riskin laatikkorikolle kasvavan.
    Ihan mielenkiinnosta, onko noita ZF 8HP45-laatikoita ihan oikeasti mennyt rikki huonon öljyn takia isompia määriä?

    Leave a comment:


  • Makro86
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Kertokaas ny joku tietävä, mikä noihin kulmikkaisiin vaihtoihin on auttanut ennen ku liipasen mekatroniikan tilaukseen. Hieman alkais korpeemaan jos ton vaihto ei auttasikaan ja viikon reissu cesikseen täysremppaan ei hotsita ollenkaan.

    Mekatroniikka Recrolta ihan helkutisti halvempi(~900e) kun Suomen edustajalta - ei pysty Suomen tukkuria tukemaan ku ovat niin helkutin ahneita.
    Niin mitä tolla 900eurolla saa, uuden vaihto automaattilaatikon? :think

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Kertokaas ny joku tietävä, mikä noihin kulmikkaisiin vaihtoihin on auttanut ennen ku liipasen mekatroniikan tilaukseen. Hieman alkais korpeemaan jos ton vaihto ei auttasikaan ja viikon reissu cesikseen täysremppaan ei hotsita ollenkaan.

    Mekatroniikka Recrolta ihan helkutisti halvempi(~900e) kun Suomen edustajalta - ei pysty Suomen tukkuria tukemaan ku ovat niin helkutin ahneita.

    Leave a comment:

Working...
X