memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Palomies
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Ok, kiitos tiedosta.. Itelle tulee uusi mekatroniikka öljyineen ja vaihtoineen maksamaan n.2000e. Vähä kalliimpi, mutta onpahan sitten uusi osa paikallaan.. Vanhan mekatroniikan myymällä voi viä jotakin saada tosta pois..

    Vaihto tosin vasta juhannuksen jälkeen paikallisen merkkarin jonoista johtuen..

    Mitäs tuo 2k€ hinta siältää..



    Eli mitä komponentteja vaihteistoon vaihdetaan?


    Työn tekee merkkihuolto Tampereella?


    Kiitos vastauksesta.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Likimain sama kuin 6hp, ~1500e. Periaatteessa voisi mekan hinnaksi ajatella 1k€ koska öljyt+suodatin on erikseen joka paikassa 500e ja ne tulee samalla pakostakin pohjan avauksessa.
    Ok, kiitos tiedosta.. Itelle tulee uusi mekatroniikka öljyineen ja vaihtoineen maksamaan n.2000e. Vähä kalliimpi, mutta onpahan sitten uusi osa paikallaan.. Vanhan mekatroniikan myymällä voi viä jotakin saada tosta pois..

    Vaihto tosin vasta juhannuksen jälkeen paikallisen merkkarin jonoista johtuen..
    Last edited by janilind; 27-05-2018, 16:32.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Myöhästä omalla kohdalla, mutta mitäs osapuilleen kustantaa toi mekatroniikan kunnostus Siekkisellä?
    Likimain sama kuin 6hp, ~1500e. Periaatteessa voisi mekan hinnaksi ajatella 1k€ koska öljyt+suodatin on erikseen joka paikassa 500e ja ne tulee samalla pakostakin pohjan avauksessa.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Pienillä vaihteilla vaihdot rauhoittunut varsinkin kylmänä, osakaadulla ja sportilla edelleen nykivää. Vaihde kytkettynä ilmenevä tutina myös jatkuu ilman muutoksia, semmoisen oudon havainnon tein että tutina ilmenee vaihde päällä ja jarrupoljinta fyysisesti painaessa, mut loppuu jos vetää käsijarrun päälle ja löysää polkimen. :think Tarkoitus tosiaan käyttää Siekkisellä mekan kunnostuksessa kun kerkeää, alustavasti jo sovittiinkin asiasta.

    E: Voin lisäillä myöhemmin vielä 150tkm ajetun adaptaatioarvot niin näkee onko kuinka isoja eroja muiden kanssa.
    Myöhästä omalla kohdalla, mutta mitäs osapuilleen kustantaa toi mekatroniikan kunnostus Siekkisellä?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Pienillä vaihteilla vaihdot rauhoittunut varsinkin kylmänä, osakaadulla ja sportilla edelleen nykivää. Vaihde kytkettynä ilmenevä tutina myös jatkuu ilman muutoksia, semmoisen oudon havainnon tein että tutina ilmenee vaihde päällä ja jarrupoljinta fyysisesti painaessa, mut loppuu jos vetää käsijarrun päälle ja löysää polkimen. :think Tarkoitus tosiaan käyttää Siekkisellä mekan kunnostuksessa kun kerkeää, alustavasti jo sovittiinkin asiasta.

    E: Voin lisäillä myöhemmin vielä 150tkm ajetun adaptaatioarvot niin näkee onko kuinka isoja eroja muiden kanssa.
    Last edited by Shatter; 24-05-2018, 23:26.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Onko shatterin lootassa taphtunut muutoksia?

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Eipä tuo kyllä siltä kuulosta että vaihteiston mekaanisten adaptaatioiden nollaus auttaisi. Olisko ecun softauksessa sattunut joku kämmi?
    Täytyy ottaa yhteyttä softaajaan.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Eipä tuo kyllä siltä kuulosta että vaihteiston mekaanisten adaptaatioiden nollaus auttaisi. Olisko ecun softauksessa sattunut joku kämmi?

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Saako Istalla nollattua adaptaatioarvoja ja onko mitä hyötyä?

    Ohjelmoinnin jälkeen käyttäytynyt erikoisesti laatikko. Esim. Jos rullaa pintakaasulla tai moottorijarrulla ja siitä lähtee hiljaa painamaan kaasua, tuntuu ettei tapahdu mitään. Sitten kun painaa lisää niin vaihtaa pienemmälle ja sitten mennään. Muutenkin välillä arpomista niinkuin olisi vapaalla ja sitten yhtäkkiä lyö vaihteen päälle.
    Saa, itse olen ista+:lla tehnyt tuon nyt muutaman kerran. En silti usko, että siitä on ongelmaasi mitään apua.

    Itsellä pitäs ensi viikolla olla palikat kasassa mekatroniikan vaihtoon. Positiivinen ylläri oli, että mekatroniikan mukana tulee myös ö-pohja ruuveineen. Vaihtoajankohta taitaa kyllä mennä kesäkuulle kun tuppaa olemaan jonoja kesän alla noihin remppoihin merkkarilla..

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Saako Istalla nollattua adaptaatioarvoja ja onko mitä hyötyä?

    Ohjelmoinnin jälkeen käyttäytynyt erikoisesti laatikko. Esim. Jos rullaa pintakaasulla tai moottorijarrulla ja siitä lähtee hiljaa painamaan kaasua, tuntuu ettei tapahdu mitään. Sitten kun painaa lisää niin vaihtaa pienemmälle ja sitten mennään. Muutenkin välillä arpomista niinkuin olisi vapaalla ja sitten yhtäkkiä lyö vaihteen päälle.

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Päätin sitte vaihtaa koko automaattivaihteiston omaan autooni, kun ei huvita enää arpoilla vanhan kanssa, että toimiiko vai eikö toimi huollon jälkeen. Eli olisko jollaki kokemusta tai tietääkö joku, kun ostan laatikon niin onko välttämätöntä että laatikko koodi pitää täsmätä täysin? Eli muutaman numeron heitolla löysin muutaman vaihtoehdon, mutta onko jotakin muuta huomioitavaa, kun egu boxin vaihto vanhasta uuteen? Eli oma auto on vm-11 ja uusi vaihteisto tulisi -10 vuoden autosta?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Laittakaahan noita hintoja sitten tännekkin niin tietää kuinka suuresta konkurssista on kyse jos tuo omakin alkaa temppuilemaan.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Siekkiselle tulee käyntiä itselläkin jos ei oireet häviä, harmi vaan jos pitää laatikkoon kajota jo 150tkm kohdalla, edellisessä E60 meni laatikko uusiksi vasta ~500tkm mittarissa.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    Omasta kans toistamiseen huuhdeltiin vaihteisto ja päivän taas pelasi tosi hienosti kunnes taas oireet alkasivat eli pahin on 1>2 vaihtaessa hiljasella vauhdilla nostaa kierrokset 2tuhanteen ja nytkähtäen lyö vaihteen sisään ja valoihin jarruttaessa tuntuu kun lyö pienempää vaihdetta.. soittelin ympäri suomea näistä ongelmista automaattivaihteistojen korjaajille ja jotku meinas venttiilikoneistoa jotkut taas meinas toista. Eli olisko jollakin hyvää automaattivaihteiston korjaajaa tiedossa ja mieluusti läheltä etelä-pohjanmaata, mutta kyllä lähden kauemmaksikin korjaamaan vaihteiston jos on oikiasti osaavia kavereita, ettei tarvi juuri arpoa, että onko oikiasti kunnossa, kun auton saa takaisin..
    Recro korjaa mm. näitä 8HP vaihteistoja.

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Eikä pelkästään vaikuta !!

    Yli 40 vuoden kokemus automaattivaihteistojen huolloista/korjauksista, etenkin MB/Bmw merkeistä...

    Itsekin käyttänyt aikoinaan automaatin täysremontissa eikä voi kuin lämpimästi suositella !!
    Okei tämäpä vaikuttaa hyvältä pitääpä vielä soitellella sinnepäin, mutta tästä on 350km ajomatkaa sinne ja töiden takia ei viikolla kerkeäisi viedä..

    Leave a comment:

Working...
X