Originally posted by Kimmo-R
View Post
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
-
-
Olen huomannut, että pakittaessa kuuluu outu vihellys pienesti aiva kuin turbo pitäisi ääntä, mutta kuuluu ainostaa juuri kun peruuttaa? Olisiko jotaki vinkkiä mikä mahtaisi tuon äänen pitää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janilind View PostMolempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
EDIT: Edelliseen kommenttiin kommentoiden luin eilen Carlyllä vikakoodit ja uutena: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too high.
Mulla EGR tulpattu ja koodattu pois sekä töpseli irti.Last edited by Kimmo-R; 20-04-2018, 19:52.
Leave a comment:
-
-
Ton omani kanssa pakkaa sekottaa vielä egr virhe, jota esiintyy runsaasti - talvella tuli jopa vikakoodi egr:stä. Torque softalla olen tuota egr toimintaa seuraillut ajaessa ja egr error (%) vaeltaa 30-80% kieppeillä ihan yleisesti. Mietityttää vaan, että voisiko tuo egr epämääräinen toiminta aiheuttaa myös noita kulmikkaita vaihtoja. Foorumeilta sit lukenut, että egr vaihto ei välttämättä korjaa tuota egr virheen esiintymistä eli voisi olla imuvuotoa, ilmamäärämittauksen virhettä, imusarjan karstaa tms, joka tuon sit aiheuttaa. Ihan arvalla ei viittis alkaa palikoita vaihtaan kun tuppaavat maksamaan ihan mukavasti. Vai onkohan tuollainen egr error 30-80% ihan normaalia n57 koneelle? Ohessa Torgue kuva tyhjäkäynnillä.
Leave a comment:
-
-
Vaikka noita paina polkimia oikeassa järjestyksessä, vedä vasemasta vilkkuviiksestä ja pieraise -tyylisiä taikatemppuja monessa paikassa toistellaan olen kanssa sitä mieltä että ihan huuhaata ne ovat, koskaan en ole mitään eroa huomannut. Tai sitten en vain usko tarpeeksi lujasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janilind View PostMolempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostEDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
1. virrat napista päälle jarruun koskematta
2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
3. virrat pois napista
4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä
Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.
Leave a comment:
-
-
Epäilen edelleenkin että kardaanin rättinivelet on loppu jos vähän potkasee vaihtaessa. Nyt huomasin kun kone oikein kuuma niin pakilta D:lle vaihtaessa potkasee ihan reilusti, joka kerta. Ja pieni klappi jatkuvasti läsnä kun pumppaa vetoa ajossa pois-päälle. Osanro 26117610061 ja näitä menee 2.
Itellä originaalit metallirunkoiset ja kumit halkeamilla. Näihinhnän tullut bemarilta ohje ettei saa vanhanmallisia enää laittaa, vaan uudet täyskumiset. Täytynee laittaa limput tilaukseen ja varata hovikorjaajalta aikaa.
Oli kyl myös takakelkan yläpusla repeillyt kun syksyllä tsekattiin, mutta jotenkin epäilyttää voiko aiheuttaa moista. Osanro 33316792872.
EDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
1. virrat napista päälle jarruun koskematta
2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
3. virrat pois napista
4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä
Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.Last edited by Kimmo-R; 19-04-2018, 16:08.
Leave a comment:
-
-
Recrolta vastailivat.. n.1400eur olis uusi mekatroniikka suomeen toimitettuna, tehdaskorjattu olis hieman halvempi, mutta ei niin paljoa et mielestäni kannattas harkita kun vanhan joutus lähettään Recrolle. Mielestäni loota nyt toiminut taas paremmin, joten katson ja tunnustelen jonkun aikaa ja päätän vasta sitten tilaanko. Tiiä sit saisikos tuota jostakin edukkaammin - recron edullinen maine kun taitaa juontaa 6-lovisten täysrempoista paikanpäällä Cesiksessä ts. Työ lienee halpaa siellä, mutta osista en tiiä.
Edit: vinkkinä.. Motonetti listaa zf8:lle zf:n öljyn n. 25e/ltr. Jos itse olisin öljyjä nyt laittamassa niin ilman muuta zf omaa öljyä laittasin. Ebaystä saa sit zf pohjan+8ltr zf öljyä settinä n.260e suomeen toimitettuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jhelen View PostMikäs niissä bensakoneissa on?
Leave a comment:
-
-
Itse olen kysellyt kaverilta, joka työskentelee BMW-huollossa mitä kannattaa tehdä omalle 2012 F11 535xDrive:lle. Kun ostin sen muutama vuosi sitten, niin oli ajettu 80.000km, nyt 140.000km.
Ainoa mitä virallisen huolto-ohjelman lisäksi tähän mennessä on tehty on jakoboksin öljynvaihto. Hän suositteli vaihdettavaksi viimeistään 150.000km ja mulla vaihdettiin 130.000km. Toinen mikä kannattaa tehdä viimeistään 250.000km kohdalla on automaattilaatikon öljynvaihto + huuhtelu.
En todellakaan ota kantaa onko nämä juuri oikeita kilometrimääriä, jolloin kannattaa nuo tehdä. Mutta kun kaveri on työskennellyt BMW:n huollossa yli 15v, niin uskoisin hänellä olevan jonkin verran kokemusta asioista.
ps. tällä hetkellä kuulemma uudet BMW bensamoottorit työllistää huoltoja oikein toden teolla..
Leave a comment:
-
Leave a comment: