memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuoppo
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Testasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.

    EDIT: Edelliseen kommenttiin kommentoiden luin eilen Carlyllä vikakoodit ja uutena: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too high.
    Mulla EGR tulpattu ja koodattu pois sekä töpseli irti.
    Ainakin vanhemmissa Audeissa, jossa on ZF-5hp18 vaihteisto kaasupolkimella pystyy nollaamaan adaptioarvot jonka jälkeen esimerkiksi laatikko pitää aluksi turbiinia selvästi tiukemmin kiinni. Muutaman päivän ajon jälkeen ehjä laatikko oppii takaisin sellaiseksi, kun se on tavallisestikin.

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Olen huomannut, että pakittaessa kuuluu outu vihellys pienesti aiva kuin turbo pitäisi ääntä, mutta kuuluu ainostaa juuri kun peruuttaa? Olisiko jotaki vinkkiä mikä mahtaisi tuon äänen pitää?

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Molempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
    Testasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.

    EDIT: Edelliseen kommenttiin kommentoiden luin eilen Carlyllä vikakoodit ja uutena: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too high.
    Mulla EGR tulpattu ja koodattu pois sekä töpseli irti.
    Last edited by Kimmo-R; 20-04-2018, 19:52.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Ton omani kanssa pakkaa sekottaa vielä egr virhe, jota esiintyy runsaasti - talvella tuli jopa vikakoodi egr:stä. Torque softalla olen tuota egr toimintaa seuraillut ajaessa ja egr error (%) vaeltaa 30-80% kieppeillä ihan yleisesti. Mietityttää vaan, että voisiko tuo egr epämääräinen toiminta aiheuttaa myös noita kulmikkaita vaihtoja. Foorumeilta sit lukenut, että egr vaihto ei välttämättä korjaa tuota egr virheen esiintymistä eli voisi olla imuvuotoa, ilmamäärämittauksen virhettä, imusarjan karstaa tms, joka tuon sit aiheuttaa. Ihan arvalla ei viittis alkaa palikoita vaihtaan kun tuppaavat maksamaan ihan mukavasti. Vai onkohan tuollainen egr error 30-80% ihan normaalia n57 koneelle? Ohessa Torgue kuva tyhjäkäynnillä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jannes
    replied
    Vaikka noita paina polkimia oikeassa järjestyksessä, vedä vasemasta vilkkuviiksestä ja pieraise -tyylisiä taikatemppuja monessa paikassa toistellaan olen kanssa sitä mieltä että ihan huuhaata ne ovat, koskaan en ole mitään eroa huomannut. Tai sitten en vain usko tarpeeksi lujasti.

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Molempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
    Tätä olen kanssa koittanut tuloksetta, eipä ole mitenkää vaihteiden vaihto muuttunut? Oma auto on nyt öljyjen tarkastuksessa, että jos sieltä vain uupuisi öljyä, mutta saapa nähdä jos ei niin kuinka kallis remontti tulee eteen

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    EDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
    1. virrat napista päälle jarruun koskematta
    2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
    3. virrat pois napista
    4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä

    Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
    Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.
    Molempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Epäilen edelleenkin että kardaanin rättinivelet on loppu jos vähän potkasee vaihtaessa. Nyt huomasin kun kone oikein kuuma niin pakilta D:lle vaihtaessa potkasee ihan reilusti, joka kerta. Ja pieni klappi jatkuvasti läsnä kun pumppaa vetoa ajossa pois-päälle. Osanro 26117610061 ja näitä menee 2.

    Itellä originaalit metallirunkoiset ja kumit halkeamilla. Näihinhnän tullut bemarilta ohje ettei saa vanhanmallisia enää laittaa, vaan uudet täyskumiset. Täytynee laittaa limput tilaukseen ja varata hovikorjaajalta aikaa.

    Oli kyl myös takakelkan yläpusla repeillyt kun syksyllä tsekattiin, mutta jotenkin epäilyttää voiko aiheuttaa moista. Osanro 33316792872.

    EDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
    1. virrat napista päälle jarruun koskematta
    2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
    3. virrat pois napista
    4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä

    Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
    Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.
    Last edited by Kimmo-R; 19-04-2018, 16:08.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by Ramram View Post
    Hintaa tuli 2200,-

    Recro täyskorjaa koko 8HP45 vaihteiston jo 2700 eurolla veron kanssa.

    Leave a comment:


  • Ramram
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Mitä turbiinin vaihto kustansi?
    Hintaa tuli 2200,-

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Recrolta vastailivat.. n.1400eur olis uusi mekatroniikka suomeen toimitettuna, tehdaskorjattu olis hieman halvempi, mutta ei niin paljoa et mielestäni kannattas harkita kun vanhan joutus lähettään Recrolle. Mielestäni loota nyt toiminut taas paremmin, joten katson ja tunnustelen jonkun aikaa ja päätän vasta sitten tilaanko. Tiiä sit saisikos tuota jostakin edukkaammin - recron edullinen maine kun taitaa juontaa 6-lovisten täysrempoista paikanpäällä Cesiksessä ts. Työ lienee halpaa siellä, mutta osista en tiiä.

    Edit: vinkkinä.. Motonetti listaa zf8:lle zf:n öljyn n. 25e/ltr. Jos itse olisin öljyjä nyt laittamassa niin ilman muuta zf omaa öljyä laittasin. Ebaystä saa sit zf pohjan+8ltr zf öljyä settinä n.260e suomeen toimitettuna.
    Last edited by janilind; 18-04-2018, 18:17. Reason: Edit

    Leave a comment:


  • hydrophyte
    replied
    Originally posted by jhelen View Post
    Mikäs niissä bensakoneissa on?
    Muistaakseni jakopää alkaa kilkattamaan ja sitä ei saa korjattua ilman moottorin irroitusta. Usean päivän projekti joka tapauksessa..

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    60tkm on vaihteiston öljynvaihtoväli

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Mikäs niissä bensakoneissa on?

    Leave a comment:


  • hydrophyte
    replied
    Itse olen kysellyt kaverilta, joka työskentelee BMW-huollossa mitä kannattaa tehdä omalle 2012 F11 535xDrive:lle. Kun ostin sen muutama vuosi sitten, niin oli ajettu 80.000km, nyt 140.000km.

    Ainoa mitä virallisen huolto-ohjelman lisäksi tähän mennessä on tehty on jakoboksin öljynvaihto. Hän suositteli vaihdettavaksi viimeistään 150.000km ja mulla vaihdettiin 130.000km. Toinen mikä kannattaa tehdä viimeistään 250.000km kohdalla on automaattilaatikon öljynvaihto + huuhtelu.

    En todellakaan ota kantaa onko nämä juuri oikeita kilometrimääriä, jolloin kannattaa nuo tehdä. Mutta kun kaveri on työskennellyt BMW:n huollossa yli 15v, niin uskoisin hänellä olevan jonkin verran kokemusta asioista.

    ps. tällä hetkellä kuulemma uudet BMW bensamoottorit työllistää huoltoja oikein toden teolla..

    Leave a comment:

Working...
X